Alonso: Niti jedan krug vikenda u Vegasu neće biti isti

Izdvojeno

Luka Gregorić

Prije 5 mjeseci 3 min 4 komentara

Fernando Alonso smatra da vozači “neće imati dva ista kruga” tijekom vikenda u Las Vegasu zbog vjerojatnog velikog razvoja staze s obzirom na novu podlogu.

Povratak Formule 1 u Vegas održat će se na potpuno novoj stazi koja uključuje poznati gradski bulevar Strip, a javne ceste kojima će F1 bolidi voziti dobile su novi sloj asfalta prije utrke. Svježi asfalt postavljen netom prije utrka posljednjih se godina pokazao kao vrlo sklizak za bolide, čak i s najmekšom Pirellijevom komponentom, koja će biti na raspolaganju vozačima ovoga vikenda u Vegasu.

Na pitanje da navede određena područja 6.21 km duge staze gdje bi vozači mogli dobiti ili izgubiti na vremenu, Alonso je umjesto toga istaknuo aspekt evolucije staze kao područje koje bi moglo iznenaditi neke konkurente. Španjolac smatra da bi to posebno mogao biti slučaj zbog toga što ovoga vikenda nema popratnih utrka koje bi inače postavile dodatnu gumu i stoga povećale razinu prianjanja za F1 bolide.

„Ulična staza, vrlo niski downforce – unošenje tog samopouzdanja u bolid [bit će važno]. Područja kočenja, mislim da će to biti vrlo važno.“

„Uz uvjete na stazi i bez pratećih utrka, mislim da će razvoj staze tijekom vikenda biti veći od normalnog.“

„Dakle, to će svima predstavljati izazov. Pretpostavljam da nećemo imati dva ista kruga tijekom vikenda.“

„Svaki krug na stazi bit će malo bolji od kruga prije – od FP1 do posljednjeg kruga utrke.“

„Morat ćemo se prilagoditi tom promjenjivom prianjanju. Bit će to izazov za sve.“

FERNANDO ALONSO

Govoreći zajedno s Alonsom na tiskovnoj konferenciji prije utrke, Ferrarijev vozač Carlos Sainz istaknuo je da jedan dio staze koji bi mogao iznenaditi vozače je “vrlo dugo kombinirano kočenje [u] zavojima 6-7”.

„Tu je u simulatoru zapravo bilo prilično teško pogoditi kočenje.“

„Osim toga, očito će se raditi o dugim pravcima, velikim zonama kočenja, samopouzdanju, približavanju zidovima na izlazu iz zavoja.“

„Čini se da će stjecanje samopouzdanja s bolidom s niskim downforceom na tako dugim ravninama s prilično velikim kočenjem biti ključ.“

CARLOS SAINZ

Uoči događaja bilo je mnogo nagađanja o tome bi li potencijalno niske temperature mogle uzrokovati probleme s performansama bolida i guma. To je u međuvremenu utihnulo zbog prognoze za vikend koja predviđa uvjete od 9-10°C tijekom noćnih razdoblja u kojima će se održati kvalifikacije i utrke. Ali to su još uvijek temperature koje podsjećaju na VN Eifela 2020. na Nurburgringu, gdje je utjecaj hladnih uvjeta negiran brojnim zavojima na toj stazi.

Iako je naglasio da momčadi trenutno nemaju dovoljno podataka da bi bile sigurne, Alonso smatra da bi momčadi koje su se borile s prevelikom degradacijom guma u utrkama zbog pregrijavanja mogle dobro proći. To bi bilo zahvaljujući tome što bi vozači mogli održavati temperaturu guma unutar radnog prozora zbog konfiguracije staze u Vegasu koja omogućuje hlađenje – potencijalno otežavajući stvari za bolide koji se suočavaju s problemima pri zagrijavanju guma.

