Tost poziva da se Mercedesu zamrzne razvoj motora

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 7 godina 2 min 25 komentara

Šef Toro Rossa Franz Tost tvrdi da bi razvoj Mercedesovog motora trebao biti zamrznut. Još otkad smo ušli u V6 eru 2014. godine Mercedes je imao značajnu prednost ispred Ferrarija, Renaulta i Honde, a prošle godine su se proizvođači složili oko toga da se pojedini elementi pogonske jedinice zamrznu već za 2017. godinu kako bi performanse različitih motora bile što sličnije.

Tost vjeruje da nešto treba biti napravljeno da bi se uhvatilo Mercedes.

“Nadam se da će se performanse pogonskih jedinica izjednačiti prije ili kasnije jer to trenutno nije slučaj.”

“Nadam se da će Renault uhvatiti priključak, posebno zato jer ne znam što se događa s Ferrarijem. Trebamo barem Red Bull, Mercedes i Ferrari u borbi za naslov.”

“Ako se performanse motora ne približavaju, onda FIA treba doći do nekog rješenja. Ja bih zamrznuo pogonsku jedinicu Mercedesa, a kad ih konkurencija uhvati – onda bi i njima zamrznuo daljnji razvoj.”

Ipak, ne bi zamrznuo baš sve. Smatra da bi razvoj baterije trebao biti otvoren jer je to nešto što je važno za budućnost i od velikog značaja za proizvođače.

Što se tiče ograničavanja budžeta, to isto smatra dobrom idejom i vjeruje da nije teško primjenjiva.

“Moramo smanjiti troškove. Godinama pričamo o tome i ništa se ne događa. Ja bih uveo ograničenje budžeta.”

“Ljudi kažu da se to ne može kontrolirati, ali to je glupost. U Toro Rossu imamo povijest svakog vijka i možemo reći odakle je došao i koliko košta,” zaključuje Tost.


Odgovor

25 komentara

  1. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Moj zivotni san je postao da se u 2017 sve izjednaci i ako to nije moguce naravno da bi bilo dobro da se malo “zamrzne”razvoj mercovog motora,ali to nije nacin….napravili su najbolji posao i zasluzeno sad uzivaju, pa i Ferrari je sa Schumijem bio godinama ispred pa se nista nije zamrzavalo tako da ne vidim razlog.Po tome su onda mogli i reci za vn singapura 2016 da se produzi jedan krug kako Mercedes nebi pobjedio, ali to nije nacin…..dosadno je, ali nije Mercedesova krivnja.Krivi su pametnjakovici kojima je glamur i tehnologija i naravno nezasitnost u novcu dalo za pravo da ucine f1 ovakvom kakva je….Merc je samo odradio sta je trebao i zasluzeno su najbolji koliko god se nama svidalo ili ne svidalo.


    0
    0

    0
  2. Pierre Gasly
    Perica9 Prikaži

    Ako se igra neka bude fer. F1 je baš neka čar što nema sudačkih poguranaca.


    0
    0

    0
  3. Mclaren
    KERS Prikaži

    I neka Dallara radi šasije.


    0
    0

    0
    • Clay Regazzoni
      HeatBlast44 Prikaži

      Dallara je za evropske aerodinamicare pussy smoke…


      0
      0

      0
      • Honda
        zekohonda Donator Prikaži

        kers je bio ironičan. ;)


        0
        0

        0
      • Nigel Mansell
        The Simpsons Prikaži

        Pa zar Dallara nije iz EU?
        Inače se u potpunosti slažem sa Tostom.
        QFlash82
        Nazvati Tosta “svakim isprdkom” može samo neupućena neznalica. Površni gledatelj f1.
        Franz Tost je jedan od najuspješnijih šefova u F1, koji sa manje novaca od razvikanih “velikana’ pravi čuda.
        Ne priča on “napamet”, svi znaju kako je Mercedes sa FIA -om napravio hibridnu eru.
        Naravno da Franz navija da se ograniče troškovi jer bi u kratkom vremenu šamarali i razvikane “veličine” poput McLarena i Ferrarija.


