Koliko je daleko bila Leclercova pobjeda?

Analiza

Andro Rak

Prije 3 mjeseci 5 min 20 komentara

Završila je pretposljednja utrka kalendara Formule 1 na ulicama Las Vegasa. O samom događaju je napisano pregršt tekstova uz neviđenu pompu oko samog eventa pa ćemo se ovdje pokušati manje fokusirati na neke „cringe“ trenutke, a više na sami sportski događaj koji je sve u svemu donio zanimljivost i na samome vrhu.

Borba u vrhu se odvijala između Ferrarija i Red Bulla, točnije Verstappena i Leclerca, gdje se uz pomoć SC-a umiješao i Perez. Ferrarijeva brzina se dala naslutiti još u kvalifikacijama gdje su Leclerc i Sainz pokazali što Ferrari može, međutim rekli bismo sve već viđeno u jednom brzom krugu, ali kada se treba pretočiti brzina jednog kruga u utrci, tu je priči kraj.

Leclerc je završio nezanemarivih 0.378 sekundi ispred Nizozemca uz bolji tempo kroz sva tri sektora. Međutim, krugovi su odrađeni na Softu koji se u utrci neće ni koristiti zbog prevelike potrošnje gume pa smo opet vjerojatno kimnuli glavom i rekli kako se nećemo iznova nadati napetoj utrci jer ćemo biti ponovno izigrani.

Ipak, ne bi mi bili pravi F1 fanovi da ne tražimo nadu negdje drugdje pa smo je pronašli u tempu u Q2.

Razlika u brzini je golema, a znajući kako je Leclerc gunđao na kraju kvalifikacija kako je krug u Q3 bio loš, ali dovoljan, zapitali smo se je li pravi pokazatelj tempa krug u Q2?

Kada pogledamo bolje telemetriju, vidimo kako je Leclerc gotovo u svim zavojima mogao puno ranije stisnuti papučicu gasa i krenuti s promjenama brzine prije Verstappena (žuti krugovi). S druge strane najčešće je i nešto ranije kočio (zelene linije), međutim to nije bilo izraženo u tolikoj mjeri kao što je bolji izlazak iz zavoja. Moglo se zaključiti kako Ferrari jednostavno pronalazi više gripa na stazi, dovodi gume u optimalno područje te na kraju svega pokazuje bolju, puno bolju brzinu kroz jedan krug.

Uračunavši veću potrošnju guma Ferrarija, ali puno brži tempo dok su gume svježije, mogli smo se nadati kako Verstappen neće otići u daljinu nakon prvih 10 krugova utrke. Start definitivno nije išao tome u prilog jer je Leclerc izgubio poziciju na samome startu. Naravno uz Verstappenovu kaznu, međutim svi smo pomislili kako će Nizozemac kao i u dosadašnjim utrkama odmagliti u daljinu te da je tu priči kraj, čak i uz 5 sekundi kazne. Ferrari u rukama Monegažanina nam je ipak dokazao kako neki zaključci iz kvalifikacija nisu bez pokrića te se na Mediumu počeo približavati Nizozemcu, sve dok u 16. krugu nije odradio pretjecanje.

Situacija za Ferrari je tada bila idealna. Nizozemac je otišao u boks odmah zatim gdje je ujedno i odradio 5 sekundi kazne, a Leclerc je produžio svoj stint na Mediumu još 5 krugova. Vremena nisu bila daleko od Verstappenovih na novom Hardu koji je trebao dodatno trošiti svoje gume u prljavom zraku zbog proboja kroz poredak.

Samo par krugova nakon Leclercovog odlaska u boks pojavio se Safety car te omogućio Verstappenu i nekolicini vozača iz donjeg dijela poretka koji su bili dio krša u prvom zavoju da odrade „jeftiniju“ promjenu guma. Odjednom je Verstappen bio vremenski vrlo blizu Leclerca uz novije gume i samo par bolida između njih. Do kraja utrke je pokazao bolji tempo na hardu te odnio pobjedu nakon što je uspio razbiti zavjetrinu zahvaljujući kojoj ga je Leclerc pratio narednih par krugova.

Iz zadnjeg grafa vidimo kako je tempo prije izlaska sigurnosnog automobila bio sličan, međutim treba uzeti u obzir kako je Nizozemac ranije otišao u boks po hard komponentu te je u tom stintu do SC-a mogao pokazati više brzine zbog svježijih guma. Dakle do izlaska SC-a Leclerc je, iako brojke kažu drugačije, imao bolji tempo zbog produžavanja svog stinta te stvaranja „zalihe“ za drugi stint. Max je pokazao bolji tempo na Hardu iako tu treba uzeti u obzir Leclercov problem s dovođenjem guma na optimalnu temperaturu jer je nakon samo par krugova „tetošenja“ guma izašao SC te mu otežao zagrijavanje nakon izlaska istog.

