Paddock

☕ Sve teme o Formuli 1 koje ne možete smjestiti u gornje podforume.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Meni je čudno što je Sainz 7.
A još više što je Ricci 8.
Perez definitivno treba biti u prvih 10., ali možda ne na 7. mjestu, kao u Vetminom izboru.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Sarma Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4698
S nama već: 8 god 2 mj
Navija za: Ferrari
Vettel i Albon ispred Sainza?
Ricciardo par bodova odmah iza Sainza?
Nema Pereza u TOP10?

Bože sačuvaj :facepalm:

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
TOP 10 po izboru vozača.
Hamilton, Verstappen, Leclerc, Sainz, Bottas, Ricciardo, Norris, Vettel, Russell, Gasly.
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... cUBAV.html

Ni po njihovo izboru nema Pereza u top 10. Očito propuštam nešto veoma bitno. Vjerovatno to što "razbucao" Strolla i nije neki podvig, ali meni je odlično vozio ove sezone.

EDIT sad sam pročitao da je vozači Mercedesa, Ferrarija i Kimmi Raikkonen nisu glasali.

Post

Vettel-Ferrari
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 6170
S nama već: 10 god
Navija za: Vettel, Sainz, Ferrari
Ako se zamjene Ricciardo i Perez, to bi bilo jako blizu mojih Top 10. Možda je Norris samo previsoko rangiran.

Ja definitivno ne bih Vettela smjestio u Top 6 i ni jedan Red Bullov vozač mi nije zaslužio biti bolji od 10. mjesta. Sve trojica vozača što su vozili TR ove godine imaju argumente za i protiv da budu jedan ispred drugog, ako se ovoj dvojici sudi po predstavama u TR. Ako im se sudi po predstavama i u RB, po meni padaju barem za 3-4 mjesta u poretku, a to je dobrano van Top 10.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Ako je Ricci na 6. mjestu, onda je Hulk trebao biti 8. (otprilike mi je to odnos između njih dvojice).
Naravno, nijedan nisu za TOP 10.
Spadaju u grupu od 10. do 15. mjesta, recimo Ricci 11., Hulk 13.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Ne znam gdje da smjestim ovaj tekst. Sorry ako sam promašio temu.
@Iceman
Budi precizniji jer dobivaju ga i Mercedes, Red Bull, McLaren, Renault i Williams, samo naravno puno manje.
Neki su uvjetovali ulaskom u F1 bonusima i uvođenjem V4 PU.
Drugi su krojili PU pravila i do danas su oborili niz rekorda uz naravno cijenu kao npr. pad gledanosti F1, predvidljivost i prljave igrice za zelenim stolom.
A neki dobivaju! (Ne kradu i ne uzimaju) daleko veci bonus nego ostalih 5 na temelju dugogodisnjeg sudjelovanja u F1 i opet ne uspjevaju to pretociti u naslove.
Meni je smjesno kad se postenje spominje u kontekstu F1, kada je F1 jedan veliki europski biznis na svijetskoj razini, kada vlada zakon jaceg, kada vlada zakon tko ima vise, kada vlada zakon tko je bitniji.
Momcad za koju ti navijas ce na kraju biti kako dosla tako ošla. Kada su ulazili u F1 kao momcad gledali su financijsku racunicu naravno pritom da se ne muce previse novim pravili, vec ajmo to tako reci modeliraju ih po sebi.
Renault sa sada vec odbjeglim kriminalcem Carlos Ghosnom je isto uvjetovao ovime i onime, na kraju kako je krenulo i oni ce u ropotarnicu povijesti. A onda ce se opet za 10 godina probuditi i uvjetovat ce ponovnim ulaskom u F1 ako se u potpunosti uvedu elektricni motori.
I tako dalje dalje.
No Ferrari ce ostati i borit ce se sa nekim novim Brawnima, Strollima, Wollfovima itd…. dok se ekipa iz Stuttgarta, Municha ili mozda Beijinga ne sjeti uci.
Tak da nemamo sto pricati o postenju i bonusima. Samo interesi kolega.
Precizniji da budem, Mercedes ne dobija bonus kao što to dobija Ferrari, RedBull, McLaren i Williams.
Odmah da naglasim, ne treba ni da dobija. Nije mi cilj da branim korporaciju Mercedes.
Taj bonus o kojem ti i pričaš je bonus velikih ekipa koji pored Mercedesa prima i Ferrari zajedno sa RedBullom. Dakle, ako govorimo o ovom bonusu onda je istina da svi primaju bonuse.
Međutim jackpot od 100mil je obezbjeđen samo za Ferrari. Taj bonus dobijaju još i McLaren i Williams. Samo što je kod njih on sveden na razumnu mjeru.
Ja imam stav da se svi ti bonusi trebaju ukinuti i da se svima daju slični bonusi + bonusi za osvajanje bodova u prethodnoj sezoni. Razlog, želim što manju razliku između prve i desete ekipe na gridu.
Moji odgovori na izjave koje nisu smatram da nisu tačne:
1. Niko nije uvjetovao ulazak u F1 sa V4 motorima.
2. Ekipa koja je krojila ova pravila pod prijetnjom VETO, nije osvojila naslov preko 10 godina.
3. Uvjetovati ulazak u F1 sa bonusima, je isto kao i uvjetovati ostanak u F1 sa bonusima, tako da bih savjetovao da se prvo uoči smeće u svom dvorištu pa tek onda da se upire prstom u druge. Slažem se da treba naći povoljan način za sve da ste ta tradicija ukine,
4. Momčad za koju ja navijam, je prisutna u F1 duže od mene, tako da mene ne dira to što pričaš. Ko će i kada otići to ćemo tek vidjeti. Međutim laž je da su se pravila krojila tada (ili ikada) prema Mercedesu, već je istina da u trenutku kad je Mercedes ulazio u F1, FIA zajedno sa BE godinama gurala i pomagala tu tvoju "poštenu" ekipu.
To da su gledali finansijsku računicu, valjda je svima jasno, osim navijačima Ferrarija koji misle da je Ferrari u F1 zbog ljubavi prema sportu.
Zadnje rečenice gledam na rečenice f1 fanatika i nemam ništa protiv njih. Renault sigurno neće ostati u F1, ako se ne počnu pojavljivati rezultati. Ti to možeš smatrati kao pobjedom, a ja ću to smatrati porazom F1 politike.
Ovaj dio o poštenju i bonusima, ne razumijem. Možda si me zamijenio. Ja smatram da svašta nešto smrdi u F1. Prvo Ferrari kao glava i tako sve do Williamsa koji je rep.
A sad pitanje vama, koji smatrate da ova formula ovakva kakva jeste (sa svim bonusima i veto-ima) treba da bude ostane, zašto se bunite onda na stanje u F1? Sve je super, nikad manje ekipa a više utrka. Ne samo da F1 ne može da privuče nove ekipe, već će po svemu sudeći izgubiti neke od postojećih.
Džaba vam i Veto džaba i novci, kad ne samo da niste vidjeli naslova preko 10godina, već ste svjedoci dominacije jedne ekipe na ostalim, koja po svemu sudeći, će biti upisana zlatnim slovima u F1 istoriji.

