5 razloga zbog kojih Red Bull neće napustiti Formulu 1

Izdvojeno / Kolumna

Luka Maloić

Prije 9 godina 6 min 3 komentara

477191425KR00215_Australian_800x533

Prije nešto više od 18 mjeseci, u ekipi Red Bulla tekao je pjenušac u potocima. Slavio se 4 uzastopni naslov prvaka i sve je izgledalo idilično. Christian Horner, Adrian Newey i Sebastian Vettel tvorili su nepobjedivi trolist moćne austrijske ekipe. Dietrich Mateschitz bio je zadovoljan rezultatima svoje skupocjene igračke.

Vettel celebrating wdc_800x533

Danas je situacija dijametralno suprotna. Red Bull, nezadovoljan performansama Renaultovog motora, puca po šavovima. Velikoj dominaciji Mercedesa ne nazire se kraj, Red Bull prijeti i upozorava čelne ljude FIA-e da se nešto mora poduzeti. Rezultati iz Australije pokazatelj su još jedne teške sezone. Osvojena šesta pozicija i nemogućnost starta drugog automobila slab su rezultat za Red Bull. Helmut Marko priopćio je Gerhardu Kuntschiku iz Autosporta da će ekipa kao i svake godine pregledati prihode i rashode i donijeti odluku o nastavku natjecanja u F1.

Poznati F1 novinar, Adam Cooper, također je upozorio na Mateschitzovo nezadovoljstvo i frustraciju padom forme i izostankom rezultata. Austrijanac je poslovan čovjek i neće financirati nešto što ne ostvaruje rezultate i ne stvara dobit. Forma Renaulta zabrinjava čelne ljude Red Bulla i raspad uspješne suradnje je više nego izvjestan. Renault planira preko Toro Rossa samostalno ući i nastupati u F1 natjecanju. Stoga će Red Bull vjerojatno biti primoran naći novog dobavljača motora. Adam Cooper je na svom blogu napisao da ima pouzdane dokaze da Stefano Domenicali, donedavni šef Ferrarija, kreira i razvija studije za Audijev ulazak u F1. Red Bull – Audi postaje vrlo moguća kombinacija za budućnost.

Drže li vodu ove prijetnje o odlasku Red Bulla iz F1? Ima li ikakve osnove da se takvo nešto ostvari?
Pročitajte neke od ključnih razloga koji pokazuju da je ekipa Red Bulla usko vezana uz F1 i da će u tom natjecanju ostati još mnogo godina.

Brazil 2012_800x533

1) Mercedesova dominacija nije vječna

Nakon utrke u Australiji svi su čuli Hornerove jadikovke i vapaje da se poduzmu akcije kako bi se anulirala dominacija Mercedesa. Podsjetio je novinare i sve prisutne da je njegova ekipa bila prisiljena mijenjati i modificirati svoj bolid usred sezone zbog česte izmjene pravila. Eddu Strawu iz Austosporta rekao je da u razdoblju od 2010 -2013, kada god bi Red Bull počeo dominirati, FIA donijela odluku da ih konkurencija lakše dostigne.
“Morali smo se prilagoditi u vezi s gorivom, voziti s dvostrukim difuzorom, bez njega, promjene mapiranja motora usred sezone, promjene karoserije, više ni sam ne znam nabrojiti sve…”
Mercedesu nitko nije poklonio ovo što sada ima, jasan je stav uglavnom svih aktera. Primjer Ferrarija pokazuje da je napredak uz mnogo rada moguć. Sve je više naznaka da ni Mercedes neće vječno vladati ovim sportom i da će na neki način doći do izjednačenja u formama. Sasvim je jasno da ovogodišnje pravilo o razvojima motora tijekom sezona jest svojevrsna slamka spasa za Renault, Hondu i Ferrari. Zamislite sezonu 2015. uz pravilo da se motori ne smiju razvijati.
Što je duže Mercedes na vrhu, to će ih više FIA pokušati sputavati, što daje Red Bullu nadu da će se vratiti na pobjedničke snage.

2) Nisu prvi koji prijete povlačenjem iz sporta

Želite biti velika i važna momčad u F1? Trebate uzimati prva startna mjesta, pobjede, poneko prvenstvo i povremeno prijetiti odlaskom kada vam stvari ne idu na ruku.
Sličnu retoriku i nastup godinama je prakticirao Ferrari. Ekipa iz Maranella je često prijetila odlaskom kada se stvari nisu razvijale u njihovu korist. Posljednja prijetnja iz Italije stigla je 2009. godine zbog rasprave o budžetima. Zasmetala ih je rasprava o budžetskom ograničenju.
“Ako se propisi za 2010. neće mijenjati, Ferrari neće nastupati u idućoj sezoni.” Bile su izjave vodstva ekipe za BBC sport.

