Tehnički direktor Alpinea: Nije poanta hvatati najbolje vrijeme na najmekšim gumama

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 1 godinu 3 min 12 komentara

Jedna od ekipa o kojoj se najmanje razgovaralo tijekom tri dana testiranja u Bahreinu svakako je Alpine. Oni nisu hvatali najbrže krugove na mekšim gumama i pritajeno su odrađivali svoj program. Tehnički direktor Matt Harman pojasnio je na što se fokusirala njegova ekipa za ovu sezonu:

“Cilj je bio spustiti stražnji dio bolida koliko god je moguće i tako dobiti downforce. Razvili smo neke nove ideje kako bismo ostvarili taj cilj. Sad možemo biti niži nego prošle godine.”

Harman je bio zadovoljan onime što su pokazali na tri dana testiranja u Bahreinu. Bolid se ponaša kako su očekivali, te nije bilo nikakvih neugodnih iznenađenja.

Međutim, Alpine je odradio samo 353 kruga, što ih stavlja na pretposljednje mjesto po kilometraži. Međutim, Harman kaže da se ne radi o problemima:

“Imali smo nekoliko stanki u programu uglavnom zato da integriramo neke nove sisteme u bolid. Radili smo promjene setupa također. Sve je još uvijek novo i treba malo vremena da se sve uštima. Možda se za ubuduće moramo malo bolje pripremiti da te stvari obavljamo brže.”

“Isprobali smo jako puno postavki. Važno je da znamo koje nam sve alate ovaj bolid pruža. Želimo znati kako će bolid reagirati kad dođe na različite staze. Ponekad se satima razgovara o dojmovima sa staze tijekom testiranja. Morate biti hrabri i ne žuriti, čak i po cijenu nekoliko kilometara.”

Važna tema ove dvije godine svakako je težina bolida. Upravo zbog tako poželjnog “mršavljenja” Alpine je testirao sve komponente:

“Malo smo štedjeli masu na svim područjima. Na kraju smo solidno ispod limita od 798 kilograma. Sad se možemo igrati s ponešto balasta, što prošle godine nije bio slučaj. Pokušali smo nekoliko rješenja i dobili pozitivne rezultate. Možemo biti zadovoljni ovim testiranjem.”

Najbrže vrijeme Alpineovog novog A523 bilo je 1:32.762, što je najsporije od svih ekipa. U usporedbi s prošlogodišnjim testiranjime u Bahreinu oni su jedini koji su bili sporiji. No, Harman zaključuje da nije poanta hvatati najbolje vrijeme na najmekšim gumama nego shvatiti što Ocon i Gasly traže od novog bolida.

“Sad imamo puno više opcija kad smo proučili kako bolid funkcionira. Naravno da smo htjeli osigurati da je bolid pouzdan, to se ne smije prepustiti slučaju.”

VN Bahreina: 3.-5. ožujka1. TRENING: 12:30
2. TRENING: 16:00
3. TRENING: 12:30
KVALIFIKACIJE: 16:00
UTRKA: 16:00


Odgovor

12 komentara

  1. Fernando Alonso 14
    AlonsoForever Prikaži

    Nije kod tih Francuza poenta mnogo što šta, a oni pričaju o poenti xD Nisu ni mogli brže voziti jer im nema ko sklopiti bolid, naštimati i usmjeriti ih sada u pravom smijeru da ide razvoj bolida za godinu, pa se sada kao “vade” nisu odvezli jer nešto kriju…. :D priče za malu djecu, fraze, floskule…
    Neće ih ove godine biti redovno u top 10, možda na jesen da pođu redovno osvajati bodove, ili ako se McLaren, Alfa Romeo i Haas počnu zbunjivati u trkama i griješiti kao Ferrari prošle godine, onda tu oni mogu uskočiti.
    Takođe, nije poenta misliti, Harmane, da ti najstariji i najiskusniji vozač ne može isporučiti što tražiš od njega, pa da mu daš 4,5-godišnji ugovor, a pritom ti znaš, svjestan si, i svi vi Francuzi da niste u stanju, niti ćete biti napraviti šampionski bolid.
    Nije poenta nadati se i misliti da ćeš sa SLUČAJNIM pobjedicima u Formuli 1 (Gasly i Ocon) moći ostvariti isto što i sa Fernandom Alonsom, samo jer ti se ne isplati držati skupog pravog vozača u svojim redovima zato što znaš da nećeš vrlo moguće nikada postati svjetski prvak, da ne odeš u minus xD Trebao bi i to da vidiš.

    Mnogo toga nije poenta kod Francuza i Alpine, ali… xD Vidjet će sami sa čim će se suočiti ove godine.



