Audi planira započeti testove F1 pogonske jedinice do kraja 2023.

Izdvojeno

Luka Gregorić

Prije 1 godinu 2 min 15 komentara

Iz Audija stižu vijesti da će njegov program Formule 1 biti spreman za testiranje kompletne hibridne pogonske jedinice do kraja 2023, a broj novozaposlenih u programu bi trebao premašiti 300 ljudi.

Ulaganje u Sauber omogućit će Audiju da uđe u Formulu 1 2026. godine s tvorničkom pogonskom jedinicom i već formiranim trkaćim timom. Njihov ulazak u F1 bio je uvjetovan specifikacijom novih pravila za pogonske jedinice koja uklanjaju složenu i skupu jedinicu „toplinskog“ motor-generatora (MGU-H), povećavaju ulogu električne energije u bolidu te propisuju potpuno usvajanje ekološki održivih goriva.

Audi je službeno predstavio svoj F1 program u Kini na Auto Shanghai automobilističkoj manifestaciji i pritom pružio novosti glede samog razvoja programa. Audi tako potvrđuje da se jednocilindrični motor testira od kraja 2022. kako bi se kalibrirali mjerni instrumenti te validirao ispitni stol. Nadalje, prva verzija cjelokupne hibridne pogonske jedinice, koja se sastoji od motora s unutarnjim izgaranjem, elektromotora, baterije i elektroničkih upravljačkih jedinica trebala bi raditi na ispitnom stolu prije kraja 2023.

Tehnički direktor Audija Oliver Hoffmann dodao je:

„Projekt Audi Formule 1 uzeo je maha posljednjih mjeseci. Trenutno se postavljaju temelji naše pogonske jedinice za 2026. godinu.“

„Veliku važnost pridajemo radu na detaljima, primjerice – na materijalima i proizvodnim tehnologijama, a također se koncentriramo na teme kao što je upravljanje energijom hibridnog pogona.“

Audi također najavljuje proširenje F1 pogona u Neuburgu gdje je već zaposleno oko 260 stručnjaka, a taj bi broj trebao premašiti 300 ljudi prije kraja godine. Također, radi se i na infrastrukturnim nadogradnjama koje uključuju dodatne ispitne uređaje za razvoj pogonske jedinice instalirane u novoj zgradi od 3000 četvornih metara.


Odgovor

15 komentara

  1. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    Nadam se da će biti konkurentni od početka, bilo bi lijepo da imamo 5, eventualno 6 ( ako Honda jelte ostane) konkurentnih motora. To bi podiglo gledanost, kakve vještačke crvene zastave i ostale pizdarije, 6 ili više timova u pola sekunde i voila!



    1
    0

    1
    • Marlboro
      F1bodul Prikaži

      Honda ide s Astonom.
      Trebali bi uskoro i služebno najaviti u suprotnom će Honda imati pre veliki zaostatak.
      To će omogućiti Astonu slobodu u stražnjem dijelu bolida koju sad nemaju jer su vezani za Mercedes dok Red Bull ima i to je jedan od razloga Red Bullove prednosti.



      4
      3

      1
  2. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    To je taj pristup. Njemački. Nepoderivi.


    0
    -1

    1
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Možda je tako u sportu , no imam doma Hondu i Audi i imao sam i prije modele Honde i Audija. Nekako mi ova tvoja teorija prije pristaje japancima. Na kraju krajeva to i potvrduju iz godine u godinu studije koje se bave istraživanjem oko zadovoljstva kupaca kvarova itd. Pa čak i sada kada gledamo siru sliku u F1 Honda sa RB om drži lekcije svima i ne spominje se njihova zasluga u ovome ni malo. Lani je RB za sve ostale bio raketa a to nije samo do bolida i šaije. Njemački pristup je u Mercedesu bio takvim kakvim ga mnogi opisuju. Sada baš i nije takav a da ne pričam o epizodi Bmw a u F1. Što će Audi napraviti, to možemo samo nagađati.



      2
      2

      0
      • Formula 1
        majic13 Prikaži

        Zar se nije pisalo da Honda nije najjaca na trenutnom gridu, ali zbog najboljeg aero paketa Red Bull dominira?



