AMuS: Što je pošlo po krivu s Ferrarijem – u Maranellu aerodinamičari krive dizajnere ovjesa, i obrnuto

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 11 mjeseci 4 min 35 komentara

Ferrari nakon sedam utrka ove sezone ima samo jedno pobjedničko postolje, što je gori statistički podatak nego 2020. godine koja se smatrala “kriznom godinom” u ekipi iz Maranella. Naravno, trenutni bolid ima puno više potencijala od neslavnog SF1000, ali to nikako ne uspijeva pokazati u uvjetima utrke. Ni jedan ni drugi vozač ne vjeruju svom bolidu pa ne uspijevaju iz njega izvući maksimum, što ni ne čudi s obzirom na to da prijavljuju kako konstantno mijenja vozne karakteristike. Iz stinta u stint ili iz kruga u krug – nikad nije jasno čeka li vas podupravljanje ili nadupravljanje, tvrdi Charles Leclerc.

Velika nagrada Španjolske nije bila drukčija. Kroz 66 krugova Carlos Sainz se nije mogao nositi s konkurencijom i bez problema je izgubio pozicije od Lewisa Hamiltona, Georgea Russella i Sergija Pereza. Nije pružio gotovo nikakav otpor.

S druge strane, Charles Leclerc je imao fantomskih problema već u subotu, a nakon što ekipa nije pronašla uzroke – promijenili su cijeli stražnji kraj bolida i krenuli iz pit-lanea. Svejedno, Leclerc se u utrci nije sastao s bolidom i završio je na 11. mjestu, bez bodova.

Frederic Vasseur kaže:

“Naš najveći problem je nekonzistencija. To se ne može objasniti.”

Iz Maranella dolaze glasine da aerodinamičari za problem okrivljavaju dizajnere ovjesa, a dizajneri ovjesa aerodinamičare. Cinični će reći – klasika.

Neki analitičari kažu da bi SF-23 bio dobar bolid da se utrke voze u zračnom tunelu. Naime, u kvalifikacijskom krugu s novim gumama – sve mane su prikrivene. Taj krug je poput kruga u laboratoriju. Nema problema s trošenjem guma ni s promjenjivim uvjetima. No, slabe točke postaju prilično vidljive dan kasnije. Tu u igru dolazi i gužva na stazi, a SF-23 se očigledno ne ponaša dobro kad se mijenjaju temperature, smjer vjetra, kad je u bolidu 110 kilograma goriva, a ne samo 10, te kad maksimalna snaga iz motora nije konstantno dostupna.

“Dva ili tri stupnja promjene smjera vjetra mogu u potpunosti preokrenuti balans bolida,” tvrdi Charles Leclerc.

“Ako pritisnemo samo jedan krug u utrci – gume će eksplodirati.”

Ferrari može donekle riješiti problem s gumama ako se cijelog vikenda posvete isključivo tom zadatku, no onda svejedno nemate šanse protiv Red Bulla koji može paralelno odraditi više kompleksnih prilagodbi. Što je još više zabrinjavajuće za Ferrari – sad je pitanje imaju li šanse i protiv Mercedesa, a u Barceloni je bilo puno sreće da je Aston Martin bio u slabijoj formi nego inače.

Vasseur priznaje da postoje mane poput vožnje u prometu i osjetljivosti na temperature, ali kaže da to nije odgovor. Leclerc inzistira:

“Jako je teško pronaći odgovore jer ne vidimo nikakav uzorak po kojem bismo mogli donijeti neke zaključke. Ne može se fokusirati na jedan uzrok. Najveći misterij za mene je to što se bolid ponaša drukčije iako ponekad radimo iste stvari.”

Nadogradnje koje su pripremljene za Barcelonu možda su ubrzale bolid na papiru, ali utrke se ne voze u teoriji ni na papiru. Postojeći problemi i dalje su tu, a Carlos Sainz zahtjeva od ekipe da shvate što se događa s bolidom i s gumama. Naravno, to je puno lakše zatražiti nego učiniti.

