Helmut Marko prijeti odlaskom iz F1

Izdvojeno

Zvonko Vasilj

Prije 7 godina 2 min 41 komentara

Helmut Marko tvrdi da bi Red Bull mogao otići iz Formule 1 ako iduća pravila o pogonskim jedinicama ne donesu poboljšanja. Naravno, ovo nije prvi put da dr. Helmut Marko iznosi takve prijetnje u javnost, ali istina jest da ga već dugo nismo čuli s ovim prijetnjama što govori nešto i o stanju u Renaultu i Red Bullu trenutno.

Razgovori o novim pravilima i razvoju pogonskih jedinica poslije 2020. su već započeli, a Red Bull ima svoje uvjete.

“Ideja je vrlo jednostavna. Želimo motor sa 1000 konjskih snaga, sa standardnim KERS-om i baterijom, i da razvoj toga istog motora ne košta više od 15-20 milijuna. Moraju imati zvuk, i da mogu omogućiti vozaču da svojom vještinom učini razliku. Trebali bi uvesti nezavisne dobavljače motora poput Ilmora ili Coswortha, da mi ili McLaren možemo koristiti njihove motore ako želimo,” rekao je Marko.

Ako ti uvjeti ne mogu biti ostvareni potvrdio je da bi Red Bull mogao napustiti oktanski cirkus.

“Da, prošle godine nam ni Mercedes ni Ferrari nisu htjeli dati motore, a Renault je bio prisiljen od strane Ecclestonea da nam da motor. Mi želimo samo ravnopravnu situaciju u kojoj nećemo biti ucjenjivani od strane dobavljača motora, ” zaključuje Marko.


Odgovor

41 komentara

  1. Mercedes
    QFlash82 Donator Prikaži

    Pa sigurno će Ferrari i Mercedes pristati na to, i zvati će se Pipi i Sky Cola.

    Dedo dobro jutro, ovo je Formula 1, u njoj PRAVE F1 momčadi rade SVOJE motore i vade im mast u SVOJIM bolidima.

    Ako ti ne paše uzmi svoju gajbu Red Bull-a i GET THE FUCK OUT



    32
    32

    0
    • avalon Prikaži

      svi su primjetili kako si “opleja” po RB i time zaradija odobravanje ali izgleda da niko nije primjetija 2. rečenicu “…. PRAVE F1 momčadi rade SVOJE motore i vade im mast u SVOJIM bolidima.” pa se pitam koje motore su radili npr lotus ( onaj chapmanov koji je osvojia 7 konstruktorskih i 6 vozačkih titula ) , McL ( 8 konstruktorskih i 12 vozačkih titula ) , williams ( 9 konstruktorskih i 7 vozačkih titula ) ? od 67 titula ova 3 tima su zajedno osvojili 24 konstruktorske i 25 vozačkih titula tj 24 % , sve sa motorima koje je neko drugi napravija ;) a možda lotus , McL i williams zapravo nisu PRAVE F 1 momčadi jer niti su radili niti danas rade svoje motore isto ka šta ih nije radija i ne radi ne radi ni RB . i meni na kur idu ovakve izjave marka ali i stalno omalovažavanje RB ( nazivan konzervom ) zbog toga šta im je vlasnik mateschitz ujedno i vlasnik energetskog napitka . zapravo ovo je bolje ne spominjati jer kad se bolje pogleda sramota je za ferrari , McL , williams ka vrlo uspješne timove sa najdužom tradicijom i uspjehom u F 1 da ih je 4 sezone “dera” bolid koji “krasi” logo tog energetskog napitka . možda je RB bija uspješan jer McL i williams nisu uspjevali napravit pobjednički motor kao nekad kad su svojim motorima osvajali titule ? :) :) :) btw , možda je i newey šupak jer je eto već 7 – 8 godina član tima te “konzerve” . čime su to oni “kupili” najuspješnijeg dizajnera koji je svojevremeno radija za williams i McL ? možda ga williams i nije moga adekvatno plaćat ali McL je sigurno moga pa ipak je 2006 napustija McL , odabra RB i još je tu . ne mora nam se sviđat politika RB ( ni meni se ne sviđa ) ni izjave marka ali skoro konstantno omalovažavanje tima sa 4 “duple” titule u nizu čime se približija ferrariu ( 6 uzastopnih konstruktorskih i 5 vozačkih titula ) , izjednačija sa McL ( 4 uzastopne “duple” titule ) , a bolji od williamsa u uzastopnim “duplim” titulama mi je smišno jer eto nisu pravi pošto ne prave svoje motore ka šta ih prave McL i williams zar ne ? :) :) :)



