Povijest F1
- Slavenowsky
- Formula 1
- Postovi: 2554
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: ŠveCka
LDM je bio smijenjen od strane covjeka koji je doveo malo u red Ferrari. Marchionne je preporodio tim, Ferrari je imao uzlaznu amplitudu s njim i onda se desi najgora moguca stvar. Treba samo vidjeti sta se sve desilo nakon smrti Marchionnea. Imali smo negativan skor, u prvom dijelu sezone bilo je vise pobjeda, dok u drugom mali pad. Pitanje je zbog cega, pa ocigledan je bio pritisak u timu, jasne su bile trzavice izmedju TD-a i TP-a, a rezultat kasnije i vise nego providan, TD dolazi na celo TP-a!?? Vettel jasno nije bio izbor LDM-a, LDM je imao mozda cak i boljeg i kompletnijeg vozaca od Vettela, tj Alonsa, pa su jos vecom tugom izgubili titulu i to dva puta!
Meni je vise suludo spominjati da niko nije mogao parirati Mercedesu. Upravo te 2018 u drugom dijelu Hamilton nize 8 pobjeda, eto najednom Hamilton je pojeo spinat pa poceo vanserijski voziti, dok Vettel se pogubio! To su sve price za malu djecu, LDM je svoju izjavu bazirao na svom egu, da ne bi ispao velik supak rekao je da bi Hamilton osvojio titulu, s tim daje malo do znanja da on ipak zeli dobro Ferrari-ju, ali eto mora biti malo "poke"...
Meni je vise suludo spominjati da niko nije mogao parirati Mercedesu. Upravo te 2018 u drugom dijelu Hamilton nize 8 pobjeda, eto najednom Hamilton je pojeo spinat pa poceo vanserijski voziti, dok Vettel se pogubio! To su sve price za malu djecu, LDM je svoju izjavu bazirao na svom egu, da ne bi ispao velik supak rekao je da bi Hamilton osvojio titulu, s tim daje malo do znanja da on ipak zeli dobro Ferrari-ju, ali eto mora biti malo "poke"...
🏎 1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008...
-
Har Kl
- Formula 1
- Postovi: 4105
- S nama već: 7 god 11 mj
- Navija za: Mercedes
Mi se slažemo sa onim što su ti likovi rekli.Frantic je napisao/la: 21.07.2020., 17:16 Jbga, kad LDM, Flavio i slični (Lauda, Bernie....., njih navodim zbog naredne rečenice, iako možda nisu nikad ništa ni izjavili po pitanju 2018., ne znam) pričaju za Hamiltonovu 2018. to bi trebalo biti tako.
Kad se ti isti brbljivci izlaprdaju kako se Benz spremao za formulu hibridnih motora (apsolutno nebitno koje konfiguracije, R4, V4, R6, V6, V8; plus hibridne komponente.....) još od 2007., onda su to teorije zavjere.
...
Edit
Eh da, @Ferrari neki dan pomenu da su se počeli pojavljivati neki tekstovi kako je ipak Ferrari dobro zaribao 2018. i kako Vettela ipak ne treba kriviti za neosvajanje titule.
Nisam ništa vidio, niti tražio, ali možda se pojavi nešto....

Ne slažemo se u onome što nisu rekli

Što se tiče brojanja utrka, nema smisla tako paušalno lupati. Nije sve u bolidu. Treba bolid i odvesti do pobjede

