Zimska stanka, 56. dan: Crtice iz života vozača Formule 1 (7. dio)

Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Marko Rakić

Prije 7 godina 2 min 20 komentara

Jackie Stewart bio je jedan od prvih vozača koji su otvorili pitanje sigurnosti u Formuli 1, pa se tako od ranih početaka svoje karijere zalagao za što bolje sigurnosne mjere. Jednom prilikom je opisao svoj strašni sudar u Belgiji 1966. te tadašnje “sigurnosne mjere”:

“Bio sam zarobljen u bolidu gotovo pola sata, a najgore je što se nisam mogao pomaknuti. Iz bolida su me izvukli Graham Hill i Bob Bondurant pomoću šipki koje su našli u publici. Tada nije bilo doktora pa me nisu imali gdje staviti kad su me izvukli iz bolida. Na kraju su me u vozilu hitne pomoći odvezli do centra za prvu pomoć kod kontrolnog tornja, a tamo su me ostavili na podu u prostoriji punoj pušača. Mislili su da imam teške ozlijede kralježnice, ali se na kraju ispostavilo da nije bilo ozbiljnih povreda. Tada sam shvatio da su velike promjene potrebne.”

Svjetski prvak iz 1996., Damon Hill, “pojadao se” u jednoj izjavi novinaru kako svi vrlo brzo zaborave zlatne godine, a natovare vam neuspjehe i nesreću.

“Čim prestaneš pobjeđivati i navikneš se na druga mjesta, više ti nitko ne pamti ime. Jedino te se sjećaju supruga i pas”, izjavio je na kraju 1999. godine kada se povukao iz Formule 1 nakon katastrofalne sezone.

Max Mosley o brzim i nesigurnim bolidima:

“Kada bi pitali sve vozače Formule 1, pa čak i one koji su to prije bili, ovo pitanje: Ovdje su dva bolida. Prvi je jako siguran, a drugi je toliko opasan da prilikom sudara ne bi preživio. Ali ovaj nesigurni je dvije sekunde po krugu brži. Kojeg bi uzeli? Nema sumnje kojeg.  Svi bi sjeli u onaj opasni, dvije sekunde brži.


Odgovor

20 komentara

  1. Blue Flag
    manualgearboxfan Prikaži

    Damone, nemaju te ljudi po čemu pamtiti, prosječan vozač, dominantan bolid, mogao si i više izvući…ali igraj se sa psom i uživaj


    0
    0

    0
    • Alain Prost
      Alain Prost Prikaži

      To nije točno, bolji je recimo od npr. Kimija.


      0
      0

      0
    • fjaka Prikaži

      kako nemaju :D ja ga pamtin po klanju sa schumacherom i one dvi lipotice, spa i mađa. meni osobno je priuštio užitaka i užitaka :D valjda i ostalima koji su pratili f1 u 90ima :D

      i sad malo o njegovoj veličini. dok je oko sebe u f1 imao mahom suparnike koji su sa 4-5 godina već bili sidili u kartingu on se u motosportu okuša sa 21 godinom…i to ne na četri točka nego na dva :D i dok su se ostali već bavili utrkivanjem on je bio na nekoj poluprofesionalnoj razini financirajuć samog sebe radom na građevini :D da bi sa 31 godinom dosega nivo da ga sir frank williams uzme pod svoje :D meni je to fascinantno :klanja: al’ kako se ono kaže, nepada jabuka daleko od stabla :D moš ga volit ili mrzit ali mu talenat nemoš osporit ;)


      0
      0

      0
      • Formula 1
        1883 Donator Prikaži

        Dodao bih jos i Suzuku 94., Silverstone 93. i Adelaide 93.


        0
        0

        0
      • Clay Regazzoni
        HeatBlast44 Prikaži

        Mađarska 1997 mu je bila vožnja karijere… šteta što je žica od 10kn upropastila rasturanje grida…


        0
        0

        0
      • Blue Flag
        manualgearboxfan Prikaži

        ferrari završio drugi u poretku konstruktora…..vau….ispričavam se, bolid je bio ekstra..,čak ni njegov dizajner: john bernard kaže da je bio kanta ali ne i tebi…irvine je imao 8 odustajanja radi mehaničkih kvarova, imali su 3 dupla odustajanja….u magny coursu mu je ispalio motor u probnom krugu…samo na mišiče shumija su uspili bit 2 u poretku konstruktora a irvine 10. u poretku vozača….


        0
        0

        0
    • Blackhawk Prikaži

      Damon Hill je jedan od najpotcjenjenijih vozača ikada. Istina, titulu je osvojio u dominantnom bolidu, ali nije jedini koji je jedinu titulu osvojio dominatnim bolidom. Nikada nije bio klasa Schumachera ili Senne, ali je bio puno bolji vozač nego što ga, pogotovo mlađi, fanovi smatraju.


