Izdvojeno

Preminuo dvostruki pobjednik F1 utrka Jean Pierre Jabouille

Piše: Luka Gregorić

Prije 2 mjeseci, 3 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Izvor fotografije: Martin Lee

Bivši francuski vozač Formule 1 preminuo je jučer u dobi od 80 godina.

Parižanin je osvojio naslov prvaka Europske Formule 2 1976. godine, a u Formuli 1 debitirao je 1975. godine na Velikoj nagradi Francuske za momčad Tyrrell nakon čega je zabilježio 49 startova u utrkama između 1975. i 1981. godine.

Međutim, ime Jabouille se puno više veže uz momčad Renault kojoj je donio prvu pobjedu u Formuli 1 na Velikoj nagradi Francuske na stazi Dijon-Prenois. Osim što je ta pobjeda bila velik uspjeh za Renault, to je također bila prva pobjeda momčadi čiji bolid je koristio pogonsku jedinicu s turbopunjačem.

Jabouille je tu utrku započeo s prve pozicije, koja mu je ujedno bila i prva u karijeri, dok je s druge pozicije startao njegov timski kolega Rene Arnoux. Utrku je obilježila uzbudljiva borba u završnici između njegovog timskog kolege i Gillesa Villeneuvea za drugo mjesto, dok je sam Jabouille utrku pobijedio s velikom prednosti od 14 sekundi.

Jabouille je svoju drugu i posljednju pobjedu ostvario godinu dana kasnije na Velikoj nagradi Austrije.

Poznat je po velikoj dozi nesreće koja ga je znala snaći na stazi te su ga stalni problemi s pouzdanošću bolida spriječili da ostavi dublji trag u Formuli 1 što je rezultiralo sa samo 10 završenih utrka u 49 utrka koje je startao.

Karijeru mu je skratila fraktura noge na Velikoj nagradi Kanade 1980. godine te se nakon odustajanja s Velike nagrade Španjoske 1981. godine odlučio povući iz Formule 1.

Nastavio je sredinom 80-ih u utrkama sportskih automobila, a zapaženu ulogu odigrao je i u utrkama 24 Sata Le Mansa između 1968. i 1993. godine gdje je zastupao Francuske brendove kao što su Alpine, Renault, Matra i Peugeot te ostvario ukupno četiri podija.

Vozačku karijeru okončao je 1993. godine nakon utrke 24 Sata Le Mansa u kojoj je osvojio treće mjesto zajedno sa svojim timskim kolegama Philippeom Alliotom i Maurom Baldijem i to kao dio povijesnog uspjeha ekipe Peugeot Sport u kojem je ta ekipa uzela 1., 2., i 3. mjesto sa svojim poznatim Peugeot 905 prototipom.

Nakon toga je Jabouille zamijenio Jeana Todta kao šef Peugeot Sport ekipe te se pokazao instrumentalnim za ulazak tog brenda u Formulu 1 kao dobavljača motora. Usprkos tome što je McLaren, koji je koristio Peugeotove pogonske jedinice, osvojio nekoliko podija te sezone, Jabouille je naposljetku zamijenjen 1995. godine te se on poslije toga posvetio vođenju vlastite ekipe u utrkama sportskih automobila.

Komentiraj

3 komentara

  1. Ta prva pobjeda Renaulta (i prva turbo-motora) je baš onako ostala u sjeni onog epskog dvoboja za drugo mjesto.
    Inače, JPJ je u karijeri osvojio samo 21 bod, ali od toga 18 bodova otpada na 2 pobjede, a uzeo je još jedno 4. mjesto.
    Toliko o pouzdanosti (i brzini) prvih Renaultovih bolida sa turbo-motorima.
    Od 39 “neplasmana” skoro pola otpada na motor/turbo/mjenjač….



    4

    0
  2. Bio je prvi Francuz koji je pobijedio u Francuskoj, u Francuskom bolidu, u kojem je bio Francuski motor, u kojem je bilo Francusko ulje i Francusko gorivo, i na kojem su bile Francuske gume.
    Kada i da li će se ikada više tako nešto opet poklopiti, tko zna.



    7

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što smo jučer naučili od Fernanda Alonsa i Maxa Verstappena

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...

Tko je najveće iznenađenje uoči nove sezone? Može li Ferrari uzvratiti udarac?

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Još kolumni