      15
      15

      0
      • zigorec Prikaži

        E, moj Avalone, uzeja si mi rič iz usta.



        2
        2

        0
      • Mercedes
        QFlash82 Donator Prikaži

        Propustio si onaj dio s ‘vade mast’.

        Mercedes, Ferrari i Renault, momčadi koje svoje motore daju i drugim konstruktorima – sigurno poznavaju svoje motore bolje nego njihove mušterije, zato i stalne optužbe da recimo Mercedes ne isporučuje isti software svojim klijentima.

        Jer bolid se radi oko motora, te proizvođači bolje cijede i zadnje atome snage iz njega – vade mu mast, a baš takva filozofija je i sami smisao Formule 1.Zato su Mercedes i Ferrari momčadi na koje se drugačije gleda, koji imaju epske bolide kroz bogatu sportsku povijest i baš ti bolidi danas dostiže multimiljunske cifre na aukcijama, W196 na primjer.

        Stoga da, PRAVA F1 momčad ima SVOJ motor u SVOJIM bolidima, živio.


        0
        0

        0
      • Kimi Raikkonen
        IceMan282 Prikaži

        Ubiti Avalone kolega QFlash82 ti pokusava rec da je od ugrubo 130 momcadi koje su se ikad natjecale u F1 mozda sacica njih PRAVA momcad a ostali poput Brabhama McL i svih koje si nabrojao su nebitni jer nisu u stanju napravit svoj motor..

        Hahaha..smijesno



        4
        4

        0
      • nitrovip Prikaži

        Lotus i Mclaren proizvode vrhunske automobile, dok RB proizvodi konzerve zašećerene vode. Mislim da je tu velika razlika.


        0
        0

        0
      • Max Verstappen 1
        vlado Pretplatnik Prikaži

        Koliko treba biti sramota ekipa tipa ferrari kada ih je obicna konzerva razbila kao beba zvecku. Posebno sto nisu “pravi” tim. Trebali su napustiti f1 kod prve titule vettela u rb-u.
        Nego, bezbroj poznatih kompanija koje danas poznajemo po nekom proizvodu ili usluzi su krenuli iz necega sasvim suprotnog. Npr. samsung. Ili, koliko je samo tih “pravih” proizvodjaca automobila propalo, jer nisu bili sposobni. Pa ih spasavaju kao utopljenike. Lambo je odlican primjer. Bezveze mi je ovo omalozavanje. Rb se dokazao i time dolazi pravo da se i zahtjeva nesto.



        2
        2

        0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Zašto bi ih bilo sram. RB je okupio dobru inženjersku ekipu, Renault je tih godina ima jako dobar motor. Imaju novaca po volji puno…. I njima i Mercedesu je unatoč budžetu i inženjerima trebalo 3-4 godine da postanu vrhunski. Vidiš da kad netko uđe u seriju onda samo ide, dok ga se umjetno ne skine s nekim pravilima.
        2005. je Bridgestone zaboravio kako se prave gume
        2014. su izmislili nove motore
        2017. su promijenili aerodinamiku bolida.



