Ferrari je napisao/la: 15.05.2017., 14:47
Baš sam malo razmišljao o raznim situacijama iz jučerašnje utrke te strategijama Mercedesa i Ferrarija.
Utrka je bila jako teška te što više razmišljam i gledam razne opcije Ferrari zbilja nije "fulao" u strategiji...moglo je otići na jednu ili na drugu stranu gledajući kako se odvijala utrka.
U prvom stintu nakon što je Vettel preskočio Hamiltona na startu Ferrari je povećavao prednost sve do 9 kruga kada je prednost nad Hamiltonom bila 2.6 sekunde.
Nakon 9. kruga prednost je padala za otprilike 0,050 do 0.120 po krugu.
U 13. krugu prednost Vettela je bila 2.1 sekundu nad Hamiltonom i Mercedes bi za nekoliko krugova ušao po undercut te je Ferrari odlučio reagirati prije Mercedesa da održi prvu poziciju.
Što je logično s obzirom da je teško pretjecati na ovoj stazi.
Isto tako Ferrari nije mogao staviti Medium gumu jer je prespora i preriskantna guma za obranu pozicije(razlika između Softa i Mediuma je bila 1.2/1.5 sek po krugu) pa su morali ići na Soft da se zaštite od Mercedesa.
U tom trenutku Mercedes je zapravo išao na strategiju jednog zaustavljanja jer se Ferrari obvezao na S-S-M u tom trenutku.
Prvi stint na Softu je bio kraći, a drugi stint na Softu je trebao biti puno duži da bi proveli što manje vremena na Mediumu koji je spora guma na ovoj stazi.
Sve se zapravo poremetilo sa izlaskom VSC-a jer je Ferrari u tom trenutku bio u puno slabijoj poziciji na polju strategije jer su znali da ako uđu u boks za vrijeme VSC-a da Hamilton ide do kraja na Mediumu koji traje 50 krugova i koja je opet ponavljam sporija guma, ali ima jako dobru konstantu i stabilna vremena.
Problem je bio taj što bi razmak bio jednostavno prevelik da bi ga nadoknadio sa Medium gumom u tom trenutku jer je i Bottas bio jako blizu (još nije odustao u toj fazi), a nova Medium guma jednostavno nema tu prednost nad starijom jer su vrlo izdržljive.
Hamilton je do trenutka aktiviranja VSC-a štedio gumu jer je zapravo bio na strategiji jednog zaustavljanja tako da je imao dovoljno života u njima.
Što se tiče VSC-a i Mercedesovog zaustavljanja ono nam praktički glasno govori da je Mercedes čekao do zadnjeg trenutka da napravi zaustavljanje jer su očekivali Ferrarija u boksu...da je Ferrari ušao onda bi Mercedes ostao vani i išao do kraja jer su znali da im se lakše braniti kada su na istoj gumi koja je izdržljiva i nema toliku prednost kao što inače imaju nove gume.
I to je zapravo odlučilo utrku...Mercedes je vidio da Ferrari ne ulazi u boks za vrijeme VSC-a iz opravdanih razloga, oni su u tom trenutku bili u prednosti jer su imali bržu gumu na raspolaganju i nije ni odmogao onaj dio utrke gdje je Vettela zadržavao Bottas iza kojega je izgubio 5-6 sekundi...još su dobili 8 sekundi na VSC zaustavljanju što je sveukupno 14 sekundi koje je Vettel izgubio na spletu nesretnih okolnosti.
Bila je praktički borba 2 vs 1 jer Kimi je ispao iz utrke...što isto nije pomoglo.