Brown: Formula 1 ne bi trebala dopustiti da suparničke momčadi imaju istog vlasnika [anketa]

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 4 mjeseci 3 min 14 komentara

Izvršni direktor McLarena Zak Brown tvrdi da je Formula 1 dopustila razvoj “nezdrave situacije” dozvoljavajući pojedinim organizacijama da posjeduju više od jedne ekipe.

Brown je na web stranici svoje ekipe objavio otvoreno pismo u kojem poziva Formulu 1 da zabrani bilo kojoj organizaciji da posjeduje više momčadi unutar ove serije. Naravno, pritom se misli na Red Bull koji posjeduje Red Bull Racing i AlphaTauri. Podsjetimo, AlphaTauri je kupljen 2005. godine kad je dobio ime Toro Rosso, što je talijanski naziv za “Red Bull”.

Šef Haasa Gunther Steiner je za RaceFans portal još u listopadu komentirao da postoji puno sportova koji ne dozvoljavaju takvu situaciju, te da će se prije ili kasnije o tome pričati i u Formuli 1.

Brown je iznio isto mišljenje u svom pismu, te kaže da su potencijalne štete za konkurentske ekipe očigledne.

“To je nezdrava situacija jer utječe na odluke koje se donose na stazi i izvan nje. Bilo da se radi o pristupu većem broju podataka, dijeljenju komponenti ili osoblja ili čak o utjecaju na strateško glasovanje, to nije u duhu propisa.”

Naravno, smatra da treba dopustiti dijeljenje nekih dijelova, uključujući pogonske jedinice. McLaren je nedavno proširio svoju obvezu kupnje motora i hibridnih pogona od Mercedesa. Međutim, Brown želi vidjeti kako autori pravila čine više kako bi osigurali da timovi rade neovisno jedni o drugima.

“Važno je zauzeti se za neovisnost, natjecanje i poštenje, i volio bih vidjeti promjene u propisima kako bi se osiguralo da se u budućnosti zaustavi širenje utjecaja s jednog tima na drugi kroz strateška savezništva, a posebno kroz vlasništvo.”

“Formula 1 bi trebala biti vjerna svom brendu, a svaka momčad bi trebala biti potpuno neovisna jedna o drugoj, izuzev kupovine pogonskih jedinica.”

“Vjerujem da obožavatelji Formule 1 vjeruju u poštenje u ovom natjecanju i jednake uvjete za sve, te bi odbacili sve radnje koje kompromitiraju pravi duh natjecanja unutar Formule 1. Djelomično dijeljenje informacija, modeli zajedničkog vlasništva i strateški savezi unutar sportske strukture Formule 1 samo će potkopati vjeru navijača u pošteno i žestoko natjecanje.”

AlphaTauri će iduće godine opet nositi novo ime. Njihovi su se bolidi na službenom FIA-inom popisu za 2024. pojavili pod natpisom “RB”, a pretpostavlja se da će to ime biti “RacingBulls”.

Ako vam se anketa ne prikazuje ispravno, kliknite na ovaj link.

Slažete li se sa Zakom Brownom?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Odgovor

14 komentara

  1. Sebastian Vettel
    The Best F1 Driver Prikaži

    Bla-bla…

    Doslovce isto sranje drugo pakovanje…
    Ne vidim koja li je to bitna razlika između odnosa RB-AT u odnosu na recimo Mercedes-Williams ili Ferrari-Haas…

    Velika ekipa smješta vozače iz svojeg juniorskog programa u malu…
    Male ekipe uvijek glasaju kao i velike
    Vozači malih ekipa se obavezno i bespogovorno miču velikima na stazi…
    Dijele se dobrim dijelom i hrpetina drugih djelva među ekipama, a ne samo motori…

    Kopiranja bolida smo isto tak itekak imali, recimo pamtim RP (današnji AM sa istim vlasništvom…) koji je bio pljunuta kopija Mercedesa, AT kao takav nikad nije bio baš toliko sličan RB-u, koliko je pink Mercedes bio sličan Mercedesu…

    Onda smo još imali Wolfa koji je imao dionice dakle vlasništvo u Mercedesu, Williamsu i AM-u + bio i menadžer Bottasu i doveo ga u Mercedes iz Williamsa…

    Da u idealnom scenariju isti vlasnik nebi smio imat dvije ekipe, al u tom istom scenariju onda ni proizvođač motora nebi smio imat tvorničku ekipu i bit dobavljač motora McLarenu, Williamsu i AM-u, jer je jasno ko dobar dan da će tu poziciju itekako koristit kod glasanja, a male ekipe specijalno one koje su financijski slabe pod obavezno moraju bespogovorno slušat i dizat rukicu kak veliki Mercedes kaže.

