Sebastian Vettel
- Ferrari Maniac
- Formula 1
- Postovi: 3162
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Scuderia Ferrari
- Lokacija: Zagreb
Poštujem tvoj dojam, moj dojam je da bi puno vozača iz povijesti F1 moglo MOŽDA odvoziti bolje ali to sa sigurnošću ne možemo tvrditi, tako da mi je pomalo besmisleno tu cjepidlačiti.
Što se prvenstva tiče, moj dojam je da tko god je vozio Ferrari u bilo kojoj od hibridnih sezona nije mogao osvojiti naslov. Ne zbog izvedbi Mercedesovih i Ferrarijevih vozača, već zbog razlike u performansama Mercedesovih i Ferrarijevih bolida.
Što se prvenstva tiče, moj dojam je da tko god je vozio Ferrari u bilo kojoj od hibridnih sezona nije mogao osvojiti naslov. Ne zbog izvedbi Mercedesovih i Ferrarijevih vozača, već zbog razlike u performansama Mercedesovih i Ferrarijevih bolida.
Sisu (fin.)
- avetma
- Administrator
- Postovi: 5730
- S nama već: 10 god 4 mj
- Lokacija: Zagreb
- Kontakt:
Mercedes je napravio bolji posao oko medijskog spina svoje forme nego zapravo oko forme bolida. 

- Ferrari Maniac
- Formula 1
- Postovi: 3162
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Scuderia Ferrari
- Lokacija: Zagreb
Prema tome greške možemo zaboraviti što se tiče utjecaja na ukupni rezultat?Har Kl je napisao/la: 24.04.2020., 13:18
Gledajući samo vozačke greške u sezonama 2017 i 2018
Rezultat bi bio 1:1
Gledajući kombinovano vozačke i timske greške u sezonama 2017 i 2018
Rezultat bi bio 1:1![]()
Sisu (fin.)
-
Har Kl
- Formula 1
- Postovi: 4105
- S nama već: 7 god 11 mj
- Navija za: Mercedes
Naravno da je besmisleno govoriti. Ko može garantovati da Alonso ne bi napravio više grešaka od Vettela.Ferrari Maniac je napisao/la: 24.04.2020., 13:25 Poštujem tvoj dojam, moj dojam je da bi puno vozača iz povijesti F1 moglo MOŽDA odvoziti bolje ali to sa sigurnošću ne možemo tvrditi, tako da mi je pomalo besmisleno tu cjepidlačiti.
Što se prvenstva tiče, moj dojam je da tko god je vozio Ferrari u bilo kojoj od hibridnih sezona nije mogao osvojiti naslov. Ne zbog izvedbi Mercedesovih i Ferrarijevih vozača, već zbog razlike u performansama Mercedesovih i Ferrarijevih bolida.
Sa prvim dojmom se itekako slažem.
Sa drugim

Da tu sam teoriju već slušao ovdje. Glasi da je Mercedes uvijek dozirao svoju formu, tako da on pobijedi za dlaku, a da je pri tom uvijek imao rezervu za još snage.avetma je napisao/la: 24.04.2020., 13:30 Mercedes je napravio bolji posao oko medijskog spina svoje forme nego zapravo oko forme bolida.![]()
Samo sezone 2014-2016 i 2019. demantuju tu teoriju

So obzirom da je rezultat 2:0 ja se slažem da možemoFerrari Maniac je napisao/la: 24.04.2020., 13:30 Prema tome greške možemo zaboraviti što se tiče utjecaja na ukupni rezultat?

- Ferrari Maniac
- Formula 1
- Postovi: 3162
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Scuderia Ferrari
- Lokacija: Zagreb
Ako se onda izuzme faktor grešaka koji u toj dalekoj teoriji govori da je Ferrari imao manje grešaka mogao konkurirati Mercedesu za naslov, po čemu su te sezone bile nedominantne za Mercedes?
Razlika između Hama i Seba je bila 56/88 bodova... to je više od 2/3 čiste pobjede. Koji ih je onda faktor u jednadžbi mogao približiti ako isključimo greške u tim sezonama?
Sisu (fin.)
- avetma
- Administrator
- Postovi: 5730
- S nama već: 10 god 4 mj
- Lokacija: Zagreb
- Kontakt:
Kako?Har Kl je napisao/la: 24.04.2020., 13:37 Da tu sam teoriju već slušao ovdje. Glasi da je Mercedes uvijek dozirao svoju formu, tako da on pobijedi za dlaku, a da je pri tom uvijek imao rezervu za još snage.
