dani kad su bolidi na stazu izlazili...

🕒 Razgovori o prošlim vremenima, mjesto za iskusne članove.

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: jordan
...bez pridnjih krila:

[ link do slike ]

[ link do slike ]

[ link do slike ]

[ link do slike ]

slika

[ link do slike ]

na istoj utrci, villeneuveov ferrari bez i pironijev sa pridnjim krilom.

ono šta je krajen sedandesetih u f1 uveo colin chapman već su '82 manje više svi razvili da su izlazili na stazu bez prednjeg krila...ili sa tek minijaturnim pridnjim krilom.

već '83 su banirane side skirts i venturi tunel u f1 tako da se pridnja krila vraćaju nazad.

Post

Explorer
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 2507
S nama već: 10 god 5 mj
Navija za: Vettel
Kontakt:
Sa stepenicama na nosu
[ link do slike ]

S nosevima u obliku penisa.
[ link do slike ]
U razumnu srcu mudrost počiva, a što je u bezumnom, to se i pokaže.

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: jordan
explorer zašto mi mrljaš thread s ovin današnjim gadarijama :rofl:

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: jordan
dobro, to opet može bit dobar primjer kakve su prave stvari bile banirne kroz povjest f1 a s druge strane kakve su sve gadarije dopuštene :klanjam:

Post

Felipe
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 2071
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: Massa, Bastianini
Lokacija: Derventa
Kontakt:
Sa okvirom vrata od garaže...
[ link do slike ]

Sa okvirom vrata od garaže s obe strane...
[ link do slike ]
Obrigado Felipe

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: jordan
slika

lotus 80 je bio pokušaj da se ground effect iskoristi koliko je god to bilo moguće pretvarajući kompletan bolid, počevši od samog nosa u venturijev tunel.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18236
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
....sa fenom/ventilatorom u gu.ici :mrgreen:

[ link do slike ]
slika
[ link do slike ]
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

SEAS
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 139
S nama već: 9 god 8 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Rijeka
Kontakt:
Felipe je napisao/la:Sa okvirom vrata od garaže...
[ link do slike ]

Sa okvirom vrata od garaže s obe strane...
[ link do slike ]
1978 je i McLaren-M26-sa wing-bridgem probao biti inovativan
[ link do slike ]
[ link do slike ]

Post

SEAS
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 139
S nama već: 9 god 8 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Rijeka
Kontakt:
Sa 6 kotača!

Tyrrell P34 iz godine 1976. Ukupno je napravljeno 7 bolida u nekoliko verzija. Bolid je završio drugi na 3 utrke, a na utrci u Anderstorpu Tyrrell team završava na prva dva mjest što je ujedno i jedina pobjeda za bolid sa 6 kotača. Projektant Derek Gardener
[ link do slike ]
[ link do slike ]
Tyrrell P34 B
[ link do slike ]
[ link do slike ]

Williams je eksperimentirao sa 6 kotača na modificiranoj verziji njihovog bolida Williams Cosworth FW07D iz 1982, ali na suprotnoj strani
[ link do slike ]
[ link do slike ]

Williams FW08B ground effect.
[ link do slike ]

Post

SEAS
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 139
S nama već: 9 god 8 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Rijeka
Kontakt:
Kada je i Cosworth imao svoj bolid Formule 1!
Doduše Cosworth’s experimental four-wheel-drive, 4WD F1 car nije se takmičio, ali je u srpnju 1969 bio u završnij fazi projekta.

[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]
[ link do slike ]

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: jordan
Frantic je napisao/la:....sa fenom/ventilatorom u gu.ici :mrgreen:
ti sa fenom se i nisu baš naizlazili u trkama. bili su tolko superiorni u odnosu na ostale da su nakon jedne utrke zabranjeni :mrgreen:

jeli znaš kako je nasta taj brabhamov bolid sa ventilatorom? priča se upravo nadovezuje na one moje prve slike u ovoj temi ;)

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18236
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Znam da su zabranjeni nakon jedne trke. :mrgreen:
Murray je muljao sa prethodnikom nešto oko hladnjaka.
Valjda ih je postavljao horizontalno, pa je to propalo, pa premjestio hladnjake u nos, a ovoga je napravio sa fenom, kao "lafo" zbog hlađenja, a u stvari je fen stvarao ogroman downforce. :prcnjau:
Htio je parirati Lotusovim "ground effect" bolidima.
Pobijedio je na jedinoj trci na kojoj je učestvovao (Lauda, Švedska 1978.).
E sad, ne znam da li na ovo misliš, ili ima još neki detalj u pozadini, sa kojim nisam upoznat?
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

SEAS
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 139
S nama već: 9 god 8 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Rijeka
Kontakt:
fjaka je napisao/la:slika

lotus 80 je bio pokušaj da se ground effect iskoristi koliko je god to bilo moguće pretvarajući kompletan bolid, počevši od samog nosa u venturijev tunel.
Tu se zeru bolje vidi taj venturi prolaz u nosu bolida Lotus 80 iz 1979.
[ link do slike ]