    3
    -6

    9
    • Pierre Gasly
      jenson Donator Prikaži

      Polako, nije još ni prva utrka. A već neki znaju poredak na jesen.
      Slažem se da je Alpine imao očajnih odluka lani, pogotovo onaj cirkus s vozačima, ali u F1 ne postoje slučajni pobjednici. Koliko god da ti se stvari poklopi ipak moraš dovest taj bolid do cilja. A i Ocon i Gasly su imali dobar dio utrke nekoga tko im puše za vratom



      2
      2

      0
      • Fernando Alonso 14
        AlonsoForever Prikaži

        A mislio sam “slučajni”, da objasnim, da nije Alonsa bilo u Mađarskoj 2021 koji je radio kao timski igrač, odlučio je pokriti cijeli tim, Ocon ne bi pobjedio nikada u životu, još na to, sav onaj haos u prvoj krivini Ocon se samo slučajno našao na pravom mjestu u pravoj sekundi vremena trke, i komotno skrenuo desno i probio se na P2 isprva ako se ne varam? pa kasnije preuzeo P1, i tu je za njega cijela trka završena. Kasnije samo javili Fernandu šta se događa na vrhu i godilo im je njegovo iskustvo šta treba da uradi i koliko, i žilavost protiv Hamiltona. To je priča Oconove pobjede koja se neće ponoviti više nikada, a i ako bude, opet će biti iz takve slučajnosti, jer nije taj kalibar vozača da napravi neko čudo i impresionira publiku. Em je od prošle sezone postao pomalo arogantan… Ne bih rekao da će se proslaviti u F1, osim još par podijuma po sezoni(ako i to) i solidnih bodova.

        Gasly u Monzi 2020, da nije bilo onog iznenadnog karambola u toku trke koji je prekinuo cijelu trku i još Hamilton pao na zadnje mjesto, pa zbunjeni nesrećni Bottas, i na kraju Sainz koji nema šampionski nerv u sebi i brzinu da napadne do kraja, full, na sve ili ništa da ode, vidjeli smo primjer Kanade 2022 protiv Maxa, repriza Monze 2020….. da ne smaram sa još riječi xD izvinjavam se.

        Zato kazah “slučajni pobjednici” jer nemaju “ONO NEŠTO” u sebi, da se prosto izrazim muda, da u BILO KOJIM okolnostima trke naprave nešto da se kaže “e OVO je njegovo i samo njegovo djelo 100% i on je za to zaslužan”.



        3
        -4

        7
        • Pierre Gasly
          jenson Donator Prikaži

          Shvaćam što želiš reći, obojica su imali brdo sreće u tim utrkama. Ali bez toga i nije bilo moguće pobjediti u zadnjih 6 sezona ako nisi u top 3 ekipe. Ali opet, morali su se itekako namučiti da osvoje tu pobjedu. Nije to tek tako. Pogotovo jer su obojica po prvi put se našli u takvoj situaciji, to je ogroman pritisak.
          Npr. Stroll je na restartu u Monzi 2020. bio ispred Gaslyja pa je loše startao i kasnije se u istom krugu prekočio i izgubio mjesto od dvije Alfe i Sainza ako se dobro sjećam. A znamo kakav je bolid imao te godine. Mogao je i on pobjediti, i to komotno, ali nije.
          Norris je isto imao dvije prilike za pobjedu 2021. U Rusiji je vozio vrhunski sve do kiše pred kraj, kada nije imao smirenosti niti on, a ni McLaren. A u Italiji bude taman mrvicu sporiji od Ricciarda kojeg je natamburao pošteno u zadnje dvije sezone. Ne želim reći da je zbog toga Norris lošiji od dva Francuza, nego to da nije tek tako pobjediti u F1, koliko god sreće imao, pogotovo prvi put



          6
          6

          0
        • Renault
          Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

          Kakva frustracija na sami spomen francuza, Renaulta, vozača, momčadi…
          Toliko su nesposobni da moraju kiksati McLaren, Alfa Romeo i Haas počnu zbunjivati u trkama i griješiti kao Ferrari prošle godine, onda tu oni mogu uskočiti

          čak i moćna Alfa i Haas da bi Renault došao do kakvog boda. Čudi me da nisi i Williams uvalio u taj moćni dvojac, koji kad odustanu, onda Bogu hvala otvore se karte za uhvatit pokoji bod.

          a pritom ti znaš, svjestan si, i svi vi Francuzi da niste u stanju, niti ćete biti napraviti šampionski bolid

          zar nisu napravili šampionske bolide 2005. i 2006. ili je vjerojatno to Alonso izvukao 150 % iz nešampionske francuske krame?

