Vozači za nedostatak pretjecanja u Azerbajdžanu krive skraćenu DRS zonu: FIA nas uopće nije saslušala

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 12 mjeseci 3 min 9 komentara

Nakon što se Velika nagrada Azerbajdžana pokazala nešto manje uzbudljivom od utrka na koje smo naviknuli proteklih godinu ili dvije – neki su vozači to objasnili skraćivanjem DRS zone. Naime, FIA je na početku godine objavila da će proučiti konfiguraciju DRS zona na temelju podataka koji su sakupljeni prošle godine, te shodno tome na prvih pet utrka 2023. napraviti određen promjene.

Tako je DRS zona na startno-ciljnom pravcu u Bakuu skraćena za 100 metara u usporedbi s prošlom godinom.

Lewis Hamilton kaže:

“Skratili su DRS zonu na glavnom pravcu. Ne znam zašto su to učinili jer smo tamo uvijek imali sjajno utrkivanje u DRS zoni. Ali, ovaj put je točka aktivacije bila prekasno.”

Lando Norris se slaže:

“Bilo je uglavnom nemoguće pretjecati, pogotovo kad se uzme u obzir naša brzina na pravcu. Nije pomogla ni kraća DRS zona nego prošle godine. Razgovarali smo o tome prije početka utrke. Svi vozači su na sastanku povukli upravo to pitanje.”

Kevin Magnussen je rekao da skraćivanje DRS zone nema smisla jer je ove godine teže pratiti bolid ispred sebe zbog promjene u tehničkom pravilniku s 2022. na 2023.

“Definitivno ova promjena nije imala smisla. Bolidi se teže prate nakon promjene pravila, ali također postaju sve kompleksniji pa je zbog toga normalno da je teže slijediti nekoga. Ako išta – trebalo je produžiti tu zonu.”

Logan Sargeant vjeruje da bi F1 i FIA trebali još jednom razmisliti o ovome:

“Ne možete učiniti baš puno, zaglavite iza nekog bolida. Zaista je teško pretjecati i približiti se nekome. Morao sam se pomiriti s time i vozio sam utrku prilično usamljeno. Najprije, trebali bi produljiti DRS zone od prošle godine. One su sve kraće i kraće, 100 metara kraće nego 2022., a to znatno otežava pretjecanje na kraju pravca.”

Predsjednik udruge vozača George Russell:

“Pretjecanje je teže nego prošle godine. Bolidi evoluiraju. Naravno, skraćuju se DRS zone i vozače se oko toga ništa ne pita. Malo sam razočaran što nas nisu uključili u tu raspravu. Nisam siguran da je FIA uopće svjesna što mislimo o tome koliko je teško pretjecati, a odluke o DRS-u donose na temelju povijesnih informacija.”

Brzina u najbržem krugu, George Russell, VN Azerbajdžana 2023.
Promjena brzina u najbržem krugu, George Russell, VN Azerbajdžana 2023.

Max Verstappen je napravio svoj najbrži krug u posljednjem krugu utrke, očigledno loveći dodatni bod, ali to nije bilo ni blizu dovoljno da nadmaši Georgea Russella koji je za taj cilj na bolid dobio novi set guma. Usporedba kruga se jasno vidi na priloženom grafu – nekoliko kasnijih kočenja i ranijih ubrzavanja donijeli su Russellu na kraju 1:43.370, dok je Verstappen ostao na 1:44.232, unatoč većoj maksimalnoj brzini za bolid Red Bulla.


Odgovor

9 komentara

  1. Blue Flag
    sinjski ushtipci Prikaži

    Ante kad na tribinu?



    3
    3

    0
  2. Mclaren
    kimi-f1 Prikaži

    meni je utrka bila dobra i bez pretjecanja. Možda veći razlog zašto ih nije bilo toliko je jer bolidi koji su trebali obaviti pretjecanja na ovoj utrci imaju dosta manji top speed od bolida ispred. Vidjeli smo kako Verstappen prolazi Leclereca i prije zone kočenja.