        1
        0

        1
      • avalon Prikaži

        Alonso1983 ….. ovde pišemo o F 1 , a ne o “običnim” autima . istina , lani su RB/honda izdominirali i veliki dio zasluga ide šasiji jer da nije tako već prilikom povratka u F 1 2015. bi bili bar malo bolji nego su bili ali u onakvom konceptu šasije McL nisu imali baš uspješan povratak . u 4 sezone McL/honde alonso je ima 7 odustajanja vezanih uz PU , button 3 u 3 sezone . LH sa MB u 11 sezona 3 odustajanja , bottas u 5 sezona 2 odustajanja zbog PU = oba zajedno imali su manje odustajanja nego alonso sam .
        šta se tiče BMW -a i njihove epizode u F 1 bolje da je nisi ni spomenija u ovoj komparaciji nijemaca i japanaca jer meni padaju na pamet epizode yamahe , a naročito toyote koja je ulupala ogromna sredstva uzalud . bolidi sa yamahinim motorima su kroz 8 sezona uspili ostvarit 2 podija , najbolji rezultat u konstruktorskom im je bilo 7. misto iz 1994. , a najbolji vozački plasmani su im bili P 12 blundella ( 1994. ) i hilla ( 1977.) . toyota je bila nešto bolja ali s obzirom na uloženo … u 8 sezona 3 PP , 4 FL i 17 podija . u konstruktorskom su 2 X završavali 4. , a u vozačkom su 2 X završavali 6. BMW z arazliku od ovih japanaca je 16 sezona ostvarija jednu titulu sa piquetom 1983. 3 X su prvenstva u konstruktorskom završavali na P 2 , ostvarili su 20 pobjeda , 33 PP , 33 FL i osvojili 86 podija .
        nije ovo prvi put da se audi prihvata nečega recimo van svoje branše … pod njima ducati dobro “plovi” u moto GP – u . šta će audi napravit možemo samo nagađati i sa ovim se slažem ali sudeći po izjavama teh direktora hoffmanna izgleda da zaista studiozno pristupaju ulasku u F 1 . za sada bar na “papiru” to izgleda ozbiljnije nego pristupanje honde kod njihovog povratka u F 1 .



        1
        0

        1
        • Stefan Bellof
          pigmalion Prikaži

          Ah, kada se sjetim Yamahe u F1. 😍😍
          Prvo Zakspeed, pa onda u Brabhamu, dalje, ispravite me ako griješim; Jordan, Tyrrell, Arrows ( Hillova nesuđena pobjeda u Mađarskoj,…… 😥😥 )

          Zaboravio si Subaru ( Coloni ), te Isuzu ( Lotus ).

          Inženjer John Judd je radio Yamahu. 😎


          0
          0

          0
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Znam prijašnju povijest japanaca no spomenuo sam ako gledamo sadasnje stanje da trenutno RB sa Hondom drugima dijeli lekcije. Jesu imali neuspjeha no imali su i jednu od najvecih dominacija sa McLaren Hondom. Pa ako spominjemo kikseve onda treba spomenuti i uspjehe. Bmw ima neuspjesnu epizodu u F1 a uspjeha jako malo. Osvrćem se na tu mantru o najboljim njemcima i englezima jer špagetari i ostali ne znaju ništa. No povijest pokazuje da i drugi znaju ubosti i pobijediti pokoju sezonu kao Honda ili npr Renault itd. Točnije gledano među najuspješnijim proizvođačima motora su i Renault i Honda. Npr neki englezi nisu kadri proizvesti svoj motor 50 godina a sprdamo se japancima ili francuzima.



          1
          1

          0
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          I još jedna stvar oko lanjske sezone. Ne bih se složio da je to isključivo do šasije jer kako onda objasniti da je Honda po ravnom prolazila Ferrari na pravcima lakoćom dok u obrnutim slučajevima bi Ferrari jako jako teško sustizao Hondu kada bi bio iza. Max bi Leclerca obilazio bez da se ovaj pokusava obraniti dok u obrnutim situacijama uglavnom Ferrari nije ni mogao napasti. Pričamo o ravnim djelovima staza gdje se koristi drs. Po meni je lani Honda imala najbolji motor i jako malo zasluga se pripisuje Hondi. Kada su bili loši bio je i McLaren loš što je pokazao na svim motorima da bolid im i nije nešto. Je Honda bila loša no nakon razlazka sa McLarenom su procvali i počeli raditi dobre rezultate. Honda je prošla put od daleko najgoreg motora do najboljeg (bar po meni prošle godine). I to je vrijedno pohvale. Bilo bi zanimljivo vidjeti npr jedan Ferrari ili Renault da uskoče sa godinom zaostatka u nova pravila koliko bi im trebalo da pohvataju konce. Npr Ferrari je tu konstantno a suša traje od 2008. Honda je došla 2015 i plovi prema trećoj tituli kao dobavljač motora. A to bi se statistički do 2026 moglo još dobrano podebljati. Ja Hondinu epizodu nakon povratka bez obzira na debakl sa McLarenom smatram uspjehom.