Samo sezone 2014-2016 i 2019. demantuju tu teoriju![]()
-
Har Kl
- Formula 1
- Postovi: 4105
- S nama već: 7 god 11 mj
- Navija za: Mercedes
Huh, ma nisam ja ni govorio da je Ferrari bio bolja ekipa. Pogotovo 2017. se ličili na ekipe 90tih godina.Ferrari Maniac je napisao/la: 24.04.2020., 13:44 Ako se onda izuzme faktor grešaka koji u toj dalekoj teoriji govori da je Ferrari imao manje grešaka mogao konkurirati Mercedesu za naslov, po čemu su te sezone bile nedominantne za Mercedes?
Razlika između Hama i Seba je bila 56/88 bodova... to je više od 2/3 čiste pobjede. Koji ih je onda faktor u jednadžbi mogao približiti ako isključimo greške u tim sezonama?
Niste imali vozača koji bi napravio razliku u trenucima kad vam je ta razlika bila potrebna.
Imali ste vozača, koje je gotove pobjede upropaštavao. Neke čak i svojom glupošću, tipa Bakuu 2017. Neke svojom čistom greškom tipa Njemačka 2018. Nisu ni bitni razlozi, na kraju sezone se gleda samo rezultat.
Pogledaš bodovnu razliku i vidiš da ljudi gaze i da se ne osvrću iza sebe.
- Ferrari Maniac
- Formula 1
- Postovi: 3162
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Scuderia Ferrari
- Lokacija: Zagreb
Nisam siguran kakve veze ova prva rečenica ima s mojim postom.Har Kl je napisao/la: 24.04.2020., 13:57Huh, ma nisam ja ni govorio da je Ferrari bio bolja ekipa. Pogotovo 2017. se ličili na ekipe 90tih godina.Ferrari Maniac je napisao/la: 24.04.2020., 13:44 Ako se onda izuzme faktor grešaka koji u toj dalekoj teoriji govori da je Ferrari imao manje grešaka mogao konkurirati Mercedesu za naslov, po čemu su te sezone bile nedominantne za Mercedes?
Razlika između Hama i Seba je bila 56/88 bodova... to je više od 2/3 čiste pobjede. Koji ih je onda faktor u jednadžbi mogao približiti ako isključimo greške u tim sezonama?
Niste imali vozača koji bi napravio razliku u trenucima kad vam je ta razlika bila potrebna.
Imali ste vozača, koje je gotove pobjede upropaštavao. Neke čak i svojom glupošću, tipa Bakuu 2017. Neke svojom čistom greškom tipa Njemačka 2018. Nisu ni bitni razlozi, na kraju sezone se gleda samo rezultat.
2. rečenica - Razliku u čemu, u kojim to trenutcima i na koji način? Napisao sam koje su razlike na kraju sezona bile, a kao što i sam kažeš - rezultati na kraju se gledaju.
3. rečenica i nadalje - složili smo se da su greške irelevantne?
Možda kao što kažeš 2017. i 2018. Merc nije gazio, ali su definitivno dominantno pobjedili, s dominantnim bolidom.
Sisu (fin.)
- Ferrari Maniac
- Formula 1
- Postovi: 3162
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Scuderia Ferrari
- Lokacija: Zagreb
Ne mogu editirat više, ali @HarKi, ovo: "Imali ste vozača, koje je gotove pobjede upropaštavao. Neke čak i svojom glupošću, tipa Bakuu 2017. Neke svojom čistom greškom tipa Njemačka 2018. Nisu ni bitni razlozi, na kraju sezone se gleda samo rezultat."
Po svojoj logici možeš primjeniti i na Mercedes, s obzirom da su po tvojoj procjeni parirali Ferrariju po greškama - tko zna koliko bi Mercedes tek bodova osvojio da nisu te sve greške napravili!?
Po svojoj logici možeš primjeniti i na Mercedes, s obzirom da su po tvojoj procjeni parirali Ferrariju po greškama - tko zna koliko bi Mercedes tek bodova osvojio da nisu te sve greške napravili!?
Sisu (fin.)
-
Har Kl
- Formula 1
- Postovi: 4105
- S nama već: 7 god 11 mj
- Navija za: Mercedes
Razliku da umjesto nakon utrke odeš kući sa +7 bodova, a u stvari odeš sa -25 bodova. Razliku da protivniku umjesto da otežaš posao, ti mu svojim postupcima olakšaš.
Praviti dublju analizu, ne mogu, nedavno sam imao raspravu sa Antom i Franticom gdje smo računali. Inače nigdje ne zapisujem te stvari, a ne da mi se opet računati. Treba mi sat vremena kopanja, a to nemam
Složili smo se da su greške irelevantne jednom kad umjesto 1:1 dobiješ 2:0. Nakon toga sve postane irelevantno.
Mislim da je to pojašnjenje na obje rečenice.