S novim dizajnom bočnih usisnika Vasseur kaže da se otvaraju novi smjerovi razvoja koji bi potencijalno mogli pomoći u rješavanju spomenutih problema. Međutim, što ako je problem u samoj srži dizajna ovog bolida? U eri ograničenog budžeta odluke o odustajanju od jednog koncepta i prebacivanje na drugi može biti skup i dugotrajan proces, ali još bitnije – takve odluke moraju se donijeti odlučno i u pravo vrijeme. Ima li Ferrari kapacitet za to?


Odgovor

35 komentara

  1. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Klasika.



    5
    5

    0
  2. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    Hahahahahahah komedije. Imali su gotovo pa najbolji bolid na početku prošle sezone i to su usrali. Ovim ljudima se treba diviti jer malo kome može to poći za rukom.



    13
    13

    0
  3. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Ferrari ko Ferrari.
    Izvana gladac iznutra jadac.
    Ako je itko vozio talijanski auto.
    Nema veze da li je skup ili ne.
    Savršen dizajn sve je prekrasno.
    Međutim na prvoj grbi nešto će zaškripati.
    I škripat će sve više i više (plastičnih i inih dijelova kako vrijeme ide)
    Ne poznajem niti jedan Talijanski auto koji nije škripio.

    Vidim spomenut je Aston Martin.
    Ja je osobno ne slažem s napisanim “da je Aston Martin bio u slabijoj formi nego inače.
    Mislim da je kod njih sve bilo isto kao i i kod dosadašnjih utrka, osim Alonsovog problema u P.P.
    Da je Alonso startao s uobičajene pozicije nema šanse da bi Mercedese propustio ispred sebe samo tako, a o Sainzu i njegovom Ferrariju ne želim niti govoriti.
    Po meni je Lance Stroll pokazao svoju standardnu formu kao i u dosadašnjem dijelu sezone.
    Alonso je imao problem s bolidom – uništena podnica ili nešto drugo (kajtijaznam o raketnim inženjerima i njihovim kreacijama) i unatoč tome je stigao kolegu i namjerno ga nije htio preteći.
    Da je startao drugi treći, žestoko bi se borio za to mjesto i po meni bi imao šansu za podij.
    Barcelona je staza teška za pretjecanje pod istim uvjetima (gume…) svima osim Red Bullu
    Alonso je pokazao je u dosadašnjim utrkama da jako dobro zna braniti poziciju i tjerati konkurenta ispred sebe na pogrešku.
    p.s.
    Nikada nisam bio navijač Alonsa.
    Međutim ove i prošle sezone me oduševio.
    Alonso Majstore!



    11
    5

    6
    • Alfa Romeo
      Tito Prikaži

      Vozio sam puno talijanski auta—–ali ovo sto si sad izvalio je cista glupost …..



