Re: Povijest F1
Postano: 23.04.2020., 21:53
Eh, a da znaš kako sam se trudio da barem pola pitanja bude iz aktualne F1... Mada mi to baš i ne dolazi preprirodno.
Ođe
Zato što mislim da su Damon i Nico tu negdje, vrlo slični vozači. Mada će zbog ličnih simpatija, a naročito zbog Mađarske 1997 i Belgije 1998, za mene Damon uvijek biti nešto bolji vozač, ono što su isporučivali na stazi je vrlo slično. Naizgled imaju dosta zajedničkog-sinovi šampiona, jednostruki prvaci, vozili za Williams, ali su im životni putevi jako različiti. Zbog toga Damon ima moje simpatije, jer je sve postigao na teži način, usprkos slavnom ocu odrastao u oskudici, radio svakakve poslove, došao „star“ u formulu 1, preživio sve pritiske i poniženja 1994 i 1995, te napokon 1996 i smogao snage za tu jednu titulu iako je već dobio šut kartu iz Williamsa.Har Kl je napisao/la: 21.04.2020., 10:47
Zašto misliš da Rosberg ne bi bolje riješio neke stvari od Hilla i zašto si ga stavio u isti koš sa KR?
Rosberg je jako podcijenjen vozač, od svih navijača. Momak je izgubio od Hamiltona 3:1 i u prvenstvima 2:1. Da je jednu šampionsku sezonu okrenuo u svoju korist, uz pobjede nad MS 3:0 bio smatran jednim od best of. Spominjali bi ga kao vozača, koji je pobijedio MS, LH, a nije to toliko nemoguće za zamisliti.
Ne možemo filozofirati, jer se filozofira o apstraktnim stvarima, a ne o stvarima koje se lako kvanficiraju. Moramo prihvatiti da su rezultati posljedica puno kompleksnih sistema i ne možemo nikad ali nikad pojave ocjenjivati isključivo po rezultatu, nego po procesu koji je doveo do rezultata.Frantic je napisao/la: 21.04.2020., 12:03 Ah vidi @bato, možeš sada filozofirat do sutra, ostaje činjenica (a ne mit) da je dobrim dijelom on napravio toliku razliku. Međutim, koliko je ko imao udjela u tome, on sam, ekipa, mehaničari, Ross, Williams sa nekim šlampavim potezima, Hill sa greškama (i to nešto govori o MSu) o tome možemo do kraja svijeta i vremena. Čak i da je tako, kao što kažeš, to se opet uklapa u moje mišljenje da bi MS (sa FW19) Jacquesa (sa F310B) odradio sa 30-ak bodova. I ne uklapa u tvoje mišljenje da je mogao napraviti takvu prednost samo u dominantnom bolidu. Takođe je činjenica da je 1995. jedna od boljih predstava nekog vozača i jedna od "bolje" osvojenih titula (pod ovim mislim, jedna od titula gdje je vozač "iznio" titulu). Vrlo lako zaboravljamo Belgiju, Evropu i slične predstave.
Što se tiče kvarova, da, ne zanimaju me kvarovi, niti DCa niti Herberta. Nisu predmet priče.
Dalje, da li vozač može "uticati" na kvar?
Naravno da može.
Prvi primjer koji mi pada na pamet je 1989.
Jbga, Senna vodi trku, gazi, gazi i gazi,.... i razvali mjenjač. Stane sa strane, izađe iz bolida i to traje taman nekih pola minute.
Utom prođe Prost (kasnio pola minute, jel), vidi crveno-bijeli bolid sa brojem 1 parkiran sa strane i onda do kraja trke hladno "pjevuši Marseljezu ispod kacige do kraja trke" (kako to neko fino opisa).
Samo kažem.....
Hamiltona (i ostatak ekipe) si ti uveo u priču, a ne ja. Ja sam se držao MSa, Damona i JVa.
Što se tiče odnosa između statusne pozicije Barrichella i Bottasa, Barrichello je zamijenio Irvinea, a ovaj Rosberga. Kontekst je bitan, Ferrari 2000. i Mercedes 2017. nisu isto. Ferrariju je trebao broj 1 i broj 2, Mercedesu je bilo svejedno, toliko su bili bolji od ostatka grida. Hamilton nikad nije ni imao vodonošu, a Schumacher je otišao u prijevremenu penziju kad je saznao da će voziti sa Kimijem. Negdje kasnije si napisao da je Barrichello imao dugoročnije ugovore za razliku od Bottasa. Valjda se dugoročni ugovori daju onome sa kime si zadvoljan, a kratkorčni uz poruku da mora podići nivo igre (Toto Wolf) onome ko mora napredovati.Frantic je napisao/la: 21.04.2020., 12:03
Kad smo kod njega, Bottas je Hamiltonova kučka skoro pa isto toliko kao što je Rubens bio Michaelova. Jedina razlika je u tome što je između Bottasa i Hamiltona možda (kažem možda, što ne znači i da jeste) manja razlika nego što je to između Rubensa i Michaela (ne samo zbog Bottasa, već i zbog Michaela).