Edit: Mislim da smo i u toj računici dobiješ da je Vettel trebao dobiti 2018.
Ali sve i da u idelnom scenariju opet mu zafali pet bodova ili sl. Gdje je ta borba u zadnjoj utrci?
U obje sezone niste bili ni blizu borbe u zadnjim utrkama.
Praviti dublju analizu, ne mogu, nedavno sam imao raspravu sa Antom i Franticom gdje smo računali. Inače nigdje ne zapisujem te stvari, a ne da mi se opet računati. Treba mi sat vremena kopanja, a to nemam

Složili smo se da su greške irelevantne jednom kad umjesto 1:1 dobiješ 2:0. Nakon toga sve postane irelevantno.
Mislim da je to pojašnjenje na obje rečenice.
Edit: Mislim da smo i u toj računici dobiješ da je Vettel trebao dobiti 2018.
Ali sve i da u idelnom scenariju opet mu zafali pet bodova ili sl. Gdje je ta borba u zadnjoj utrci?
U obje sezone niste bili ni blizu borbe u zadnjim utrkama.
- senna66 Verified
- Formula 1
- Postovi: 7778
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Ferrari
Mnogi ne shvaćaju da bi ja i velik dio navijača Ferrarija volio da je Vettel kriv. Odmah bi potpisao to.
Taj se problem lako riješi ako je vozača, a samim time što Ferrari zadržava Vettela u momčadi potvrđuje da Vettel nije kriv. Oni mu radili bolide za naslov, a on sve sjebao i sad mu na čuđenje svih nude novi ugovor, haha. Odličan vozač, odličan za razvoj bolida, ako Ferrari sjebe imaju žrtveno janje kao i do sada. Ferrari zadržavanjem Vettela ne može izgubiti o kojem god se scenariju radilo.
Gotovo svake godine se mijenjaju filozofije bolida, cijelu sezonu se pokušava skužiti bolid, strategije su totalno nepoznat pojam, izgubljenost tokom utrke, ne zna se tko je glavni vozač....sve je to imalo veći utjecaj od onoga što je Seb skrivio. Nema znakova organizirane ekipe koja uči na greškama. Od 2014. pa do danas, koliko puta je istu grešku napravila momčad Mercedesa, a koliko Ferrari, ako gledamo u svemu. Od politike, razvoja bolida i nadogradnji tokom sezone, i funkcioniranje na samoj utrci? E to je razlog neuspjehu. Ne Vettel, niti bi bilo koji drugi vozač na njegovom mjestu bio kriv. Ferrari je izgubljena momčad.
Taj se problem lako riješi ako je vozača, a samim time što Ferrari zadržava Vettela u momčadi potvrđuje da Vettel nije kriv. Oni mu radili bolide za naslov, a on sve sjebao i sad mu na čuđenje svih nude novi ugovor, haha. Odličan vozač, odličan za razvoj bolida, ako Ferrari sjebe imaju žrtveno janje kao i do sada. Ferrari zadržavanjem Vettela ne može izgubiti o kojem god se scenariju radilo.
Gotovo svake godine se mijenjaju filozofije bolida, cijelu sezonu se pokušava skužiti bolid, strategije su totalno nepoznat pojam, izgubljenost tokom utrke, ne zna se tko je glavni vozač....sve je to imalo veći utjecaj od onoga što je Seb skrivio. Nema znakova organizirane ekipe koja uči na greškama. Od 2014. pa do danas, koliko puta je istu grešku napravila momčad Mercedesa, a koliko Ferrari, ako gledamo u svemu. Od politike, razvoja bolida i nadogradnji tokom sezone, i funkcioniranje na samoj utrci? E to je razlog neuspjehu. Ne Vettel, niti bi bilo koji drugi vozač na njegovom mjestu bio kriv. Ferrari je izgubljena momčad.

- Ferrari Maniac
- Formula 1
- Postovi: 3162
- S nama već: 10 god 1 mj
- Navija za: Scuderia Ferrari
- Lokacija: Zagreb
Ovo tvoje pojašnjenje opet uključuje greške i ŠBBKBB, što si sam rekao da je bilo izjednačeno, tako da bih se samo vrtio u krug kad bih nastavio.Har Kl je napisao/la: 24.04.2020., 14:17 Razliku da umjesto nakon utrke odeš kući sa +7 bodova, a u stvari odeš sa -25 bodova. Razliku da protivniku umjesto da otežaš posao, ti mu svojim postupcima olakšaš.