      4
      2

      2
      • avalon Prikaži

        drv… ne znam zašto ali imam osjećaj da ljudi iz nekog razloga ne vole talijane . mislija sam da ih u dalmaciji ne vole jer jer su uvik dolazili dotjerani , modno osvješteni sa dobrim autima , znali su se dobro pogostit ribom , vrhunskim vinom . no možda je netrpeljivost prema njima i “šira” . prija mi je radila na kruzerima i gotovo je “pala u nesvjest” kad je od rumunja koji su sa njom radili čula kako o taljanima govore da su cigani ?!?!? rumunji nekom spočitavaju da su cigani :) :)
        davno sam pročita ovo .. na nekom auto sajmu/izložbi lik se satima , do zatvaranja zadrža na štandu lancie . prišao mu je zaposlenik i reka ” gospodine , zatvaramo , z adanas smo završili” lik je pomalo ljuto uzvratija ” znate li ko sam ja ? ja sam ford , henry ford ” . ford je proveja sate gledajući “uradke” vincenza lancie (ex inžinjera FIAT – a ) koji je bija genijalni inovator auto industrije , a njegove tadašnje inovacije se korite i danas . npr lancia theta iz 1913. bila je prvi europski automobil koji je imao kompletan električni sustav. lambda iz 1920. je bila jedan od prvih auta koji su koristili monokok šasiju . neovisni prednji ovjes , komercijalizacija ručnog mjenjača s pet stupnjeva prijenosa 1948. s Lanciom Ardeom. Naime, talijanska marka je također bila prva koja je komercijalizirala i masovno proizvodila V6 motor, s tim dizajnom motora (u različitim zapreminama) koji se koristio u Lancia Aurelia, koja se proizvodila od 1950-58. lancia je bila izuzetno inovativna i tehnički napredna šta nije promaklo starom liscu fordu i zato je ovaj proveo sate na štandu lancie .
        talijane gledam ka “malu dicu” kad je u pitanju auto industrija tj jedan njen segment . ako je sve “prosto” ka npr u fiatima donje srednje klase onda to traje , ppravci , djelovi su jeftini . ali kad krenu skuplje modele “kititi” elektronikom tu zna “zaškipat” . u završnoj obradi nisu na nivou japanaca ili nijemaca ali valjda je i to dio šarma :)
        sjećam se naslova u jednoj našoj auto reviji … usporedni test BMW -a ( ne sjećam se modela ) i alfe GTV . naslov je glasija “ako kupujete glavom BMW , a srcem alfa GTV” ja vozim taljanski motor već 3. put . prvi mi je bija minarelliev automatik , zatim cagiva i sad aprilia . u možda 160 000 km problemi su bili … minarelli neuništiv = 0 problema ( a bija sam klinji sa malo znanja o motorima pa sam ga “gazija”) , cagivi je često pucala sajla kumpluga ( btw , pukla mi je i na hondi ;) ) inače bez problema . aprilia .. u 12 godina senzor pritiska zraka bosch germany i bobina integrirana u lulicu svićice i možda sam jedini u HR kojem se to dogodilo jer sam čeka dio iz italije , a skladište rezervih djelova je zaista dobro opskrbljeno dijelovima koji češće “idu”. ka vozač motora često bi otiša na portal motori.hr i tamo je ista priča samo o motorima . omalovažavanje talijana . npr lik spomene ka grešku češće curenje ulja iz vilice , a “zaboravi” da je vilica kayaba made in japan . ili primjedba lika koji je napisa kako on MISLI da vlasnici talijanskih motora uopće ne uživajuvozit svoje “sprave” :) :)
        strast , to pokreće talijane kad su auta i motori u pitanju , zbog strasti su valjda površni u odnosu na druge jer žure da vide finalnu uradak . kolika je strast , ljubav vidi se iz ove priče … posli smrti muža udovica teresa benelli majka 6 sinova uložila je sav obiteljski kapital u benelli garage . 2 sina je poslala u švicarsku na studij strojarstva . ta mala benelli garage je vrimenom prerasla u najstariju talijansku tvornicu motora . moto guzzi je osnovan 10 godina posli benellia … 1921. ka druga najstarija tvornica motora . zamislite ženu koja 1911. uloži sve šta ima iz ljubavi prema sinovima i njihove stasti . kako je u to vrime okolina gledala na teresu koja je pokazala “mu*a” . btw benelli sei 750 je bija prvi serijski motor sa 6 cilindara .
        gulio carcano je došavši u moto guzzi “natjera” upravu da 1950. izgradi zračni tunel i to je bija prvi zračni tunel u svitu koji je ima jedan proizvođač motora . 1957. carcano je dizajnira moto guzzi 500 sa 8 cilindara koji je bija daleko ispred svog vrimena i jedinstveno je tehničko dostignuće i danas .
        zašto kažem da ih gledam ka “malu dicu” ? jer “luduju za izgledom/dizajnom i brzinom … ferrari , lamborghini , maserati , cizeta , pagani , de tomaso ( ova zadnja 2 su osnovali argentici ali u italiji jer su možda talijanskog porijekla ) itd … a onda npe uz guzzi koji je “hara” tu je i MV agusta sa osvojenij 270 GP – a , 38 titula vozača i 37 konstruktorskih titula pa aprilia koja ima još više pobjeda od MV aguste 294 + 54 svjetske titule u kategorijama u kojima se takmičila šta je stavlja u sam vrh u povijesti moto takmičenja ;)
        možda bi prije omalovažavanja talijana kad su u pitanju auta ( obična) i motori , trke itd trebalo znati ponešto šta sam ovde napisa ……
        e da , redni motori su uobičajeni u auto i moto svitu ALI Mv agusta je napravila prva u serijski motorkotač sa poprečnim 4 cilindarskim motorom . interesantni su ti talijani dizajerski , inovativno , “fleksibilno šlampavi” u odnosu na “krute” njemce , japance i zato nisu za svakoga ko n emože shvatiti i prihvatiti njihov “šlampavi šarm” :) :) :)



        10
        10

        0
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Dio sa talijanskim autima baš i ne stoji.