Mislim da sam odgovorio i wapiju za bonuse.

Post

wapi Verified
GP3
GP3
Postovi: 950
S nama već: 8 god 2 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Zagreb
Da sam avalon sad bi napisao dvostruki dulji odgovor i dokazivao tiza svaku recenicu da je pogresna, ali ne da mi se. O bonusima guglaj bio je jedan moj tekst u kojemsu financije relativno detaljno raspisane i objasnjene.

Ecclestone i pomoć Ferrariju je otrcana fora za koju nikad nisam cuo niti jedan suvisli argument.

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Iza svake rečenice stojim, ne vjerujem da možeš dokazati. Dokazivati naravno svako može.
Poslušao te i pročitao tvoj tekst ... dobar tekst na koji nemam nikakvih zamjerki. Čak i govori isto, osim što nisam naveo da i RedBull dobija poseban bonus (naravno i on puno manji od Ferrarija).
Ecclestone i pomoć Ferrariju uz pomoć Max Mosley nije nikakva otrcana fora. Čudi me da za to nisi čuo.
Citiram njegovu izjavu
"Helping Ferrari has always been the smartest thing to do," he said. "And it has always been done through technical regulation [changes].
"The teams are important for F1, but Ferrari is more than that, so many things have been done over the years that have helped Maranello win."
When asked if the FIA's Charlie Whiting had been involved or worked to benefit British teams, Ecclestone replied: "No, Charlie has always done what he has to do, but Max [Mosley] has often helped Ferrari, and I too wanted Ferrari to be a winner.
Tako da priče o kupovini prvenstva od strane bilo koje ekipe osim Ferrarija, dok su u F1 harali BE i MM, su jako smiješne i trebaju se svrstati u izgovore loših gubitnika.

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7155
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
harkl, džabe se trudiš. i ja sam vodio slične razgovore, bez ikakvog uspjeha.
samo ako se slažemo da je onomad maFIA pomagala ferrariju, moramo se složit i da u ovoj eri pomaže mercu.
i to je loše.
kontra specijalnih bonusa, kontra veta, kontra pomoći! :gandalf:
živio (lako kontrolirani) budget cap! :party:
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Ma eto ponekad me ponese. Iskreno, da nije @Iceman to napisao ne bih se ni osvrtao. Njegove komentare cijenim čak i kad se ne slažem. Naknadno se uključio i wapi ...
Sa korisnicima koji prihvataju da, ako se suprotstavim njihovom mišljenju, to ne znači da imam nešto protiv njih volim komunicirati.