        2
        2

        0
      • Dietrich Mateschitz
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Ne postoji “prava” i “falša” F1 ekipa, to je navijački sleng. Igra je jednostavnija kad se isključe strasti. Ako Red Bull misli da ima dovoljno aduta kako bi postavljao uvjete – onda imaju pravo to raditi i bilo bi blesavo da se pokriju ušima jer eto oni ne proizvode motore pa se moraju zadovoljiti s otpatcima.
        S druge strane, ako F1 bude mislila da Red Bull blefira, onda se ovi možda povuku, a to su 4 bolida na gridu manje. Mislite da auto kompanije žure ući u F1? Kako da ne, pogotovo nakon uspjeha Honde. Tako da sam mišljenja da će se morati postići nekakav kompromis oko motora, vjerojatno neko jeftinije rješenje da onda može uletjeti nezavisni proizvođač i tako riješiti RB glavobolje.



        2
        2

        0
  2. Renault
    Vedran Kristić Prikaži

    Stvarno je laprdalo ovaj Marko, valjda najljigavija osoba u cijelom paddocku. Dakle, već su prijetili odlaskom i onda lijepo Mateschitz kaže da te prijetnje nikada nisu bile ozbiljne, da nije bilo šanse da Red Bull Racing napusti Formulu 1. Nakon toga je uvedeno pravilo koje će osigurati da svaka momčad ima osiguran motor, čije se performanse izjednačuju polako koliko god to nama čudno zvučalo, i ovaj opet prijeti kako će napustiti Formulu 1; ali ovaj puta u priču je ubacio i broj konjskih snaga, vrstu hibridnog sustava, cijenu razvoja, kvalitetu zvuka naravno…



    12
    12

    0
  3. Kimi Raikkonen
    zoka Prikaži

    Ja mislim da se treba uvesti pravilo da u predsezonskim testiranjima ekipa koja ima najjači motor mora isti da ustupi Redbullu.



    21
    21

    0
  4. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Joj da mi je znat sta ti stavljaju u jutarnju kavu….



    7
    7

    0
  5. Formula1
    f1zd Prikaži

    Ajte, ko vas yebe.
    Tu mi je najviše žao vozača, a pogotovo Sainza. Možda bi mogao dobiti mjesto u Ferrariju, ali će oni to blokirati, a godinu poslije će otoći iz sporta i svi će ostati bez mjesta..



    14
    14

    0
  6. Narain Karthikeyan
    F1 Karthikeyan Prikaži

    Da vam prevedem sta je rekao.Kme kme kme kme kme….



    19
    19

    0
  7. Alfa Romeo
    ferrari Prikaži

    Dok je red bul dominirao nisi prijetio odlaskom iz formule,a,a????



    22
    22

    0
  8. Kimi Raikkonen 7
    Azavi Donator Prikaži

    Kme kme kme Tovari !!!



    3
    3

    0
  9. Pirelli Hard
    Monty Prikaži

    U rječima Helmut Marka ima pun kufer logićnosti,zato se s njim slažem i točka!



    2
    2

    0
  10. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Ovise o drugima, a zbog cega? Sto ih koci da naprave svoj motor? Financije sigurno ne. Nema mi to smisla. Nasmijesnije mi je ono njihovo plakanje i prijetnje kada su ih Merc i Ferrari odbili. Pa sto su oni ocekivali da ce dobiti motore od konkurenata za naslov? Nisu budale, bio bi to pucanj u nogu. Ja razmijem sto zele reci, i sve to stoji, ali zasto si dozvoliti da ovisis o drugima pored velikog budzeta? Neka naprave svoj motor. Uostalom neka se drze Renaulta kad su vec s njima, dugorocno gledano ce se isplatiti, sigurno.



    6
    6

    0
    • Shell
      Messa Prikaži

      Koči ih nedostatak znanja i visoki troškovi razvoja. Honda pravi motore dugo vremena pa vidiš koliko se muče. Cosworth nebi ništa bolje prošao. Nego on plače jer zna da Renault napreduje i da je pitanje vremena kad će doživjet istu situaciju kao i sa Mercom i Ferrarijem pa poriprema teren za promjenu pravila. Nakon svog pljuvanja Renaulta nije mi žao što im se to dešava. Nezavisni dobavljač motora će sigurno bit u budućnosti, ali je pitanje koliko će moći parirat tvorničkim momčadima.