Carlos Reutemann testira Lotus 80 bez krila. Ispod nosa i na bokovima se mogu vidjeti zavjesice koje zatvaraju prostor ispod nosa.
[ link do slike ]

Da nebi bilo nesporazuma, te je godine originalni Lotus 80 imao prednje krilo, ali je na nekim stazama (Monza) vožena verzija bez krila.
slika

Čak je i mali Arrows A2 iz 1979 isto bio bez prednjeg krila. Svi su eksperimentirali sa limitima graund efekta tih godina. Na bočnoj se slici vide i pomične zavjesice koje zatvaraju donji dio karoserije prema stazi da bi se maksimalizirao graund efekt.
[ link do slike ]

[ link do slike ]

Post

SEAS
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 139
S nama već: 9 god 8 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Rijeka
Kontakt:
Belgium-1982 Prost, Keke, Arnoux, Prva trojica svi u bolidima bez prednjeg krila!!
[ link do slike ]

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7169
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
prednje krilo je precijenjeno! :mrgreen:
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Perica9
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1951
S nama već: 9 god 8 mj
[ link do slike ]

Ferrarijevi bolidi od 1950. g. do 2011. g. :gandalf: :gandalf:
slika

Post

Lady
Avatar
GP3
GP3
Postovi: 826
S nama već: 10 god 4 mj
Onboard..... :rofl:

[ link do slike ]
slika

Post

SEAS
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 139
S nama već: 9 god 8 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Rijeka
Kontakt:
Lady je napisao/la:Onboard..... :rofl:

[ link do slike ]
:prcnjau: :prcnjau:

Post

SEAS
Avatar
Karting
Karting
Postovi: 139
S nama već: 9 god 8 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Rijeka
Kontakt:
Ferrari u plavoj boji!!
Priča ide ovako:
Ferrari se je izgleda već 1962 posvađao sa talijanskim automobilističkim savezom (ACI) kada je on htio homologirati njegov 250GTO za takmičenja u klasi GT. Međutim po talijanskim pravilima, proizvođač je trebao proizvesti 100 komada cestovne verzije bolida da bi mogao homologirati i natjecati se sa tim modelom. Ali izgleda da Ferrari nije proizveo dovoljan broj vozila, ali se je htio trikom provući.
Priča se da je doveo inspektore u krug tvornice i pokazao im 50-tak vozila na parkingu. Nakon toga ih je odveo na kavu i onda na drugo parkiralište da im pokaže sljedećih 50-tak vozila. Inspektori nisu skužili da su to u stvari bila ista vozila ali preparkirana na drugo mjesto. Naravno, tokom vremena shvatili su šta ih je snašlo, ali bilo je kasno.
1964, kada je Ferrari htio homologirati model 250LM, ACI i FIA su mu odbili zahtjev. ACI je ovaj puta zahtjevao da vidi ponovo sve proizvedene automobile ali sve na istom mjestu, dajući Ferrariju do znanja da su skužili njegov trik. Nije dobio nikakvu podršku sa strane ACI-ja i tu se je zakleo da više nikada neće nastupati u bojama Italije. "Rosso Corsa" je inače bila internacionalna boja bod kojom su se utrkivali svi talijanski timovi.(https://en.wikipedia.org/wiki/Rosso_corsa)
Čak je i vratio svoju talijansku licencu za utrkivanje. To je naravno zaprepastilo Italiju. Da bi dokazao da se ne šali, posljednje je dvije utrke 1964 vozio pod licencom North America sa timom "NART", a tim je vodio bivši vozač Luigi Chinetti - sada uvoznik Ferrarija u Sjevernu Ameriku. I u plavo - bijeloj boji (https://en.wikipedia.org/wiki/Racing_st ... ng_stripes), koja je bila internacionalna boja pod kojom su se takmičili svi svjeverno-američki timovi (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_i ... ing_colors). Te dvije posljednje utrke sezone su vožene u Americi u Watkins Glenu i u Meksiku.
Za njihove vozače Johna Surteesa i Lorenza Bandinija nije bilo nikakve razlike, isti bolidi, Ferrari 158, samo u plavo-bijeloj boji (boja američkog trkaćeg tima) i tim pod drugim imenom (NART - North American Racing Team).
John Surtees je u Americi završio na drugom mjestu, a isto tako i u Meksiku šta mu je osiguralo pobjedu u ukupnom poretku za 1964. Ujedno je time postao i prvi a do danas i jedini vozač koji je osvojio svjetsko prvenstvo na 2 i na 4 kotača. Prvenstvo je osvojio u plavom Ferrariju i sa timom NART.

[ link do slike ]

[ link do slike ]

Surtes preuzima pehar za drugo mjesto u Meksiku
[ link do slike ]

[ link do slike ]

[ link do slike ]

[ link do slike ]

[ link do slike ]

A ovako je izgledao Ferrari 158 prije promjene boje
[ link do slike ]

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7169
S nama već: 10 god 4 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
surtees je fakat legenda...i još je živ, još vozi, pojavi se na utrkama raznoraznim. :P
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