    Točno je da RB kao korporacija ima 2 glasa i da to baš i nije neka sreća, no isto tako Mercedes ima 4, a Ferrari je do sad imao 3 i to je još veće zlo…



    7
    -1

    8
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Pa evo ti jedne velike razlike. Rb nije imao motor osim Renaultovog. Uzeli su Hondu u TR odnosno Alpha Tauri i peglali ga gpdinu dana da bude spreman kada RB uzme taj isti motor. Da nemaju drugu momčad , morali bi prve godine na tom motoru te “dječije bolesti” riješavati sami i shodno tome vjerovatno nebi imali takve rezultate. Itekako je to bitno a da ne pricam ako dijele neke dijelove bolida pa mogu isprobavati određene nadogradnje.



      16
      15

      1
      • Sebastian Vettel
        The Best F1 Driver Prikaži

        Neš ti razlike…
        U čemu li je razlika u odnosu na ostale proizvođače motora koje imaju svoje motore u više ekipa ?
        Svi proizvođači motora su to isto radili sa malim ekipama, druga je stvar što su neki bili daleko uspješniji od drugih…
        Mislim na kraju krajeva pitaj se zašto eto nisu ispeglali Renaultov motor a Hondin jesu…
        I u jednom i drugom slučaju su bili vlasnici STR-a, a rezultati su bitno različiti.

        Naravno da što više ekipa imaš da onda odradiš više kilometara na testranjima i na GP vikendima, te da onda imaš više podataka i veće šanse za napredak…no to samo po sebi ne znači automatski i uspjeh.
        I ne nema to veze sa brojem ekipa u vlasništvu, nego sa brojem bolida sa tvojim motorom na stazi jer naravno da će na testiranjima 8 bolida odradit veću kilometražu nego samo 2 bolida…
        Ali opet ako zajebeš onda tu pomoći nema, makar imao i 9 ekipa sa istim motorom…

        Jer ako si sjebao kao recimo Renault na početku hibridne ere onda ti puno ne pomaže sitnica da imaš Caterham, Lotus, STR i RB sa Renaultovim motorom…vidi vraga oni nisu ispeglali taj motor i do dana današnjeg isti i dalje nije najbolji motor u F1, a da je RB eto usput bio vlasnk Caterhama i Lotusa onda bi kakti eto ispeglali motor i bio bi najbolji ikad, aha kak da ne…

        Honda je bila katastrofa u McLarenu no ona oh gle čuda uspijeva ispeglat taj isti motor opet u samo jednoj ekipi, no to je zasluga Honde a ne RB-a ili STR-a, jer bi vjerojatno bila potpuno ista stvar i da je taj motor kao takav peglan u bilo kojoj drugoj ekipi…


        0
        -1

        1
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Druga bitna razlika je da se RB borio za sebe, Renalt za sebe , kao i Merc za sebe a ekipe sa Mercedesvoim motorom za sebe kao i oni svi sa Ferrarijev motorima. Nitko od navedenih nije vlasnik drugih ekipa sa tim istim motorima i nije im nitko mogao reći ajte vi svako malo uzmite kazne da isporbavamo nove motore. RB je vlasnik druge ekipe koja je tu godinu testirala motor prije nego što ga je RB uopće krenuo koristiti. Ako je to tebi isto a ostalim partnerskim odnosima ok.



          1
          0

          1
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        Ako ti ne razumijes u cemu je razlika, a gore sam lijepo objasnio, nikada ni nećeš. To sto Mercedes ima u Williamsu motor ili Ferrari u Hassu apolutno nema nikakve veze sa napisanim u mojem komentaru. Pričaš o nebitnim stvarima u ovoj usporedbi motora. Alpha tauri je nebitan na tablici i dobio je hondin motor i ako je trebalo moglo se popiti 500 kazni i promjeniti milion djelova da se sve uštima. Prvo si postavi pitanje što Ryb nije prešao odmah sa AT na Hondu nego ga stavio tamo godinu dana prije prelska na Hondu. Ta sezona Hondinog motora je služila za testiranje i sređivanje tog motora da bude što bolji za RB.



