Kišni kaos u Kneževini i neočekivani pobjednik

Oktanski koktel

Ante Maras

Prije 12 mjeseci 6 min 6 komentara

Velika Nagrada Monaka je zasigurno najpoznatija utrka u F1 te dio Trostruke Krune motosporta, uz Le Mans te Indy 500. Prestiž, luksuz, tradicija, jahte, sve su to pojmovi koje vežemo uz utrku u Kneževini. No isto tako utrke u Monaku, točnije u kotaru Monte Carlo, su nerijetko procesija u kojoj se gotovo sve riješi u kvalifikacijama dan prije, što ipak ne sprječava ljude da dođu i gledaju procesiju, uz naravno jako visoke cijene na vikendu u Monaku. No ipak koji put donese i poneka iznenađenja te utrka bude zanimljiva, kao što je bila 1996 godine. Uz kaos, puno odustajanja, donijela nam je i neočekivanog pobjednika.

1996. godina nam je donijela ogromnu dominaciju Williamsa čiji su se vozači međusobno borili za naslov do kraja prvenstva, dok je Schumacher u svojoj prvoj sezoni za Ferrari uspio ostvariti 3 sjajne pobjede unatoč lošem Ferrariju. U Monako je Damon Hill došao s prednošću naspram Jacquesa Villeneuvea, a uz te godine dominantan Williams imao je jako velike šanse ponoviti uspjeh svog oca Grahama i pobijediti u Monaku. Naravno, tu se nešto pitalo i mladog Jacquesa koji je već u prvoj sezoni pokazao izniman potencijal i talent, a i Michael Schumacher kao dvostruki svjetski prvak i branitelj naslova nikad nije za otpisati unatoč lošem Ferrariju. U kvalifikacijama se istaknuo Michael Schumacher koji je ostvario pole position 0.510 sekundi ispred Damona Hilla unatoč zaostatku od 0.219 sekundi u drugom sektoru. Vrhunski posao Michaela Schumachera u Monaku za upravljačem Ferrarija koji je bio bliži Alfi Romeo Arni nego Propetom konjiću na bolidu. Top 5 su zaokružili Jean Alesi, Gerhard Berger i David Coulthard, dok je Jacques Villeneuve kvalifikacije završio tek na 10. mjestu. A gdje je naš iznenadni heroj završio kvalifikacije? Tek na 14. mjestu, što je bilo razočaranje za njega i momčad. No bodovi se skupljaju u nedjelju, što nikad nije bilo istinitije nego u njegovom slučaju.

Utrka nije još ni počela, a nedjelja nam je već donijela kaos. U zagrijavanju za utrku natopljeno kišom Lamy, Diniz i Fisichella su izletjeli sa staze ali bez štete, što se nije moglo reći za Hakkinena i Monterminija koji su oštetili bolide, dok je Jean Alesi doživio puknuće gume, ali je uspio doći do boksa. Kaosu tu nije bio kraj budući da je u krugu za zagrijavanje Montermini u Fortiju ponovno oštetio bolid i to na izlasku iz tunela, što je značilo za njega kraj obzirom da Forti nije imao rezervni bolid. Utrka je konačno krenula, a kaos i nered su se rasplamsali. U prvom zavoju je svoju utrku završio Jos Verstappen koji se na kiši natopljenoj stazi odlučio za slickove u nadi da će se staza osušiti, a odmah nakon njega su se Minardijevi Fisichella i Lamy pri izlasku iz prvog zavoja dotakli i poslali jedno drugo na raniji tuš, a momčad na ranije pakiranje kovčega. Odustajanje u prvom krugu nije mogao izbjeći ni Michael Schumacher koji je u pokušaju vraćanja pozicije od Damona Hilla oštetio bolid u zidu kod Lower Mirabeaua, a Rubens Barrichello se izvrtio u Rascasseu. Nakon 5 krugova ostalo je samo 13 bolida na stazi obzirom da su se odustajanjima pridružili Katayama, Rosset i Diniz, a u 10. krugu zbog problema s mjenjačem utrku završava i Gerhard Berger. Sljedeći 21 krug je sve proteklo relativno mirno, a onda U 31. krugu Martin Brundle se izlijeće i pridružuje se listi palih vozača toga vikenda. Naš anonimni junak u tom kaosu lagano napreduje prelazeći Irvinea i Hakkinena i savršeno pogođenim prelaskom na slickove.