Praviti dublju analizu, ne mogu, nedavno sam imao raspravu sa Antom i Franticom gdje smo računali. Inače nigdje ne zapisujem te stvari, a ne da mi se opet računati. Treba mi sat vremena kopanja, a to nemam![]()
Složili smo se da su greške irelevantne jednom kad umjesto 1:1 dobiješ 2:0. Nakon toga sve postane irelevantno.
Mislim da je to pojašnjenje na obje rečenice.
Edit: Mislim da smo i u toj računici dobiješ da je Vettel trebao dobiti 2018.
Ali sve i da u idelnom scenariju opet mu zafali pet bodova ili sl. Gdje je ta borba u zadnjoj utrci?
U obje sezone niste bili ni blizu borbe u zadnjim utrkama.
Po tvojoj računici pri jednakoj anulaciji grešaka 1:1 proporcionalno bi se povećavali bodovi, te bi bodovna razlika bila i još veća u korist Merca. Jasno kako ne možemo u obzir uzimati samo Vettela (što ti cjielo vrijeme radiš) nego greške oba tima za koje si rekao da su ravnomjerne tijekom ove dvije godine.
U toj računici dobiš da je razlika i veća na kraju godine.
Sisu (fin.)
- DaveGilmour
- Formula 2
- Postovi: 1317
- S nama već: 9 god 3 mj
- Navija za: Sve driven by Verstappen
- Lokacija: Zagreb
Neda mi vrag mira pa se moram i ja uključiti u raspravu.
Ferrari je na početku 2018. definitivno imao bolid za borbu za naslov. Na kraju sezone je bodova razlika takva kakva je iz više razloga, ali ta razlika sigurno ne ukazuje na dominantnost Mercedesa jer Mercedes te godine sigurno nije bio dominantan. Na portalu se olako barata riječi dominacija te je počelo vrijediti pravilo "imati nešto bolji bolid = dominirati". Te 2018. postoje tri glavna krivca za ogromnu razliku od 88 bodova na kraju sezone (poslagani su nasumično, a ne veličinom krivice).
1. Sebastian Vettel
Činjenica je da je Vettel u drugom dijelu sezone napravio nekoliko početničkih grešaka i za to mora snositi odgovornost. Prosipanje pobjede u Njemačkoj, piruete u Italiji, SAD-u, Japanu. Tim greškama si je Vettel izbio velik broj bodova. No, imate pravo, čak i kad bi pridodali Vettelu te bodove još uvijek nebi ozbiljnije pripjetio Hamiltonu. Razlog tome je da postoje još dodatna dva krivca za tu razliku.
2. Ferrari
Ferrari se potpuno pogubio u dvije utrke nakon ljetne stanke - u Rusiji i Japanu. Navodno je bila riječ o nekim nadogradnjama koje nisu funkcionirale i koje su čak i usporile bolid. Jednom kad su se vratili na stare postavke opet su postali konkurentni. Osim promašenih nadogradnji, tu su je i kiks s kvalifikacija u Japanu, a vjerujem da će se netko sjetiti još pokoje greške Ferrarija te godine. Sve u svemu, ni Ferrari nije nedužan na kraju sezone.
3. Lewis Hamilton
Ne znam zašto se uporno zanemaruje da je 2018. bila jedna od najboljih Hamiltonovih sezona u karijeri. Da, imao je dva off-vikenda te godine (Kanada i Kina), ali je veći dio sezone vozio na jako visokoj razini. Dovoljno je pogledati gdje je Bottas završio u ''dominantnom'' Mercedesu. Spominje se tu neka velika razlika između Ferrarija i Mercedesa na kvalifikacijama za VN Singapura, ali nitko nije pomislio da je to možda djelomično i do Hamiltonove vožnje jer Bottas kasni više od sedam desetinki.
Sve u svemu, Ferrari je te godine bio eventualno mrvicu lošiji bolid od Mercedesa (prije svega zbog Rusije i Japana), ali sigurno nije bio ''88 bodova'' lošiji bolid. Tu razliku su nabili gore navedeni čimbenici, a budući da su dva od tri čimbenika vozači, ne isključujem mogućnost da bi u drugim postavama vozača Ferrari došao do naslova. Pri tome ne mislim na Alonsa, kojega mi je užasno glupo uvlačiti u ovakve rasprave, ali recimo da su Hamilton i Vettel zamjenili mjesta mislim da bi razlika na kraju sezone bila puno manja iako vjerujem da bi Vettel, zahvaljujući boljoj uigranosti Mercedesa, ipak uzeo naslov. No, da u Mercedesu nije sjedio Hamiltonu, nego recimo neki vozač Bottasove kategorije, kojeg uopće ne smatram lošim vozačem, mislim da bi priča bila znantno drukčija. Mercedes te godine nije bio toliko bolji da ga se nije moglo dobiti.
A sad malo na 2017.
