
Za samo tjedan dana kreće nova, druga sezona potpuno električne klase formule, Formule E! Za prvu sezonu definitivno možemo reći da je prošla vrlo uspješno, utrke su bile uzbudljive, imali smo sjajne borbe na stazi i veliku borbu za naslov do samog kraja. Svakako to možemo očekivati i za drugu sezonu u kojoj ćemo po prvi gledati borbu različitih konstruktora koji će ove sezone dobiti malo slobode u unutrašnjosti bolida.
Kalendar:
Druga sezona Formule E počinje za tjedan dana, 24. listopada 2015., a završava 3. srpnja 2016. Kao i u prvoj sezoni, počinjemo u Pekingu, a završavamo u Londonu s dvostrukim finalem. Iz kalendara su ispali Monaco i Miami, a u kalendar su ušli Pariz i zasad nepoznata lokacija koja je najvjerojatnije Mexico City.
2015.:



2016.:

[ link do slike ] 5. TBA (Mexico City najizgleniji je kandidat) – 12.3.





Vozači i momčadi:
I ove sezone u Formuli E ćemo gledati 10 momčadi sa po 2 vozača. Bit će to sve momčadi koje su se natjecale u prvoj sezoni. Šasija će biti ista kao i prošle sezone, Spark-Renault SRT 01E i bit će ista kod svih. S druge strane, pogon neće biti kod svih: ove sezone imamo 8 konstruktora, riječ je o svim momčadima osim Dragona, Agurija i Andrettija. Dragon će koristiti Venturijev pogon, a Aguri i Andretti koristit prošlogodišnji, McLarenov.
Nelson Piquet Junior branit će vozački naslov, a konstruktorski naslov brani e.Dams.
[ link do slike ]

Konstruktor: Spark-Renault
Pogonska jedinica: Renault Z.E.15
Vozači: Sebastien Buemi i Nicolas Prost
Što očekivati od njih: Od konstruktorskih prvaka možemo ponovo očekivati borbu za taj naslov. Na testiranjima su bili odlični, konstantno su bili u vrhu s vremenima te su na 3 od 6 dana bili na vrhu ljestvice. Dakle, njih ćemo ponovo gledati u vrhu.
[ link do slike ]

Konstruktor: Spark-Venturi
Pogonska jedinica: Venturi VM200-FE-01
Vozači: Jerome D'Ambrosio i Loic Duval
Što očekivati od njih: Konstruktorski viceprvaci nisu proizveli svoju pogonsku jedinicu, nego su odlučili kupiti Venturijev pogon. Na testiranjima su se motali po gornjem dijelu sredine poretka.
[ link do slike ]

Konstruktor: Spark-Abt Sportsline
Pogonska jedinica: ABT Schaeffler FE01
Vozači: Lucas di Grassi i Daniel Abt
Što očekivati od njih: Od njih možemo očekivati sami vrh poretka. Na testiranjima su dvaput bili najbrži te je upravo vrijeme Lucasa di Grassija bilo najbrže na cijelom testiranju u Doningtonu.
[ link do slike ]

Konstruktor: Spark-NEXTEV
Pogonska jedinica: NEXTEV TCR FormulaE 001
Vozači: Nelson Piquet Jr i Oliver Turvey
Što očekivati od njih: Ako ćemo suditi po testiranjima, momčad za koju vozi prvi svjetski prvak Formule E nije napravila dobar posao. Na testiranjima su bili u donjem dijelu poretka i ako sudimo po tome, Piquet Jr neće imati priliku za obranu naslova.
[ link do slike ]

Konstruktor: Spark-Citroën
Pogonska jedinica: Virgin DSV-01
Vozači: Sam Bird i Jean-Eric Vergne
Što očekivati od njih: Virgin je u suradnji s Citroenom očito odradio vrlo dobar posao. Na testiranjima su stalno bili pri vrhu te su čak jedan dan imali i najbrže vrijeme. Njih možemo očekivati u društvu najboljih.
[ link do slike ]