EDIT: Interesantno da još nema


- Pastor
- Formula 1
- Postovi: 3812
- S nama već: 7 god 2 mj
- Navija za: Seb
Znam. Tu pouzdanost sam i spominjao. Ali ništa puno nepouzdaniji nego ostali konkurenti. A što se tiče nesposobnosti ekipe, ne mogu se sjetiti, ali ne vjerujem da su bili nesposobniji od Ferrarija 2018. A po vama ta Ferrarijeva nesposobnost ne ulazi u računicu... A za zakidanje FiA-e u 2018 siguran sam da nećeš naći paralelu sa McLarenom iz 2012. To isto ne uzimate u računicu. A što se tiče Ferrarijevog downgradea u drugom dijelu sezone, rekao sam da su pali na treće mjesto, samo zato što je konkurencija bila slaba (malobrojna). Onakav downgrade u konkurentnoj 2012 bi ih i doveo na neko 4, 5 mjesto.LH44 je napisao/la: 21.07.2020., 17:13Ja mislim da smo već brojali u ovoj temi koliko je ko bodova izgubio 2012. Ne mislim da iko poriče da je McLaren MP4-27 bio pobjednički, 7 pobjeda su imali + potencijalne barem 3. Samo kažem da nije bio pouzdan za titulu ili ti nije bio šampionski i ekipa nije bila najbolja (taktike, pit wall, nadogradnje, jer nepouzdan bolid zbog kog izgubiš 50-60 sigurnih bodova i ekipa zbog koje izgubiš još 50-60 nije šampionska.Pastor je napisao/la:Isto je tako pravio razliku od 2009 do 2013, u negativnom smislu...
Nemam potrebe da se raspravljam sa toliko subjektivnom osobom. Pa tebi je izgovor za 2012 McLaren da nije bio šampionski zato jer je imao 2, 3 kvara u sezoni. A da uopšte ne pogledaš koliko je kvarova konkurencija imala. Meni padaju na pamet barem dva crknuta alternatora za Vettela, i to dok je bio u konfornom vodstvu...
Taj bolid isto kao ni MP4-24 nisu za poređenje sa SF71H, koji je bio pouzdan i jednako brz kao i glavni rival W08, za ekipu bih se složio da je diskutabilno je li bila sposobna za titulu ili ne, ali sam idalje mišljenja da je bila sposobna i da nije bilo greški Vettela, koje su realno najviše koštale Ferrari te sezone, da bi čak i sa one 3 trke sa pogrešnom nadogradnjom bili u mogućnosti da odvedu borbu za naslov do zastave u Abu Dhabiju jer i Mercedes nije bio baš najbolji zadnjih par utrka. To da su bili lošiji od Red Bulla, ne slažem se, iako jeste bilo utrka, mada ako tako gledamo zbog par utrka, onda tek ovi McLareni nisu bili sposobni za titule, još pit-wall, nadogradnje i pištolji/spori boxevi, onda po toj priči dođemo do toga da je Lewis u razdoblju 2009-2013 vozio kolica od bolida koji su znali na pojedinim utrkama biti 4-5 bolid po brzini, a u nekim čak nesposobni za bodove, i to u sistemu bodovanja prvih 10
Sent from my ATU-L21 using Tapatalk
Tu treba uzeti i Lotus, koji je po nekim stručnjacima bio šampionski bolid, a mogao bih se složiti. Kimi se tek vratio iz penzije. Mnogi su njegove odlične vožnje vidjeli kao da nije ništa izgubio od brzine. Ali niko nije uzimao u obzir bolid, koji je vjerovatno mogao puno više sa boljim vozačima. Grosjean se bolje kvalificirao od Kimija, ali je imao redovne krševe u prvim krugovima. Kimi je odlično vozio, ali je bolid vjerovatno mogao bolje, da je startao sa boljih pozicija. Kasnije će se pokazati da Kimi ipak više nije top vozač. A taj Lotus je vjerovatno imao najbolji tempo. Ako se ne varam, Pirelli je tada i testirao gume sa njihovim starijim bolidom. A i u kvalama, ako je mogao Grosjean biti onako visoko, šta bi tek uradio jedan od top vozača?
Za 2018 i glupe izjave nekih "bitnih" likova iz F1 (ili su to nekad bili) da bi Hamilton osvojio sa Ferrarijevim bolidom, davno sam rekao, pa evo da ponovim, bi da je tim bolidom upravljala Mercedesova ekipa, i da su imali naklonost FiA-e kakvu je imao Mercedes.
- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18182
- S nama već: 10 god
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Griješiš @HarKl, ne slažemo se mi ni u onome što su ti likovi rekli.
Ja za 2018., a ti za 2007.
A ne znam kako ćemo se složiti oko nečega što nije rečeno.....
Vidiš, malčice se pojavljuju neki članci, onako stidljivo iza ćoška.
Ne striktno za 2018. nego više uopšteno tipa za sve ove godine, tj. Vettelov stint u Ferrariju.
I @Ferrari se nije referisao striktno na 2018. (moja greška, sad sam mu pronašao post), već za kompletan stint.
Dakle
Did Vettel`s Ferrari stint damage his legacy? i sl.
Takođe su već Massa i Webber počeli komenarisati Vettelov stint u Ferrariju (Vettel not solely to blame....).
Webber mu savjetuje da napusti ekipu prije kraja sezone.
A ubijeđen sam da će tih i takvih članaka i izjava biti još.
I fino se provlači između redova da ipak Ferrari/Vettel teško da su mogli skinuti s trona Mercedes/Hamiltona.
Naravno, i ja jedva čekam SKYev ili BBCijev osvrt na Vettelov stint u Ferrariju.

Ja za 2018., a ti za 2007.
A ne znam kako ćemo se složiti oko nečega što nije rečeno.....

Vidiš, malčice se pojavljuju neki članci, onako stidljivo iza ćoška.
Ne striktno za 2018. nego više uopšteno tipa za sve ove godine, tj. Vettelov stint u Ferrariju.
I @Ferrari se nije referisao striktno na 2018. (moja greška, sad sam mu pronašao post), već za kompletan stint.
Dakle
Did Vettel`s Ferrari stint damage his legacy? i sl.
Takođe su već Massa i Webber počeli komenarisati Vettelov stint u Ferrariju (Vettel not solely to blame....).
Webber mu savjetuje da napusti ekipu prije kraja sezone.

A ubijeđen sam da će tih i takvih članaka i izjava biti još.
I fino se provlači između redova da ipak Ferrari/Vettel teško da su mogli skinuti s trona Mercedes/Hamiltona.
Naravno, i ja jedva čekam SKYev ili BBCijev osvrt na Vettelov stint u Ferrariju.

Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
-
Har Kl
- Formula 1
- Postovi: 4105
- S nama već: 7 god 11 mj
- Navija za: Mercedes
@Frantic, ne griješim. Referisao sam na tvoju opasku kako ja nisam konzistentan, kao neke njihove izjave uzimam za relevantne, a neke ne.
Istina je skroz suprotna
Ja se slažem sa onim što je rekao LdM (za svaki slučaj link sa originalnom izjavom)
https://en.f1i.com/news/88073-montezemo ... stake.html
Ne slažem se sa vama da je on rekao da Mercedes razvija F1 formulu motora od 2007, jer on to i nije rekao. To ste izmislili
Također slažem se sa BE da je rekao ovu rečenicu u kompletu
Generalno izjava da je FIA na čelu sa MM pomogla bilo koga osim Ferrarija kod mene izaziva podsmijeh
Za 2018. smo već utvrdili da se ne slažemo. Samo ne znam što quotate onda izjave ove dvojice neznalica, ako veze nemaju šta pričaju
Istina je skroz suprotna

Ja se slažem sa onim što je rekao LdM (za svaki slučaj link sa originalnom izjavom)
https://en.f1i.com/news/88073-montezemo ... stake.html
Ne slažem se sa vama da je on rekao da Mercedes razvija F1 formulu motora od 2007, jer on to i nije rekao. To ste izmislili

Također slažem se sa BE da je rekao ovu rečenicu u kompletu
Ne slažem se da je BE rekao da su dobili pravilnik prije ostalih, kao niti da je FIA pogodovala Mercedesu, jer on to nije nigdje rekao."They knew a bit more about the (proposed) power unit," he is quoted by Italy's Sky Sport 24, "because the Mercedes people were in close contact with the FIA in defining the concept of this engine.
Generalno izjava da je FIA na čelu sa MM pomogla bilo koga osim Ferrarija kod mene izaziva podsmijeh