      4
      4

      0
    • Ayrton Senna
      Beethoven87 Donator Prikaži

      @senna66 Mozda Marko ima pravo… Mozda Mercedes i Ferrari sebicno drze “tihi” monopol s tim motorima, sto nije u redu, pogotovo ako je istina da su ih progurali u F1 radeći na njima prije svih ostalih, a toliko su kompleksni da ih je nemoguce vise sustic jer su uvijek dva koraka ispred… Dokaz ti je Honda… ocito nije stvar ni para ni nesposobnosti… Ne vjerujem da su Honda pa i Renault toliki debili i toliko siromasniji da nakon 3 god. jos uvijek zaostaju vise od sekunde i pol….



      2
      2

      0
    • Formula 1
      data Prikaži

      ja to govorim dugi niz godina vec. ili svaka momcad mora biti sposobna napraviti svoj motor, ili se moraju dozvoliti motori od nezavisnih proizvodjaca. jer ovako kako sad stvari stoje, 2019 ce razlika merca i ferrarija od ostalih biti 3 sekunde.
      mislim, redbull je lud ako misli da ce od najzescih konkurenata dobiti motor, pa nisu ni u mercu ni ferrariju veslo sisali, ali nije to poanta onog sto marko govori.
      veliki problem danas u formuli je nejednaka raspodjela sredstava, odnosno daje se najvise onima kojima pomoc najmanje treba.
      amerikanci moraju smisliti nacin da vrate sto vise proizvodjaca motora u igru, a nije da ih nema, jer inace……mislim, zasad je vrhunska borba dvaju najjacih timova i dvaju najboljih vozaca, ali nemoze to tako zauvijek.
      zamislite stvarno da ode redbull. to bi bio veliki krah. iako ih ne volim uopce, f1 mora zadrzati raznolikost i biti sto vise decentralizirana, jer ako se i dalje nastavi ovako, formule za 15 godina nece ni biti. tu su uvijek ferrari, mclaren, williams…..ali to su samo 3 momcadi. i nigdje ne pise da oni moraju biti uvijek i najbolji, ma koliko narod bio uvjeren u to. a formula nemoze opstati sa samo 3 momcadi.



      1
      1

      0
  11. Mercedes
    Jester Donator Prikaži

    Pa hajde više, otiđite već jednom. Naporni su već s tim odlascima….



    11
    11

    0
  12. Ayrton Senna
    Beethoven87 Donator Prikaži

    Vidim ispod dosta hladnokrvnih, pomalo “hejterskih” komentara. Moze biti netko antipatican, ali treba sagledat širu sliku.
    Stvari koje Marko spominje nisu uopce bezazlene i zapravo predstavljaju ozbiljan problem koji se vec ižvakao: preskupa tehnologija, (koju su mozda nametnuli oni kojima to odgovara) koju je gotovo nemoguce pratit cak ni uz hrpu love…
    Dobro je napisao Avalon ispod, nema veze sto nemaju svoj motor, treba cijenit ekipu, barem s obzirom na rezultate koje su imali i imaju.
    Ok, izgleda kao kukanje, mozda i “igrice” kojima vuku na svoj mlin. Ali neke cinjenice stoje, pogotovo gledajuci i druge ekipe i njihov prevelik zaostatak… Imamo jedva 9 i pol ekipa na gridu.

