Alonso: Samo tri dana predsezonskog testiranja nije pošteno prema vozačima

Izdvojeno

Luka Gregorić

Prije 2 mjeseci 2 min 7 komentara

Fernando Alonso smatra da je nepošteno da vozači Formule 1 dobiju samo jedan i pol dan vožnje tijekom zimskih testiranja koja se održavaju u Bahreinu.

Predsezonska testiranja smanjila su se posljednjih godina s dva četverodnevna testiranja, tada uglavnom u Barceloni, na samo jedno trodnevno testiranje u Bahreinu. Iako je kraći test na istom mjestu kao i prva utrka sezone učinkovita i isplativa stvar za momčadi, Alonso smatra da su vozači zakinuti zbog nedostatka treninga.

Momčadi koriste samo jedan bolid za testiranje, što je zahvaljujući modernim simulacijskim obično dovoljno za pripremu za novu sezonu. No, to također znači da vozači imaju samo jedan i pol dan da se prilagode novim bolidima, te se pritom moraju nadati da neće biti problema ili kvarova koji bi mogli skratiti ionako kratko vrijeme na stazi.

„Imamo vrlo ograničeno testiranje u Bahreinu. Cijelu zimu sam razmišljao o ovome, koliko je nepravedno da imamo samo dan i pol za pripremu svjetskog prvenstva.“

„Ne postoji nijedan drugi sport na svijetu, s ovolikim novcem, sa svim marketingom i dobrim stvarima koje govorimo o Formuli 1 i sve bližem odnosu s navijačima [gdje se to događa].“

„Ne mogu razumjeti zašto onda ne idemo u Bahrein na četiri dana, što bi moglo biti dva [dana] za svakog vozača. Ako idete na tri, što je neparan broj, ne možete podijeliti [dane] između vozača.“

„I ne znam zašto ne idemo s dva bolida. Jer se ionako već sljedeći tjedan utrkujemo u Bahreinu.“

FERNANDO ALONSO

Alonso nije jedini vozač koji želi da se zimska testiranja izvedu s dva bolida po momčadi, slična razmišljanja ima i Mercedesov čovjek i direktor GPDA-e George Russell. On je prošle godine rekao:

„Osobno govoreći, ne mislim da su tri dana dovoljna, jer morate znati da iz perspektive vozača, to je dan i pol po vozaču.“

„Možete li zamisliti Rafaela Nadala kako provodi 12 tjedana bez da udari lopticu i onda ode ravno na French Open s danom i pol treninga? To se jednostavno ne bi dogodilo.“

„Razumijem i prepoznajem zašto to radimo. No, mislim da bi tri dana s dva bolida vjerojatno bila dobra stvar.“

GEORGE RUSSELL

Odgovor

7 komentara

  1. Fia
    Realista Prikaži

    Cetiri dana sa jednim bolidom ili tri dana s dva bolida zvuci razumno.
    No, to je F1… nista razumnog..



    10
    10

    0
  2. Mclaren
    BNL_McLaren Prikaži

    Vjerojatno zato da se nagradi momčadi koje su isprve pogodile razvojni smjer. Meni je bezveze da im daju ko prije 8 dana testiranja, pa 2 tjedna pauze pa onda GP vikend. Stigneš ispravit puno stvari, vidjet šta ti radi konkurencija itd.. Ne razumijem na što točno Alonso misli, jer više vozača je potvrdilo da im nakon zimske pauze treba svega 3-4 kruga da se naviknu na vožnju F1 bolida. Kažu da je najveći problem što im unatoč svom tom treningu i pripremi vrat ipak nastrada, dok se ne naviknu opet. Sve u svemu, iz moje perspektive, ovo je ok. Mogli su im dozvolit 2 bolida doduše, ali nije kraj svijeta.



    3
    -1

    4
  3. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Naravno da nije dosta. Ne stigne se sve isprobati na bolidu. Niti vozac ne stigne isprobati sve moguce postavke da se osjeca komforno u bolidu.
    Ajde Alonsu i starijoj druzini i ne treba toliko dana. Ali sto je sa rookijima koji tek ulaze u F1. Par dana testiranja i vec dolaze utrke gdje moraju biti jednaki sa ostalima. Da je Hamilton bacen u vatru bez tolikih testiranja bolida nebi imali onakvu ludu 2007.
    Nije da imam ista protiv smanjenog broja dana…uostalom mi je svejedno kao navijacu.



    5
    5

    0
  4. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Da to me je baš začudilo, ali sam do sada mislio.
    Ok možda su imali “zatvorene” treninge za javnost u Barceloni ili negdje, a ovaj trening služi ujedno i za komercijalne svrhe.
    Stvarno nema smisla.
    Slažem se sa Alonsom (vjerojatno tako misli i većina vozača) i sa predstavnikom Mercedesa.
    Liberty medija štedi novac za dioničare.



    4
    3

    1
  5. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Čini mi se da je to još jedna “genitalna” ideja kaosa u sezoni (bar prvom dijelu sezone)
    Još jedno odstupanje od prave Formule 1
    Smanjuje im se zimska stanka za pripremu novog bolida, limitira im se korištenje aero tunela, režu im se testiranja do maksimuma.
    To nema veze s mojom nostalgijom.
    To ima veze sa utrkama na stazama Američkog kontinenta, bliskog istoka gdje nema pravih ljubitelja sporta Formule 1 nego samo zabava.
    Ok, tu izdvajam Kanadu.
    Formula 1 je uvijek bila Europsko natjecanje sa izletima u druge dijelove svijeta.
    Ovo je samo financijska igra da privuče turiste u Abu Tabu… Las Vegas…. u kojima 90% gledatelja niti ne za što se događa na stazi.
    Samo čekaju neko razbijanje, pretjecanje.
    Ako se utrka razvija u smjeru šahovske borbe to je turistima dosadno jer nemaju znanja što se sve događalo prije utrke da bi bolidi biti na mjestima gdje jesu.
    Ovo se pretvara u isključivu utrku za novcem.
    Zašto npr: Američka Indy Car serija nije raširila po cijelome svijetu?
    Iz lošeg u lošije.



    2
    1

    1
  6. Felipe Massa
    Braziliscanec Masa Prikaži

    Jedini razlog tome je što se kalendar utrka proširuje preko granice održivosti za logistiku. Naravno da će srezati testiranje tj. dane na stazi koje nije zanimljivo većini gledatelja.



    2
    2

    0
  7. renato2107 Donator Prikaži

    Premalo.

    Ovo je ok, da im daju 10 dana ranije, u vlastitoj organizaciji pod nadzorom FIA-e 2 dana privatnog testa, pa tu se u miru poigraš i popraviš ako što ne valja. Ovo vrijeme bi moglo biti kao i u tunelu, najsporiji najviše dobr
    Ovako dođeš ovdje i nešto neće i evo te već na 1. treningu. I tu najviše nastradaju najmanje momčadi, jer su one uvijek najmanje spremne pa još više zaostaju i prve 3-4 trke odustaju ili zaostaju 2 kruga. Također u ova 3 dana ne možeš napraviti dovoljno km (da sve savršeno radi) da povjeriš je li motor može izdržati predviđeno trajanje.



    1
    1

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.