Rosbergu ponestaje ideja

Izdvojeno / Kolumna

Luka Maloić

Prije 9 godina 6 min 20 komentara

Nico Rosberg, Lewis Hamilton

Nico Rosberg, Lewis Hamilton

Nico Rosberg nalazi se u najboljem mogućem bolidu. Ima čast voziti Srebrnu strijelu koja nema problema u obračunima s konkurencijom i nije mu problem prestići bilo koji automobil na stazi. Pravi čovjek na pravom mjestu u pravo vrijeme? Priča nije tako idilična i bajkovita. Nico je jedan od vozača na gridu koji je stavljen pred najveće kušnje i pitanja u svojoj karijeri. Za njega je ovo biti ili ne biti. Njegov problem je njegov prijatelj iz djetinjstva i momčadski kolega. Svjedoci smo priče koja bi mogla biti jedna od onih koje će se u budućnosti ekranizirati. Okršaje Nica i Lewisa gledati će u kinima, napeto žvačući kokice kao što smo i mi gledali okršaje dvojca iz filma “Rush – Utrka života”.

Nico je prvu utrku u Australiji završio poražen od strane Hamiltona. Podsjetilo me to na kraj sezone 2014. i povukao sam zgodnu paralelu. Njemac je došao na završnu utrku sezone u Abu Dhabi sa 17 bodova zaostatka za Lewisom. Pole-position je bio u njegovom džepu, imao je pristojne i realne šanse završiti utrku sa svojim prvim naslovom svjetskog prvaka. Najveća utrka njegovog života nije išla po planu.

Loš start i bijeg Lewisa Hamiltona već u prvom krugu Rosberg zasigurno nije očekivao. Utrka je iz loše prerasla u katastrofu kada su se na njegovom WO5 hibridu pojavili problemi sa pogonskom jedinicom. Gubio je značajne i dragocjene sekunde u svakom krugu i polako klizio u poretku do krajnjeg 14 mjesta.

https://www.youtube.com/watch?v=oKgrnyqYcrU

Unatoč gubitku naslova, unatoč bijesu što mu automobil nije pružio priliku da se na stazi obračuna sa Lewisom i unatoč činjenici da ga je Lewis nadjačao u 6 puta u posljednjih 7 utrka sezone, Rosberg je vjerovao u sebe i zadržao pozitivan stav.

https://www.youtube.com/watch?v=jT6AxekFVmw

Nakon što je čestitao Lewisu i na taj način završio njihovu osmomjesečnu igru mačke i miša, Rosberg se okrenuo novoj sezoni. Reporterima Sky Sportsa Peteu Gillu i Jamesu Gallowayu je rekao:

“Bilo je jako napeto između mene i Lewisa ove godine. Moram raditi na sebi i na samom utrkivanju. Bolji sam u kvalifikacijama u protekle dvije godine i to predstavlja dobru bazu za napredak. Moram pronaći još malo napretka u utrkama i znam kako ću to postići. Znam koja područja mi nedostaju i radit ću naporno da to ispravim.”

Samopouzdanje, poboljšanje samih vozačkih karakteristika i naporan rad karakteristike su Rosbergove zime i priprema za novu sezonu.

Nico, naime, ne želi završiti kao Mark Webber. Ne želi biti vozač čije su vozačke karakteristike neupitne, ali ipak nedovoljne za svjetskog prvaka. Mark je imao momčadskog kolegu kojemu nije dorastao. Nico ne želi da se i za njega tako govori. Lewis Hamilton je i sam izjavio da je Nico proveo sate i sate u simulatoru kako bi smanjio zaostatak za njim. Drugim riječima, Lewis je upozorio novinare da se za ovu sezonu Nico pripremao kao nikada prije.

Utrka u Australiji završila je kako je završila. Lewis je dominirao, osvojio pole position i pobijedio. Dominacija Hamiltona u subotu i nedjelju te Hamiltonovo bezgranično samopouzdanje velik su problem za Nicu.

Twitter screenshot

 

Kvalifikacije koje je sam Nico naveo kao svoju jaču stranu nisu prošle dobro za njega u prvoj utrci sezone. Zaostatak u Q1 iznosio je 0,4 sekunde. U Q2 bio je sporiji 0,2 sekunde za Lewisom. Treći i najvažniji Q3 prošao je najgore, zaostatak je iznosio 0,6 sekundi.