        0
        0

        0
  4. Blue Flag
    manualgearboxfan Prikaži

    a bi li zamrznuo razvoj aerodinamike i pripadajućih djelova…dobio bi odmah ljuto upozoravajuće pismo iz sestrinjske firme..ispeci 2 tosta, opusti se


    0
    0

    0
  5. Formula 1
    1883 Donator Prikaži

    Tosta sam smatrao ozbiljnim čovjekom, ali ovo što priča potpuna je ludost. Zabraniti razvoj određenom proizvođaču a to dozvoliti konkurentima protivi se svim mogućim načelima sporta i ravnopravnog natjecanja. Ako bi (iako nema niti teoretskih šansi da do toga dođe i ne znam tko bi to pravno uopće mogao napraviti) se Mercedesu zabranio razvoj PU Formula 1 bi trenutno postala ilegalno natjecanje što bi dovelo do sudskih tužbi a kao ishod možda čak i poništenje cijele sezone a možda i više od toga.
    Ako su imali bilo kakve dokaze (ono o čemu su pričali prvo Bernie a kasnije i LDM) da je Mercedes puno prije ostalih znao kakva će se pravila progurati za PU od 2014. i ako se išlo ka tomu kako bi Mercedes stekao prednost po tom pitanju trebalo se odmah sudski i pravno reagirati, ali nije. Dakle, vjerojatno su te priče bile šuplje inače bi tužbe prštale na sve strane. Formula 1 nije “sport” od milijun dolara nego od nekoliko stotina milijuna ili čak milijardi, tako da to nikako nebi prošlo lišo.
    Mercedes u ovom izuzetno tehnološki kompleksnom i zahtjevnom vremenu Formule 1 pokazuje i demonstrira svijetu koliko je upravo tehnološki jak, a na ostatku svijeta je da pokažu koliko vrijede po tom pitanju u usporedbi s Mercedes-Benzom. Plakanje i zabrane su kukavičluk i pokazivanje nemoći, a ne natjecanje.


    0
    0

    0
    • Honda
      zekohonda Donator Prikaži

      na kraju 2008. fia je dozvolila renaultu i (tad još uvijek aktivnoj) hondi da naprave upgrade kako bi se približili ferrariju i mercu.


      0
      0

      0
      • Formula 1
        1883 Donator Prikaži

        Ovdje ne govorimo o upgradeu već o zabrani razvoja SAMO JEDNOM proizvođaču PU. Te su dvije situacije neusporedive.


        0
        0

        0
      • Kimi Raikkonen 7
        Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

        Ista pašta drugo pakiranje. FIA pomaže jednima da dostignu druge. Rezultat ili cilj je isti. Nije da podržavam ideju samo previše galamiš oko ničega. Trebalo bi izbaciti ove PU i stvar riješena.


        0
        0

        0
      • Formula 1
        1883 Donator Prikaži

        Nije niti slično. Tamo su se usuglasili svi (dakle, i momčadi) i dozvolili Renaultu zahvate na motoru kako bi anulirali zaostatak. Ovdje se otvoreno govori o zabrani razvoja za, ponovit ću to opet: samo jednog proizvođača.
        Za ovakav velebni pothvat trebalo bi dobiti suglasnost svih aktera u Formuli 1, sama FIA ništa nebi mogla napraviti. Potpuno bi bilo nerealno za očekivati da bi Ferrari pristao na takvo nešto jer je to nesportski, a vjerojatno niti Renault radi partnerstva s Daimlerom u auto industriji. Japanci također.
        S druge strane, Tost je svojom izjavom glasno razmišljao i iznio na vidjelo svoje osobne želje što je odlična karakterna vrlina, kamo sreće da imamo još ovakvih Tostova u Formuli 1, ali nemamo, sve mućak do mućka.


        0
        0

        0
      • Honda
        zekohonda Donator Prikaži

        meni je to dosta slično uz napomenu kako se nisu svi usuglasili.
        to je bilo samo između fia-e, renaulta/rb-a i rahmetli honde.


        0
        0

        0
    • Formula 1
      1883 Donator Prikaži

      Zeko, nisam siguran da pričamo o istoj stvari! Poprilično sam siguran da sam pročitao negdje da su tu dozvolu morali dati i ostale momčadi a ne samo FIA. Zamolio bih te za link…
      Što se tiče ostalog, dozvoliti nekom izmjene koje rezultiraju dostizanje konkurencije nakon detekcije vlastite slabosti i nedostatka u razvoju ok je ako se svi usuglase. Zabranjivati razvoj samo jednom proizvođaču s druge strane zato što je jednostvno bolji i sposobniji od ostalih nelegalno je i nesportski. Nije Mercedes kriv zbog toga.


