Ferrari u plavoj boji!!
Priča ide ovako:
Ferrari se je izgleda već 1962 posvađao sa talijanskim automobilističkim savezom (ACI) kada je on htio homologirati njegov 250GTO za takmičenja u klasi GT. Međutim po talijanskim pravilima, proizvođač je trebao proizvesti 100 komada cestovne verzije bolida da bi mogao homologirati i natjecati se sa tim modelom. Ali izgleda da Ferrari nije proizveo dovoljan broj vozila, ali se je htio trikom provući.
Priča se da je doveo inspektore u krug tvornice i pokazao im 50-tak vozila na parkingu. Nakon toga ih je odveo na kavu i onda na drugo parkiralište da im pokaže sljedećih 50-tak vozila. Inspektori nisu skužili da su to u stvari bila ista vozila ali preparkirana na drugo mjesto. Naravno, tokom vremena shvatili su šta ih je snašlo, ali bilo je kasno.
1964, kada je Ferrari htio homologirati model 250LM, ACI i FIA su mu odbili zahtjev. ACI je ovaj puta zahtjevao da vidi ponovo sve proizvedene automobile ali sve na istom mjestu, dajući Ferrariju do znanja da su skužili njegov trik. Nije dobio nikakvu podršku sa strane ACI-ja i tu se je zakleo da više nikada neće nastupati u bojama Italije. "Rosso Corsa" je inače bila internacionalna boja bod kojom su se utrkivali svi talijanski timovi.(
https://en.wikipedia.org/wiki/Rosso_corsa)
Čak je i vratio svoju talijansku licencu za utrkivanje. To je naravno zaprepastilo Italiju. Da bi dokazao da se ne šali, posljednje je dvije utrke 1964 vozio pod licencom North America sa timom "NART", a tim je vodio bivši vozač Luigi Chinetti - sada uvoznik Ferrarija u Sjevernu Ameriku. I u plavo - bijeloj boji (
https://en.wikipedia.org/wiki/Racing_st ... ng_stripes), koja je bila internacionalna boja pod kojom su se takmičili svi svjeverno-američki timovi (
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_i ... ing_colors). Te dvije posljednje utrke sezone su vožene u Americi u Watkins Glenu i u Meksiku.
Za njihove vozače Johna Surteesa i Lorenza Bandinija nije bilo nikakve razlike, isti bolidi, Ferrari 158, samo u plavo-bijeloj boji (boja američkog trkaćeg tima) i tim pod drugim imenom (NART -
North
American
Racing
Team).
John Surtees je u Americi završio na drugom mjestu, a isto tako i u Meksiku šta mu je osiguralo pobjedu u ukupnom poretku za 1964. Ujedno je time postao i prvi a do danas i jedini vozač koji je osvojio svjetsko prvenstvo na 2 i na 4 kotača. Prvenstvo je osvojio u plavom Ferrariju i sa timom NART.
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Surtes preuzima pehar za drugo mjesto u Meksiku
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
A ovako je izgledao Ferrari 158 prije promjene boje
[ link do slike ]