      0
      0

      0
      • fjaka Prikaži

        @Blackhawk
        mlađi fanovi od dva stabla nevide šumu :D
        kad bi njihov idol zapeo u prvenstvu to je zato jer je vozio kantu od bolida :D
        kad neko treći osvoji prvenstvo to je zbog dominantnog bolida :D
        da proliv dobiješ :D


        0
        0

        0
      • Blue Flag
        manualgearboxfan Prikaži

        ja nisam mladi fan, i nije mi pojam formule 5 titula schumachera s ferrarijen, dapače više ga cijenim za one 4 godine što je radio u ferrariju dok je dočekao titulu, al to je neka druga tema….dakle hill, svaka čast na njegovoj upornosti, trudu,, i svemu što je ostvario, ali njegov williams je dosta sezona bio dominatan bolid na gridu i uzeo je jednu titulu, i nemogu ga pamtiti po nekoj ekstra klasi jer to uz dužno poštovanje nije bio, bilo je neko pokazivanje zubiju, neki duel al malo i nedorečeno. a da ne govorim o načinu kako je izletio iz williamsa: (http://www.independent.co.uk/news/damon-hill-fired-by-williams-1361411.html )


        0
        0

        0
      • fjaka Prikaži

        ”If Hill wins the championship – he leads by 13 points, with three races remaining – he will be the fourth Williams driver to leave the team with the world title in the past nine years, following Nelson Piquet, Nigel Mansell and Alain Prost.”

        vidiš nisam nikad iša za ovim, baš zanimljivo :D

        @manualgearboxfan
        a na šta točno aludiraš? da je naprđen jer je ljestvicu podiga previsoko?
        meni je recimo nesvatljivo da je kod williamsa mansell ’94 po utrci dobija cca £900,000 a hill za cilu sezonu £300,000 :D


        0
        0

        0
      • Blue Flag
        manualgearboxfan Prikaži

        mansell je iz williamsa 92 otiša u penziju kad je napokon osvojia naslov( rozberže ako čitaš ovo znaj da nisi jedini), prost je otišao 93/94 jer je senna dolazio 94, sve jasno….a to što spominješ mansella ’94 i cife o plaći nisan ti siguran, mogu pitat google al nevirujen da će spojit masella f1 i 1994….smeta mi kod hilla što je uvijek bio vodonoša, i ekipa ti ’96 napravi stroj od bolida, napokon izađeš iz sjene vodonoše i odmah: di su pare, miljuni, ja sam WC, itd…negativna karakteristika ajme


        0
        0

        0
      • Formula 1
        1883 Donator Prikaži

        @manualgearboxfan
        Brko je otišao zato što je takav scenario ishodovao Prost svojim zakulisnim igrama jer ga nije htio uz sebe 1993. u Williamsu, i nije otišao u mirovinu zato što mu se više nije vozilo jer je ostvario svoj cilj osvojivši naslov kao npr. Rosberg mlađi 2016. Otišao je u američki Cart 1993. i osvojio naslov prvaka i tamo.
        Vjerojatno si vidio (i čuo) već ovaj video, ali nije zgorega pogledati ga opet.

        https://www.youtube.com/watch?v=Pp7hJrJySnE


        0
        0

        0
      • fjaka Prikaži

        ”a to što spominješ mansella ’94 i cife o plaći nisan ti siguran, mogu pitat google al nevirujen da će spojit masella f1 i 1994”

        e pa pitaj guglo :D ne da će ti spojit mansella f1 1994 nego će ti još i reć da ima čak i pobjedu za williams te sezone :D


        0
        0

        0
      • Blue Flag
        manualgearboxfan Prikaži

        dobro ok, ima pobjedu 94, nisam znao to, ali predaleko smo otišli od teme, uglavnom ni brko ni prost nisu otišli radi novaca već radi nećeg trećeg( zakulisne igre su dio F1 i bez toga ni F1 nebi bio to što je), ali da se vratimo na hilla, pa hebote schumacher mu je uzimao pole positione ’96 sa onom kantom od ferrarija, pa nemožeš to sebi dopustiti, mislim nemogu ga doživiti….nije ništa osobno…ali draža mi je alesijeva pobjeda u kanadi na 31. rođendan nego cila hillova karijera…eto toliko ću zabeštimat:)


        0
        0

        0
      • fjaka Prikaži

        s kantom od ferarija :rofl:


        0
        0

        0
      • Blue Flag
        manualgearboxfan Prikaži

        “In an interview in 2012, Irvine did not have fond memories of the F310, calling it “an awful car” a “piece of junk” and “almost undriveable”, as did John Barnard, who admitted that the car “wasn’t very good”.”
        što ti nije jasno kad kažem kanta?


        0
        0

        0
      • fjaka Prikaži

        nije mi jasno da bolid ekipe koja je završila 2. (!!!!!!!!) u konstruktorskom poretku
        nazivaš kantom. bolid s kojim se tada došlo do 9 podija i od toga čak 4 mihajlove pobjede nazivat kantom??

        svaka čast mihajlu na njegovom umijeću :klanja ali očito nemamo isto poimanje kante :D za mene su to bili footwork i minardi :D a nikako bolid s kojim se više od po utrka sezone penjalo na postolja :rofl:


        0
        0

        0
      • Blue Flag
        manualgearboxfan Prikaži

        ferrari završio drugi u poretku konstruktora…..vau….ispričavam se, bolid je bio ekstra..,čak ni njegov dizajner: john bernard kaže da je bio kanta ali ne i tebi…irvine je imao 8 odustajanja radi mehaničkih kvarova, imali su 3 dupla odustajanja….u magny coursu mu je ispalio motor u probnom krugu…samo na mišiče shumija su uspili bit 2 u poretku konstruktora a irvine 10. u poretku vozača


        0
        0

        0
      • Blue Flag
        manualgearboxfan Prikaži

        i btw ekipa koja ima 200+ milja godišnje budžet, i završe 2. u konstuktorima…..isto kao footwork, minardi sa svojih 30 milja pa budu 10…ako se nešto zove ferrari, neznači da se nemože nazvat kantom….pitaj alonsa ako meni ne viruješ:)


        0
        0

        0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.