Za 2018. smo već utvrdili da se ne slažemo. Samo ne znam što quotate onda izjave ove dvojice neznalica, ako veze nemaju šta pričaju

- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18182
- S nama već: 10 god
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
A na to si mislio, Ok.
Onda, ako ćemo biti sitničavi (a što ne bi), u prvom pasusu sam napisao brbljivci, dakle množinu, a nigdje nisam imenovao striktno i samo LDMa, jel tako? Niti sam mislio na njega, nego baš na Laudu.
A ipak je LDM to prvi rekao u javnosti, za neki medij, jer Lauda to njemu rekao "u povjerenju".
Tako da ništa nije izmišljeno.
I ne sjećam da sam ikad rekao/napisao da je Bernie rekao da su dobili pravilnik prije ostalih (dakle, baš striktno tako, ako ćemo biti sitničavi).
A pri pominjanju Bernija kao brbljivca, sam upravo mislio na to što si ti citirao.
Već duže vrijeme naglašavam da su, ako je već tačna Laudina ispovijest LDMu za 2007. i ako je tačno ovo što je Bernie izjavio, u Benzu mogli spremiti, istestirati i dovesti do savršenstva, svih 5, objektivno i relano mogućih konfiguracija cilindara u motoru, zajedno sa hibridnim komponentama, za tih 7 godina.
Doduše, da opet budem sitničav.
Vidim da i ti koristiš množinu ("to ste izmislili") i da pričaš uopšteno (nije da se ne slažeš striktno sa mnom, već se jednostavno ne slažeš, da je Bernie rekao da su dobili pravilnik prije ostalih), pa možda i ne msiliš na striktno na mene, već na nekog drugog forumaša (forumaše), Ok.
Na kraju, ovdje sada filozofiramo oko forme a suština je ista.
Jedino nikad nećemo saznati da li je pokojni Niki možda jednostavno lagao LDMu

Onda, ako ćemo biti sitničavi (a što ne bi), u prvom pasusu sam napisao brbljivci, dakle množinu, a nigdje nisam imenovao striktno i samo LDMa, jel tako? Niti sam mislio na njega, nego baš na Laudu.
A ipak je LDM to prvi rekao u javnosti, za neki medij, jer Lauda to njemu rekao "u povjerenju".
Tako da ništa nije izmišljeno.
I ne sjećam da sam ikad rekao/napisao da je Bernie rekao da su dobili pravilnik prije ostalih (dakle, baš striktno tako, ako ćemo biti sitničavi).
A pri pominjanju Bernija kao brbljivca, sam upravo mislio na to što si ti citirao.
Već duže vrijeme naglašavam da su, ako je već tačna Laudina ispovijest LDMu za 2007. i ako je tačno ovo što je Bernie izjavio, u Benzu mogli spremiti, istestirati i dovesti do savršenstva, svih 5, objektivno i relano mogućih konfiguracija cilindara u motoru, zajedno sa hibridnim komponentama, za tih 7 godina.
Doduše, da opet budem sitničav.
Vidim da i ti koristiš množinu ("to ste izmislili") i da pričaš uopšteno (nije da se ne slažeš striktno sa mnom, već se jednostavno ne slažeš, da je Bernie rekao da su dobili pravilnik prije ostalih), pa možda i ne msiliš na striktno na mene, već na nekog drugog forumaša (forumaše), Ok.
Na kraju, ovdje sada filozofiramo oko forme a suština je ista.
Jedino nikad nećemo saznati da li je pokojni Niki možda jednostavno lagao LDMu


Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
-
Har Kl
- Formula 1
- Postovi: 4105
- S nama već: 7 god 11 mj
- Navija za: Mercedes
Ma OK sve. Ne sjećam se ko je šta govorio, niti to negdje zapisujem.
Samo da se vratim na izjave ova dva metuzalema.
Ja uopšte ne sumnjam da su obojica rekli istinu. Obojica su "stari mačci" i jako ozbiljni poslovni ljudi. Mogućnost tužbe je velika, ukoliko nešto pogrešno kažu.
Sem toga, pok. Lauda je imao dovoljno vremena da demantuje LdM, nije to uradio, nema ni razloga da sumnjam da nije istina. A nije Lauda nikakvo blebetalo, čovjek je ostavio poslovno carstvo iza sebe. Znao je i on vrlo dobro šta govori.
I pored toga što smatram da su ove izjave tačne, ja ne vjerujem da je Mercedes krenuo razvijati ovu formulu prije nego što je donesen pravilnik.
Hibridne komponente, DA. 2009. su izbacili hybridno vozilo. Ne sjećam se kako se zvalo. Možda su testirali i razdvojeni turbo .., to ne može niko znati.
Bila je neka priča, da su jedino oni dolazili na sastanke radne grupe sa pitanjima, detaljima rješenjima itd.
Da su bili spremiji i da su znali "bit more", to je i pticama postalo jasno već nakon VN Australije 2014. Bolje bi bilo postaviti pitanje zašto se drugi nisu istim ili većim intenzitetom interesovali.
Meni smeta, percepcija koja se stvara na ovom portalu, da je Mercedes na ovom mjestu gdje jeste, zato što je kupio prvenstvo, dobio pravilnik ispod stola 2007. itd. samo da bi se ublažila nečija nesposobnost.
U biti od svih tih priča o pogodovanju, jedino gdje se Mercedesu stvarno pogodovalo je onaj test guma. Tu su trebali biti žešće kažnjeni, ali to ništa ne bi promijenilo ove rezultate koje do sada imamo.
Samo da se vratim na izjave ova dva metuzalema.
Ja uopšte ne sumnjam da su obojica rekli istinu. Obojica su "stari mačci" i jako ozbiljni poslovni ljudi. Mogućnost tužbe je velika, ukoliko nešto pogrešno kažu.
Sem toga, pok. Lauda je imao dovoljno vremena da demantuje LdM, nije to uradio, nema ni razloga da sumnjam da nije istina. A nije Lauda nikakvo blebetalo, čovjek je ostavio poslovno carstvo iza sebe. Znao je i on vrlo dobro šta govori.
I pored toga što smatram da su ove izjave tačne, ja ne vjerujem da je Mercedes krenuo razvijati ovu formulu prije nego što je donesen pravilnik.
Hibridne komponente, DA. 2009. su izbacili hybridno vozilo. Ne sjećam se kako se zvalo. Možda su testirali i razdvojeni turbo .., to ne može niko znati.
Bila je neka priča, da su jedino oni dolazili na sastanke radne grupe sa pitanjima, detaljima rješenjima itd.
Da su bili spremiji i da su znali "bit more", to je i pticama postalo jasno već nakon VN Australije 2014. Bolje bi bilo postaviti pitanje zašto se drugi nisu istim ili većim intenzitetom interesovali.
Meni smeta, percepcija koja se stvara na ovom portalu, da je Mercedes na ovom mjestu gdje jeste, zato što je kupio prvenstvo, dobio pravilnik ispod stola 2007. itd. samo da bi se ublažila nečija nesposobnost.
U biti od svih tih priča o pogodovanju, jedino gdje se Mercedesu stvarno pogodovalo je onaj test guma. Tu su trebali biti žešće kažnjeni, ali to ništa ne bi promijenilo ove rezultate koje do sada imamo.
- _bataziv_0809
- Formula 1
- Postovi: 1747
- S nama već: 7 god 1 mj
- Navija za: McLaren
Koji test guma tacno