Napisao sam da da u današnjoj F1 svašta nešto smrdi. Od glave do repa. Tu sam naravno i uključio i Mercedes.
Ne znam koliko je je FIA danas pomagala Mercedes. Iskreno, dok god Ferrari ima čovjeka kojeg on plaća u WMSC nisam ni siguran kako to izvesti. Možda će nekad i to izaći na vidjelo u obliku dokumenata i svjedočenja.
Slažem se da je to loše i da treba mijenjati.
Zadnje dvije rečenice potpisujem :thumbs:

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Ako je nekada bilo FIA = Ferrari International Assistance,....
sada komotno može biti MAFIA = Mercedes Amg F1team International Assistance

BTW, isplate, 2017, 2018, 2019
https://www.autosport.com/f1/news/12938 ... 7-revealed
https://www.racefans.net/2018/08/01/for ... -revealed/
https://www.racefans.net/2019/03/03/for ... -revealed/

Bernard Ecclestone (2015)
Ecclestone says Mercedes got a head-start over 2014 rivals Renault and Ferrari when the new engine rules were being devised.
"They knew a bit more about the (proposed) power unit, because the Mercedes people were in close contact with the FIA in defining the concept of this engine.
"It is why they had such a strong start last year and they are keeping that advantage now"
A ako ima imalo istine oko pominjanja čak i 2007. (negdje sam pročitao da se i pokojni Niki nekad "izblebetao", da je Benz već tada počeo sa PU hibridima), bez obzira što su pravila obznanjena 2010. (ili 2011.), jbte, ljudi su mogli, tj. imali su vremena (a bili su jaki na polju hibridnih tehnologija, što jest jest) napraviti i R4, V4, R6, V6 i V8 prototipe (pa na koju god padne odluka) i usavršiti to do maximuma. Zatim tokeni, paljenje ulja, cijela saga oko guma (svih ovih godina, od 2013.)....

Mudro @zeko zbori
zekohonda je napisao/la: 30.01.2020., 08:44 .....
samo ako se slažemo da je onomad maFIA pomagala ferrariju, moramo se složit i da u ovoj eri pomaže mercu.
....
Bonusi i veto Ferrariju ne donose nikakvu prednost. Vidimo to zadnjih 12 godina.
Veto nas samo može spasiti od američkih gluposti tipa "ajmo 6 krugova prije kraja trke uvesti Safeta da sabije kolonu".
F1 je danas možda takva zbog bonusa (zbog Ferrarijevog veta sigurno nije).
A možda je ipak F1 danas takva zbog pravila uvedenih 2014. i ogromne prednosti jedne ekipe nad ostatkom grida, tokena, guma, generalno (još uvijek) lošeg zvuka motora (ili barem lošijeg nego što je to bilo sa V8 ili V10), zbog Libertyjevih kojekakvih gluposti i fix ideja (imaju oni i dobrih stvari), zatim staza u zemljama od kojih malena BiH ime veću bazu fanova F1 i veću tradiciju praćenja F1, a možda čak i pravila koja akcenat bacaju na trajnost komponenti po nekoliko trka. Sve se to nekako poklopilo.

BTW
Primjer VN Belgije iz 4 različita perioda (1990., 1996., 2002. i 2008). Odabrana je zato što je najduža staza (i najduži krug vremenski).
Obratite pažnju na razlike u vremenima. Čisto za info, uzeo sam dvije godine gdje se Ferrari borio za titule (1990. i 2008., s tim što je 2008. osvojena konstruktorska), jednu gdje su dominirali (2002.) i jednu gdje je bolid bio kanta, te je samo MS sa par maestralnih vožnji popravio utisak i donio drugo mjesto u konstruktorima, ali daleko iza Williamsa (1996.). Za ovo je dovoljna i wikipedia (radi se o uobičajenim podacima).
https://en.wikipedia.org/wiki/1990_Belgian_Grand_Prix
https://en.wikipedia.org/wiki/1996_Belgian_Grand_Prix
https://en.wikipedia.org/wiki/2002_Belgian_Grand_Prix
https://en.wikipedia.org/wiki/2008_Belgian_Grand_Prix

Vidljivo je da je i tada midfield bio relativno daleko od top ekipa (uzimali su malo više podija nego danas, ali je to mahom bilo zbog kvarova ovih top bolida, rjeđe zbog nekih extra performansi nekog midfield bolida), a da su backmarkeri su zaostajali za top ekipama više nego Williams danas za Mercedesom. Naravno, logično je da su 2008. bile najmanje razlike jer su se tada već pomalo "štucovala" pravila. Na sve 4 trke manje od 10 vozača je završilo u jednom krugu. Jedina razlika je što je bilo više kvarova nego danas.
Krajnja poenta je da sam ja tu i takvu F1 puno više volio nego ovu danas.
I kada je Ferrari bio u borbi za titulu (1990. nisu osvojili ništa, 2008. osvojili konstruktorsku), i kada su dominirali (2002.), i kada je bolid bio kanta (1996.).
Da ne bude da ovu današnju ne volim zbog toga što Ferrari ne može osvojiti ništa 12 godina. Meni je trebalo da prođe skoro 17 godina (od kako sam "otkrio" F1) da dočekam WCC titulu za Ferrari, odnosno 18 za WDC titulu za Ferrari. A tada sam se (mladost) puno više nervirao nego danas.
Dakle, i ja mislim da nešto ne štima u današnjoj F1 ali to sigurno nije ni Ferrarijev veto, niti su to bonusi za Ferrari ili za bilo koga drugog. Ma eto, neka se i ukinu bonusdi, na kraju krajeva. Ubijeđen sam da bi opet imali više-manje iste igrače na vrhu, više-manje isti midfield i naravno, ako je neko strahovito loš bio bi na začelju i tjt. Uvijek bilo i uvijek će biti.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

