Red Bull: Nova komponenta Pirellijevih guma za Silverstone neće imati prevelik utjecaj

Izdvojeno

Luka Gregorić

Prije 11 mjeseci 3 min 9 komentara

U Red Bullu vjeruju da će nova konstrukcija Pirellijevih guma, koja će biti predstavljena na VN Velike Britanije, imati skroman učinak na performanse bolida.

Nove gume proizašle iz Pirellijevog programa testiranja za 2024. godinu uvedene su kako bi se nosile s većim razinama opterećenja zbog napretka bolida i generalno veće razine downforcea. Timovi su ih prvi put masovno testirali u petak u Barceloni, kada su dobili dva seta tvrde C1 komponente po vozaču. Međutim, većina timova ipak nije provela izravni uzastopni test između sadašnjih i budućih tvrdih guma, što je Pirelliju otežalo njihovu potpunu procjenu. Činjenica da su timovi odlučili testirati samo nove gume ukazuje na to da vjeruju da se nova konstrukcija neće ponašati puno drugačije od trenutne, pa su prototipove koristili kao dio svojih redovitih priprema za utrku u Španjolskoj.

Kao momčad koja vjerojatno najviše može izgubiti ako se pokaže da nove gume imaju drugačije karakteristike, Red Bull je želio saznati kakav će biti njihov učinak. Glavni inženjer Paul Monaghan za Motorsport.com na pitanje je li tim mnogo naučio iz testiranja odgovorio je:

„Da, nešto. Neću pričati o tome što smo izvukli iz toga. Nije mnogo timova u FP1 uspređivalo normalno stanje s novim gumama. Ali svi smo izvršili mjerenja i to ćemo napraviti u Silverstoneu.“

Na pitanje postoji li nešto na što bi se tim morao prilagoditi, Monaghan je rekao:

„Postoji utjecaj. Prilagodba, mislim da ćemo biti dobro, pretpostavljam da će pravi test biti u petak i subotu ili nedjelju u Silverstoneu.“

„Znam da su neki timovi nosili nizove tlačnih senzora iza prednjih kotača da vide što se s tim događa. To je drugačija razina pripreme kod nekih.“

„U ovom trenutku, rekao bih da je učinak skroman. Ali moglo bi se pokazati u Silverstoneu da nisam u pravu, zar ne?“

PAUL MONAGHAN

Direktor performansi u Aston Martinu Tom McCullough rekao je da je njegov tim prikupio neke korisne informacije s kojima se može pripremiti za VN Britanije.

„Skupili smo mnogo podataka što se tiče mjerenja. Zatim ćemo obraditi te podatke i pojaviti se u Silverstoneu u jačoj poziciji.“

„Dakle, nije bilo velikih razlika, ali nismo napravili dovoljno dugih vožnji s punim gorivom, s programima i svim ostalim što smo pokušavali postići. Za nas je to više bila vježba vođena podacima.“

Tom McCullough

Šef Ferrarija Fred Vasseur bio je malo skeptičniji oko onoga što je talijanski tim mogao naučiti iz testiranja u Barceloni.

„Nije lako imati jasnu sliku kada odvoziš pet krugova s prototip gumom.“

„Napravili smo tisuće krugova sa sadašnjim gumama, i još uvijek ih ne možemo razumjeti! Ne tražite od mene da razumijem novu komponentu u pet krugova.“

FRED VASSEUR

U međuvremenu, šef Pirellija Mario Isola sugerirao je da će nova konstrukcija imati neutralan učinak.

„Povratna informacija je da je komponenta transparentna. To je također podržano činjenicom da su neki timovi koristili prototip kako bi razumjeli C1 komponentu. Dakle, konstrukcija zapravo ne čini nikakvu razliku.“

„Alpine je jedini koristio osnovne gume, normalnu konstrukciju, a ostali timovi koristili su prototip.“

„Ali Barcelona je prilično poznata staza i oni znaju ponašaju li se gume prema očekivanjima ili ne. Također u razgovoru s timovima nema posebnih komentara ili problema.“

MARIO ISOLA

Odgovor

9 komentara

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Ha, nitko neće reći pravo stanje što je i normalno. Zašto bi dijelio spoznaje do kojih si došao trudom, radom…
    Jedino je glavni inženjer, zapravo uz dopuštenje RB-a dakle Red Bull bio malo iskreniji glede odgovora.
    Ne možemo vam reći, a i nismo previše testirali. u Silverstonu ćemo vidjeti pravi test u petak, subotu ili nedjelju (pa si vi mislite)