-
Har Kl
- Formula 1
- Postovi: 4105
- S nama već: 7 god 11 mj
- Navija za: Mercedes
- _bataziv_0809
- Formula 1
- Postovi: 1747
- S nama već: 7 god 1 mj
- Navija za: McLaren
Ross Brawn i gume, povratit cu

- Clark
- F1puls suradnik
- Postovi: 376
- S nama već: 10 god 4 mj
Vidio sam da je tema bila poprilično aktivna, ali zbog nedostatka vremena nisam se mogao uključiti u diskusiju.
Zato ću sad samo iznijeti mišljenje i nekoliko činjenica o nečemu što je bilo spomenuto. A to su Michelinove gume iz 2003.. O drugim temama nekad kasnije...
Svi znamo da je taj "skandal" buknuo nakon utrke u Mađarskoj. Tada je Ferrari upozorio FIA-u na Michelinove prednje gume koje su tijekom korištenja na nekim od bolida prelazile pravilima zadanu maksimalnu širinu gazne površine. Kao dokaz svojoj tvrdnji priložili su fotografije spornih Michelinovih guma, a i iz samog Michelina su priznali da je to slučaj. FIA je i izmjerila sporne gume i utvrdila da neke od njih doista prelaze pravilima zadanu širinu.
E sad krenimo na interesantne stvari.
Pierre Dupasqier (šefa Michelinovog odjela za motorsport) u intervjuu iz 2004.:
"But most importantly, we did not modify our tyre - this year we ran the same tyre as we did last year, before Hungary. The only thing we changed was added a clear mark on both sides of the tread, to make it more visible and the measurement easier. Other than that, we did not modify anything to it - we didn't even change the mould, it's the same mould."
Nije bilo promjene na kalupu gume, no guma je ipak izmijenjena.
Patrick Head na press konferenciji u Monzi 2003.:
"The difficulty is, in something like a tyre, to change an interpretation in such a short time that it obviously means it is quite difficult to change the geometry of the tyre to fit a new interpretation. But in this particular case, it only took a change to a mould and a very small change to a mould."
Head kaže da je bilo promjene na kalupu.
Pierre Dupasqier poslije Mađarske 2003.:
"It is fine if they say it applies to worn tyres, what is difficult is that it is applied with immediate effect. Building a tyre two millimetres less would not lose anything in performance."
2003. - dva milimetra manje ne znače ništa?
Pierre Dupasqier, ponovno iz gore već spomenutog intervjua iz 2004.:
"They give us 270mm - we take 269.9mm - if you give up any percent, you are not competitive in Formula One. So we know we are marginal, on purpose. That's why we wanted to know exactly when and how the FIA measures, to make sure that we are right at the limit."
2004. – i najmanji postotak radi razliku?
Pierre Dupasqier prije Monze 2003.:
"So they have no insurance that their tyres will not be oversized at the end of the next race. The current tyre design was made with the insurance that measurements are made on a new tyre and not a used one."
Tome nadovezujem ovu FIA-inu izjavu:
"A number of press reports have suggested that the FIA has changed or re-interpreted the tyre regulations. This is not correct. The maximum tread width has been 270mm since 1999. The FIA has never suggested that tread width was unlimited once the tyre was in use. With hindsight, it is regrettable that those using the earlier Michelin front tyres did not consult the FIA about possible excess tread width as soon as they became aware of it."
Iz Michelina nije stigao demantij. Valjda takvu stvar imaju napismeno? Pogotovo jer bi to bio nepobitan dokaz da je njihova interpretacija pravila točna.
Michelinova najava VN Monaka 2003.:
"We have conducted several test sessions since Austria and these have allowed us to finalize our options for this weekend's Monaco Grand Prix. The scenario is similar to the one we had in Barcelona. We have two new constructions, each of which is available with two previously unraced compounds, so that gives us four options in total."
Izjava Oliviera Panisa prije Monaka 2003.:
"Luckily there is no heavy braking at Monaco, so I hope we can be quick. I am aiming to qualify in the top 10 and, if our tyre partner Michelin comes up with as good a tyre as they had here last year, I think it should be possible. I tested some new front tyres in Paul Ricard last week, which were great, so I am confident for the race."
Iz F1 Racing:
"Key point of the season? Thursday free practice. FW 25 starts to fly. Subtle set-up changes - possibly increasing rear suspension's negative camber, as spotted by F1 Racing Steve Matchett on on the day are a clue to crucial improvement in rear end grip. But there's more to it than that. Hot tip it that key changes in FW 25's weight distribution are even more important, vastly improving the car. But nobody's saying. Typical Williams. Good at keeping their traps firmly buttoned. Wider front Michelin also makes debut on FW 25 at this race."
S F1 Techical prije VN Francuske 2003.:
"The winning team from the Nürburgring holds the best cards for the next few races in their hands. They understand the FW25 now. With the wider front tyre, a special set-up and the recent aero-changes they have a package, which can win everywhere."
Ovo je intervju s Pascalom Vasselonom, šef Michelinovog F1 programa, prije Mađarske 2003.:
Q: Has the chance to personalize your supply to each partner this season meant that you've ended up increasing the number of different specifications available for each race ?
A: A good F1 tyre is a good tyre for everyone. That means we end up with a convergence of choices that stops us having to make a whole load of products available. For example, we made subtle changes to the front tyre structure and found all our teams were going for this modified tyre . At Hockenheim, only two compounds were on offer to our five partners.
Q: When you say structure, do you mean wider front tyres structure?
A: Yes.
Da, da, sve je bilo čisto i pošteno s Michelinove strane.
U cijeloj toj priči oko toga kako je promjena Michelinovih guma utjecala na brzinu bolida njihovih korisnika, mnogi ukazuju da su Ferrarijeve pobjede u tri posljednje utrke jasan dokaz da su nove Michelinove gume izgubile na performansama. Ne dolazi ta teorija samo od forumaša s raznih foruma, već i od "stručnjaka".
Pri tome se u potpunosti zanemaruju same utrke (vremenske prilike, konfiguracije staza, itd.), a gleda se samo krajnji rezultat.
Kao nekakvo mjerilo odnosa "Ferrari vs ekipe na Michelinu" gotovo isključivo uzima se utrka u Mađarskoj, a zanemaruju se odnosi snaga u prethodnim utrkama u sezoni.
Još je nešto zanimljivo, a to je zanemarivanje ostalih momčadi na Bridgestoneovim gumama. Što je bilo s tim momčadima i njihovom brzinom prije i poslije Mađarske? Koliko su se oni okoristili od promjena na Michelinovim gumama?
Zbog sve ga toga, pitam se zašto? Zašto se takve stvari zanemaruju, zašto se ne pogleda šira slika?
Bi li se otkrilo štogod?
Zato ću sad samo iznijeti mišljenje i nekoliko činjenica o nečemu što je bilo spomenuto. A to su Michelinove gume iz 2003.. O drugim temama nekad kasnije...
