Newey otkriva da je dva puta bio blizu odlasku u Ferrari

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 11 mjeseci 2 min 8 komentara

Adrian Newey kaže da je u nekoliko prigoda bio blizu odlaska u Ferrari, te da mu je ekipa iz Maranella nudila “vrlo primamljive” uvjete.

Newey je sasvim sigurno jedan od najvećih dizajnera u povijesti Formule 1, a u svojoj je karijeri osvojio 11 konstruktorskih i pomogao osvojiti 12 vozačkih naslova – u Williamsu, McLarenu i Red Bullu.

Dok je bio u Williamsu 90-ih godina, Newey je dobio ponudu iz Maranella, ali je zbog privatnih razloga odlučio ostati u Engleskoj.

“Bilo je vrlo primamljivo otići i raditi za Ferrari. Naravno, to je legendarni brend.”

“Vjerojatno sam najbliže tome bio oko 1993. godine. Također, i oko 1997. kad sam otišao iz Williamsa u McLaren. To je bio jako težak izbor.”

“U to vrijeme sam imao malu djecu, te nisam znao kako će se snaći u talijanskoj školi… Ako odete u ekipu koja je u Italiji – morate se preseliti tamo s cijelom obitelji, tako da je to bio jedan od čimbenika.”

Newey je u Red Bullu proteklih 17 godina. Priključio im se 2006. godine kad su ušli u F1 kao ekipa, a suvišno je spominjati koliko je uloga dizajnera bolida ključna za uspjehe u Formuli 1.

Nedavno je potvrđeno da će 64-godišnjak nastaviti karijeru u Milton Keynesu “dugi niz godina”:

“U Red Bullu sam uglavnom od početka. Prelazak u drugu ekipu je uvijek naporan posao jer morate ponovo uspostaviti praksu i slično. Iskreno, da sam 20 godina mlađi…”


Odgovor

8 komentara

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Eh, Williams.
    Po njima se vidi što znači ime Adrian Newey među dizajnerima bolida.
    Da ga nedavno upokojeni Dietrich Mateschitz nije privolio vjerojatno velikim parama da dođe u Red Bull mislim da Red Bulla ne bi danas bilo u Formuli 1.
    Čovjek je 90% prihoda davao u reklamne svrhe da tu vodicu može prodati 3 puta skuplje od drugih i 10-20 puta skuplje od proizvodne vrijednosti. Najskuplja je aluminijska limenka.
    U sportu je vidio najbolju reklamu da svoje piće.
    I sve osim glavnog igrača u bilo kojem događaju (sponzoriranoga s njegove strane ili ne) ga nije zanimalo.
    Zamislite da je RB u sredini poretka.
    NE
    Financijski neisplativa reklama.
    Zato je i kupio dvije momčadi da može testirati od jutra do sutra.
    RB je jedina momčad od postanka Formula 1 koja se ugurala u četiri nedodirljiva (do tada)



    2
    0

    2
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Kupio je Minardi jer nije bilo drugih zainteresiranih, ali je i pristao na uvjet da momčad ne smije biti preseljena iz Italije. Bernie je htio održati broj neengleskih momčadi, a drugih zainteresiranih za ulaz u F1; 2006. nije bilo. Inače nije dozvoljeno da bude isti vlasnik 2 momčadi osim u ovom slučaju spašavanja Minardija.



      4
      4

      0
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Hvala ti puno. Taj podatak o pravilu posjedovanja samo jedne momčadi nisam znao, nikada čuo.
        Mislim, znao sam da je kupio Minardi. Lakše je kupiti momčad sa već ustrojenom ekipom nego raditi od nule, ali nisam znao zašto. Spašavanje Minardija…
        Glede samog pravila, sada kad si napisao, čini mi se da mi je mi je taj podatak negdje, nekada prošao kroz uši. NO tko zna. Mozak i sjećanja su jako varljiva.

        Ali opet bar u današnje vrijeme kada se vidi tko od koga kupuje motore i ostale dijelove koji se smiju dijeliti……. hmmm
        Znam samo da postoje momčadi s npr: (ne spominjem namjerno Mercedes) s njihovim motorom, neke momčadi dobiju prošlogodišnji motor, neke ovogodišnji ali kao da je rađen za masovnu proizvodnju, a neki dobiju motor potpuno istih performansi kao i momčad koja ga prodaje.
        Znam da nije sve crno/bijelo. Da u tome igra prvenstveno novac. Koliko je neka firma voljna platiti motore, ali….. otvoreno postoje momčadi u kojima se kale mlađi vozači iz škole najjačih momčadi.
        Tako da to pravilo zapravo nikada nije postiglo rezultat za koji je napisan.
        Ok morao je biti napisan je bi bilo besmisleno da na startnom gridu imaš potpuno istih 10 momčadi s različitim imenima.
        Pretvorilo bi se u Formulu 2.
        Možda bi mogli pojačati taj zakon tako da slabije momčadi u kojima treniraju buduće moguće “zvijezde” zarade od toga posla puno više i time napreduju u kvaliteti bolida.
        Opet ja drljam po svojem osjećaju.
        U glavnom wapi hvala ti puno na informaciji.



        1
        0

        1
  2. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    To sam uvijek govorio. Ljudima je problem odreći se Engleske. Anglosaksonsci su “svjetski” ljudi u smislu da svijet ide njima, ali nemaju previše volje otići u svijet i prilagoditi se novom jeziku i novoj kulturi. Mclaren, Williams, Mercedes, Red Bull, Alpine – oni lagano prelaze iz jedne firme u drugu kao da netko ima novi posao u istom gradu. 20-30 minuta vožnje više manje. I nogometu britanci baš nisu generalno vični seljenju u Njemačku, Italiju, Francusku, Španjolsku, Portugal ili Nizozemsku. S druge strane mi balkanjerosi se selimo po cijelom svijetu, na sve kontinente, gdje god se može zaraditi kruh.



    7
    4

    3
  3. avalon Prikaži

    da je newey otiša maranelo 1993. dok još nije ima malu dicu virujem da bi se lako prilagodija osim ako karakterno nije “krut” . gledam to kroz MS koji je predstavnik germanskih naroda , a i englezi pripadaju istoj skupini … kad su posli dugog boravka u italiji pitali MS osjeća li se posli toliko vrimena u ferrariu više nijemac ili taljan nije odma odgovorija … zasta je i konačno kaza da se
    ipak više osjeća ka nijemac .
    jbga , tako je to u životu , ferrari je ima sriću kod angažiranja rory byrne – a koji je i danas po uspješnosti 3. najtrofejniji dizajner u povijesti F 1 sa 7 vozačkih i isto toliko konstruktorskih naslova , a ispred njega su samo newey i chapman . da su u ferrariu imali sriće i uspili “kupit” neweya (ka rory – a ) broj naslova bi se samo multiplicira ….



    5
    3

    2
  4. Bepi Prikaži

    Skroman čovjek,da je dvadeset godina mlađi 🤣🤣🤣 a tko nebi?



    4
    4

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.