wapi Verified
GP3
GP3
Postovi: 950
S nama već: 8 god 2 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: Zagreb
Har Kl je napisao/la: 30.01.2020., 08:28 Iza svake rečenice stojim, ne vjerujem da možeš dokazati. Dokazivati naravno svako može.
Poslušao te i pročitao tvoj tekst ... dobar tekst na koji nemam nikakvih zamjerki. Čak i govori isto, osim što nisam naveo da i RedBull dobija poseban bonus (naravno i on puno manji od Ferrarija).
Ecclestone i pomoć Ferrariju uz pomoć Max Mosley nije nikakva otrcana fora. Čudi me da za to nisi čuo.
Citiram njegovu izjavu
"Helping Ferrari has always been the smartest thing to do," he said. "And it has always been done through technical regulation [changes].
"The teams are important for F1, but Ferrari is more than that, so many things have been done over the years that have helped Maranello win."
When asked if the FIA's Charlie Whiting had been involved or worked to benefit British teams, Ecclestone replied: "No, Charlie has always done what he has to do, but Max [Mosley] has often helped Ferrari, and I too wanted Ferrari to be a winner.
Tako da priče o kupovini prvenstva od strane bilo koje ekipe osim Ferrarija, dok su u F1 harali BE i MM, su jako smiješne i trebaju se svrstati u izgovore loših gubitnika.

Taj čovjek je svojedobno tvrdio da mu se žena iselila iz stana jer joj smeta buka, a zapravo mu je zatražila razvod. Zato uzmi u obzir i to i koliko ima godina i gdje je to izjavio. Frajer je manipulator svjetske klase, a i ima godina....

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Nisam stigao ranije odgovoriti... Sve teže i teže je naći pola sata mira :cool:
@Frantic,
Ne znam kako možeš reći da 100mil. u odnosu na neku novu ekipu ne donosi prednost. Možda ne donosi pobjedu, ali prednost sigurno donosi.
Williams sigurno ne bi bio na zadnjem mjestu sa tin bonusom.
Što se tiče Veto, ja smatram da je nepotreban i da nema potrebe da JEDNA ekipa kontroliše šta je dobro za F1, ne umanjujući ni malo značaj Ferrarija za F1.
Pravila 2014. su bila loša. Međutim problem u F1 se počeo javljati nakon 2008. kad smo u kratkom roku ostali bez BMW, Toyota i Honda.
Ostalo sve što si nabrojao se slažem.
Liberty bi trebala tražiti način da privuče bar još dva zvučna imena u F1. U tom slučaju nam opet neće smetati razlike između sredine i vrha.
Ja mislim da bi ukidanjem bonusa i privilegija F1 opet bila privlačna ekipama da dođu i pokažu šta znaju. Ovako imamo situaciju da Renault opasno visi, Mercedes može lako reći da nakon uvođenja novih motora on se povlači iz F1. Honda također osluškuje šta će reći ostali. Vrlo lako se cijeli sport može urušiti nakon jedne godine.

Što se tiče izjave Laude, mislim da je to prenio LdM. I ja također smatram da je to istinita izjava.
Lauda sigurno nije to rekao na način da mu je izletila takvo nešto. Prije bih rekao da je bilo smisleno. Ne zaboravi da je KERS uveden 2009.
Izjava BE je također jasna. Mercedes je znao više. To je svima i očito bilo u Australiji 2014. Međutim BE u istoj rečenici je i objasnio zašto je to tako. Jer su Mercedesovi inženjeri aktivnije učestvovali u strateškoj grupi (koju su činili i svi ostali proizvođači motora).
Nigdje se ne spominje nikakav pravilnik ispod stola. Mogućnost da je Mercedes paralelno razvijao nekoliko varijanti motora, meni ne zvuči realno. I da jeste takvo to nije nikakva prevara.
To je situacija gdje neko ko je nenormalno bogat i lud, može osvojiti prvenstvo. Tih pokušaja je bilo i prije. Zato i jesam uvijek bio za budget cap.