Svi znamo da je taj "skandal" buknuo nakon utrke u Mađarskoj. Tada je Ferrari upozorio FIA-u na Michelinove prednje gume koje su tijekom korištenja na nekim od bolida prelazile pravilima zadanu maksimalnu širinu gazne površine. Kao dokaz svojoj tvrdnji priložili su fotografije spornih Michelinovih guma, a i iz samog Michelina su priznali da je to slučaj. FIA je i izmjerila sporne gume i utvrdila da neke od njih doista prelaze pravilima zadanu širinu.
E sad krenimo na interesantne stvari.
Pierre Dupasqier (šefa Michelinovog odjela za motorsport) u intervjuu iz 2004.:
"But most importantly, we did not modify our tyre - this year we ran the same tyre as we did last year, before Hungary. The only thing we changed was added a clear mark on both sides of the tread, to make it more visible and the measurement easier. Other than that, we did not modify anything to it - we didn't even change the mould, it's the same mould."
Nije bilo promjene na kalupu gume, no guma je ipak izmijenjena.
Patrick Head na press konferenciji u Monzi 2003.:
"The difficulty is, in something like a tyre, to change an interpretation in such a short time that it obviously means it is quite difficult to change the geometry of the tyre to fit a new interpretation. But in this particular case, it only took a change to a mould and a very small change to a mould."
Head kaže da je bilo promjene na kalupu.
Pierre Dupasqier poslije Mađarske 2003.:
"It is fine if they say it applies to worn tyres, what is difficult is that it is applied with immediate effect. Building a tyre two millimetres less would not lose anything in performance."
2003. - dva milimetra manje ne znače ništa?
Pierre Dupasqier, ponovno iz gore već spomenutog intervjua iz 2004.:
"They give us 270mm - we take 269.9mm - if you give up any percent, you are not competitive in Formula One. So we know we are marginal, on purpose. That's why we wanted to know exactly when and how the FIA measures, to make sure that we are right at the limit."
2004. – i najmanji postotak radi razliku?
Pierre Dupasqier prije Monze 2003.:
"So they have no insurance that their tyres will not be oversized at the end of the next race. The current tyre design was made with the insurance that measurements are made on a new tyre and not a used one."
Tome nadovezujem ovu FIA-inu izjavu:
"A number of press reports have suggested that the FIA has changed or re-interpreted the tyre regulations. This is not correct. The maximum tread width has been 270mm since 1999. The FIA has never suggested that tread width was unlimited once the tyre was in use. With hindsight, it is regrettable that those using the earlier Michelin front tyres did not consult the FIA about possible excess tread width as soon as they became aware of it."
Iz Michelina nije stigao demantij. Valjda takvu stvar imaju napismeno? Pogotovo jer bi to bio nepobitan dokaz da je njihova interpretacija pravila točna.
Michelinova najava VN Monaka 2003.:
"We have conducted several test sessions since Austria and these have allowed us to finalize our options for this weekend's Monaco Grand Prix. The scenario is similar to the one we had in Barcelona. We have two new constructions, each of which is available with two previously unraced compounds, so that gives us four options in total."
Izjava Oliviera Panisa prije Monaka 2003.:
"Luckily there is no heavy braking at Monaco, so I hope we can be quick. I am aiming to qualify in the top 10 and, if our tyre partner Michelin comes up with as good a tyre as they had here last year, I think it should be possible. I tested some new front tyres in Paul Ricard last week, which were great, so I am confident for the race."
Iz F1 Racing:
"Key point of the season? Thursday free practice. FW 25 starts to fly. Subtle set-up changes - possibly increasing rear suspension's negative camber, as spotted by F1 Racing Steve Matchett on on the day are a clue to crucial improvement in rear end grip. But there's more to it than that. Hot tip it that key changes in FW 25's weight distribution are even more important, vastly improving the car. But nobody's saying. Typical Williams. Good at keeping their traps firmly buttoned. Wider front Michelin also makes debut on FW 25 at this race."
S F1 Techical prije VN Francuske 2003.:
"The winning team from the Nürburgring holds the best cards for the next few races in their hands. They understand the FW25 now. With the wider front tyre, a special set-up and the recent aero-changes they have a package, which can win everywhere."
Ovo je intervju s Pascalom Vasselonom, šef Michelinovog F1 programa, prije Mađarske 2003.:
Q: Has the chance to personalize your supply to each partner this season meant that you've ended up increasing the number of different specifications available for each race ?
A: A good F1 tyre is a good tyre for everyone. That means we end up with a convergence of choices that stops us having to make a whole load of products available. For example, we made subtle changes to the front tyre structure and found all our teams were going for this modified tyre . At Hockenheim, only two compounds were on offer to our five partners.
Q: When you say structure, do you mean wider front tyres structure?
A: Yes.
Da, da, sve je bilo čisto i pošteno s Michelinove strane.
U cijeloj toj priči oko toga kako je promjena Michelinovih guma utjecala na brzinu bolida njihovih korisnika, mnogi ukazuju da su Ferrarijeve pobjede u tri posljednje utrke jasan dokaz da su nove Michelinove gume izgubile na performansama. Ne dolazi ta teorija samo od forumaša s raznih foruma, već i od "stručnjaka".
Pri tome se u potpunosti zanemaruju same utrke (vremenske prilike, konfiguracije staza, itd.), a gleda se samo krajnji rezultat.
Kao nekakvo mjerilo odnosa "Ferrari vs ekipe na Michelinu" gotovo isključivo uzima se utrka u Mađarskoj, a zanemaruju se odnosi snaga u prethodnim utrkama u sezoni.
Još je nešto zanimljivo, a to je zanemarivanje ostalih momčadi na Bridgestoneovim gumama. Što je bilo s tim momčadima i njihovom brzinom prije i poslije Mađarske? Koliko su se oni okoristili od promjena na Michelinovim gumama?
Zbog sve ga toga, pitam se zašto? Zašto se takve stvari zanemaruju, zašto se ne pogleda šira slika?
Bi li se otkrilo štogod?
- _bataziv_0809
- Formula 1
- Postovi: 1747
- S nama već: 7 god 1 mj
- Navija za: McLaren
20 godina od legendarne Rubinjove pobjede u Njemačkoj.
Oj kako se staro osjećam sad
Ne mogu vjerovati da je toliko vremena prošlo, a kao da je bilo juče.....vreo dan, ja na moru u svojim Vodicama, okružen bijesnim Šumaherovim navijačima zbog sudara u prvom krugu
Kaže moj stric (brat od djeda) pobijedit će drugi Ferrari eto vidjet ćeš, pazi šta sam ti rekao.....i stvarno bi tako
Mislim to je on lupio, veze čovjek nema o Formuli 1, to je rekao više da me isprovocira obzirom da nisam znao sakriti emocije spram Mike Hakkinena, a stariji ljudi rijetko propuštaju šansu da se "narugaju" mladima u tavkim situacijama .....ali ispalo je baš proročanski. 20 godina jebate.....šta se sve izdešavalo od tada