    Za pocetak, nek ode Red Bull, pretpostavljam, ode vj. i Torro Rosso. Ostaje 8 ekipa… Samo fali jos da se prvenstvo svede na 2 ekipe, Ferrari i Mercedes…
    A komentar tipa “nek naprave svoj motor, imaju para…” – Honda je dokaz da nije to bas samo tako… i jos jedna druga strana medalje- sta je s onim pricama da je to Mercedesov “patent” kojeg su progurali, a krenuli su najranije s razvojem ovog hibridnog “cuda” od svih? Jel to fer? Da jedan mocni Ferrari nije uspio prismrdit pune tri godine…
    Mozda baljezgam gluposti, ne znam sta se sve odigralo, ni kako… ali… pokusavam gledat šire… najlakše je hejtat… i meni je Red Bull bio antipaticna ekipa u vrijeme dominacije…



    4
    4

    0
    • Mercedes
      Jester Donator Prikaži

      Sve to stoji što si rekao samo treba uzeti u obzir da ih nitko nije silio i trenutno ne sili da budu u F1. A otkad im više rezultati nisu onakvi kakve bi oni željeli, svako malo od njih dolazi kmečanje o odlasku. I to je ono što ustvari smeta i živcira. Kad ti najljigaviji lik F1 cijelo vrijeme kmeči, uvjetuje i prijeti…da sam ja novinar i imam pristup presicama, svako drugo pitanje Marku bilo bi ‘Kad mislite napustiti F1?’ Tek toliko da vidi kako je to kad te netko trolla s napornim glupostima. I da, antipatični su mi kao ekipa bili od prvog dana, za vrijeme dominacije, a antipatični su mi i sad.



      2
      2

      0
      • Max Verstappen 1
        vlado Pretplatnik Prikaži

        Zasto je ljigav? Meni se ne cini kao prjetnja vec se ukazuje sta im je problem. Normalno da moraju gledati na svoj interes. Imaju vrhunski kadar koji masno placaju i jedino ih vrh moze zadovoljiti. Meni je rb ustvari kako drag, doveli su odlicne vozace, danasnje super zvjezde. Kao brend predstavljaju slobodu i razmisljanje out of box. Spoznori su svega u cemu je glavni sastojak adrenalin, ne plase se novih stvari, izazova. A imaju mnogo protivnika jer su sistematski uzimali titule legendarnim ekipama. Da su na zacelju bili bi simpaticni ali cim krene pobjedjivanje onda se okrece novi list. Izuzetno neposteno ali ne iznenadjuje. Kada se samo sjetim komentara za vrjeme njihove ere. Godinama cisto omalozavanje rb i vettela. A naivno bi bilo misliti da ih ostali ne vide kao pravu konkurenciju koju zele unistiti van staze.



        3
        3

        0
      • Mercedes
        Jester Donator Prikaži

        @ vlado

        Moje isprike, nisam bio dovoljno jasan. Nisam mislio da je ljigav svima već meni. A zašto? Jednostavno ne mogu probaviti njegove izjave i način rada (hint: Kvyat). Moguće je da sam u krivu ali nikako se ne mogu osloboditi tog osjećaja ljigavosti čim su u pitanju on, Horner i RBR.



        1
        1

        0
      • Max Verstappen 1
        vlado Pretplatnik Prikaži

        I meni je trebalo dugo da probavim Kvyata. Šta ćeš… Viši interesi su u igri. Što se tiče ove izjave. Ako se pročita čitav članak iznad što sam ostavio u komentaru, teško je naći zamjerku na to što kaže. U vezi napuštanja npr. pitanje je bilo od strane novinara on to nije sam provukao kroz priču. U ostatku teksta i ne čudi da ima u opciji da napusti f1. Na stranu sve što nam može biti ljigavo u vezi njega. Ako se dobro sjećam zar Ferrari nije prije koju godinu rekao da nemaju problema proslijediti motore rb-u jer je to dobro za sport i onda odustali. Velike ekipe jednostavno žele eliminisati rb jer su u strahu od njih. Sa previsokim cijenama razvijanja motora niko se drugi ne može uključiti u igru sa strane. RB su vezane ruke. Iz tog ugla, Marko je apsolutno u pravu. Što je najgore, ići kontra ovog što on kaže je kontra naših interesa kao ljubitelja ovog sporta i kontra sporta generalno.



        3
        3

        0
    • Nigel Mansell
      pero Prikaži

      Mogu zahtijevati što god žele. Ako se pravilno postave, dogovore s ostalim ekipama………. dobit će to. Ali svaki puta kada im nije po mjeri prijetiti se odlaskom. Ma neka odu. Ionako bi tada neke druge firme kupile momčadi (RB TR) i opet svi na broju.