    Kad smo već kod RB i njihove pretjerano velike razlike u odnosu na ostale. Veće su nego kod Mercedesa i Ferrarija u najboljim sezonama. Možda se to ne vidi u vremenima (nekada bi gore spomenuti oprali sve za krug) ali sada su boldi ipak drugačiji. Veći, teži, najviše zbog zaštite vozača. Da bi to anulirali, primili su se posla aerodinamike i svnage motora, pa je downforce opako jači nego prije unatoč podizanju bolida (minimalno razmaku drvene daske od asfalta)

    Trebalo bi (možda, jer bi to bila zapravo nepravedna kazna za pravedno dobar posao) takvim momčadima, (danas RB) dati drvene felge ili bar im zabraniti korištenje DRS-a.
    E to bi bilo guba.
    Da RB-u zabrane DRS, dobro bi se morali pomučiti za naslov prvaka, a na nekim stazama ne bi imali šanse, pa bi dobili više pobjednika utrka u jednoj sezoni.

    Prošla (ili pretprošla?) velika promjena pravila koliko se sjećam je rezultirala na početku prve sezone u prvih 5-6 utrka 5-6 različitih Pobjednika.
    Bio je to dobar početak sezone.



    1
    -4

    5
    • Tonykart Prikaži

      “ili bar im zabraniti korištenje DRS-a.” …. nadam se da se šališ!!! A osim toga onaj ispred nema DRS (osim ako je u vlakiću)



      2
      1

      1
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        p.s.
        Tonykart Napisao sam da se šalim ali se negdje izgubio komentar valjda zbog puse frendu.
        Zapravo, napisao sam da bi bilo nepošteno kažnjavati pošten i dobar posao.



        1
        0

        1
        • Tonykart Prikaži

          sve ok. Bit formule (a i ostalih auto-moto kategorija) je napravit najbrže vozilo, zato mi je bio čudan komentar kažnjavat najbolje. Sad je to RB, a dalje “bumo vidli”…. i Tonykart želi napravit bržu ramu od CRG-a, i obratno.



          1
          1

          0
    • Michael Schumacher
      ZJ11 Prikaži

      Al ga i ti ispisa svasta.

      Prosla promjena pravila (2019), prvih 6 utrka 6 pobjeda Mercedesa, 2017 prvih 6 utrka 3 Merc, 3 Ferrari, 2014 6 Merc, 2009 5 Brawn 1 RB.
      U svim promjenama osim ovoj iz 2009 je u drugim sezonama bilo jednako kao i ove godine, gdje su momcadi koje se tu prvu sezonu uzele bile cak i brze u drugoj sezoni, osim mozda 2018 kad je do pola sezone Ferrari drzao korak i u vanrednim utrkama RB uskocio.



      4
      4

      0
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Opaa, počeli smo se šamarat? Rekao sam dvije velike promjene pravila.
        U zadnjih 10 godina 8 godina je slavio Mercedes.
        Pogledaj recimo 2012 godinu.
        Nego koji ste se klinac uzjogunili?
        Pa niste nogometni huligani.
        Članak stoji 2-3 dana nitko ni riječi da napiše. Onda ja malo bacim na zezanciju i odmah se otvaraju enciklopedije, mislim gugletopedije xexexe.
        Neka neka. Samo naprijed. Što više pišemo pametniji smo (ako se previše ne svađamo)
        pozdrav svima



        1
        0

        1
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        ZJ11 – 2012 godina. Progugalo sam sada i ja malo.
        Ah na što si me natjerao.
        A rekao sam si da neću nikada.
        Samo napamet čega se prisjetim pa i u magli.
        Dobro dobro. Svaka čast. Tjerate me da koristim moderna čuda tehnologije.
        Ja sam najviše volio telefon na okrugli brojčanik i zvati informacije.
        Tamo bi ti našli sve podatke ili se bar potrudili.



        1
        0

        1
        • Michael Schumacher
          ZJ11 Prikaži

          Nije to s moje strane nista guglano :) sve jos stoji relativno dobro u sjecanju.
          2012 je 4ta godina pravila iz 2009e, s malim korekcijama pravila svake sezone prije.
          Po toj logici 2025e ce biti izjednacenije nego sad i onda opet 2026 nova pravila i prilika da netko iskoci.
          Uvijek u prvoj sezoni jedna ili dvije momcadi iskoce i onda ostali stizu, takav je sport.
          Nema tu nikakvog napada tako da se ne trebas uzrujavat.



          1
          1

          0
  2. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    Na vaš bolid da se stave traktorske gume Max bi opet izdominirao, dok bi Perez valjao prežvakanu priču da on zna da može da se bori 😄.



    6
    5

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.