Oj kako se staro osjećam sad


Kaže moj stric (brat od djeda) pobijedit će drugi Ferrari eto vidjet ćeš, pazi šta sam ti rekao.....i stvarno bi tako

Mislim to je on lupio, veze čovjek nema o Formuli 1, to je rekao više da me isprovocira obzirom da nisam znao sakriti emocije spram Mike Hakkinena, a stariji ljudi rijetko propuštaju šansu da se "narugaju" mladima u tavkim situacijama .....ali ispalo je baš proročanski. 20 godina jebate.....šta se sve izdešavalo od tada


- _bataziv_0809
- Formula 1
- Postovi: 1747
- S nama već: 7 god 1 mj
- Navija za: McLaren
Poucen diskusijom na temi kvizovi, evo povijesti danasnjih momcadi:



- Clark
- F1puls suradnik
- Postovi: 376
- S nama već: 10 god 4 mj
Da prebacim ovo u primjereniju temu.
Tko mu je bio konkurencija 1951., 1954., 1955., 1956. i 1957.?
Može li malo opširnije o tim sezonama, bolidima, vozačima, utrkama...?
Evo izjave Rubensa Barrichella iz 1999., neposredno nakon potpisa za Ferrari.
"To be honest with you what I said is I don’t know what Irvine has in his contract, and I don’t care. What I meant
was that it all depends on my driving, it’s all on me. You ask me if I have a clause in my contract with Stewart saying that I have to follow instructions, I do, and I think everyone does. That’s the same with Ferrari. If I’m in front and by chance Schumacher is behind and is coming faster and he has a chance to win the race, I don’t need any instructions to let him by. But on the other hand if the other guy, who is me, is coming faster – I’m sure it’s going to be a surprise, and I hope it will be – it’s in the best interests of Ferrari that both drivers have a chance to win.”
Jer, ako me pamćenje ne vara, Schumacher je u Monaku te sezone tijekom treninga uskočio u Lehtov bolid i odvezao četiri sekunde brži krug od njega.
Isto tako, ako me sjećanje ne vara, Verstappen je u Njemačkoj uskočio u Schumacherov rezervi bolid, i skršio ga u roku pola kruga. Valjda su mu zaboravili uključiti TC.
Ovo je Barrichellova izjava iz 2006.:
Q: You have been screwed at Ferrari?
A: No. They always gave me the same equipment. I never saw the guy (Schumacher) using a piece that I had not. The only thing is that they were much more prepared for Michael. He could rest easy because attention arrived. He never had to go back. I had to go get. That's it. I've never been screwed.
Eh da, sad sam se sjetio. Dogodilo se to na VN Brazila 2002.. Schumacher je vozio F2002, a Barrichello F2001. Dakle, drugačiji bolid.
No jesu li ti "ljudi" mislili baš na taj primjer, ili je to bilo nešto više u rangu razlike u bolidima koja je bila na, šta ja znam, Hamiltonovom i Kovalainenovom na VN Njemačke 2009.?
A i Hakkinen je bio li-la vozač, preteča Vettela rekao bih. Dobar samo u Neweyevim raketama.
U prvoj zajedničkoj sezoni, Massa je za Bottasom u postotcima zaostajao 100,085%, ili vremenski 0,039.
Kroz sve tri sezone Massa je za Bottasom u prosjeku zaostajao 100,155 %, ili vremenski 0,118.
Od svih Fangiovih momčadskih kolega, posebno se ističu samo Farina (jer je bio svjetski prvak) i Moss. Premda za Mossa treba napomenuti da je te 1955. bio u četvrtoj punoj F1 sezoni (je li bio još uvijek "zelen" tada, ili između treće i četvrte sezone vozači "sazore"?).LH44 je napisao/la: 02.08.2020., 11:57 Mada opet ako ćemo striktno konkurenciju gledati i spram toga porediti, onda je Fangio za MSC izmislio vožnju, jer je on u svoje vrijeme imao puno žešću konkurenciju i timske kolege.
Tko mu je bio konkurencija 1951., 1954., 1955., 1956. i 1957.?
Može li malo opširnije o tim sezonama, bolidima, vozačima, utrkama...?
Još samo da se nadovežem na Fangia. Koliko su mu ono puta vozači iz momčadi ustupali bolid?Sa MSC su vozili vozači par koplja iza njega koji su dodatno bili kastrirani no. 2 ugovorima, a ostale ekipe u većini slučajeva nisu bile izgrađene kao ekipe u kojima je MSC osvajao titule...