„Moglo bi biti da s ovim dugim ravninama gume gube malo na temperaturi.“

„Suočili smo se s malim pregrijavanjem guma na posljednja tri događaja [u Teksasu, Meksiku i Brazilu], a možda je ovdje malo suprotno.“

„Dakle, možda će neki bolidi koji se muče s tempom na dugim stintovima ovdje biti dobri jer mogu držati gume u prozoru i slične stvari.“

„Sutra ćemo imati neke odgovore.“

FERNANDO ALONSO

Odgovor

4 komentara

  1. Blue Flag
    Tow Pie Pie Prikaži

    Ako bude slučaj da bolidi sa problemom na dugim stintovima zapravo budu u prednosti, znači da bi Haas mogao imati dobar vikend, tko zna, možda Hulkenberg uhvati napokon podij :)



    3
    3

    0
  2. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Tipični Američki NASCAR / Indycar ringišpili.
    Mora biti zagarantiranih 10 žutih zastava zbog prodaje reklamnog vremena.
    U grupnim sportovima (košarka, hokej am nogomet….) momčadi su obavezne iskoristiti sve “minute odmora”
    za reklamiranje pelena za starije.
    Samo čekam kada će F1 natjerati na nešto slično (obavezna žuta zastava za sve da idu na promjene guma…)
    U Nascar/Indycar su to već odavno riješili.
    Možda sam nostalgičan za starijim vremenima, ali te utrke na mjestima koje nemaju veze sa utrkama ne mogu podnijeti. Nekada su bile iznimke. Danas se približavaju broju od 50% utrka.

    Siguran sam da će tribine biti pune navijača od će kojih 50% misliti da gleda Indycar, a ostali će početi opijati na večernje kockanje i ….. po kockarnicama i ….



    6
    6

    0
    • avalon Prikaži

      perodeformero ….a koja su to mista koja nemaju veze sa utrkivanjem , a ipak se tamo voze trke ? jer svako misto di se voze trke ima veze sa utrkivanjem . druga je stvar šta su neka mista/staze “forsirane” . F 1 je proizvod koji se prodaje i normalno je da nastoji širit svoje “tržište” . i po kojim , kavim kriterijima bi se birale zemlje u kojima bi se trke održavale ? po timovima ( ali samo onim uspješnima ) , top vozačima , proizvođačima pogonskih jedinica , konstruktorima , tradiciji/stažu u F 1 …..
      kad je 1986. na kalendar “upa” hungaroring vjerovatno većina “klasičara” nije bila zadovoljna ali već 37 sezona se tamo vozi . mađarska do tada nije imala veze sa utrkama zar ne ? više GP – a se vozilo u mađarskoj nego npr u imoli ;) ne može se reći da amerika nema neku tradiciju u F 1 jer npr indianopolis .. tamo je F 1 vozila još 1950. znači od samog početka . ili watkins glen koji je “starta” sa F 1 1961. i na kome se vozilo 20 sezona . i baku se čekalo na “nož” ali i tamo smo gledali neke dobre trke . btw i tamo je bilo problema sa šahtovima :)
      i odakle “zaključak” da će 50 % gledatelja ( pišeš navijača , a ako su navijači onda znaju šta gledaju , gledatelji ne moraju znat i tu su zbog đira ) mislit da gleda indycar , a ostali će se opijat ?
      ameri u haasu imaju svoj tim u F 1 , andretti također želi u F 1 , imaju 2 svjetska prvaka u povijesti F 1 andrettia i phil hilla . možda las vegas nije i neće bit dobra staza ali to tek treba vidit jer možemo gledat kroz ” po jutru se dan poznaje” ali i po “prvi se mačići u vodu bacaju”. uostalom ako gledamo kroz austin i reakciju publike izgleda da ameri ipak
      znaju šta gledaju i da poznaju vozače , makar one najbolje .
      a zamisli da se ostvarija san da se grobnik “preredija” u stazu na kojij će se vozit moto i trke F 1 bi li to moga podnit i to bez problema ?



      1
      0

      1
      • Marlboro
        Hey You Donator Prikaži

        ma pusti peršolu pa taj da sad loto uzme nasao bi srat oko toga nesto. jao sto ne volim ljude koji o svemu imaju negativno misljenje. odmah pomislim na one fejs ratnike po komentarima i teoreticare zavjera sto u svemu vide zavjere i problem.


        0
        0

        0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.