Konstruktor: Spark-McLaren
Pogonska jedinica: SRT01-e
Vozači: Simona de Silvestro i Robin Frijns
Što očekivati od njih: Andrettijeva momčad je uz Trullijevu imala uvjerljivo najgora testiranja. Prva 3 dana nisu uspjeli ni krenuti, 4. dan su uspjeli odvoziti nekoliko instalacijskih krugova, 5. dan opet ništa, tek su 6. dan odvozili malo veći broj krugova. Sve te probleme doživjeli su na svojoj pogonskoj jedinici te su zato nakon testiranja ipak odlučili koristiti McLarenov pogon iz prošle sezone. S obzirom da će njihovi bolidi biti identični kao i Aguri koji je testirao sa starim pogonom, mogli bi se nadati borbi za sitne bodove.
[ link do slike ]

Konstruktor: Spark-McLaren
Pogonska jedinica: SRT01-e
Vozači: Antonio Felix da Costa i Nathanaël Berthon
Što očekivati od njih: Već sam napisao u očekivanjima za Andretti, i oni voze s McLarenovim lanjskim pogonom i s njim su bili u sredini poretka tako da i za njih vrijedi mogućnost osvajanja manjih bodova.
[ link do slike ]

Konstruktor: Spark-Mahindra
Pogonska jedinica: Mahindra M2ELECTRO
Vozači: Bruno Senna i Nick Heidfeld
Što očekivati od njih: Mahindra na testiranjima nije izgledala loše i jako su blizu vrhu, otprilike su u rangu s Virginom. Definitivno mogu očekivati bolju sezonu od prošle.
[ link do slike ]

Konstruktor: Spark-Venturi
Pogonska jedinica: Venturi VM200-FE-01
Vozači: Stephane Sarrazin i Jacques Villeneuve
Što očekivati od njih: Momčad koja je za ovu sezonu angažirala dvojicu veterana nije pokazala formu za sami vrh, ali i njih se može smjestiti u sredinu poretka u kojoj će biti vrlo gusto.
[ link do slike ]

Konstruktor: Spark-Motomatica
Pogonska jedinica: Motomatica JT-01
Vozači: Vitantonio Liuzzi i Salvador Duran
Što očekivati od njih: Trullijeva momčad izgleda uvjerljivo najgore. U ukupno 6 dana testiranja, uspjeli su izaći na stazu samo zadnjeg dana kada su odvozili samo 7 instalacijskih krugova. Očito su odradili katastrofalan posao i za njih je rezervirano dno poretka.
Novosti:
U drugoj sezoni imamo nekoliko novosti vezanih uz pravilnik.
Od ove sezone imamo konstruktore, bolidi više nisu svi jednaki „pod haubom“. Već sam spomenuo, riječ je o 8 proizvođača koji su mogli izraditi vlastiti e-motor, inverter, mjenjač i sustav hlađenja.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=c5vqWTw9WxI[/youtube]
Maksimalna energija dostupna tijekom utrke povećana je sa 150 na 170 kW. Na treninzima i kvalifikacijama će biti dostupna maksimalna energija od 200 kW. Također, i dalje imamo Fanboost koji trojici vozača s najviše glasova daje dodatnih 100 kJ s kojim vozač može povećati snagu na između 180 i 200 kW (čim više poveća snagu, to kraće mu boost traje i obrnuto).
Od ove sezone Fanboost će biti dostupan samo u drugom bolidu jer će glasovanje ove sezone trajati i u prvih 6 minuta utrke. Glasovanje i dalje ide preko http://fanboost.fiaformulae.com , ali i preko Facebooka, Twittera i Instagrama uz pomoć hashatagova #FanBoost #ImePrezime vozača.
Broj vozačkih promjena je limitiran na dvije po svakoj momčadi, a uvedena je e-licenca za koju je potrebno 20 bodova na FIA-inoj superlicenci i prolazak FIA-inog tečaja o sigurnosti i nekim pravilima sporta, iako, moguće su i iznimke.
Uveden je novi sistem Full Course Yellow (FCY), što je ustvari isto što i VSC sistem u F1. Tad je brzina ograničena na 50 km/h.
Izmijenjen je i kvalfikacijski sistem: ostaju 4 nasumične grupe vozača, ali će od ove sezone prvih 5 nakon tih grupa ići u dodatni leteći krug, u tzv. Super Pole shoot-out.
________
Što se tiče prijenosa, jedini FTA za koji ja znam će biti njemački Eurosport, domaći prijenos bit će na Max GP-u, a u ostalim zemljama naše regije bit će na nekom od 5 kanala Arenasporta, a za sve je tu i besplatan stream na službenoj stranici Formule E.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wIh-6SZ6jZI[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xUuSx6rph_E[/youtube]
Druga sezona FE samo što nije počela!