Ako ćemo ići ŠBBKBB metodama, za ovu godinu se puno lakše da navući naslov za Vettela i Ferrari.
Pa ipak, 2017. je Ferrari bio lošiji bolid nego 2018., a i Ferrari si je više puta pucao u nogu te godine. Ali mislim da opet nema govora o dominaciji Mercedesa, jer kao što rekoh, biti bolji ne znači automatski dominirati. Ferrari je bio lošiji bolid od Mercedesa, ali ne toliko koliko se to nastoji dokazati u zadnje vrijeme. Nekako mi se čini da svakim spominjanjem SF70 postaje sve gori bolid. To me pomalo podsjeća na mitske turbo motore iz 1986. koji svake godine magično dobivaju novih 50 konja
Ferrari je na početku 2018. definitivno imao bolid za borbu za naslov. Na kraju sezone je bodova razlika takva kakva je iz više razloga, ali ta razlika sigurno ne ukazuje na dominantnost Mercedesa jer Mercedes te godine sigurno nije bio dominantan. Na portalu se olako barata riječi dominacija te je počelo vrijediti pravilo "imati nešto bolji bolid = dominirati". Te 2018. postoje tri glavna krivca za ogromnu razliku od 88 bodova na kraju sezone (poslagani su nasumično, a ne veličinom krivice).
1. Sebastian Vettel
Činjenica je da je Vettel u drugom dijelu sezone napravio nekoliko početničkih grešaka i za to mora snositi odgovornost. Prosipanje pobjede u Njemačkoj, piruete u Italiji, SAD-u, Japanu. Tim greškama si je Vettel izbio velik broj bodova. No, imate pravo, čak i kad bi pridodali Vettelu te bodove još uvijek nebi ozbiljnije pripjetio Hamiltonu. Razlog tome je da postoje još dodatna dva krivca za tu razliku.
2. Ferrari
Ferrari se potpuno pogubio u dvije utrke nakon ljetne stanke - u Rusiji i Japanu. Navodno je bila riječ o nekim nadogradnjama koje nisu funkcionirale i koje su čak i usporile bolid. Jednom kad su se vratili na stare postavke opet su postali konkurentni. Osim promašenih nadogradnji, tu su je i kiks s kvalifikacija u Japanu, a vjerujem da će se netko sjetiti još pokoje greške Ferrarija te godine. Sve u svemu, ni Ferrari nije nedužan na kraju sezone.
3. Lewis Hamilton
Ne znam zašto se uporno zanemaruje da je 2018. bila jedna od najboljih Hamiltonovih sezona u karijeri. Da, imao je dva off-vikenda te godine (Kanada i Kina), ali je veći dio sezone vozio na jako visokoj razini. Dovoljno je pogledati gdje je Bottas završio u ''dominantnom'' Mercedesu. Spominje se tu neka velika razlika između Ferrarija i Mercedesa na kvalifikacijama za VN Singapura, ali nitko nije pomislio da je to možda djelomično i do Hamiltonove vožnje jer Bottas kasni više od sedam desetinki.
Sve u svemu, Ferrari je te godine bio eventualno mrvicu lošiji bolid od Mercedesa (prije svega zbog Rusije i Japana), ali sigurno nije bio ''88 bodova'' lošiji bolid. Tu razliku su nabili gore navedeni čimbenici, a budući da su dva od tri čimbenika vozači, ne isključujem mogućnost da bi u drugim postavama vozača Ferrari došao do naslova. Pri tome ne mislim na Alonsa, kojega mi je užasno glupo uvlačiti u ovakve rasprave, ali recimo da su Hamilton i Vettel zamjenili mjesta mislim da bi razlika na kraju sezone bila puno manja iako vjerujem da bi Vettel, zahvaljujući boljoj uigranosti Mercedesa, ipak uzeo naslov. No, da u Mercedesu nije sjedio Hamiltonu, nego recimo neki vozač Bottasove kategorije, kojeg uopće ne smatram lošim vozačem, mislim da bi priča bila znantno drukčija. Mercedes te godine nije bio toliko bolji da ga se nije moglo dobiti.
A sad malo na 2017.

Ako ćemo ići ŠBBKBB metodama, za ovu godinu se puno lakše da navući naslov za Vettela i Ferrari.