Koliko Mercedes ima ozbiljan pristup kad je u pitanju F1 projekt najbolje oslikava izjava Allisona.
Riječ je o tome da je Mercedes bolid za 2020, počeo razvijati još 2018.g. prije testiranja u Februaru.
https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1223288393532133376 Što se tiče prljavštine ... Može li pojašnjenje zašto se Mercedes i tokeni dovode u istu rečenicu? Da li je to Mercedes progurao tokene u pravilnik?
Ulje su pržili svi, dok je to bilo dozvoljeno. Neki su čak to (navodno) nastavili raditi i nakon zabrana. Ne razumijem šta je tu sporno?
Gume ... Eh te gume ... Ima onaj test gdje se Mercedes provukao bez (adekvatane) kazne. Kako rekoh smeća ima u svačijem dvorištu...
Ali u mojim očima nema ni traga glasinama da je Mercedes kupio 7 prvenstava da bi LH bio najuspješniji vozač u istoriji i pri tom skinuo mrskog Švabu sa trona.

@wapi,
Pogledao sam vrijeme i mjesto te izjave i nisam našao ništa sporno. Nigdje se ne spominje da je bio lucidan. Čak je neke projekte veoma uspješno završio.
Takvi kontra argumenti koje si ti iznio su i razlog zašto opada kvalitet rasprave.
Znači i kad nemamo pravi odgovor, proglasimo izvor informacija ludim i hajmo dalje ... Nakon mjesec dana opet ponavljati isto ...

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Kao što rekoh, 100 miliona bonusa nikome ne garantuje titulu.
Vidimo na Ferrarijevom primjeru.
Evo, da se okanimo Ferrarija.

Uzmimo drugi primjer.
Williams je 2017. završio na 5. mjestu.
Prema tablici raspodjele novca, za 2018 . su bili na 5. mjestu (dobili su 5. po veličini svotu novca).
I dobili više novca za 2018. od FI, Renaulta, STR, Haasa i Saubera.
I opet su 2018. završili na ubjedljivo zadnjem mjestu.
Ajmo dalje.
Za raspodjelu u 2019. su dobili opet 7. količinu novca, iako su 2018. bili 10. - zadnji, u poretku (dobili su više novca od RP, Saubera i STR).
A 2019. im je bila još gora od 2018.

Takođe, da se citiram
Ma eto, neka se i ukinu bonusi, na kraju krajeva. Ubijeđen sam da bi opet imali više-manje iste igrače na vrhu, više-manje isti midfield i naravno, ako je neko strahovito loš bio bi na začelju i tjt. Uvijek bilo i uvijek će biti.
Fino prikazano na primjeru ove 4 VN Belgije. A slično je i sa ostalim stazama (naravno, onim stazama gdje su se trke vozile u sve 4 pomenute sezone).

I još jedan samocitat, vezan za Ferrarijev veto, jer ga nikada nisu iskoristili za ikakve VIŠE ciljeve (ne bi li sebi osigurali nadmoć i titule), ali se nadam da će ga imati i UVIJEK iskoristiti protiv ovakvih stvari
"ajmo 6 krugova prije kraja trke uvesti Safeta da sabije kolonu".
Dalje
A možda je ipak F1 danas takva zbog pravila uvedenih 2014. i ogromne prednosti jedne ekipe nad ostatkom grida, tokena, guma, generalno (još uvijek) lošeg zvuka motora (ili barem lošijeg nego što je to bilo sa V8 ili V10), zbog Libertyjevih kojekakvih gluposti i fix ideja (imaju oni i dobrih stvari), zatim staza u zemljama od kojih malena BiH ime veću bazu fanova F1 i veću tradiciju praćenja F1, a možda čak i pravila koja akcenat bacaju na trajnost komponenti po nekoliko trka. Sve se to nekako poklopilo.
Pažljivo pročitati rečenicu. Mercedes se nigdje ne pominje. Pominje se ogromna prednost jedne od ekipa nad ostatkom grida. Mogao je to biti Red Bull, mogao je biti Mclaren, Ferrari,.... Tako da mi nije bila namjera dovoditi u vezu Mercedes i tokene, ali eto, igrom slučaja Mercedes je ta dominantna ekipa, a zajedno sa svim ostalim pobrojanim stvarima (a nabrojao sam još 6 stvari - tokeni, gume, zvuk, Liberyjeve fix ideje, egzotične staze i dugotrajnost komponenti) možda su učinile F1 zadnjih godina lošijom, tj. nanijele su F1 više štete (iako su neke stvari ukinute - tokeni, a neke malo popravljene - zvuk), nego bonusi i Ferrarijev veto.
A još nisam ni pomenuo puno više diskutabilnih sudijskih odluka u korist Lewisa/Mercedesa (pa i Maxa/Red Bulla) a na štetu Ferrarija/Vettela, nego što ih je doneseno u korist Ferrrija/Vettela a na štetu ovih prvopomenutih. To se može ostaviti za drugu temu, mada je i tu, u principu, stanje ovako kako sam napisao.