    2
    2

    0
    • F1puls Portal
      gosuasus Prikaži

      Meni je jučerašnja utrka bila gledljiva sve do točke kada sam shvatio da se Verstappen neće približiti Perezu, a ostatak grida vozi u svatovskoj koloni. No, slažem se da utrka može biti zanimljiva i uz mali broj pretjecanja. Baseline uvjet za vrhunsku utrku je da u njoj postoji tenzija i neizvjesnost za pobjedu kroz čisti trkaći tempo i strategiju.

      Pojam pretjecanja nikad ne promatram tako kvantitativno, nego kroz kvalitetu samog manevra. Hrpa recikliranih pretjecanja koja su izvedena na jedno te isti način mi neće doprinijeti zanimljivosti utrke. Smatram da su najbolja pretjecanja ona koja su relevantna za kontekst utrke, ali ne gube na važnosti ako ih se posve izvuće iz priče i promatra u izolaciji. Recimo, ne pamtim za koju je poziciju Raikkonen zaobišao Webbera s vanjske strane Casina u Monaku, ali majstorija mi je duboko urezana u sjećanje.



      7
      7

      0
  3. Fernando Alonso 14
    alonso5 Donator Prikaži

    Meni ovdje izgleda da je se FIA vodila logikom da ako skrate zonu da ce to malo otežati posao Red Bullu. A zapravo napravili su kontra efekat, jer RbR ce svakako pretjecati i sa produzenom zonom i sa skraćenom i bez DRSa. Isli su da ih uspore a zapravo su onemogućili druge da obavljaju pretjecanja na toj dionici jer puno je manja razlika izmedju auta sa začelja koji se međusobno bore i njima fali taman tih 100metara te zone. Isto tako je i sa Mercedesom, AM i Ferarijem koji su tu negdje i njima je isto falilo tih 100 metara pa da se mogu pretjecati.



    2
    2

    0
  4. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Mere biti, al i ne mere.
    Pitajte Alonsa kaj misli o pretjecanjima.
    Interesantno, oni koji nisu mogli pretjecati kao nekad (Mercedes, MCL…) se žale, oni koji su se cijelu utrku uspješno branili se hvale.
    Istina, treba prilagođavati duljinu DRS zona (možda i ukinuti)
    Pogledajmo R.B. Čim su prošla prva dva kruga i dobili DRS, oprali su Ferrari ko beba zvečku. Opet, ostale momčadi su to morale raditi uz asistenciju kvalitetnog vozača.
    Uostalom, tako je bilo i u godinama dominacije Mercedesa.
    Zapravo još gore.
    Mercedesi bi do prve promjene guma (s crvenih na ..) pobjegli toliko da su lagodno ulazili u boks i vraćali se na prva (ista) mjesta.
    Komplicirano. Ono, uškopiti najjače (R.B.) pa im zabraniti DRS.
    To bi opet bila jako proizvoljna odluka.
    Kažnjavati momčadi koje su napravile dobar bolid.
    Jedino ispravno rješenje je da svi imaju iste uvjete i da … Istina
    FIA mora puno više komunicirati sa vozačima.



    3
    0

    3
  5. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    Samo se vi zamajavajte sa imaginarnim problemima, predlažem da probate bolide sa dimenzijama bolida iz recimo 2004 ili ’05 godine. A ne, ipak ih produžite i neka teže tonu, možda je u tome caka 🙂



    4
    3

    1
  6. Marlboro
    F1bodul Prikaži

    Problem je šta su novi bolidi opet počeli praviti više prljavog zraka nego lani. Sainz je rekao kako je ovogodišnje bolide teže pratit nego lanjske, pa ima i u tom istine, možda će za 2024. promijeniti pravila oko difuzora i stražnjeg kraja da šta više tog prljavog zraka ide u vis a ne u bolid iza kao šta je to lani bio slučaj, puno više nego ove godine. No ni manjak DRSa nije pomogao no to nije glavni problem.



    1
    0

    1

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.