Neweyju je žao što nikada nije radio s Ferrarijem, Alonsom ili Hamiltonom

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 7 mjeseci 2 min 8 komentara

Legendarni inženjer Adrian Newey, već godinama glavni tehnički direktor Red Bulla, gostovao je u Beyond The Grid podcastu i otkrio za kojim stvarima s emocionalne strane žali što se nisu ostvarile.

64-godišnji Britanac svoju je bogatu i uspješnu karijeru u F1 započeo 1988. u Marchu, a zatim je 1991. prešao u Williams i tamo se zadržao šest godina. Nakon toga je radio za McLaren od 1997. do 2005., a 2006. se pridružio tada tek godinu dana staroj ekipi u kojoj je i danas.

Ferrari ga je pokušao dovesti u tri navrata – dok je radio u CART-u (današnjem IndyCaru), 1993. i 2014., a na pitanje o tome žali li za time što ih je svaki put odbio odgovorio je:

“Emocionalno, pretpostavljam, u određenoj mjeri. Da.”

“Ali isto tako bi bilo sjajno raditi s Fernandom [Alonsom] i Lewisom [Hamiltonom], no to se nikad nije dogodilo. Nekada su okolnosti jednostavno takve, tako to funkcionira.”

Rekao je da od Ferrarija ne bi tražio zaseban ured u Engleskoj kao što je svojevremeno imao John Barnard jer ne vjeruje u učinkovitost tog koncepta:

“Nikada nisam postavio to pitanje i ne vjerujem u to. Ako ćete pristati na to [rad u Ferrariju], Ferrari je talijanska momčad.”

“Ideja o centru za istraživanje i dizajn koji je na potpuno drugoj lokaciji u odnosu na trkaći tim – znam da mi imamo sestrinsku momčad koja to radi – ali ne vjerujem u taj koncept.”

Najprimamljivija ponuda bila mu je ona 1993. kada je Jean Todt tek okupljao ekipu oko sebe, a u pregovore 2014. ušao je isključivo iz frustracije situacijom između Red Bulla i Renaulta koji je napravio loš motor nove generacije.

“Nisam zapravo htio otići, no bili smo u poziciji u kojoj Renault nije napravio konkurentan turbo hibridni motor. To se događa u prvoj godini, okej, nova su pravila. Svi griješimo.”

“Međutim, Christian [Horner], Helmut [Marko] i ja smo se sastali s Carlosom Ghosnom [tadašnjim direktorom Renaulta] kako bismo ga pokušali nagovoriti da podeblja budžet.”

“Ghosnov odgovor je bio: ‘Mene Formula 1 ne zanima. Tu sam samo jer mi ljudi iz marketinga kažu da bih trebao biti.’ To je bila tako depresivna situacija.”


Odgovor

8 komentara

  1. Toro Rosso
    RB_H_23 Prikaži

    Malo je reći- Genijalac!
    Kamo sreće da su okolnosti bile drugačije 2014te pa da je prešao u Ferrari. Vjerujem da bi danas Alonso imao barem više naslova od Vettela.



    3
    3

    0
    • Formula 1
      majic13 Prikaži

      Sumnjam. Vidiš da je Newey od svih ekipa najduže u Red Bullu, a zašto? Ima neograničen budžet i apsolutnu slobodu u radu. Misliš da bi mu u Ferrariju isto tako bilo?
      Ok, novac ne bi bio problem, ali brzo bi mu Talijani iz vrha uprave pojeli mozak.



      14
      13

      1
      • Toro Rosso
        RB_H_23 Prikaži

        Ajd dobro kad tako stvari postavimo moram se složiti. Ipak je to Ferrari u ovom ili onom smislu (nažalost). Ali barem nebi u moru problema imali problem s aero paketom haha



        2
        2

        0
      • 057f1 zd Prikaži

        Apsolutno. Pogledajte High Performance podcast s Christianom Hornerom, ako već i niste, gdje spominje kako je došao do Neweya i koliku slobodu ima. I to sve jer je Horner imao iskustvo s Matešićem praktički na istu foru



        3
        3

        0
    • Sebastian Vettel
      The Best F1 Driver Prikaži

      Prije da bi ih Vettel imao još više, jer pročitaj što piše…Newey je pregovarao sa Ferrariem 2014 a ne za sezonu 2014, dakle očito u paketu sa Vettelom tj. najvjerojatnije i na nagovor Vettela…



      14
      14

      0
  2. Alpine
    Alpine Prikaži

    Koja momčad ga ima, ima i bolid. I to u pravilu, bez obzira na promjene pravilnika, on uvijek ima pobjednički koncept.
    Dokaz tome je McLaren koji je od svih bolida ove godine najviše išao u smjeru Red Bulla, jedine su 2 momčadi koje imaju pull-rod naprijed, push-rod iza, a i u ostalome su isto gotovo blizanci i rezultati su tu.
    Dok ostali i dalje filozofiraju….



    8
    8

    0
    • Tricolore Gorila
      Zendo Prikaži

      Istina sa inženjerske strane teško je priznati poraz, ali protiv genijalnosti se teško može, samo šteta što trenutno nema nekog tko bi mu mogao konkurirati, sigurno bi i njemu bilo zanimljivije :D



      2
      2

      0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.