RED BULL LOGO_800x533

Šest godina kasnije, Ferrari je još uvijek na gridu, jedina momčad koja je kompletirala sve sezone i budžetsko ograničenje još uvijek nije uvedeno. Red Bullova prijetnja, kao i Ferrarijeva, primjer je korištenja političke moći i pritiska na čelnike da počnu donositi odluke u njihovu korist. Prijetnje su dio igre i svakodnevice u F1. Na taj način pokazuje se tko kako diše. Prijetnje odlaskom ipak se ne doživljavaju ozbiljno svaki put kada se plasiraju u javnost.

3) Red Bull ima svijetlu budućnost u talentiranim vozačima

Kada pod ugovorom imate Daniela Ricciarda, Daniila Kvyata, Carlosa Sainza Jr. i Maxa Verstappena ne morate se brinuti o vozačkoj budućnosti. Red Bull je trenutno u najplodnijem razdoblju proizvodnje vozačkih nada. Ricciardo, trostruki pobjednik sezone 2014., nije samo jedan od najtalentiranijih vozača na gridu, nego je i savršen medijski objekt i ambasador Red Bulla. Verstappen i Kvyat brzo se razvijaju i dobili su priliku u Toro Rossu, kao i svojevremeno Sebastian Vettel. Red Bull je potrošio gomilu sredstava, vremena i truda da te vozače dovede do točke gdje su sada. U te vozače ulagalo se da bi u budućnosti stvarali prihode. Red Bull neće dopustiti da osvajaju pobjede i naslove za nekog drugog.

110168807VR011_F1_Grand_Pri_800x546

4) Velika nagrada Austrije

Velika nagrada Austrije je sjajno prihvaćena među navijačima i bila bi praktički nemoguća bez Red Bulla. Staza u Spielbergu, prije poznata kao A1 Ring, ispala je iz kalendara Formule 1 2004. i činilo se da se nikada neće vratiti. Dietrich Mateschitz je zagrabio u džep i sredio stazu koja je ponovno sposobna zadovoljiti potrebe moderne ere F1.
Red Bull Ring je staza koja je postala bitna i u marketinškom smislu u ovom dijelu Europe zbog neodržavanja VN Njemačke. Odlazak Red Bulla značio bi vjerojatno i kraj za VN Austrije. Europa bi ostala samo na 6 staza u kalendaru i to nikome nije u interesu. Mateschitzev san je vidjeti vozača kojeg je odgojio Red Bull, kako pobjeđuje na stazi Red Bulla, u domovini Red Bulla, vozeći Red Bullov bolid.

5) Pod ugovorom su do 2020.

“Red Bull je potvrdio svoju budućnost u F1 do 2020. Potpisali smo novi konkordski ugovor.” Izjava je Christiana Hornera iz studenog 2013 Paulu Weaveru iz Guardiana. Ova izjava i potpis ugovora su postignuti u trenutku kada je Red Bull imao niz od 9 pobjeda za redom i slavio svoj 4 naslov u 4 godine. Isprazne prijetnje o napuštanju sporta pojavile su se tek sada, kada se ekipa mora suočiti s teškom sezonom. Jonathan Noble, poznati F1 novinar, napisao je na Twitteru kako je Toyota odustala od F1 na kraju 2009. godine, samo nekoliko tjedana nakon potpisivanja konkordskog ugovora. Prema novom ugovoru trebali su ostati u F1 do 2012. Takav scenarij za Red Bull bio bi preskup i neobjašnjiv.

Prijetnje su izrečene, no ostanak je realnost.

RB_800x600


Odgovor

3 komentara

  1. Aaron16 Prikaži

    Bravo Lukaaa, odličan tekst !


    0
    0

    0
  2. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Svaka čast Luka, pridonosiš mnogo za portal i nadam se da će vodtsvo istoga to znati cijeniti i nagraditi.


    0
    0

    0
  3. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    broj 5 je ključ svega. mogu oni prodat momčad nekome i opet ispunit razlog broj 5 (za ostanak, jelte).
    treba uzet u obzir i da pregovaraju s bernijem i cvc-om o kupnji komercijalnih prava za f1. rb je već promotor za wrc. i ne sviđa mi se kako vode wrc.


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.