          Neće ih ove godine biti redovno u top 10

          Vidjet će sami sa čim će se suočiti ove godine.

          Majkemi počinje me biti i pomalo strah tebe, jer izgleda da si ti neki ili prorok ili vještac koji baca uroke, pogotovo čitajući ovaj zadnji citat.
          Što se tiče pobjeda Gaslyja u Monzi i Ocona na Hungaroringu, normalno da se one nikad nebi dogodile bez krša i loma, jer momci nisu sjedili u bolidu koji im može dati pobjedu u čistoj trci. Gasly je imao sreću da su se dogodili SC-evi u pravom trenutku i da je Hamilton ušao u boks dok je boks bio zatvoren, pa je zbog kazne od stop and go 10 sek izašao zadnji, a Ocon je imao sreću da su Bottas i Stroll napravili dar-mar na startu Mađarske, a onda još i Hamilton neulazi u boks zamijeniti intermedije sa suhim gumama, dok su svi to odradili. Krug iza je ušao, vratio se na zadnje mjesto i na kraju zadnji kotačić koji je bio potreban za Oconovu prvu pobjedu je fantastični Fernando Alonso koji je izludio Hamiltona skoro desetak krugova, koliko ga ovaj nije uspio preteći u dosta bržem bolidu. Po tebi je Oconova trka završena u prvom krugu VN Mađarske, a ne spominješ da mu je cijelu trku UNUTAR drs-a bio četvrerostruki svjetski prvak Sebastian Vettel, par puta ga i napao, Ocon se odlično branio i niti jednu jedinu grešku napravio nije, niti jedno kasno kočenje ili blokiranje kotača, kao što ih je npr. blokirao Alonso, pa ga je zbog toga prešao Hamilton. Ja Alonsa stvarno volim i zahvalan sam mu za sve što je napravio za Renault, da ne govorim što mi znače ta dva naslova prvaka, ali brate ti patološki mrziš sve francusko oko renaultove momčadi. Ali zapamti ovo, da nije bilo francuza/Renaulta Alonso nikad prvak bio nebi, ko zna bi li ikad i dobio šansu u nekom jačem timu ili bio odvozio dvije-tri sezone za Minardi i ćao. Istina i meni je onaj Szhafnauzer odvratan i nije mi drago što je u mom najdražem timu, živciraju me i de Meo i Rossi što su ga doveli i što forsiraju tu Alpinu pored Renaulta, Oconu sam se spomenuo majke milijun puta zbog onih duela sa Alonsom prošle godine, pogotovo u Saudijskoj Arabiji, ali sjeti se da nije bilo Renaulta da Alonso vjerojatno nebi ni bio na gridu ni ove, ni ovih zadnjih par godina, jer ga je Renault povukao iz mirovine i doveo u momčad 2021. godine. Bar malo pokaži poštovanja za sve što su mu omogućili tamo od početaka njegove avanture u F1, do ove sadašnje rehabilitacije iz mirovine.
          Svako dobro ti želim :)



          2
          2

          0
        • Renault
          Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

          Malo sam zeznuo ove citate, Moj tekst je pod citatima, a ne obrnuto, ali mislim da je sve jasno :D


          0
          0

          0
    • Alfa Romeo
      laky614 Prikaži

      Treba pričekati prvu utrku, pa onda komentirati di je tko. Već sam na par mjesta počitao da bi Alpinea mogla biti veliko iznenađenje po brzini. Isto tako ima puno mjesta di se govori da su loši. Pričekajmo kvalifikacije i utrku pa cemo bolje znati.