Evo izjave Rubensa Barrichella iz 1999., neposredno nakon potpisa za Ferrari.
"To be honest with you what I said is I don’t know what Irvine has in his contract, and I don’t care. What I meant
was that it all depends on my driving, it’s all on me. You ask me if I have a clause in my contract with Stewart saying that I have to follow instructions, I do, and I think everyone does. That’s the same with Ferrari. If I’m in front and by chance Schumacher is behind and is coming faster and he has a chance to win the race, I don’t need any instructions to let him by. But on the other hand if the other guy, who is me, is coming faster – I’m sure it’s going to be a surprise, and I hope it will be – it’s in the best interests of Ferrari that both drivers have a chance to win.”
Misli li se tu na Verstappena i sezonu 1994.?još ako ćemo vjerovati ljudima iz F1 koji kažu da mu kolege nisu imale ni isti bolid u pojedinim sezonama, onda je stvar još gora.
Jer, ako me pamćenje ne vara, Schumacher je u Monaku te sezone tijekom treninga uskočio u Lehtov bolid i odvezao četiri sekunde brži krug od njega.
Isto tako, ako me sjećanje ne vara, Verstappen je u Njemačkoj uskočio u Schumacherov rezervi bolid, i skršio ga u roku pola kruga. Valjda su mu zaboravili uključiti TC.
Ovo je Barrichellova izjava iz 2006.:
Q: You have been screwed at Ferrari?
A: No. They always gave me the same equipment. I never saw the guy (Schumacher) using a piece that I had not. The only thing is that they were much more prepared for Michael. He could rest easy because attention arrived. He never had to go back. I had to go get. That's it. I've never been screwed.
Eh da, sad sam se sjetio. Dogodilo se to na VN Brazila 2002.. Schumacher je vozio F2002, a Barrichello F2001. Dakle, drugačiji bolid.
No jesu li ti "ljudi" mislili baš na taj primjer, ili je to bilo nešto više u rangu razlike u bolidima koja je bila na, šta ja znam, Hamiltonovom i Kovalainenovom na VN Njemačke 2009.?
Ako su, npr. 2003., Montoya, Kimi i Ralf bili prezeleni (Ralf tada u svojoj sedmoj F1 sezoni), onda inzisitram da se i Hill ubroji u "zelene". 1994. mu je bila treća sezona u F1, bolje rečeno druga i pol.Alonsa ne treba ni ubrajati kao MSC konkurenciju, jer protiv Alonsa nikad nije ni osvojio naslov, a Montoya, Kimi, Ralf su tad bili prezeleni za MSC, elem ostanu samo Hill i Hakkinen, kako sam shvatio logiku ni Coultharda ne možemo računati, kao ni Villeneuva, a timske kolege MSC je bez veze spominjati.
A i Hakkinen je bio li-la vozač, preteča Vettela rekao bih. Dobar samo u Neweyevim raketama.
Nije to bilo tako davno... Nešto se zacrvenilo u Q1.Har Kl je napisao/la: 02.08.2020., 13:12Mislim, pogledaj samo uslove kvalifikacija u Austriji. Cijele kvalifikacije su odvežene bez crvene zastave. To je nezamislivo bilo prije.
U postotcima, Massa je kroz četiri sezone za Alonsom zaostajao 100,317 %, ili vremenski 0,279.Bottas je u debitantskoj sezoni, pobijedio Massu. Negdje sam čitao da je procentualni gap između njega i Masse, u kvalifikacijama, bio isti kao i u slučaju Alonso Massa. Ako može nek provjeri neko ko ima ove podatke.
U prvoj zajedničkoj sezoni, Massa je za Bottasom u postotcima zaostajao 100,085%, ili vremenski 0,039.
Kroz sve tri sezone Massa je za Bottasom u prosjeku zaostajao 100,155 %, ili vremenski 0,118.
-
dmj
- GP3
- Postovi: 975
- S nama već: 5 god 3 mj
Nije F1, ali ako vas zanima povijest, vjerujem da vrijedi pročitati o GP de Pau 1938.
https://telesport.telegram.hr/price/zid ... ZBlqgBalCc
https://telesport.telegram.hr/price/zid ... ZBlqgBalCc
- zekohonda Verified
- Formula 1
- Postovi: 7160
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: sve powered by honda
- Lokacija: dubrovnik
odličan tekst, masu zanimljivih stvari, pojašnjenja itd!dmj je napisao/la: 04.08.2020., 14:58 Nije F1, ali ako vas zanima povijest, vjerujem da vrijedi pročitati o GP de Pau 1938.
https://telesport.telegram.hr/price/zid ... ZBlqgBalCc