Pa ipak, 2017. je Ferrari bio lošiji bolid nego 2018., a i Ferrari si je više puta pucao u nogu te godine. Ali mislim da opet nema govora o dominaciji Mercedesa, jer kao što rekoh, biti bolji ne znači automatski dominirati. Ferrari je bio lošiji bolid od Mercedesa, ali ne toliko koliko se to nastoji dokazati u zadnje vrijeme. Nekako mi se čini da svakim spominjanjem SF70 postaje sve gori bolid. To me pomalo podsjeća na mitske turbo motore iz 1986. koji svake godine magično dobivaju novih 50 konja

- avetma
- Administrator
- Postovi: 5730
- S nama već: 10 god 4 mj
- Lokacija: Zagreb
- Kontakt:
Naravno da jest i do Hamiltonove vožnje, ali nećemo valjda Bottasovu formu uzimati kao standard? Čovjek je u Singapuru kasnio 7 desetinki zadnje tri sezone.DaveGilmour je napisao/la: 24.04.2020., 14:46 Spominje se tu neka velika razlika između Ferrarija i Mercedesa na kvalifikacijama za VN Singapura, ali nitko nije pomislio da je to možda djelomično i do Hamiltonove vožnje jer Bottas kasni više od sedam desetinki.
I bonus pitanje kao osvrt na tvoj tekst - nabrojao si dva vozača i jednu ekipu. Kad je jedna ekipa neorganizirana i jednostavno inferiorna drugoj, ima li to utjecaja da je njezin vozač na ovoj listi "krivaca"? Shodno tome, kad je jedna ekipa organizirana i funkcionira kao švicarski sat, a uz to ima (da te citiram) mrvicu bolji bolid - utječe li to na činjenicu da njihov vozač pruža bolje partije?
- DaveGilmour
- Formula 2
- Postovi: 1317
- S nama već: 9 god 3 mj
- Navija za: Sve driven by Verstappen
- Lokacija: Zagreb
Sigurno da organiziranost tima utječe na partije koje vozač pruža, ali se ne slažem da četverostrukom svjetskom prvaku to smije biti alibi za njegove greške. Štoviše, mislim da to nikome ne može biti alibi. Ako ćemo tako gledati onda sve greške vozača možemo svaljivati na loš tima, osim naravno onih koje načine vozači u najboljem timu. Tako mogu i ja pravdati sve Verstappenove greške inferiornim bolidom, ali to ne mijenja činjenicu da je Verstappen, i samo Verstappen, kriv za te greške i da je napravio glupost. Mislim da generalno preuveličavate efekt koji je neorganizirani Ferrari imao na Vettelove vožnje. A u konačnici, ako je uistinu stvar u tome, onda je to primarno problem s njegovom glavom.avetma je napisao/la: 24.04.2020., 15:07 I bonus pitanje kao osvrt na tvoj tekst - nabrojao si dva vozača i jednu ekipu. Kad je jedna ekipa neorganizirana i jednostavno inferiorna drugoj, ima li to utjecaja da je njezin vozač na ovoj listi "krivaca"? Shodno tome, kad je jedna ekipa organizirana i funkcionira kao švicarski sat, a uz to ima (da te citiram) mrvicu bolji bolid - utječe li to na činjenicu da njihov vozač pruža bolje partije?
Također, naravno da je i Hamiltonu lakše voziti u super organiziranom Mercedesu, ali u istom tom genijalnom Mercedesu je vozio i Bottas pa je na kraju završio 150 bodova iza Hamiltona. A ako nećemo Bottasa uzimati kao mjerilo, koga ćemo? Onda bilo kakve rasprave o vozačima padaju u vodu jer kad Hamilton završi iza Bottasa postaje predmet sprdnje i to mu se piše kao off-vikend, a kada završi ispred onda konstatiramo da Bottas jednostavno nije nikakvo mjerilo.
- avetma
- Administrator
- Postovi: 5730
- S nama već: 10 god 4 mj
- Lokacija: Zagreb
- Kontakt:
Pojam "alibi" služi za navijačka nadmudrivanja. Može li to biti jedan od uzroka nekih pogrešaka? Konkretno, Njemačka 2018.? Vidiš li poveznicu između nesposobnosti Ferrarija da kažu Kimiju na drugoj strategiji da se makne i Vettelovog izlijetanja u DHL reklamu netom nakon toga?DaveGilmour je napisao/la: 24.04.2020., 15:27 Sigurno da organiziranost tima utječe na partije koje vozač pruža, ali se ne slažem da četverostrukom svjetskom prvaku to smije biti alibi za njegove greške. Štoviše, mislim da to nikome ne može biti alibi. Ako ćemo tako gledati onda sve greške vozača možemo svaljivati na loš tima, osim naravno onih koje načine vozači u najboljem timu. Tako mogu i ja pravdati sve Verstappenove greške inferiornim bolidom, ali to ne mijenja činjenicu da je Verstappen, i samo Verstappen, kriv za te greške i da je napravio glupost. Mislim da generalno preuveličavate efekt koji je neorganizirani Ferrari imao na Vettelove vožnje. A u konačnici, ako je uistinu stvar u tome, onda je to primarno problem s njegovom glavom.