      0
      0

      0
    • avalon Prikaži

      AlonsoForever …. kad si već toliko puta spomenija poantu mislim da je sva poanta tvog komentara sažeta u ovome “Nije poenta nadati se i misliti da ćeš sa SLUČAJNIM pobjedicima u Formuli 1 (Gasly i Ocon) moći ostvariti isto što i sa Fernandom Alonsom, samo jer ti se ne isplati držati skupog pravog vozača u svojim redovima zato što znaš da nećeš vrlo moguće nikada postati svjetski prvak, da ne odeš u minus xD Trebao bi i to da vidiš.” ili ukratko u alonsu i njegovom odlasku iz alpine .
      ako se razborito pogledaju izjave harmana izgleda da su u alpini ispravno shvatili ovo kratko testiranje . radit na spuštanju bolida da bi poboljšali downforce , mijenjati setup , integrirati nove sisteme u bolid , isprobavanje novih postavki u svrhu shvaćanja ponašanja bolida na različitim stazama …. mislim da to i je svrha predsezonskih testiranja , a ne ganjanje brzine . dobar primjer je ferrari . na testiranjima su znali bit wowww , a u sezoni to nismo gledali . jedina zamjerka alpini može bit mali broj odvoženih krugova jer se teško može zaključit koliko će PU biti pouzdana .
      možda im nema ko složit bolid kako pišeš no lani su u konstruktorskom bili bolji nego 2021 pa izgleda da ipak imaju nekog tko “nešto” zna ;) svi timovi koje spominješ ( zaboravija si spomenut i alfu tauri ) su obje sezone od kad je renault “posta” alpine su im gledali u leđa zar ne ? znači već 2 sezone su spomenuti timovi “zbunjeni” u borbi sa francuzima :) :) kad čitam tvoj komentar ispada da je šala mala složit šampionski bolid . čak je i newayu koji je doša u Rb trebalo 4 sezone da složi šampionski bolid , a zatim još 7 sezona ( od 2013. do 2021. ) sa složi šamionski bolid koji će pobjedit merc . mercedes se “kilavija” 4 sezone dok nije složija takav bolid . ferrari i McL to više od decenije to ne uspijevaju .
      “Nije poenta nadati se i misliti da ćeš sa SLUČAJNIM pobjedicima u Formuli 1 (Gasly i Ocon) moći ostvariti isto što i sa Fernandom Alonsom,..” a šta je to alina ostvarila sa fernandom ? 2021. je završija 10. , a 2022. je završija sezonu na 9. mistu u alpini koja je završila ka best of the rest iza RB , MB i ferraria .
      pusti priče o slučajnim pobjednicima jer bi neko moga kazat i da je alonso slučajni pobjednik sezone 2006 . zbog odustajanja MS u japanu ili lewis 2008. zbog glocka ;) u mađarskoj velika zasluga za pobjedu ocona ide alonsu koji je majstorski “zadržava” lewisa . mora bit da je alonso bija čudotvorac jer u alpini koju francuzi ne znaju složit kako treba je odoljeva 7 X prvaku u 8 sezona najdominantnijem bolidu . možda alpina i nije bila tako loše složena ili je sve bilo samo do alonsa ;)
      jesi li primjetija da je krš na startu pomoga i fernandu , ne samo oconu ? jesi li primjetija da je 4 X prvak seb u jednom trenutku (49. krug npr ) bija tek 0,2 s iza ocona ? misliš da to nije bija pritisak na mladog vozača i šansa da “pukne” pod pritiskom ? a na kraju ocon je pritisak izdrža , nije napravija grešku i završija ispred seba sa gotovo 2 s prednosti ;)
      osim šta omalovažavaš francuze/alpinu , ocona , gasly – a omalovažavaš i sainza kad napišeš u svom drugom komentaru “… Sainz koji nema šampionski nerv u sebi i brzinu da napadne do kraja, full, na sve ili ništa da ode, vidjeli smo primjer Kanade 2022 protiv Maxa, repriza Monze 2020…..” izgleda da neke stvari ne shvaćaš . na kraju trke kad si 2. iči na sve ili ništa i možda u kamkikaza potezu razbit se i izgubit i sebi i timu sigurnih 18 bodova je za tebe OK ? po tebi ni seb nema šampionski nerv jer u mađarskoj kad je bija 0,2 s iza ocona nije iša na sve ili ništa pa ispada daje i bez tog “šampionskog nerva” seb osvojia 4 titule ?!?!? možda su u monzi 2020. carlosove gume bile u lošijem stanju od guma gasy -a . valda je kandi lani bilo očito da je RB npr u segmentima stabilnost , trakcije bolji bolid od ferraria pa zato carlos uz sve napore nije uspija preteći maxa , a ne zbog nedostatka “šamionskog nerva” i brzine da napadne . btw , taj carlos kojem po tebi nedostaje brzine je odvozija i najbrži krug trke , za nijansu brži od maxa .
      čak i ako su ovi tvoji komentari plod ogorčenosti zbog odnosa fernanda i alpine mislim da nije u redu ovako “pljuvat” po francuzima , nekim vozačima jer možda je i dobro za fernanda šta vozi AM . šta bi on uspija uradit ove sezone da je osta u alpini koju francuzi ne mogu i ne znaju složit da bude šampionski
      bolid ? ipak ti “nesposobni” francuzi su omogućili alonsu da se okiti sa 2 titule prvaka zar ne ? ;)



      3
      2

      1
  2. Formula1
    f1zd Prikaži

    To je njihov moto ne samo na testiranju, nego i na utrkama očito :D



    2
    2

    0
  3. Virgin
    brankosprcic Prikaži

    Nego koja je poenta?


    0
    -2

    2

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.