Nico Rosberg

Twitter screenshot

 

Pogreška u Q3 kada je izletio na travu, preslika je problema koje je imao u drugoj polovici 2014. U Alber Parku nije neobično da vozač koji starta drugi uđe poravnat u prvi zavoj s osvajačem pole-positiona. Pogledajte start u Australiji 2012. kako je Jenson Button prošao pokraj Hamiltona. Nicom start izgledao je kao i onaj u Abu Dhabiju. Rosberg je do prvog zavoja bio prisiljen više gledati u retrovizore. Lewis je odmah na početku pobjegao i održavao prednost do samog kraja.

Neuspjeh je kapitaliziran kada je na stazu izašao sigurnosni automobil. Nakon restarta utrke i odlaska sigurnosnog automobila Lewis je ponovno odmaglio. Prvi puni krug nakon restarta utrke prednost Lewisa iznosila je 2,3 sekunde. Tendencija Rosberga je ta da troši više goriva nego njegov kolega. Problem je to još iz prošle sezone i predstavlja nedostatak u ovoj novoj F1 eri. Izgleda da ni ovaj zaostatak za Lewisom Nico nije uspio riješiti. Prema FIA TV grafikama u 16 krugu Hamilton je iskoristio 23.94% raspoloživog goriva, Nico je iskoristio 24.43%.

Rosbergovo pitanje preko radija svojim inženjerima u 53 krugu o stanju “drugog automobila” i njegovoj potrošnji goriva ukazuje da je Nico svjestan svojih problema.

Nico Rosberg

Twitter screenshot

 

Rosberg je vozač kojeg stalno hvale zbog njegove inteligencije i vještina. Zasigurno je svjestan svojih nedostataka i trudi ih se anulirati. Nico je iznimno marljiva i radišna osoba i pokušat će sve ne bi li pobijedio Hamiltona na stazi. U razgovoru s reporterima ESPN F1 izjavio je da je mnogo radio ove zime na tehnici disanja u kokpitu tijekom utrke, kondiciji i položajima sjedenja. Ovo posljednje uzrokovalo je i bolove u vratu i leđima tijekom testiranja. Sve su to pomaci, ali očito nedovoljni da se Hamiltona skine s trona.

Nico Rosberg

Twitter screenshot

 

Kada opet promotrimo već ranije spomenutu izjavu Lewisa Hamiltona upućenu Peteu Gillu iz Sky Sportsa o Nicinom boravku u simulatoru i pokušajima anuliranja zaostatka, vidimo da se branitelj naslova pomalo ruga svom kolegi. Ne treba nas stoga čuditi pozivanje Vettela u Mercedesov boks od strane Nice. Sve je to izgledalo simpatično i zabavno. Pročitano između redova, Nico bi htio da se zaostatak smanji pa da Ferrari, Red Bull i ostali otkinu koji bod Hamiltonu ako već on sam to ne može.

Nico Rosberg je vjerojatno jedina osoba koja može ove godine ugroziti Hamiltona. Hoće li to stvarno to učiniti?


Odgovor

20 komentara

  1. Michael Schumacher
    josip123 Prikaži

    Moze ga skinuti. Samo treba biti vise agresivniji!
    ;)


    0
    0

    0
    • Bmw
      Marko Rakić Donator Prikaži

      Pitanje je može li on biti tako agresivan. Meni je Nico isto drag vozač, ali često se vidi da mu fali ona mrvica do Lewisa. Ili nema to ili ne radi dovoljno, trećeg nema. Vidjet ćemo šta će biti u Maleziji.


      0
      0

      0
      • Michael Schumacher
        thebear38 Donator Prikaži

        Ima trećeg, ima … a zove se Mercedes AMG F1 Team … sve se pokazalo prošle sezone kada je Nico pokazao zube i odmah je ostao bez njih. Uškopila ga je ekipa da bi Luigi bio prvak. Žalosno ali istinito …


        0
        0

        0
      • Michael Schumacher
        josip123 Prikaži

        E upravo to.
        Ali sam to istaknuo upravo zato sto je to najvise potrebno kada se netko bori za titulu.
        Pored talenta bez neke doze agresivnosti se ne moze do naslova….