Ili drugi primjer - vidiš li poveznicu između forsiranog nabijanja u Verstappena u Japanu i činjenice da je utrku morao krenuti s 8. pozicije zbog pogreške Ferrarija?
Rosberga?DaveGilmour je napisao/la: 24.04.2020., 15:27 Također, naravno da je i Hamiltonu lakše voziti u super organiziranom Mercedesu, ali u istom tom genijalnom Mercedesu je vozio i Bottas pa je na kraju završio 150 bodova iza Hamiltona. A ako nećemo Bottasa uzimati kao mjerilo, koga ćemo?

- DaveGilmour
- Formula 2
- Postovi: 1317
- S nama već: 9 god 3 mj
- Navija za: Sve driven by Verstappen
- Lokacija: Zagreb
1. slučaj - Ne. Stvarno mi nije jasno kakvu bi tu poveznicu trebao vidjetiavetma je napisao/la: 24.04.2020., 15:35 Pojam "alibi" služi za navijačka nadmudrivanja. Može li to biti jedan od uzroka nekih pogrešaka? Konkretno, Njemačka 2018.? Vidiš li poveznicu između nesposobnosti Ferrarija da kažu Kimiju na drugoj strategiji da se makne i Vettelovog izlijetanja u DHL reklamu netom nakon toga?
Ili drugi primjer - vidiš li poveznicu između forsiranog nabijanja u Verstappena u Japanu i činjenice da je utrku morao krenuti s 8. pozicije zbog pogreške Ferrarija?

2. slučaj - Vidim na što ciljaš i donekle se mogu složiti s tobom oko toga. Ta pirueta u Japanu mu je uvjerljivo najmanje greška te godine. Ali opet je on glavni krivac, Ferrari možemo samo vidjeti kao nekakvog sukrivca. Nešto slično se dogodilo prošle sezone u Monaku kada je Leclerc nasilnički prelazio bolide u Rascasseu jer je bio frustriram greškom tima na kvalifikacijama. Greška tima je imala utjecaja na Leclercovu grešku, ali je opet riječ o njegovoj grešci.
Ne znam na što ciljaš s ovime. Mislim da je dobro poznat moj stav kako je Hamilton u sve četiri sezone bio bolji vozač od RosbergaRosberga?![]()

- Frantic
- Formula 1
- Postovi: 18186
- S nama već: 10 god
- Navija za: Ferrari
- Lokacija: Tuzla
Najbliži je bio 2018.Ferrari Maniac je napisao/la: 24.04.2020., 11:41 Po mom mišljenju Ferrari u hibridnoj eri nije niti jednom imao bolid za naslov - imao je OK bolide koji bi bili jaki na ovoj ili onoj stazi, ali kad se pogleda na uzorku cijele sezone - niti jedan od tih bolida nije bio adekvatan za borbu za naslov. A kad malo bolje razmislim, trebalo bi još malo prokopati x godina prije hibrida da bi se našao Ferrari spreman za borbu za naslov. Svakako, može se reći ŠBBKBB u brojnim slučajevima, ali treba biti fer, ostaviti vozače po strani i razmisliti koji je zadnji Ferrarijev bolid bio približno ravnopravan najjačem na gridu?
A zadnji koje je bio spreman za naslov je bio 2008. (možda će neko reći 2010., nemam ništa ni protiv takvog mišljenja)
Kao što već odgovoreno.avetma je napisao/la: 24.04.2020., 11:46 ......
Samo bih mrvicu preformulirao pitanje - koja je zadnja sezona u kojoj je Ferrari pobjeđivao dominantno, a gubio s mrvicom zaostatka? I bonus pitanje - koja je zadnja sezona u kojoj je Mercedes pobjeđivao s malim marginama, a gubio uvjerljivo?
a) 2004
b) nikad (ili 2013, iako su bili daleko od titula u obje konkurencije, imali su 3 pobjede)
Bold - naravno, to niko ne spori.AlkY je napisao/la: 24.04.2020., 11:56 Definitivno je Ferrari imao sanse 2018.
Nemozemo reci da su bili favoriti za naslov , ali da je bilo dobre sanse to apsolutno da.
Lako je sada , kada je zavrsilo kako je zavrsilo , govoriti neke stvari.
A istina je da nitko na svijetu nezna sta bi se kasnije dogadalo da Njemacka nije onako zavrsila i jos x stvari uz to.
Apsolutno Vettel nebi bio isti da je tada uzeo pobjedu. Tj bio bi totalno drugaciji jer jasno je da ga je ono gadno poljuljalo.