      0
      0

      0
      • Kimi Raikkonen 7
        Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

        A nije bilo nesportski zamrznuti razvoj PU preko cijele sezone i time “vezati ruke” konkurenciji??
        Mora se shvatiti da Mercedes nije neki nezamjenjivi dio F1 a njihova dominacija nije dobra za tu istu F1. Kapa dolje za posao koji je Merc napravio s motorom tj. cijelim bolidom (mada sumnjam da je sve u razvoju istih bilo legalno ali sada nebitno). Ne smeta mi da pobjeđuju dok god konkurencija ima slobodan razvoj a oni legalan bolid.
        Kao što sam prije rekao, te PU treba izbaciti, ništa dobro za sport nisu donijele, a u te priče za razvoj u autoindustriji mogu samo mala djeca vjerovati.


        0
        0

        0
      • Formula 1
        1883 Donator Prikaži

        Tko je se složio s tim i amenovao da PU tijekom 2014. “miruju”?
        Nemoj zaboraviti da su i V8 mirovali tamo nekad od 2008. do uključujući i 2013. Bilo je dozvoljeno mapiranje radi EBD-a i sitni sigurnosni upgradeovi i to je to otprilike, tu se stjecala najveća prednost po pitanju motora. Postojeće PU u usporedbi s V8 erom su se razvijale tijekom cijele 2014. kako bi se taj razvoj kroz tokene (potpuna glupost) implementirao na PU za 2015. Tijekom 2015. i 2016. moglo se kroz sezonu upgradeati PU, a neki od proizvođača nisu niti iskorištavali te iste sve tokene. U čemu je problem? Čitao sam negdje da se količinom od 32 tokena moglo promijeniti oko 48 % PU-a što nije malo.
        Postojeći PU su tehnološki svjetlosnu godinu ispred naspram V10 i V8 ere. Lauda je prije par godina izjavio da su V8 motori bili tehnološki primitivni naspram vremena kroz koje su egzistirali, pogotovo u posljednjih par sezona. Postojeće PU imaju samo jednu ali veoma bitnu i opće prihvaćenu manu od fanova i publike – zvuk.
        Obrati pozornost na ovo:

        http://www.evo.co.uk/mercedes/18211/mercedes-amg-project-one-hypercar-evo-speaks-to-tobias-moers

        http://www.autocar.co.uk/car-news/mercedes-amg-hypercar


        0
        0

        0
      • Honda
        zekohonda Donator Prikaži

        kopam, kopam…
        ipak si u pravu, svi su se složili. na linkovima koje sam pronašo kad sam pisao prvi put, bila je spomenuta samo fia.
        http://www.autosport.com/news/report.php/id/72457


        0
        0

        0
      • Formula 1
        1883 Donator Prikaži

        Hvala zeko. Ovakvi linkovi su veoma bitni za imati u arhivi za sve F1 fanove jer su znakoviti i informativni. Na moju žalost, nemam naviku pohranjivati ovakve linkove a trebao bi. Prije neki dan sam upravo od tebe pročitao da pohranjuješ bitne info što je jako pohvalno i pametna navika.


        0
        0

        0
      • Honda
        zekohonda Donator Prikaži

        a par sati prije ovog autosportvog linka sam našao npr. ovakav, u kojem se ne spominju ostali:
        https://www.autoevolution.com/news/fia-allows-renault-to-work-on-f1-engine-18289.html
        neka sam u bio u krivu, ja sam uvijek za kvalitetnu i kulturnu raspravu. ;)
        sve u svemu zajebano za tražit, jer 95 % linkova na temu se odnosi na pu eru.
        nije baš da arhirivam…tu i tamo stavim neki članak u bookmarkse.


        0
        0

        0
  6. Mercedes
    Mikalo Prikaži

    Pa svi mi želimo ujednačenu F1 , ali ovo ….. AHAHAHAHAHA . Jedva čekam da se upale zelena svijetla na prvoj utrci pa da imamo nešto za pametnije čitati .


    0
    0

    0
  7. Mercedes
    QFlash82 Donator Prikaži

    Da, da…jer to i je smisao F1 zar ne ? Kočenje razvoja ?

    Svaki isprdak ima F1 momčad danas..


    0
    0

    0
  8. Ayrton Senna
    Beethoven87 Donator Prikaži

    Ne bi bilo fer i sportski Mercedesu zamrznuti razvoj… Ali, isto tako nije fer ako su istinite price da je Mercedes krenuo ranije s razvojem od ostalih… Na te stvari treba paziti ili ih barem minimalizirati.


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.