The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.
- _bataziv_0809
- Formula 1
- Postovi: 1747
- S nama već: 7 god 1 mj
- Navija za: McLaren
@Clark pohvale za trud i vadjenje izjava iz naftalina
Ali zasto mislis da su izjave aktera argument?
Sve izreceno je popeglao timski PR i vozaci dobro znaju sta smiju a sta ne smiju izreci javno.
Sjeti se i jadnog smusenog Rubensa i izjava poslije Austrije 2002 kada je objasnjavao legendarnom izjavom: "it is in the contract".

Ali zasto mislis da su izjave aktera argument?
Sve izreceno je popeglao timski PR i vozaci dobro znaju sta smiju a sta ne smiju izreci javno.
Sjeti se i jadnog smusenog Rubensa i izjava poslije Austrije 2002 kada je objasnjavao legendarnom izjavom: "it is in the contract".


- Clark
- F1puls suradnik
- Postovi: 376
- S nama već: 10 god 4 mj
Svakako su veći argument nego već spomenute "izjave nekih ljudi iz F1"?
U biti, može protupitanje?

Gdje imamo dokaz, crno na bijelo (a ne izjavu nekog aktera ili ne znam koga), da je Schumacher doista imao No1 ugovor, a njegovi timski kolege No2 ugovor?
Dakle, nešto što bi mogli uzeti kao nepobitan argument?
Gle, osobno uopće ne sumnjam da je Schumacher imao povlašten status, ne samo u Ferrariju, već i u Benettonu, a prema Rosbergovim riječima i u Mercedesu. Na koji je to način bilo formulirano u ugovoru, i je li uopće bilo, ne znam.
Samo znam da je taj status u velikoj mjeri zaslužio na stazi i u konačnici ga i opravdao na istoj.
Komplicirana je ta Austrija. I dok s jedne strane mogu žaliti Rubensa, s druge strane ne mogu. Ponajprije zbog načina na koji se sve odigralo i činjenice da je nakon te utrke ostao je još tri i pol sezone u Ferrariju.Sjeti se i jadnog smusenog Rubensa i izjava poslije Austrije 2002 kada je objasnjavao legendarnom izjavom: "it is in the contract".
Pridružujem se pohvalama. Odličan tekst!zekohonda je napisao/la: 04.08.2020., 15:06odličan tekst, masu zanimljivih stvari, pojašnjenja itd!dmj je napisao/la: 04.08.2020., 14:58 Nije F1, ali ako vas zanima povijest, vjerujem da vrijedi pročitati o GP de Pau 1938.
https://telesport.telegram.hr/price/zid ... ZBlqgBalCc![]()
- _bataziv_0809
- Formula 1
- Postovi: 1747
- S nama već: 7 god 1 mj
- Navija za: McLaren
Izjave od bilo koga treba uzimati sa dobrom rezervom. Znas i sam da se na F1 pulsu svaka izjava koja dolazi od npr. Hamiltona analizira i traze joj se skrivena znacenja. Slicna stvar je sa svakom izjavom iz Mercedeseovog tabora.Clark je napisao/la: 04.08.2020., 23:42 Svakako su veći argument nego već spomenute "izjave nekih ljudi iz F1"?
U biti, može protupitanje?![]()
Gdje imamo dokaz, crno na bijelo (a ne izjavu nekog aktera ili ne znam koga), da je Schumacher doista imao No1 ugovor, a njegovi timski kolege No2 ugovor?
Dakle, nešto što bi mogli uzeti kao nepobitan argument?
Gle, osobno uopće ne sumnjam da je Schumacher imao povlašten status, ne samo u Ferrariju, već i u Benettonu, a prema Rosbergovim riječima i u Mercedesu. Na koji je to način bilo formulirano u ugovoru, i je li uopće bilo, ne znam.
Samo znam da je taj status u velikoj mjeri zaslužio na stazi i u konačnici ga i opravdao na istoj.
Sto se tice ugovora, to ne mozemo znati. Ali ne mozemo znati ni da JESTE ni da NIJE bilo klauzule vozac broj 1, vozac broj 2. Tu mozemo govoriti samo o utjelotvorenju ugovornih klauzula na stazi. Ostalo se slazemo.
Zasto mislis da je komplikovana?Clark je napisao/la: 04.08.2020., 23:42 Komplicirana je ta Austrija. I dok s jedne strane mogu žaliti Rubensa, s druge strane ne mogu. Ponajprije zbog načina na koji se sve odigralo i činjenice da je nakon te utrke ostao je još tri i pol sezone u Ferrariju.
Rubens nije za zaljenja definitivno. Koliko god bio zrtva svog ljudskog postenja, toliko je bio i komformista. Imao je novi dvogodisnji ugovor potpisan u tom trenutku i to je fino naglasio u jednom od intervjua u paddocku (ne u post race) da ako ne bude slusao, nece imati priliku da vozi pobjednicki auto.
Ali ono sto ja duboko vjerujem je da je Rubens tada, kao posten i odgojen covjek, skrsen psihicki i da se od tog udarca nikad do kraja nije oporavio. Uz udes u Monacu 1994, mislim da je Austrija 2002 drugi najvazniji formativni element njegove karijere.
E sad sta mislis da je njegova krivica tu? Sto je cekao do zadnjeg momenta da pusti Sumahera ili? Znamo li kad je timska naredba izdata? U kojem krugu?
Njegovo drzanje i odgovori novinarima poslije utrke mi je nesto najneugodnije sto sam vidio sve ove godine pracenja F1.