Na vrhu se odvija borba između Alesija i Hilla u kojem sjajnim prelaskom na slickove Hill prelazi Alesija na gumama za kišu te počinje graditi prednost. Iako je imao sve u svojim rukama, u 40. krugu uljna pumpa na njegovom bolidu otkazuje poslušnost na izlazu iz tunela i gasi Damonove nade da će kao i otac ostvariti pobjedu u Monaku. Vodstvo u utrci preuzima Alesi i sljedećih 20 krugova uživa u prednosti sve dok njegov ovjes nije odlučio u 60. krugu završiti utrku Francuzu. Vodstvo preuzima naš anonimni junak kojem za vratom puše David Coulthard u Schumacherovoj kacigi koju je posudio od Nijemca (Škot je imao problema s magljenjem vizira kacige a Schumacherova kaciga je imala sustav protiv magljenja vizira). Odustajanjima nije bio kraj, a sudar dva svijeta se dogodio u 66. krugu. Jacques Villeneuve se u Mirabeau u 66. krugu zabija u Badoera koji je bio u 60. krugu utrke te se mučio s elektronikom svog Fortija. Iako je odrađeno 75 od 78 krugova zbog tadašnje granice od 2 sata koliko je maksimalno trajati utrka, bogovi F1 su odlučili još malo začiniti utrku. Irvine se izvrtio na istom mjestu na kojem je njegov momčadski kolega odustao i u pokušaju povratka na stazu, u njega se u 70. krugu(68. Irvineovom) zabijaju finski imenjaci Hakkinen i Salo. Do kraja utrke u 74. krugu Frentzen odlazi u boks i odustaje. Utrku na kraju završavaju naš anonimni junak u Ligieru koji ostvaruje svoju prvu i jedinu pobjedu, dok su mu društvo na podiju činili Coulthard u McLarenu i Herbert u Sauberu, zbog čega se može doći do zaključka da je za podij na toj utrci bilo potrebno samo završiti utrku. A tko je naš anonimni junak? U pitanju je Olivier Panis, Francuz koji je svojom jedinom pobjedom u karijeri donio i posljednju pobjedu Ligieru, mnogima dragoj francuskoj momčadi. To je bila prva pobjeda Francuza u francuskom bolidu u Monaku nakon 66 godina čekanja te prva pobjeda za motor Mugen-Honda.

Iako su utrke u Monaku u gotovo svakom slučaju procesija, nekad se zna dogoditi i utrka o kojoj svi pričaju i koja se ne zaboravlja tek tako. Naravno za takvo što se treba mnogo toga poklopiti, ali upitno je bi li i to pomoglo obzirom da se F1 promijenila jako puno od 1996. godine i na neke stvari bi se svakako drugačije reagiralo, pogotovo po pitanju sigurnosti. Dok pišem ovu kolumnu, pada mi na pamet da bi Liberty Media i Netflix doživjeli u najmanju ruku ogromno oduševljenje na jednu ovakvu utrku u Monaku sljedeći vikend. Zamislite samo, ogromna kiša uzrokuje odustajanja gotovo svih vozača, čak i velikih imena kao što su Verstappen, Leclerc i Hamilton, a onda na podiju nakon utrke vidite Albona na prvom mjestu, Strolla na drugom i Zhoua na 3. mjestu. Vjerujem da bi Domenicali, Liberty Media i Netflix zadovoljno trljali ruke i muzli bi tu utrku do iznemoglosti.


Odgovor

6 komentara

  1. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Ja bih bio zadovoljniji sa:

    1. Kevin Magnussen
    2. Nico Hulkenberg
    3. Yuki Tsunoda

    Hvala, Ante. 👍


    0
    -3

    3
  2. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Tamo je oduvijek bilo neočekivanih pobjednika.
    Trintignant, Panis, Beltoise i Trulli su svoje jedine pobjede ostvarili u Kneževini (Trintignant dvije), Depailler jednu od svoje dvije.
    Patrese je pobijedio u ludnici 1982.
    S druge strane, Mansell, Clark, Piquet i D.Hill nemaju pobjedu u Monacu.



    2
    2

    0
  3. F1puls
    ivanh Prikaži

    . U kvalifikacijama se istaknuo Michael Schumacher koji je ostvario pole position 0.510 sekundi ispred Damona Hilla unatoč zaostatku od 0.219 sekundi u drugom sektoru. Vrhunski posao Michaela Schumachera u Monaku za upravljačem Ferrarija koji je bio bliži Alfi Romeo Arni nego Propetom konjiću na bolidu.

    ….

    Eto, zašto je MS No.1 svih vremena😉



    9
    8

    1
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      0,729s nadoknađeno za 36s vožnje vrludavim uličicama Kneževine, u trećem sektoru.
      I to protiv neuporedivo boljeg i bržeg bolida, čiji je vozač ostao unezvijerenog pogleda, te mu ništa nije bilo jasno…..



      6
      6

      0
  4. Jordan Forever Prikaži

    Ja bi volio da pobjedi Leclerc.



    4
    4

    0
  5. Charles Leclerc 16
    Disorder Prikaži

    Kakva je to utrka bila za pamtit 100godina ,tesko ce se tako nesto desit opet u monacu .
    Nadajmo se za vikend da je alonso na pole-u 😀



    1
    1

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.