Jedna utrka za ulazak u legendu

Oktanski koktel

Ante Maras

Prije 1 godinu 5 min 6 komentara

Nastup u utrci F1 san je velikog broja fanova ovoga sporta i svakog koliko toliko profesionalnog vozača utrka. Velikoj većini to ne uspije pa je sami ulazak u kraljicu motosporta velika čast i prilika života, iako samo na jednu utrku. Iako su gotovo svi koji su nastupili samo jednom u F1 postali samo dio statistike, jedan vozač je uspio ne postati još jednim dijelom statistike F1 te se mnogobrojni i dalje sjećaju njegovog neobičnog i nevjerojatnog nastupa.

Riječ je o Markusu Winkelhocku, njemačkom vozaču utrka rođenog 1980. godine u Stuttgartu. Utrke su mu bile u genima s obzirom na to da su njegov otac Manfred te stričevi Joachim i Thomas bili velika imena njemačkog motosporta 80ih i 90ih godina(Joachim je osvojio Le Mans 1999. godine za upravljačem BMW V12 LMR), a otac i stric Joachim su također imali izlete u F1 tijekom 80ih godina. Nažalost, njegov otac pogiba 1985. godine na utrci Budweiser 1000 km u Mosport Parku pokraj Toronta u sklopu WEC prvenstva za upravljačem Porschea 962C. To ga svejedno nije odvratilo od bavljenja motosportom. U ranijoj fazi karijere nastupa u Formula Renault i Formula 3 prvenstvima te u DTMu, s dobrim rezultatima, ali koji ne iskaču pretjerano.

U F1 ulazi kao test vozač Midlanda 2006. godine te je nastupio na slobodnim treninzima u Bahrainu, Australiji i Mađarskoj. Ostaje kao test vozač momčadi i 2007. godine, iako je momčad u međuvremenu promijenila vlasnika te je postala Spyker. Prvu pravu i jedinu priliku dobiva na VN Europe 2007. godine koja se održala na Nürbringurgu budući da Spyker raskinuo ugovor s Christijanom Albersom pa se momčad odlučila za Nijemca kao njegovu kratkotrajnu zamjenu. S obzirom na to da je Spyker bila momčad sa začelja, 22. mjesto ujedno i posljednje na gridu. Iako subota nije nagoviještala puno, nedjelja je donijela utrku koju se neće moći tako lako zaboraviti, a jedan od glavnih aktera je upravo junak naše priče.

Iako je uoči formacijskog kruga sunce obasjavalo stazu, ubrzo su se nadvili veliki oblaci te Spyker izvodi kockanje koje se ubrzo pretvorio u trenutak genijalnosti i pri kraju formacijskog kruga poziva Winkelhocka u boks po set guma za kišu, zbog čega je morao startati iz boksa. Prolom oblaka koji se dogodio u prvom krugu izazvao je kaos na stazi obzirom da su mnogi zbog kiše izletjeli sa staze, a ostatak grida je odmah pojurio u bokseve što je izazvao dodatan kaos. S druge strane, Markus Winkelhock jednostavno je jurio na stazi te je pri kraju prvog kruga pretekao Raikkonena koji je zbog neuspješnog ulaska u boks bio prisiljen odraditi još jedan krug na kišom natopljenoj stazi. Winkelhock je nakon 2. kruga već imao 19 sekundi prednosti, a na kraju 4. kruga čak 33 sekunde prednosti nad drugoplasiranim Massom. Nažalost po njega, sreća je bila kratkog vijeka obzirom da je kiša postala vrlo jaka, toliko jaka da se stvorio potok kroz prvi zavoj, a neki vozači su ostali zakopani u tom zavoju, točnije Scott Speed, Vitantonio Liuzzi, Jenson Button, Nico Rosberg i Winkelhockov momčadski kolega Adrian Sutil. Iako je i on izletio u prvom zavoju i ostao zakopan, Lewis Hamilton je uspio zadržati bolid upaljenim te ga je dizalica vratila na stazu. Nakon nekoliko krugova, pokazana je crvena zastava i utrka je prekinuta. Nakon što se kiša smirila, vozači su vraćeni na start, a Markus je svoj drugi start odradio na prvom mjestu.

Utrka je započela iza sigurnosnog automobila te je odlučeno da svi koji zaostaju za krug se mogu vratiti u krug vodećeg, a jedini koji je bio u toj situaciji je bio Lewis Hamilton. U nadi da će kiša pojačati, Spyker se odlučio ponovno kockati te je ostavio Winkelhocka na gumama za kišu. Nažalost po njega, kocka se ovaj put nije isplatila te je počeo padati u poretku obzirom da su se ostali na gridu odlučili za intermedijalne gume. Kraj njegovog puta u F1 dogodio se u 15. krugu kad odustaje zbog kvara na hidraulici, a unatoč njegovom sjajnom nastupu, Spyker je zbog sponzorskih razloga odlučio uzeti Sakona Yamamota koji je vozio za nizozemsku momčad do kraja sezone. Kratak, ali sjajan nastup Markusa Winkelhocka dodatno podiže činjenica da je imao samo 3 dana iskustva s navedenim bolidom te da prije nije imao iskustva voziti bolid F1 u kišnim uvjetima. Do danas ostaje jedini vozač u povijesti F1 koji je startao zadnji i vodio u utrci na svome debiju te zbog crvene zastave je jedini vozač u povijesti F1 koji je na istoj utrci startao na posljednjem i prvom mjestu.

Nakon F1 koncentrirao se na GT prvenstva gdje je ostvarivao jako dobre rezultate, od kojih se izdvajaju naslovi GT1 World Championshipa 2012. godine, Intercontinental GT Challengea 2017. godine te čak 4 pobjede i 3 dodatna podija na 24 sata Nürburgringa, zbog čega se može reći da mu Ring jako dobro leži. Pomalo je šteta što nije dobio šansu u Spykeru barem do kraja sezone nakon sjajnog nastupa na Ringu kojem je kumovalo malo sreće s njegove strane. Ako išta, ima lijepu uspomenu iz avanture u F1 te podosta materijala za pričati svojim unucima. Budimo iskreni, nema baš puno vozača koji su uspjeli biti u vodstvu preko 30 sekundi u backmarkeru ispred velikana F1 kao što su Alonso, Hamilton, Raikkonen, Massa, Rosberg i Kubica u svom debiju i to još u svom debiju nakon starta s posljednjeg mjesta po kiši natopljenom Ringu. Sasvim dobar materijal za priču unucima dok bude s njima igrao briškulu, trešetu ili belu.


Odgovor

6 komentara

  1. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    baš sam maloprije gledo taj nurburgring zbog rasprave na drugoj temi.
    legendarna utrka i njegov nastup. srećom niko nije strado od kiše, bagera pored staze i sc-a.

    znači osim od bagera lewis profitiro i od charlieja. puka slučajnost. :D



    6
    6

    0
  2. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Pastor Maldonado.
    Moja (poslijednja) legenda.
    Imena ću mu se uvijek rado prisjetiti.


    0
    -1

    1

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.