          1
          1

          0
        • avalon Prikaži

          Alonso1983 … mislim da je neozbiljno “prevodit” tuđe komentare da bi ti pasali . npr pišeš “Ne bih se složio da je to isključivo do šasije …” ako se referiraš na ovo moje “…veliki dio zasluga ide šasiji ..” možda sad primjetiš da lanjski uspjeh RB/honde nisam isključivo pripisa šasiji ali veliki dio da . uostalom da “širiš sliku” valjda bi primjetija da je lani i alfa tauri koristila istu hondinu PU pa ? šasija RB je bila neuporedivo bolja od šasije AT , RB je osvojia dvostruku krunu , AT je završija 9. u konstruktorskom , gasly ka bolje plasitani vozač AT 14. , a PU ISTI ?!?!? šasija nema veze sa rezultatima ?
          znaš prijašnju povijest japanaca , spomenija si da ako gledamo sadašnje stanje , a vraćaš su u povijest spominjući BMW i njihovu neuspješnu epizodu , japansku sa toyotom , yamahom … ma to je bilo davno , nije vridno spomena ali BMW je dobro spomenit iako je uz sav neuspjeh bija svemirski brod u pdnosu na bolide “pokretane” motorima yamahe , toyote je rjbga … neuspješni nijemac i uspješni japanci tj honda , ove druge japance “zaboravimo” .
          lako je danas pronać ko su bili najuspješniji proizvođači motora .. za tebe renault i nezaobilazna honda ALI ima tu još jedan izuzetan proizvođač motora zapisan u povijesti F 1 ford cosworth ;) 10 konstruktorskih titula , 13 vozačkih . honda npr 6 konstruktorskih , 7 vozačkih računajući i ovu maxa iz 2022. spominješ se i dominacija honda sa McL , 6 uzastopnih titula no da te podsjetim ( mada ovo vjerovatno znaš :) ) bolidi “pokretani” ford cosworthom su od 1968. do 1974. dominirali u 7 uzastopnih sezona . renaut u 6 ( ka i honda ) od 1991. do 1997. ako računamo i “špagetare” ( kako častiš taljane ) honda je tek 4. po uspješnosti od velikih proizvođača .
          da s eosvrnem i na pouzdanost “obićnih” aut akad već spominješ svoju hondu , audi … početkom 2022. po istraživanju test anakoop – a ( belgijska organizacija za zaštitu potrošača ) na više od 60 000 auta najmanje kvarova su imali vozači lexusa , subarua , toyote , mitsubishia , kie … . honde sa kojima nema problema/kvarova su tek na 8. mistu jedva nešto bolje od seata ( VW ) ili dacie ( renault ) ;) istina od honde su “kvarljiviji” mazda i nissan ali je npr pouzdaniji suzuki . top evropljani se nisu proslavili , mercedes je tek 18. , BMW 19. , audi tek 23. ali nisu to velike razlike u postotcima
          da s evratim F 1 … čini mi se da si zaljubljen u hondu kad napišeš “Po meni je lani Honda imala najbolji motor i jako malo zasluga se pripisuje Hondi. ” pa zasluge za 4 uzastopne titule RB/seba nije dobija ni renaut , dapače iz RB usprkos 4 uzastopne dvostruke krune stalno su se žalili na renautov motor . interesantno i8kao si svjestan DRS – a ( spominješ ga ) u svrhu veličanja hondine PU pamtiš kako je na ravnom max pretica ferrari sa lakočom , dok ferrari teško sustiza RB kad bi bija izad .. naravno , svi znamo da šasija nema veze sa praćenjem bolid ispred u prljavom zraku zar ne ? neki znaju kazat da se konkuretnost bolid vidi po plasmanu 2. vozača , a sergio je sa najboljom PU lani završija 3. ( Ok , možda je moga i 2. da je max bija “milostiv”) ali russell je sa MB završija iza sergia sa – 30 u svojoj PRVOJ sezoni mercedesa . AT je sa ISTOM PU imala katstrofalnu sezonu , haas(ferrari) AM ( mercedes ) alfa romeo (ferrari) su ih nadmašili plasmanom . mislim da su PU honde , ferraria i mercedesa bile jako blizu , razliku su radili max sa perfektno usklađenim timom , ferrari je napravija puno grešaka , mercedes je fula sa svojom šasijom … opet ta “nevažna” šasija je “kumovala” lošijim rezultatima mercedesa jer PU je djelovala pouzdanije od PU honde u RB .. gledano kroz razloge odustajanja .