      Prvo, F1 timovi i industrijski proizvedeni auti su dva različita svijeta i ne mogu se direktno uspoređivati. OK, marketing koristi F1 za svoju promociju, ali to je otprilike sve.

      Drugo, nisam imao Ferrari, ali ne bi rekao da je dizajn jedina dobra stvar na njima. Možda su neki drugi super sportski automobili nešto pouzdaniji, ali mislim da je inženjerski i tehnički dio posla na Ferrariju vrhunski i da bez toga ne bi bili to što jesu – najjači brend super sportskih automobila.

      Treće, istina je da pogotovo kod nas oko talijanskih automobila vlada fama da su jako nepouzdani i loši, ali mislim da u tome ima i pretjerivanja. Pogotovo što su svi samozvani “znalci” i lokalni mudrijaši opsjednuti sa “švabama” i kuju ih u zvijezde, pa onda talijani dođu kao prirodni materijal za izrugivanje. Ne znam kakva je trenutna situacija, ali osobno sam imao talijanski auto prije dosta godina (ide vrijeme, starim) i na njemu ništa nije škripalo, sve je radilo savršeno, nije se kvario, a nije ni hrđao. Šta reć, svatko ima svoju priču…



      3
      3

      0
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        Imao sam talijana njemaca francuza i japanca i to po vise automobila iz neke države. Japanci su što se tiče pouzdanosti vrh i onda je deset mjesta prazno pa ostali. Istina da je žena imala granda punta i da je to dno ponude ali mogu reći da je manje škripao nego neke razvikane marke, ali se kvario podosta. Pratim npr bullymotorsport na tik toku koji radi većinom bmw i sam čovjek snimi po podu 7 “zacvikanih” n47 i n48 motora koji imaju razno raznih problema a najviše sa lancem. Pa kada vidiš tako što onda pomisliš da je taj talijan još i dobar. Osobno smatram Hondu jednu od najboljih auomtimobilskih marki koja je nama običnim ljudima relativno dostupna. Mada sam prešao sa accorda na audi a4 b9 mogu reći da kod njemaca je opći dojam da su bolje završne obrade i da je auto nekako luksuzniji. Francuza sam imao dva i imaju sličnih boljki kao talijani. Mehanički motor mjenjač sve pet dok elektronika je veći problem. Naravno ima ljudi kojima se japanac pokvari dok nekome francuz i talijan gura 10 godina bez problema no tu bi se dalo pričati i o održavanju vozila. Naravno nemožemo uspoređivati Mercedes a klase sa nekakvim amg om ili brabusom kao ni punto sa Ferrarijem. Niti to ima ikakvih poveznica sa F1. No onako kroz maglu svog praćenja F1 , Ferrari sa nekim banalnim propustima unazad 15 godina malo podsjeća na te mane talijana. Opet s druge strane Honda u McLarenu je izgledala kao nesto najgore ikad sklepano a auti su ima totalna suprotnost. Ferrarijevi automibili kao i njihovi motori su nerijetko bili proglaseni najboljima u svojoj klasi, tako da usporedivanje f1 sa cestovinim vozilima je po meni glupo . Da bi uspio u F1 trebas prvo lovu i onda imati projekat i sa tim projektom privuci najbolje moguće ljude tada dostupne. Ferrarijev najveći problem zadnjih 15 godina je taj sto je uvijek bio netko bolji. Pa i prije toga je počelo sa Renaultom, pa McLaren , pa RB i onda Merc pa opet RB. A često su bili drugi. Da su samo jednog čovjeka uspjeli dovući a taj je npr A.N koji je sam izjavio da je u par navrata bio blizu prelaska u Ferrari, njihovih 15 godina bez naslova bi vjerovatno izgledalo dosta drugačije. To je područje u kojem godinama unazad imaju probleme i jednostavno bez najboljih ljudi na tom polju neće napraviti iskorak. Da bi se došlo do uspjeha u sportu moraš imati skladnu ekipu koja ima glavu i rep, stratege koji ne use…. svaku drugu utrku, sefa koji nema problema se suprostaviti drugima i izboriti se za svoju ekipu kao i sve one ljude koje nitko ne vidi a rade konstantno u skjeni. Na kraju te balade trebas i čovjeka koji uz sve navedeno zna izvući iz tog paketa maximum i koji ne prosipa bodove sa amaterskim greškama. Budimo realni Ferrari trenutno vjerovatno od svega potrebnog da osvoji naslov ima možda i to samo možda vozače.