Kako je kolega @iceman napisao , kad se zbroje prosuti bodovi kakva bi situacija bila?
Nitko ne kaze da je Ferrari bio bolji bolid , favorit itd. Ali da je dobra sansa postojala (da su neke stvari drukcije zavrsile) naravno da je , i neznam zasto se uporno pokusava tu sezonu pretvoriti kao da Ferrari nije imao apsolutno nikakve sanse.
Treba jednom i priznati da se te sezone prosula barem sansa za naslov.
Underline - jesi siguran? Imaš za početak na forumu ljudi koji to tvrde (tvrdili su), po sve do poznatih imena iz F1 cirkusa.
Ne pretjerujte
0,6 sec po krugu
I moj dojam.Ferrari Maniac je napisao/la: 24.04.2020., 13:25 Poštujem tvoj dojam, moj dojam je da bi puno vozača iz povijesti F1 moglo MOŽDA odvoziti bolje ali to sa sigurnošću ne možemo tvrditi, tako da mi je pomalo besmisleno tu cjepidlačiti.
Što se prvenstva tiče, moj dojam je da tko god je vozio Ferrari u bilo kojoj od hibridnih sezona nije mogao osvojiti naslov. Ne zbog izvedbi Mercedesovih i Ferrarijevih vozača, već zbog razlike u performansama Mercedesovih i Ferrarijevih bolida.
Naravno, kada je i razlika među bolidima bila manja (2017. i 2018.), ostala je ona druga razlika, a to je razlika u uigranosti i efikasnosti ekipe.
Dakle, da ostavimo faktor "vozača" po strani.
Malo više od eventualne mrviceDaveGilmour je napisao/la: 24.04.2020., 14:46 Sve u svemu, Ferrari je te godine bio eventualno mrvicu lošiji bolid od Mercedesa (prije svega zbog Rusije i Japana), ali sigurno nije bio ''88 bodova'' lošiji bolid. Tu razliku su nabili gore navedeni čimbenici, a budući da su dva od tri čimbenika vozači, ne isključujem mogućnost da bi u drugim postavama vozača Ferrari došao do naslova. Pri tome ne mislim na Alonsa, kojega mi je užasno glupo uvlačiti u ovakve rasprave, ali recimo da su Hamilton i Vettel zamjenili mjesta mislim da bi razlika na kraju sezone bila puno manja iako vjerujem da bi Vettel, zahvaljujući boljoj uigranosti Mercedesa, ipak uzeo naslov. No, da u Mercedesu nije sjedio Hamiltonu, nego recimo neki vozač Bottasove kategorije, kojeg uopće ne smatram lošim vozačem, mislim da bi priča bila znantno drukčija. Mercedes te godine nije bio toliko bolji da ga se nije moglo dobiti.
Za drugi bold se 100% slažem, a to je ono što je napisano u quoteu @Manijakovog posta, iznad
Yeah, it's on purpose!
Jedan je Leclerc!!
Jedan je Leclerc!!

► Prikaži “Spoiler”
- Alen13ASC
- Formula 1
- Postovi: 1949
- S nama već: 10 god 3 mj
- Navija za: Fernando Alonso
- Kontakt:
Koliki zidovi od teksta, a svi pričaju istu priču.
Ferrari već više od deceniju je u totalnoj banani s organizacijom a sve se to manifestuje na vozače. Kako vozač može ići do pa i preko granice kada zna da ćese nešto desiti van njegove kontrole pa će izgubiti utrku ili prvenstvo. Alonso i Vettel su se propatili (Vettel se još uvek pati) u doba dominacija RB te Mečke. Oboje su pravili greške u krucijalnom momentu, ja iskreno ne verujem da bi Alonso doneo naslov Ferrariju 17 ili 18 godine. Opet bi bilo sve isto kao i 2010 ili 2012. Ista priča.
Aposlotuno se u doba kada jedan tim ima dominantan bolid mora gurati preko granice, to mnogo iziskuje a čak i veliki padnu.
Ferrari već više od deceniju je u totalnoj banani s organizacijom a sve se to manifestuje na vozače. Kako vozač može ići do pa i preko granice kada zna da ćese nešto desiti van njegove kontrole pa će izgubiti utrku ili prvenstvo. Alonso i Vettel su se propatili (Vettel se još uvek pati) u doba dominacija RB te Mečke. Oboje su pravili greške u krucijalnom momentu, ja iskreno ne verujem da bi Alonso doneo naslov Ferrariju 17 ili 18 godine. Opet bi bilo sve isto kao i 2010 ili 2012. Ista priča.
Aposlotuno se u doba kada jedan tim ima dominantan bolid mora gurati preko granice, to mnogo iziskuje a čak i veliki padnu.