        1
        0

        1
  2. Vw
    Crni molo Prikaži

    Gluposti, RB najkorektnija i najpoštenija momčad



    2
    -4

    6
  3. Ross Brawn
    Tuzlaensis Prikaži

    Veći mi je problem bilo propuštanje vozača nekih timova od strane vozača drugih timova jer su korisnici njihovih motora, imaju istog menadžera, bili su ili su još uvijek u njihovoj vozačkoj akademiji, itd.



    4
    3

    1
  4. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Kasno, kasno je za sve
    Kao ruža s trnom ili dva
    Boriti se Protiv Američke zabavne industrije
    koja vodi show za račun naftnog lobija koji je
    otkupio F1 od pohlepnih Europskih Lordova


    0
    -1

    1
  5. Fernando Alonso
    Lovro Andraka urednik Prikaži

    Slažem se s Brownom. Upotrijebit ću retoriku postojećih momčadi, uključujući Red Bulla, po pitanju Andrettija na primjeru Red Bullove druge momčadi. Donose li oni svojom prisutnošću neku značajnu vrijednost Formuli 1, osim što imaju dva bolida na stazi? Jesu li marketinški primamljivi velikim novim sponzorima? Donose li sponzore iz svog lokalnog ili nekog novog potentnog tržišta? Privlače li interes novih proizvođača? Imaju li veliku bazu obožavatelja? Dogodine će imati neke američke sponzore, šuška se da su CashApp i Visa u pitanju, ali ako cjepidlačimo kao s Andrettijem, to je puno premalo za biti dio F1.

    Svima je jasno da Red Bullova druga ekipa, kako god ju oni preimenovali, nikad neće biti više od upravo toga, njihove druge ekipe u koju stavljaju svoje juniore i koja popunjava određeni dio midfielda. S obzirom na ekskluzivost moderne F1 po pitanju momčadi, ovakvoj momčadi nije mjesto na gridu.



    12
    12

    0
  6. Formula1
    f1zd Prikaži

    To je barem nama u Hrvatskoj normalno, Dinamo-Lokomotiva i tako to…



    3
    3

    0
  7. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Situacija RB – AT je rezultat povijesnih okolnosti.
    RB je 2005 kupio Jaguar.
    2006. Minardi se našao u problemu, a kao jednu od legendarnih i rijetkih F1 momčadi izvan Engleske, Ecclestone je zapeo da je spasi. Spas je pronađen u Red Bullu koji je za razliku od autoindustrije tada plivao u novcima i nije mu bilo problem iskeširati za još dva reklamna panoa. Uvjet kupovine je bio da momčad mora zauvijek ostati u Italiji. Čak su do sezone 2009. smjeli imati i identične bolide, pa je to omogućilo pobjedu Vettela u Monzi 2008.

    Ovo je svima jasan i očigledan “sukob interesa” pa je vjerojatno i da do zloupotreba ne dolazi jer je toliko svima pred očima.

    Po meni puno veći problem su menadžerski poslovi šefova momčadi ili ucjene proizvođača motora prema svojim kupcima.

    Moš si mislit koliko se Toto kao menadžer namučio pregovarajući o Bottasovom ugovoru s Mercedesom svake godine ispočetka….. To su bi naporni pregovori natezanja su trajala danima dok konačno….



    4
    2

    2
  8. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    slažem se sa zakom.
    još samo da se nađe novi kupac. :D


    0
    0

    0
  9. Lauber Prikaži

    A Bottas uopće nije loš vozač i realno za Mercedes je bio idealan sekundant. Došao je do Mercedesa jer mu je Wolff menadžer, ali imao i platformu kojom je došao do toga. Da je vozio kao Stroll Mercedesa sigurno ne bi vidio. Nije Bottas bio Ricardo Zonta da ne zasluži Mercedes, samo se znalo koja je njegova uloga. Wolff kao menadžer je tu potpomogao i gurnuo ga. A ona sezona kad je Lewis ostao bez osmog naslova je dogovorena davno ranije i prije za zelenim stolom. Mercedesu konstruktorski rekord (što je njima bitno), a bikovima vozački naslov. I još onaj fejk show na kraju utrke da i Netflix dobije svoje.



    2
    2

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.