          0
          0

          0
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Ako ćemo gledati AT onda trrba pogledati druge ekipe sa Mer i Ferrari motorima kao Alfa Hass Williams i AM. Nisu se ni oni proslavili zar ne? Poanta moje priče je da kada je Max bio iza Leclerca ( barem u prvim utrkama sezone dok su bili du negdje) Max bi po ravnom vrlo lako dostizao Ferrari dok u obrnutom slucaju nije bilo ni priblizno tako. Znam da je sasija bitna kao i aerodinamika i da o istoj ovisi max brzina pa se rade kompromisi za max brzinu na pravcu i losije drzanje po zavijima ili obrnuto. Isto tako je bitno koliko je netko nekome blizu na izkazsku iz zavoja a to sve ovisi do cijelog paketa, potrosnje guma itd. Prucam iskljucivo o situaciji kada je npr Max 20-30m iza Ferrarija ili Mercedesa i obrnuto. Max je uz drs prolazio lakocom dok Leclerc u mnogim situaicjama nije mogao doči do RBa. Max kada bi napadao nerijetko bi do zavoja ostavio Leca za nekoliko dužina bolida dok ovaj drugi ako bi došao blizu rba to bi bilo maximum. Npr u prvoj utrci su djelovali u Bahreinu izjednaceni po pitanju snage. No vec u drugoj i iducim utrkama je to djelovalo pono bolje od strane Honde izuzev Australije i Austirje gdje je Max ocito imao probelma sa gumama. Kod Mercedesa je sasvim drugi problem bio i kod njih ne znamo pun potencijal jer je bolid poskakivao nenormalno. No rekao bih svejedno da im motor nije ni blizu kao proteklih godina. I sto se pouzdanosti tice, je RB imao kvarova no bilo je svacega no najmanje otkazivanja motora. Ako se ne varam prva odustajanja su bila zbog nekakvog curenja. U svakom slučaju su bili bolji od Ferrarija koji je gorio malo više puta od Honde.


          0
          0

          0
      • Chequered Flag
        AnteF1 Prikaži

        “no imam doma Hondu i Audi”

        Koliko si km napravio u godini s Hondom koliko s Audijem?


        0
        0

        0
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Sa tri Honde nekih 650 tkm a sa dva Audija oko 250tkm s tim da sa b9 nedavno kupio. Za Honde imam samo rijeci hvale i doslovno su nepodorive. Prvi audi nije bio vrijedan hvale no u usporedbi sa francuzima i talijanima (žena vozila) citroen c4 i fiat. Audi je za njih space shutle. Talijan i Francuz mi u dvorište više neće doći.


          0
          0

          0
        • Alain Prost
          Alain Prost Prikaži

          Dvije honde accord type s, civic type r, bez problema, ali j… me talijan, 520 tkm, neće da stane, nikad dirano, biće da je neka greška…



          1
          1

          0
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Ma mehaničķi … motor mjenjač isl na fiatu sto sto ga je zena imala je ok. Ali sitnarije , elektronika, klima, ventilacija, tipke , prekidači curenje pumpe goriva, curio je hladnjaka ulja 3 puta, puknuti federi u dva navrata , kugle krajnici manđete , stabilizatorske stangice, lezajevi amortizera, hladnjak motora curio, letva volana dva puta, raspao se mehanizam suvozačkog prozora na struju. Greške motora , egr problemi, nemiran rad u leru , svjetla pregaraju ko na božićnom drvcu. Limarija dosta procvjetala za 10 godina star auto. Dosta dotrajalih crijeva oko motora od hladnjaka do crijeva klimi i nekakvih kapa koje su istrunule. Napunis klimu za mjesec dana ne radi. Popravis , za 2 mj opet ne radi. Uglavnom jako lose iskustvo za 3 godine sto je bio kod mene. Razumijem ja da je dosta toga potrosna roba ali toliko toga u 3 god je bolesno . Ovo sve je mimo redovnog održavanja. Svako malo je nesto curilo lupalo ili se pokvarilo.


          0
          0

          0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.