Sama činjenica da bi vodstvo F1 stavljalo senzore na gledaoce, da se putem njihovih znojnih žlijezda otkrije šta je to što "uzbuđuje" današnjeg gledaoca F1, dovoljno govori. :facepalm:

Eh, na kraju, ovaj dio mi je posebno intersantan.
AKO je (ne kažem da jeste, ali AKO je) Mercedes znao za pravila još 2007., i AKO su imali sasvim dovoljno vremena da razrade (što ne ZNAČI da su to i uradili, što proiziliazi iz onog prvog preduslova ), i AKO su stvarno razradili sve te varijante (R4. V4, R6, V6 i V8, s turbom tamo, s turbom ovamo, ovim djelom između, ili ispred ili iza, msilim ono, nabrajam sad ....., a s obzirom na iskustvo u hibridnim tehnologijama, jer je možda samo Toyota bila jača od njih na tom polju, to im MOŽDA i nije bio toliki problem), pa im je MOŽDA bilo svejedno na koju će pasti izbor, kako to onda NIJE PREVARA?

Ja lično nemam problem (STVARNO, majke mi, da se sad ne kunem djecom) sa tim da je MB možda još 2007. "uplatio" nekoliko duplih kruna (5, 6 ili 7, svejedno) u periodu od 2014. pa nadalje.
Takođe nemam problem ni sa VELIKIM MASONSKIM PLANOM (ovo je zajebancija ljudi, da se ko ne upeca), da prvi tamnoputi vozač, ljepuškasti, modno orijentisani, aktivni na društvenim mrežama, medijima interesantni, a uz još i Britanac, dosegne veće cifre od "mrskog švabe" i dovede se na nivo "najvećeg svih vremena" (jer on za mene, a i mnoge druge neće nikada biti veći od dotičnog, taman da uzme 10 titula i 120 pobjeda, neće čak biti ni drugi, ni treći,..., naravno, moje mišljenje; a možda i te nove najveće cifre preteknu neki novi igrači, npr. Max, Charles, tako da....), niti imam problem sa sa time da je ekipa MB već sad ispisala nove stranice istorije jer su uzeli 6+6 titula u 6 sezona, dok je Ferrari uzeo samo 6+5 titula u 6 sezona (jer ni oni nikada neće biti veći od Ferrarija, a i Mclarena, opet, moje mišljenje).
Ali imam problem (i to VELIKI) kad se istovremeno priča o FIA-inom guranju Ferrarija prije 12-15-18 godina i tvrdi da ista ta FIA ne gura Mercedes zadnjih 6 godina. A guraju ih i više nego što su gurali onomad Ferrari.
2000. nisu uvedeni novi motori. Bili su isti kao 1999. (i 1998....). 2000. nisu MS i RB imali po 110 i 100 bodova, a da su MH i DC imali po 60-ak, već je MS na jedvite jade pobijedio MH u borbi za titulu.
Ja dosad, za ovih 6 godina, nisam vidio nijedan ozbiljniji pokušaj FIA-e da "smaknu" Mercedes sa trona.
A prije 15-ak i više godina, su uveli drugog gumara (Michelin), kresali (malo/pomalo) testiranja (Ferrarijeva velika prednost), uvodili neke sitnice (npr. bodovanje 10-8-6-...), da bi krajem 2004/početkom 2005 lagano dohakali Ferrariju baš sa gumama (zbog kojih se dominantni F2004 pretvorio u "kantu" F2005, koji je uspio pobijediti samo na onoj sramoti od VN SAD, u konkurenciji Jordana i Minardija). U međuvremenu se desio jedan (neki će reći) "poguranac" Ferrariju sa gumama (2003.), ali ja na to gledam (dimenzije Michelinki su prelazile granice kad se zagriju i omogućavale veću širinu prijanjanja) isto kao što npr. juče-prekjuče neko napisa da je Ferrari "muljao" na motoru 2018. (pa im stavili senzore) i 2019. (pa dobili klarifikaciju). Stoga ja taj slučaj iz 2003. ne bi nizavo "pogurancem" za Ferrari, već ispravnom odlukom FIA-e. A da ne govorim koliko je bilo npr. onih sitnijih pokušaja da se Red Bull svrgne s trona za one 4 godine sa kojekavim izmjenama? Najmanje 5-6.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Da dodam još jednu sitnicu
Opet ću sam sebe quotat
AKO je (ne kažem da jeste, ali AKO je) Mercedes znao za pravila još 2007., i AKO su imali sasvim dovoljno vremena da razrade (što ne ZNAČI da su to i uradili, što proiziliazi iz onog prvog preduslova ), i AKO su stvarno razradili sve te varijante (R4. V4, R6, V6 i V8, s turbom tamo, s turbom ovamo, ovim djelom između, ili ispred ili iza, msilim ono, nabrajam sad ....., a s obzirom na iskustvo u hibridnim tehnologijama, jer je možda samo Toyota bila jača od njih na tom polju, to im MOŽDA i nije bio toliki problem), pa im je MOŽDA bilo svejedno na koju će pasti izbor, kako to onda NIJE PREVARA?
Da je Ferrari imao sve ovo gore pobrojano, nisam baš siguran da bi imali, sa ovim personalom, 100% učinak, kao što ga ima Benz.
Vjerovatno bi sa Todtom, Brawnom i MSom, te gore pomeutim preduslovima bili 100%, a za današnju (i unazad par godina), "talijanski" vođenu ekipu, ne vjerujem. Negdje i nekad bi zajebali. Barem jednom. :mrgreen:
E, u kontekstu ovoga, kompletnoj ekipi Benza, skidam kapu i naklon.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Što se tiče raspodjele nemamo šta više naglabati. Većinu se slažemo, neki detalji nisu ni bitni. :thumbs:
Za tokene sam pitao jer samo tako razumio tvoj citat:
A ako ima imalo istine oko pominjanja čak i 2007. (negdje sam pročitao da se i pokojni Niki nekad "izblebetao", da je Benz već tada počeo sa PU hibridima), bez obzira što su pravila obznanjena 2010. (ili 2011.), jbte, ljudi su mogli, tj. imali su vremena (a bili su jaki na polju hibridnih tehnologija, što jest jest) napraviti i R4, V4, R6, V6 i V8 prototipe (pa na koju god padne odluka) i usavršiti to do maximuma. Zatim tokeni, paljenje ulja, cijela saga oko guma (svih ovih godina, od 2013.)....