        2
        2

        0
  4. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    U mojoj glavi Ferrari bi trebao biti upravo obrnuto od ovoga što je danas. Trebala bi to biti ekipa od koje svi strepe, spoj superiorne tehnologije i velike političke snage. Firma koja može uzeti sve najbolje ljude iz cijelog svijeta. Elita nad elitama. Niti jedan brand nema snagu imena Ferrari. Kako ide sve dalje ovo mi se sve više čini kao Fiat Multipla tim.



    10
    10

    0
  5. avalon Prikaži

    šta je pošlo po krivu u ferrariu ? baš ništa , riješili su se nesposobnog binotta i sad će sve krenut ka podmazano kad je “šef” vasseur samo dok malo “pohvata konce” . žalosno je bilo lani gledat tim , kako ga binotto degradira … oba vozača zajedno imali su tek 4 pobjede , 12 PP , 5 FL i 20 podija . leclerc tek 2. u poredku vozača , a ferrari samo 2. u konstruktorskom prvenstvu . i zato je pravi potez bija otkaz nesposobnom mattiii i dolazak šefa vasseura koji samo šta nije “otključa” puni potencijal tima za razliku od katastofalnog binotta ….



    12
    7

    5
    • Kimi Raikkonen
      drstrain Prikaži

      Bilo je za očekivati za će Ferrari pasti nakon promjene šefa ako ni zbog čega drugog onda radi svakog postavljenog pitanja u vezi dominacije Merc/Bulla ikome na gridu i otprilike istog odgovora: “Drže se zajedno godinama i napreduju zajedno godinama”



      2
      2

      0
  6. Williams
    Montoya Prikaži

    Obzirom da je bolid za 2024. evolucija ovogodišnjeg bolida, Ferrari prebacuje fokus na 2025.



    9
    9

    0
  7. Ayrton Senna
    Scuderia Prikaži

    Nije mogao Vetma bez da spomene “fantomske” probleme Leclerca, jače je to od njega.



    3
    0

    3
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Jasno je da Ante ne voli Leclerca i to svi vidimo. Svatko tko je realan će reći da je Leclerc u kvalama u najmanju ruku jedan od najboljih. I ako on kao takav sa ovakvim autom prije dvije utrke uzme RB u pole position onda vjerujem da je imao problem u kvalifikacijama kada je završio skoro pa zadnji. Ajd kad se slupa i to je to, znas da je pogriješio i ja mu to osobno zamjeram jer mislim da pretjeruje u lovu za sto visu pozciju u kvalama a onda gubi p1,p2 od RB kao dobar dan tako da je to pomalo besmisleno. No da je baš toliko loše odvezao a Sainz umao uzeo sa istim bolidom PP u to nevjerujem. Sainzov najbrži kruge je bio preko sekundu i pol brži od Leclercovog. To nijedan vozač ne radi toliku razliku i nitko me neće uvjeriti u to. Ono što bode u oči je to da Lec nije imao problema taj dan je to da bi Perez ispao u q1 sa bolidom koji dominira sezonom no kod njega nema “fantomskih” problema. No navikli smo na to, tako je godinama pisao o Alonsu pa je progledao i shvatio valjda da je Alonso i ovaav star jedan od najboljih na gridu. Sada uglavnom piše o njemu pozitivno. Leclerc je bas nakon kvala izajavio da je problem bio with the rear ones i sumnjali su na gume pa je ista stvar bila na drugom setu i rekao je onda na to da je u left hand cornes bilo doslovno nemoguće za voziti. Ja sam gledao njegov krug i bolid je djelovao sporo i nema tu nekakvih njegovih pogrešaka. Možda je do balansa, nezagrijanih guma pitaj boga. No tolika razlika između vozača u istim timu nije nikada. Dočko je na glasu kao jedan od najboljih ikad u jednom krugu već sada a sa druge strane da u dva kruga nije spojio vrijeme bolje od p19. Nema baš smisla zar ne?