S druge strane, time delta nakon SC-a bi trebao biti veći jer je Max na kraju namjerno usporio par sekundi kako bi Perez dobio njegovu zavjetrinu. Također, Max je nakon duela s Russellom imao i oštećen bolid što mu je sigurno smanjilo količinu downforcea zbog oštećenog endplatea na desnoj strani prednjeg krila. Sve u svemu teško je procijeniti što bi bilo kad bi bilo. Zasigurno bi Leclercove šanse za pobjedom bile puno veće jer bi Max imao slabiji drugi stint od prikazanog zbog istrošenijeg Harda, a isto tako bi imao i veću prednost pred Nizozemcem. Vjerojatno smo ostali uskraćeni za borbu za pobjedu između dvojice briljantnih talenata, iako zauzvrat smo dobili fantastično pretjecanje Leclerca nad Perezom, koji će zasigurno sa strahom prolaziti zadnji krug u Abu Dhabiju nakon Interlagosa i Las Vegasa.


Komentiraj

20 komentara

  1. …ako se ne varam Charles je jedini vozač koje je u 2023-oj pretekao Max-a u borbi za poziciju…dakle max jedno jedino pretrpljeno pretjecanje u cijeloj sezoni…



    9

    0
  2. Honda
    dzeno Prikaži

    Max je toliko dominantan da imamo članke koji govore o tome koliko je neki vozač bio blizu pobjede :D.



    5

    6
    • Ferrari
      nelinjo Prikaži

      Red Bull je dominantan! Naucite… :)



      4

      11
      • Honda
        dzeno Prikaži
        x1

        A da upravu si,ja zaboravio da Perez vozi Fiat Punta 1.2 benzin.



        13

        5
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Red Bull sa Maxom.
        Da R.B voze dva vozača klase Pereza ………



        2

        3
        • …….. opet bi RB `ladno bio konstruktorski prvak a jedan od ta 2 Pereza bi bio vozačaki prvak, samo što to ne bi bilo toliko `ladno (ali ne u smislu da bi se neko treći uspio umiješati, već da bi Perez 1 i Perez 2 bili blizu po bodovima)……



          10

          0
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          Pitanje vozačkog prvaka bi bilo pitanje do posljednje utrke. Bodovi bi se drugačije razdijelili.


          0

          2
        • Moguće da bi zadnja trka odlučivala…..
          ….između Pereza 1 i Pereza 2



          3

          0
        • Realno da nije Maxa, Perez bi otvorio sezonu sa nekoliko pobijeda. Ne sumnjam da bi u toj situaciji sa podrskom takve ekipe dobio krila i izdominirao sezonu. Čovjeka je Max satrao psihički jer je lošiji u svakom segmentu. No u nekom zamišljenom scenariju da mu je timski kolega lošiji od njega mialim da bi Perez nabrao ove godine jedno desetak pobijeda. Velika je razlika kad si ti čovjek koji je broj jedan i u igri za naslov a sasvim drugo ovo kako Perez izgleda kraj Maxa. Ostalom sjetimo se Vettela nakon u zadnjoj godini RB a ili kad m7 je došao Leclerc. Čim se ekipa okrene drugome ili vozac osjeti da nema potporu kao prije vrlo lako padne u izdanjima. Druga sezona Leclerc – Vettel to najbolje pokazuje. Prve godine su bili u dlaku a druge godine raspad sistema. Tako da sam poprilično siguran da je ove sezone Perez kraj sebe imao nekog rokija da bi naslov pao možda baš u Maxicu pred domaćim navijačima. Perez je šarao cijele godine no veliki mu je plus što su se 4 ekipe izmjenjivale na drugim mjestu po brzini a to su bili AM Merc Ferrari i McLaren(neka manje a neka više) i u tom scenariju je doslovno nemoguće da bi mu itko oteo titulu. I trebate uzeti u obzir da kako je otvorio sezonu al pari Maxu da bi te sve utrke Perez osvojio i dobio krila.



          3

          0
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          Alonso
          I to je istina.
          Stvar je da ništa nije jednoobrazno, svaka sezona nosi svoje probleme….
          Možemo to sve sažeti u staru Klingonsku:
          “istina je voda duboka”



          1

          1
  3. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    @Nelinjo,tebi je ocito MV pojeo sva tri obroka a ne samo veceru.
    I ja ga ne volim ali ako kazes da je RB dominantan onda to mozemo reci i za eru LH i Mecke,SV i RB,MS i Ferrari i tako do besvjesti.
    Kad bude dominira CL i ako bude onda ces vikat i pisat da je do vozaca ocito…
    Prebaci se na nesto manje zahtjevno,recimo balet…



    5

    3
  4. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    A joj dobro sam se nasmijao čitajući ovaj članak (stavit ću link)
    Govori se o tome da je Hamilton kontaktirao R.B. i Ferrari.
    Ok to mi je normalno.
    Ako mogu momčadi mogu i vozači prije nego što potpišu daljnju suradnju.
    Ali kraj članka je genijalan.
    Kako Hamilton uporno podcjenjuje sve oko sebe misleći da je on Bog i batina i nitko drugi . Zato ga zovem “princeza”
    https://www.planetf1.com/news/christian-horner-shock-lewis-hamilton-talks-max-verstappen


    0

    3
  5. Dobra analiza i rezime. Pohvale autoru 👌👍



    1

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Pridruži se eri Formule 1

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2014.