Mudro @zeko zbori ...
Ispalo je kao da je Mercedes isplanirao i tokene zajedno sa svim ostalim.
Ti si na osnovu milion AKO došao do zaključka da je Mercedes varao? Ili si to zaključio na osnovu BE izjave?
Da ja sebe citiram:
2. Ekipa koja je krojila ova pravila pod prijetnjom VETO, nije osvojila naslov preko 10 godina.
Ako bi zanemarili to milion AKO i držali se samo činjenica, doći ćemo do informacije da je Ferrari pred samo objavljivanje pravila, pritisnut od strane Renaulta (možda i Mercedesa), pod prijetnjom VETO promijenio smjernice motora koje su do tada bile usaglašene u radnoj grupi (istoj onoj u kojoj je Mercedes aktivnije učestvovao). Znači, Mercedes je trebao predvidjeti i taj potez Ferrarija, pa onda svojim inžinjerima dati nalog da paralelno razvijaju sve moguće vrste motora? Zašto bi to uradio neko ko je dobio pravilnik ispod stola? Da je i dobio, sve bi snage bacio na razvoj prema tom pravilniku.
I na kraju najvažnije pitanje, ko je uzeo novac od uplate? BE ili MM? Ima li negdje neki trag tog novca? Da odmah damo odgovor nema traga i nema novca.
Što se tiče poguranaca, tu se ne slažemo.
Mercedesu se progledalo kroz prste sa aferom tajni test sa Pirellijem. To jeste velika mrlja. Ali budimo iskreni, oni su imali toliku premoć u prve tri godine da bi i na felgama odvezli bolide do pobjede.
Poguranac 2003. sa gumama je bio poguranac za titulu. Kao i poguranac 2007. kad nisu diskvalifikovali KR na VN Australije, ili Williamse (čini mi se da se o njima radilo) sa zadnje utrke. Te sezone je KR osvojio WDC za jedan bod.
Što se tiče sudijskih odluka, sve krupne stvari koje su se na ovom forumu raspravljale poslije su se dokazale da su imale slijed u prijašnjim odlukama. Bilo je nekih odluka sa kojima se nisam mogao složiti, ali nijedna od njih nije bila poguranac za titulu. Na um mi pada kazna Vettela u Kanadi i ono Hamiltonovo guranje bolida po stazi. Ali opet bio je i onaj propust LeClercu u Italiji ... Sve su to za mene izolovani slučaji.
Više je to do navijača koji prave histeriju oko svake sitnice.
Ali vidi sad ovo, nijedna od tih odluka se ne može porediti sa krađom pobjede Hamiltonu na VN Belgije, ili kazne Montoyi zbog toga što ga je MS udario.
Trebao bi ostaviti jednu cijelu noć pa da hronološki preberem po sezonama sve odluke koje su išle u korist Ferrariju tih prijašnjih sezona.
Niti imam slobodnu noć, niti to nekoga ovdje zanima.
Nemam problema sa tim da kažem da sistem suđenja u F1 nije dobar i da ga treba mijenjati.
I još nešto, ne govorim ja da je Mercedes čist. I on se opirao budget cap i ukidanju VETO za Ferrari jer njima i odgovora ova situacija. Njega nije briga za bonuse, jer mu je lakše upumpati 100mil u budget i boriti se samo sa Ferrarijem, nego da se mora boriti paralelno za još tri ekipe.
I treća stvar, ozbiljan pokušaj da se promjenom pravila skine Mercedes. Mijenjala su se pravila radikalno po pitanju bolida, ali nisu po pitanju motora. Pogledaš automobil 2014, 2017. i 2019 vidjet ćeš velike razlike. Zaslugu za zadržavanje koncepta motora, snosi Ferrari isto kao i Mercedes. Priznajem da je i meni čudno, da nisu odmah 2017. promijenili koncept motora, makar da su rekli hajmo standardizovati MGU-H. Prošle godine je bio prijedlog da se zamrzne razvoj motora i zamisli ironije Ferrari je odbio taj prijedlog.
Zato se slažem sa zekinom izjavom. Ukinuti sve povlastice i uz dobro kontrolisan budget cap izbaciti ih sve na ledinu.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Ja nisam došao do zakljucka da je Mercedes varao.
Gdje to piše?
Neka se ne izvrću riječi.
Ja se samo pitam, ako su tačni svi oni "AKO i MOŽDA", kako to onda nije prevara (i to 1/1).
Ništa više.
Odgovor uključuje i pitanje promjene konfigracije motora, jer je možda nekome bilo svejedno kakva će biti konfiguracija.