      5
      5

      0
      • Ayrton Senna
        Scuderia Prikaži

        Pa svakome zdrave pameti je jasno da je lec sigurno imao nekih problema. Baš zato i iritiraju ovakve doskočice kojima Vetma aludira da lec traži izgovore, a baš je on vozač koji uvijek odma prizna svoju krivicu, za razliku od nekih drugih, njemu omiljenijih vozača.



        3
        3

        0
      • Red Bull
        grga Prikaži

        Jasno je da Ante ne voli Leclerca i to svi vidimo.

        Ne razumijem smisao ove tvrdnje. Izgleda mi kao fino, suptilno (ili možda podsvjesno?) plasiranje tvrdnje da svi moramo voljeti Leclerca. Ili ono, u stilu “ako ga ne voli(š), znači da ga mrzi(š)”. Postoji beskonačno nijansi (objektivnosti) između uzdizanja nekoga i mržnje.

        Možda (ni)je problem u Antinom “ne voljenju” Leclerca nego u navijačkom obožavanju istog?



        2
        0

        2
        • Bmw
          Mavet je njok Prikaži

          Pa za neke na ovome forumu Leclerc je višestruki šampion



          2
          1

          1
        • Kimi Raikkonen
          drstrain Prikaži

          A što je za tebe Leclerc?


          0
          -1

          1
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Možda si u pravu , o tome nisam ni razmišljao. Možda je zbilja njegov fan pa pokušava kritikom sakriti svoju ljubav.


          0
          -1

          1
        • Pirelli Wet
          r2d2 Donator Prikaži

          Slažem se i probat ću dodatno argumentirati ali prije toga ne mogu ne primjetiti da ispada da Vetma i njegov ‘antipod’ Mavet (iako po konj-njok logici bi trebalo biti Amtev ili bar Tevam) imaju isti stav prema Leclercu. Indiferentni su, tj. ne vole ga.
          Indiferencija je preduvjet za objektivost jer ljubav je slijepa. Drugim riječima teško je biti objektivan o nečemu što volimo ili nam je drago. Teško prihvaćamo kada nam drugi ukazuju na mane voljene osobe.
          Druga stvar koja je bitna su predrasude jer ‘Fantomskih problemi’ mogu jednako biti uzrokovani nesposobnošću Leclerca kao i ekipe Ferrarija da shvate u čemu je problem. Oni koji vole Leclerca mogu to shvatiti kao napad na njega iako ja to ne vidim tako. Nažalost oni koji vole Ferrari su već indiferentni prema (ne)sposobnosti Ferrarija.



          2
          1

          1
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Je, Leclerc je inače dokazao da je nesposoban u kvalifikacijama, pogotovo u toj mjeri da zaostane za kolegom koliko nisu zaostajali najgori vozači u zadnjih 15 godina za svojim kolegom. Za ovaj dio gdje govoriš da je Ferrari nesposoban da skuži u čemu je problem si apsolutmo u pravu. Ta je svakome realnom jasno i to će priznati svaki navijač Ferrarija kao i ja. Ferrari da nije imao Leclerca vjerovatno nebi znali štp je pobjeda kao ni pp zadnjih par godina. Ospravati vozačko umjeće Leclerca može jedino hejter jer dečko je barem u top 5 vozača na gridu. Pa ako on ne zna, tko onda zna? Još više stojim iza izjave jer nema nijedan argumet toj tvrdnji o fantomskim problemima.



          3
          3

          0
  8. Honda
    Nikolar95 Prikaži

    Sve u svemu ovome sto sam procitao u ovom tekstu moze se zakljuciti da u Ferariju vlada banda gde se nezna ko pije a ko placa. Oni cak ne razumeju ono sto su sami napravili. Cela ekipa je zrela za otkaz od aerodinamike do stratega i vozaca ali to je Ferari firma gde ti rade brat bratanac sestric pa im nemozes dati otkaz jer su tvoji katastrofa i bolje neka se cela ekipa povuce iz F1 dok ne smisle sta zele.