      2
      2

      0
  13. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Red Bull će jednog dana sigurno otići iz F1. Njihov core business je nešto drugo. Ferrari, McLaren i Williams neće nikad. To su momčadi osnovane za F1 i imaju financijsku stabilnost da se utrkuju. Svi ostali: danas jesu sutra nisu.

    Zato se ja uopće oko RBa ne bi sekirao. Ako oni odi Newey i ostatak tehničke ekipe će 10 minuta kasnije imati novi posao. Excell majstor možda bude imao ponešto problema, ali bude i on.



    1
    1

    0
  14. Dan Gurney
    CrashOverride Donator Prikaži

    Definitivno ce nagurat vodu na svoj mlin ovakvim kmecanjem, ipak bi se njihovim odaskom vjerojatno izgubila 4 bolida..
    Gdje je tu taj sportski duh, njihov i od ovih koji za njih navijaju.. Ne mozes biti najbolji pa kmecis gdje stignes ga se ovi najjaci obuzdaju da ih ovakvi mogu stic i prestic..
    Mozda uvest neki top budzet koji se ne smije probit tokom sezone ali svakako treba bit visok jer nove tehnologije kao i razvoj necega, kostaju..
    Za iste motore i sasije postoje druge serije formule..



    2
    2

    0
  15. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Iako su uradili yebeno dobar posao u periodu 2009-2013, te počeli sa osvajanjem titula samo 5 godina nakon što su “nastali” iz Jaguara, a nakon titula su u Top3, ipak mi piče po živcima sa ovim kmečanjem i prijetnjama, čak i uz činjenicu da bi njihovim odlaskom izgubili 2 ekipe. I da, nikad mi neće stati u istu rečenicu sa Ferrarijem, Mclarenom i Williamsom, koji su istinski velikani F1 (kako po broju pobjeda, PP i FL, te titula), tako i po činjenici da svi oni zajedno nisu kmečali kao ovi, a imali su pauze od 21 godinu (Fer), 11, 10 (Fer), 2 x 9 (Mcl), evo već 20 godina (Wil),….. za vozačke titule ili 20 (Wil), 19 (Mcl), 16 (Fer), 11 (Fer), …. za konstruktorske.
    Slažem se za nezavisne dobavljače motora, i njih će biti jednog dana.
    Kao što ni Red Bulla (ubijeđen sam) jednog dana neće biti više u F1.



    3
    3

    0
    • Ayrton Senna
      Beethoven87 Donator Prikaži

      Sa komentarima ispod sam htio reci da situacija u F1 “pleše po rubu” zbog tih hibridnih motora, a to i Marko zapravo govori, i nije u krivu s te strane…
      Meni je Red Bull takodjer isao na zivce u vrijeme dominacije, sad puno manje jer mi ima dva jako draga vozaca, a i Horner mi je zanimljiv, cak i faca i simpa na jedan nacin…
      Ali da, i meni je Formula1 = prije svih Ferrari, Mclaren i Williams. Samo, ne moze F1 biti samo oni, uz trenutno Mercedes…
      Srecom imamo super sezonu, prikljucenje Ferrarija, tijesan dvoboj za vrh, ali “nazalost” i pomirbu ostalih ekipa s cinjenicom da ih ovo dvoje brutalno šamaraju… kao da se natjecu u drugoj seriji… osim Red Bulla, koji se jedini ne miri s takvom (nametnutom) situacijom…

      A samo cu reci, to kukanje je tako predstavljeno, a bas bi volio link da vidim kako je to Helmut Marko rekao- kada, kome, kojim povodom- u kojem intervjuu, s kojim “tonom” , kojom intencijom itd…
      Po tom pitanju sam “nevjerni Toma”, malo kome vjerujem i sve uzimam s rezervom dok ne vidim cijeli kontekst…



      2
      2

      0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.