Zimska stanka, 25. dan: Pregled vozačkih titula po državama

Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Marko Rakić

Prije 7 godina 5 min 5 komentara

Svjetski prvaci u Formuli 1 dolaze nam iz samo 14 zemalja, a od 66 titula čak su 27 uzete od strane britanskog (15) ili njemačkog vozača (12). Te dvije države uvjerljivo su najuspješnije na takvom popisu. Pogledajmo detaljnije tko je osvajao, kada, s kojim bolidom i sl.

Velika Britanija – 15 titula s čak 10 svjetskih prvaka

Velika Britanija veoma je šarolika po pitanju toga tko je sve osvajao titule. Jackie Stewart bio je veoma dugo usamljen na vrhu s tri titule (1969. Matra, 1971. i 1973. Tyrell), a prošle godine mu se pridružio Lewis Hamilton  (2008. McLaren, 2014. i 2015. Mercedes). Još dvojica Britanaca su višestruki osvajači naslova. To su Jim Clark (1963. i 1965. u Lotusu) i Graham Hill (1962. BRM i 1968. Lotus). Svi ostali Britanci osvojili su po jedan naslov, a to su redom Mike Hawthorn (1958. Ferrari [prvi prvak za Veliku Britaniju]), John Surtees (1964. također u Ferrariju), James Hunt (1976. McLaren), Nigel Mansell (1992. Williams), Damon Hill (1996. Williams) i Jenson Button (2009. Brawn GP).

Njemačka – 12 titula sa samo tri vozača

Do 1994. Njemačka nije imala vozača koji je osvojio titulu svjetskog prvaka, a onda je krenula dominacija u teškoj kategoriji. Sve je rekorde porušio Michael Schumacher sa sedam naslova (1994. i 1995. Benetton i 2000. – 2004. Ferrari), Sebastian Vettel došao je nedugo nakon njega te osvojio četiri uzastopna naslova (2010. – 2013. Red Bull), a za još jednu titulu ove godine pojačao je Nico Rosberg (2016. Mercedes) osvajanjem svog prvog i jedinog naslova.

Brazil – 8 titula s tri vozača

Niz je započeo Emerson Fittipaldi 1972. godine osvojivši naslov s Lotusom, da bi isto ponovio dvije godine poslije s McLarenom. Nešto već uspjeh postigli su Nelson Piquet (1981. i 1983. Brabham i 1987. Williams) i Ayrton Senna (1988., 1990. i 1991.), no već je prošlo 25 godina od zadnjeg naslova, a talent se ne nazire na vidiku.

Argentina – 5 titula s jednim vozačem

Juan Manuel Fangio osvojio je sve za svoju državu sam, i to u veoma kratkom vremenu. Trebalo mu je samo osam sezona da osvoji pet titula prvaka s čak četiri različite momčadi (1951. Maserati, 1954. i 1955. Mercedes, 1956. Ferrari i 1957. Maserati).  Argentinaca već jako dugo nije bilo u Formuli 1, a i kad se pojavi neki, imat će posla bude li htio skinuti Fangiove rekorde.

Australija – 4 titule s dva vozača

Jack Brabham vlasnik je tri svjetske titule (1959. i 1960. Cooper, 1966. Brabham), od kojih je jednu osvojio u svojoj momčadi. U povijesti sporta je samo on to uspio. Zadnji svjetski prvak bio je Alan Jones 1980. godine za Williams. Mark Webber bio je blizu 2010., no suša na otočkom kontinentu vlada već jako dugo.

Austrija – 4 titule s dva vozača

Prvi naslov za Austriju donio je Nijemac Jochen Rindt koji se utrkivao pod crveno bijelom zastavom. Jedini je prvak koji je naslov osvojio posthumno. Bilo je to 1970. kada je vozio za Lotus. Nije se dugo čekalo za nove titule. Niki Lauda osvojio ih je tri (1975. i 1977. Ferrari i 1984. McLaren), te je trenutno posljednji austrijski prvak. Kao i kod Brazila, vozača i talenata nema na vidiku.

Finska – 4 titule s tri vozača

Hladnokrvni Finci nikad nisu slovili za radoholičare i one koji su spremni na obaranje rekorada. Led je probio Keke Rosberg 1982. godine s Williamsom, 16 godina poslije dvostruku krunu osvojio je Mika Hakkinen 1998. i 1999. s McLarenom, dok je Kimi Raikkonen svoj naslov zgrabio 2007. u Ferrariju. Snalažljiv narod, tri prvaka u tri najbolje momčadi u povijesti sporta :)

Francuska – 4 titule i jedan vozač

Alain Prost jedini je Francuz koji je uspio osvojiti titulu prvaka, iako je kandidata bilo kroz 70-e i 80-e godine prošlog stoljeća. Alain je osvojio tri naslova za McLaren (1985., 1986. i 1989.) i jedan za Williams 1993. godine.

Italija – 3 titule s dva vozača

Talijani su svoje osvojili u počecima Formule 1 te od tada više nitko s apeninskog poluotoka nije niti primirisao borbi za titulu. Giusepe Farina bio je uspješan 1950. s Alfom Romeo, dok je Ascari dva naslova s Ferrarijem osvojio 1952. i 1953. Italija trenutno nema vozača u F1.

SAD – 2 titule s dva vozača

Prva zemlja na popisu koja nema višestrukog osvajača F1 titule. Davno su Amerikanci imali kvalitetne vozače u sportu, a kad su imali, to su i iskoristili. Phil Hill 1961. upao je u odličan Ferrari te osvojio naslov prvaka. 17 godina poslije, Mario Andretti dolazi na svoje i napokon uspijeva osvojiti naslov u odličnom Lotusu 79.

Španjolska – 2 titule i jedan vozač

Naš Fernandino jedini je uspješni Španjolac u Formuli 1. Jedini koji je osvojio titule (2005. i 2006. s Renaultom), jedini koji je pobijedio, osvojio pole i još mnogo toga drugoga.

Novi Zeland – 1 titula

Deny Hulme odlično je profitirao od Jacka Brabhama i njegove momčadi, uzevši mu naslov 1967. godine. Poslije njega nije bilo uspjeha za daleku otočnu državu.

Južnoafrička Republika – 1 titula

Jocy Scheckter bio je jedini konkurentan vozač s “crnog kontinenta”, a svoju je slavu stekao 1979. kada je osvojio naslov u Ferrariju, boreći se s vještim timskim kolegom Gillesom Villeneuveom.

Kanada – 1 titula

Iako je bilo kandidata, Kanada je dugo bila  bez svjetskog prvaka u Formuli 1. Prije 19 godina osmjehe na lica izmamio je Jacques Villeneuve kada je osvojio svoj prvi i trenutno posljednji Williamsov naslov u sportu.


Odgovor

5 komentara

  1. Ayrton Senna
    maurich Donator Prikaži

    Francuska trenutno nema vozaca u F1? ?
    Ima, ima= Romain Grosjean! ?


    0
    0

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.