    5
    4

    1
  9. Bepi Prikaži

    Za sve je kriva svekrva…



    2
    1

    1
  10. Ayrton Senna
    Beethoven87 Donator Prikaži

    Ferrari mi baca malo na slucaj Man. Utd. u nogometu… Oni su brend no.1 uz Real Madrid, bili dugo vremena, vjerojatno jos uvijek, i pred 15-20 god. je bilo nezamislivo da jedan Man City bude za njih toliko nedohvatljiv i superioran. Vjerojatno su jos uvijek jaci brend od njih, ali vec dugi niz godina nemaju rezultate dostojne “imena”, a niti vidim skori povratak na vrh i taj nivo koji su nekad bili.
    I nije stvar para, ima masu klubova sa brutalnim budzetima. Stvar je znanja i te neke kemije, da se sve posloži…
    Nama nesto starijima je tuzno vidjet kakve krive poteze konstantno vuku, pocevsi od kadra pa nadalje…
    Ali to je realnost. Nisu vise sto su nekad bili. Dosli su neki “novi klinci”…



    8
    8

    0
  11. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    Mislili su da će odlasko Vettela svi problemi biti riješeni, kad ono…



    3
    1

    2
  12. Max Verstappen
    derfahrer1996 Prikaži

    Forza Ferrari. Le Mans 24h.
    Svaka čast.👏👏



    7
    6

    1
  13. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Vi ste sami problem veći nego cijeli bolid. Sainz je odvezao utrku na soft, midium i soft gumama i bez obzira na Mercedes i Aston Martin završio je solidan peti. Leclerc starta na hardu i bilo je za očekivati da razvuku taj stint maksimalno i da pređu na midium do kraja s čime bi vjerovatno zaradili pokoje mjesto. Isto tako dva softa i midium bi dali sigurno bolji rezultat nego dva harda i soft. Prvo trebate naći osobu koja ima barem toliko malo logike u glavi kao mi koji gledamo utrku na ekranu pa da zna zaključiti što je logično i što ima smisla a što ne. Čemu pobogu hard guma kad na njima voziš kraći stint nego na softu. Mogao je komotno startati na midium gumama i ići dva puta na softu do kraja. Bio bi jednak broj ulazaka u boks a konstantno bi bio brže nego na ovima na kojima je vozio. Realno sa ispravnom strategijom mislim da je uz sve probleme bolida Leclerc mogao uhvatiti npr 8 mjesto. Ovo sto nije uzeo ni boda je isključivo do Ferrarija.



    4
    4

    0
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Negdje sam čitao (ili gledao) razloge takve strategije objašnjeno baš od Ferrarija. Ne, nisu pobrkani lončići kao lani. Prvotna ideja je bila upravo takva – razvuku hard i onda odu na medium. Međutim, Leclerc se je tužio na gume, gubili su na njima puno vremena, a stvari nisu postajale ništa bolje. Zato su ih i mijenjali puno prije vremena. Kontrola štete i reakcija na stanje na terenu. Zato su i kukali da je auto jako nekonzistentan jer ne mogu procijeniti ponašanje auta u odnosu na podatke dobivene na treningu.

      Uglavnom, lani su imali super bolid (barem prvu polovicu sezone) i katastrofalne poteze i strategiju (cijelu sezonu). Ove godine je bolid katastrofa, a strategija je, onako, okejiš, nije loša, definitivno nije krivac, ali teško je reći što bi bilo, kad su tako spori.



      5
      5

      0
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        Pa ok ajmo reći da je tako kako si napisao. Nije valjalo na hardu i prešli su na soft. I što onda naprave? Odu nazad na hard koji nije valjao u prvom stintu. Nisu ok strategije. Trening služi upravo da otkrijes što ti najbolje odgovara i onda to pokušaš prenjeti na utrku dok oni u utrci istražuju što im valja a što ne. Ako im hard nije valjao na trenigu , nisu ga trebali uopće ni koristiti. Ali oni nisu ni nakon prvog stinta skužili da im ne odgovara taj hard i uz negodovanje Leclerca koji je tražio opet soft.



        1
        1

        0
  14. Max Verstappen
    derfahrer1996 Prikaži

    Doce Verstappen u Ferrari 2028 kad mu ugovor istekne pa ce gurat silne konje prema naslovu prvaka.



    1
    0

    1

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.