        0
        0

        0
      • Bmw
        Marko Rakić Donator Prikaži

        @thebear38 – To mi uvijek škakljiva tema, ali ne mogu reći da je poslije Belgije sve bilo isto. Ne znam, zbilja mi je teško nešto pametno reći po tom pitanju.


        0
        0

        0
      • Sebastian Vettel
        mzf1 Prikaži

        @thebear38 Malo je to nezahvalno prema Hamiltonu ovako napamet tvrditi, ali to je prilično moguće, pogotovo kad se sitin komentara Tota nakon Belgije.


        0
        0

        0
      • fjaka Prikaži

        @thebear38
        to je to. ili će niko držat distancu ili će mu toto odredit penalty tri-četri puta izletit u jednoj te istoj šikani.


        0
        0

        0
      • Clay Regazzoni
        HeatBlast44 Prikaži

        valjate gluposti oko prošle sezone i Belgije. Da je to tako kako kazete, da ga je tim ‘uškopio’ ne bi Nico uzimao pol pozicije u sljedecim utrkama. I kakve je to zube pokazao, one gubitničke, ne mogu te preteć, mogu ti gumu probit, fino.
        način da ga skine sa trona – prljavi potezi, jedino sa time, kao i prošle sezone :)


        0
        0

        0
      • Emerson Fittipaldi
        diesel Prikaži

        Poštovani korisniče heatblast44, tko meni brani sada reći da vi valjate gluposti, isto kao što ste vi rekli ljudima iznad sebe? A ovo o probijanju gume nije potrebno komentirati, jer se tu vidi sva zaluđenost Hamiltonom. Lp


        0
        0

        0
      • Clay Regazzoni
        HeatBlast44 Prikaži

        @diesel – to je bilo upućeno @thebear38 te @fjaka, isprike @josip123, @Marku te @mzf1 :)


        0
        0

        0
    • Michael Schumacher
      thebear38 Donator Prikaži

      @Heat … a kakve je zube pokazao Luigi? One običnog seronje i plačljivca … Najbolji zubi su bili “to je zato jer sam crnac” … Sjeti se Bahraina kada je Nico par puta pokušao proći i uvijek bio izguran izvan staze i nikome ništa … Sjeti se Mađarske i svih sudara koje je Luigi izazvao i nikome ništa. Da je bilo pravde, Luigi ne bi završio Mađarsku. Sjeti se TO prema Luigiju koju je ignorirao i nikome ništa … sjeti se Singapura i tekučine za servis u Nicinoj elektronici sustava za upravljanje … Mogu razumijeti da si zaljubljen u Luigija … a svi znamo da je ljubav slijepa … :)


      0
      0

      0
      • Emerson Fittipaldi
        diesel Prikaži

        Mala ispravka kolega. U Njemačkoj je Lewis napravio košmar, a ne Mađarskoj.


        0
        0

        0
      • Michael Schumacher
        thebear38 Donator Prikaži

        Sorry … u zaru pisanja … tnx


        0
        0

        0
      • Clay Regazzoni
        HeatBlast44 Prikaži

        ti si haman počeo gledat’ od Njemaćke prošlu sezonu…
        i pusti ti izjave, to ne pije vodu i ne donosi bodove, ono što se na stazi uradi je jedino o čem ću pričati, a sve je jasno, 11-5 :) u Bahreinu je Nico jedne te iste folove pokušavao i normalno da je svaki puta bio istjeran + je pokazao kako ne zna preticati sve na silu, nikakvo tjeranje na neku grešku. uostalom šta da ti pričam, pogledaj podučavanje utrkivanju https://vimeo.com/91707028
        što se Njemačke tiče, nije nikom probio gumu, nije nikoga izbacio van staze i nije nikome naštetio utrci nakon nekih sitnih dodira i ti kažeš da je nije trebao završiti… i šta pričaš o Singapuru, sjeti se ti Australije kad je i cilindra… bit’ će da si ti zaluđen/zaljubljen Nicom, čim gore pišeš da je bio ‘uškopljen’ od strane tima ;)


        0
        0

        0
      • Emerson Fittipaldi
        diesel Prikaži

        Nema na čemu kolega thebear38.

        @heat – Na silu jedino Hamilton pretječe, i ostali se miču jer znaju da će biti belaja. Bolje im je osvojiti koji bod manje nego ne završiti utrku.