Meni bi trebale dvije noći da pobrojim sve moguće kazne koje je popio MS, jer je čovjek više-manje uredno kažnjen za svaku, ne 3.14zdariju, već i sitnicu. Čovjek je ubjedljivo najviše kažnjavani vozač ikad u F1. Činjenica. Broj progledanja kroz prste MSu je maksimalno broj prstiju na jednoj ruci.
A onda još jedna noć da pobrojim za šta sve Lewis nije dobio kaznu, a trebao je. Počevši od guranja bolida na kvalama u Njemačkoj 2018, pa zbunjivanja oko ulaska u box, dan kasnije na trci. I ne radi se samo o tome da li je Lewis trebao biti kažnjen (a nije), već i o tome da se nekom drugom moglo malo progledati kroz prste (kao i Lewisu), a nije se progledalo (Kanada). Jedino gdje je Vettelu progledano je onaj Baku (tome u prilog malo ide i činjenica da je prva veća kazna od +10 u boxu, odnosno +25 na ukupno vrijeme, black flag).
Neću dalje. Zato sam i rekao da je to za posebne teme.

Pored toga što se Michelinova guma 2003. "širila" više od dozvoljenog, pogotovo pred kraj trke, Michelin navodno nije koristio gume "prijavljene" na početku godine. Dalje, nakon "izmjene" guma, u narednu 21 trku, Michelin je uzeo samo 3 pobjede. Dakle, čisto ko suza.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Ko je uzeo novac od "uplate" i da li je "uplate" uopšte bilo (napominjem da "uplatu " ne treba shvatati bukvalno), to ne znam.
Ono što znam je da se BE suočio sa mogućnošću da malo "odguli" u kakvom njamčkom zatvoru zbog "mita i korupcije" iz 2006. Međutim, naravno da nije odgulio, a sve se završilo 2014., kada je platio samo 60 miliona funti kao odštetu.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Ma to sam se više osvrnuo na neke priče koje su malo po malo postale "fakat" na ovom portalu. Kupovina prvenstva i davanje pravilnika ispod stola. Čak se spominje i bjanko pravilnik koji je Mercedes pisao po svom nahođenju.

Ako je tačno da je bilo koja ekipa počela raditi na nekom bolidu ili motoru, a da je pri tom dobila povlaštene informacije od FIA, onda je naravno prevara.
Međutim ako je neka ekipa ranije počela testirati i formirati budući motor, a na osnovu zaključaka sa sastanaka koje su svi zajedno vodili u FIA, onda nema govora o prevari. Ne možeš kriviti nekoga što je svoj posao uzeo sa većom ozbiljnošću od ostalih.

MS jeste popio dosta kazni, ali ne treba brkati lončiće. On je jednostavno bio takav temperament i trkač. Sve kazne (ili gotovo sve) su bile zaslužne, a dosta ih je bilo i oproštenih. Ne volim inače da pišem o njemu ništa ružno .. jbg čovjek bolestan pa mi se ne da detaljnije opisivati. A nema ni potrebe. Davno završena istorija :thumbs:
Onaj primjer sam slučajno ubacio i ciljao sam na Ferrari ne na njega.

Što se tiče Hamiltona, on je generalno jedan od "čistijih" vozača u istoriji F1. Smatram da je u karijeri više dobio ne zasluženih kazni nego što mu je oprošteno. Slažem se da, dok je vozio u Mercedesu, nije bio kažnjavan za sve incidente, ali taj broj je veoma mali. Recimo manji od broja 5. Baš bih volio da neko pobroji, u nekoj posebnoj temi, sve te incidente, pa da pretabirimo jedan po jedan i da vidimo šta je tu sporno.

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Pregled iskorištenih komponenti u prethodnoj sezoni.
Ferrari je najpouzdaniji, Mercedes je odmah tu uz njega, dok Honda i Renault poprilično zaostaju.

slika
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