To ko ne vidi, jbga, ja mu ne mogu pomoći.
Plus što Totto ipak daje malo više slobode Bottasu, nego što je to Todt davao Rubensu. Rubens i da je imao više slobode, opet bi imao karijeru kakvu je imao , s pobjedom-dvije više i određenim brojem bodova više na svom kontu.
Ovdje opet dolazimo na zanimljiv teren. Znači za pobijediti u Williamsu FW17 treba biti Alain Prost. Naravno da ćeš ti fokus prebaciti na Schumachera, ali si i sam priznao da to nije bio baš pobjednički bolid sam od sebe. I nisam ti zamjerio ŠTO RAZDVAJAŠ dobre i loše godine, nego ŠTO NE RAZDVAJAŠ svima.Frantic je napisao/la: 21.04.2020., 12:03
Prost - isti lik i 1984. (ma i 1982.) i 1993. Puno prije 1993. je zaradio nadimak "Profesor".
Alonso - isti lik i 2006. i 2016. (samo što je 2016. vozio "kantu").
Hamilton - Mclaren (više vukao na Sennu, da se razumijemo 2007. je najbolje odvežena rookie sezona ili barem jedna od najboljih).
Hamilton - Mercedes (puno više vuče na Prosta)
Mika - jbga, iako je bio prvak te, 1999. godine, tu sezone nije odvozio na nivou kao sezonu prije (isto prvak) i sezonu poslije te (drugi).
Jacques - mogu se složiti da nije bio isti 1997. i 2005. Ali on je za mene 1996.-1997. bio "solidno-prosječan-srednja žalost" vozač sa najboljim bolidom u rukama (otuda i oni smileyi), a 2005. je možda stvarno bio indisponiran (zanimljivo, i ti isto kao i ja uzimaš različite periode karijere, tj. razdvajaš dobre i loše godine, a meni zamjeraš za isto)
Frantic je napisao/la: 21.04.2020., 12:03
Kad pominješ MSove "mrlje", čovjek je uredno kažnjen za svaku. Ako i nije za svaku, definitivno je vozač koji je popio ubjedljivo najviše kazni. I to onih rigoroznih.
JV Japan 1997. - MS Belgija 1998. - žute zastave. JVu se bilo "nakupilo" otprije (takva su nekakva pravila bila), MSu koliko znam nije (barem ne kao JV prije Japana 1997). JV DSQ, Williams uložio žalbu, JV startovao, završio 5., Williams povukao žalbu, ovaj DSQ.![]()
U Belgiji 1998. MSu izbrisano vrijeme.
Uozbilji se....Schumacher je otišao u prijevremenu penziju kad je saznao da će voziti sa Kimijem.
Po mom mišljenju se u Bottasovom slučaju daju ugovori na godinu dana najvećim dijelom kako bi se "držao na uzici".Valjda se dugoročni ugovori daju onome sa kime si zadvoljan, a kratkorčni uz poruku da mora podići nivo igre (Toto Wolf) onome ko mora napredovati.
PPG Indy seriju su osvajali (ili bili prilično uspješni u istoj) i drugi prosječni vozači F1. Oni koji su bili vrlo dobri (odlični) u F1 su bez problema osvajali PPG, Cart ili kako se već u kojem vremenskom periodu zvala....Što se tiče Villeneuvea, teško da solidno-prosječan-srednja žalost vozač osvoji Indy 500, Cart PPG Indy i uspješno se prilagodi sa američkih serija na Formulu 1 i tu bude uspješan.
Jučer je riješenost kviza bila nešto malo ispod 50%.Ferrari Maniac je napisao/la: 24.04.2020., 09:39 Ovo 'Ozbiljno težak kviz...' zvuči vrlo zloslutno za moj rezultat![]()
Ako ništa drugo, barem će croatic znat da mu čuvam leđa.
Moje mišljenje je da to nije imalo nikakve veze s Piquetom. Williams i Head su notorno teški za suradnju, i nisu dozvoljavali nikakvo petljanje u vođenje momčadi. Lotus je pristao uzeti, odnosno zadržati Nakajimu, a dolazak Piqueta, koji je već imao iskustva s motorom bio je samo bonus. U Williamsu im je pak ostao Mansell, koji isto nije baš bio premija po pitanju suradnje i PR-a, ma koliko ga Englezi voljeli. Po mnogo toga preteča Alonsa u pritužbama i prigovorima na račun svih oko sebe...fjaka je napisao/la: 24.04.2020., 12:05 @dmj
da je piquet osta u williamsu bi li ostala i honda? i onda pretpostavljam ni mcl nebi dobio hondin motor niti bi mp4/4 bio dragulj kakav je bio? poznato je da su oba brazlica tada bili hondini igrači ali jeli moguće da bi piqetov ostanak značio i ostanak honde? jeli znaš ti išta o ovome? oko ovoga je puno verzija a nemogu sve bit točne![]()