        Kako nije nikome naštetio u utrci? Pa Raikkonenu je odbio komad prednjeg krila, a i zabio se u bočnu stranu Buttonovog McLarena. I da, ako ćemo o odustajanjima zbog kvarova, tu je Lewis definitivno u prednosti. Nico je iz dvije utrke morao odustati zbog kvara, dok Hamilton iz jedne. U Kanadi je sam kriv za svoje odustajanje (to je sam priznao i ako treba ću naći članak). + što je Rosbergu bolid praktički bio gotov u Abu Dhabiju.


        0
        0

        0
      • Michael Schumacher
        thebear38 Donator Prikaži

        @heat … ajde se vrati na gp portal i tamo iskazuj pravu musku ljubav … naporan si.


        0
        0

        0
      • Clay Regazzoni
        HeatBlast44 Prikaži

        jest on malo dotakao i Buttona i Raikkonena, ali barem im nije upropastio utrku kao što je to uradi Nico u Belgiji. Mađarska je pokazala ko je vozač i racer i ko zna preticati, dok je se Nico mučio sa Vergneom i morao mjenjati taktiku zbog svoje nemoći u prestizanju, Hamilton je Vergnea odmah natjerao na grešku i briljantno pretekao u 4 krivini, ni manje ni više, sa vanjske strane, a da ne pričam o šamaranju na Suzuci i Americi, te Nicinom pucanju pod pritiskom u Rusiji i Abu Dhabiju, 2 prelijepa starta, uz jedno spektakularno paljenje prednjih guma ;)
        “Na silu jedino Hamilton pretječe” ma ajde, vidim ja da si ti hejter i da to sve nešto površno pratiš, ništa drugo, VoZdra :)
        @thebear38 – msm, šta izvodiš ? počeo si sa glupostima i očekuješ da će svi šutit’… neće :)


        0
        0

        0
      • Michael Schumacher
        thebear38 Donator Prikaži

        @heat … što ja izvodim? što ti izvodiš? … nitko ne očekuje da netko šuti i ne iskazuje svoje mišljenje, ali ti unatoč argumentima ne želiš priznati što se događa u omiljenom sportu. Braniš Luigija u nedogled i neoprevdano na situacije o kojima pričamo. Nitko ne kaže da nije dobar vozaš i da nema dobrih poteza, ali kad je kriv je kriv i točka.


        0
        0

        0
      • Emerson Fittipaldi
        diesel Prikaži

        Nije upropastio utrku, ali mu je izbio komad prednjeg krila kojeg je poslije promijenio. Dakle, napravio mu je štetu.
        A ovog pretjecanja na silu sam se nagledao od početka njegove karijere, koju jako dobro pamtim. Da Rosberg nije popustio u Bahreinu kao u Belgiji, gledali bi sličan scenarij. Kad se Rosberg bori, onda su svi krivi, uuuu, gumu mu je probušio, to je ciljao još i prije utrke, usadio je skalpel u felgu. A to što je Lewis ko zadnji glupan vozio do boksa i uništio bolid zbog kojeg je poslije odustao, to nikom ništa. Dakle, Ham ne pretječe na silu i ne brani poziciju tako da izgura protivnika na drugu stazu?


        0
        0

        0
      • Clay Regazzoni
        HeatBlast44 Prikaži

        pa dobro eto, u Kanadi je njegova krivica što je bio neoprezan u zavjetrini Nice, ali šta je šef ekipe, Toto Wolff rekao na sve to ? Rekao je da je Nico samo imao sreće što je ušao u box 2 kruga ranije, jer su u ta dva kruga Lewisu kočnice prokuhale, samo je na vrijeme bio pozvan i to je sreća, pronađi na stranici sky sports izjavu Wolffa poslije utrke ;)
        i eto reko sam da je KRIV, ali ne toliko koliko je Rosberg kriv za Belgiju.
        @diesel nazivaš ga glupanom, a tvrdit ces da nisi hejter, fino :)
        da mu nije probio gumu ne bi se to ništa desilo poslije i to je to, KRIV je i tačka. ako mu išta bude mrlja u karijeri bit’ će mu to u Belgiji, te ono ‘slučajno’ izljetanje na kvalama u Monaku, dok će se ono u Bahreinu i dalje za Lewisa pripisivati da je pravi trkač ;)
        Živio :pivo:


        0
        0

        0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.