Izdvojeno

FIA potvrdila: Red Bull prekoračio prošlogodišnji budžet!

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 mjeseci, 119 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

FIA je konačno objavila rezultate istrage prošlogodišnjih financijskih izvještaja kojom je utvrđeno da je Red Bull prekoračio prošlogodišnji limit trošenja, dok je Aston Martin napravio samo proceduralni prekršaj financijskog pravilnika. Kazne zasad nisu određene.

Certifikat koji potvrđuje da je momčad bila u skladu s pravilnikom dobilo je sedam momčadi, odnosno svi osim Red Bulla, Aston Martina i Williamsa, pri čemu su potonje dvije momčadi napravile proceduralni prekršaj, za što je Williams već ranije tijekom godine dobio novčanu kaznu u iznosu od 25 tisuća dolara.

Red Bull je osim proceduralnog prekršaja napravio manji financijski prekršaj, pod čime se podrazumijeva prekoračenje do 5% iznad ograničenja. U priopćenju stoji kako FIA trenutno određuje prikladne akcije vezane uz Red Bullov i Aston Martinov prekršaj te će daljnje informacije biti prenesene u skladu s pravilnikom.

Podsjetimo, kazne koje FIA ima na raspolaganju za manja prekoračenja budžeta su sljedeće:

  • financijska kazna
  • javna opomena
  • oduzimanje konstruktorskih bodova dodijeljenih za prvenstvo koje se održalo unutar obračunskog perioda u kojem je počinjen prekršaj
  • oduzimanje vozačkih bodova dodijeljenih unutar obračunskog perioda prekršaja
  • suspenzija s jednog ili više dijelova jednog ili više natjecanja koji ne uključuju utrku (treninzi i kvalifikacije)
  • ograničenje aerodinamičkih ili drugih testiranja
  • smanjenje ograničenja budžeta

Red Bull je prošle sezone završio na drugom mjestu u konstruktorskom prvenstvu, dok je njihov vozač Max Verstappen s osam bodova više od drugoplasiranog Lewisa Hamiltona osvojio vozačko prvenstvo. Popis mogućih kazni zasad stavlja te rezultate pod upitnik.

Komentiraj

119 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Opppp bit ce zanimljivo ovo popratit, po meni ovaj budget cap nikako nije imao smisla zato sto su jaci timovi u godini gdje ga nije bilo ulozili puno vise resursa u razvoj novih bolida i samim tim osigurali daljnju prednost. Prakticki se nista nije promjenilo



    5

    1
  2. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    kaznit ce ih s nicim



    12

    1
  3. Kažu izvještaji da je minor breach za Rb što znaci financijska ili manja sportska kazna.



    6

    1
  4. Tri sekunde kazne na zadnjoj trci prošle sezone :)



    9

    9
  5. Prije par dana:
    Nakon ovakvog kategoričkog demantija o curenju informacija – možemo barem biti sigurni da se ne radi o Astonu Martinu i Red Bullu, kako se nagađalo do danas.

    Prvo skoči pa reci hop.

    5% od 145milijuna je 7250000, i to nije konačna svota koju su premašili iz RB.



    4

    3
    • 0.5% je 725000€ što je i više nego dovoljno za jednu nadogradnju koja pravi prevagu na stazi od 2-3 desetinke



      11

      2
      • Sebastian Vettel 5
        battery992 Prikaži

        Hahahaha, što onda nije Lewis dao 0,725 od svojih 50 miliona godišnje i osvojio lako i dominantno 8. titulu?
        Ispada da je svaka nadogradnja siguran uspjeh i pomak nabolje. Evo baš Mercedes ove godine pokazuje da to nije tako, i to s nadogradnjama koje koštaju više od 735 tisuća.



        9

        8
      • Toro Rosso
        25_321 Prikaži

        U najboljem slucaju je 2-3 desetinke, u najgorem je auto sporiji, a u prosjeku mozda desetinku.

        Usput, Max je osvojio naslov sa oko 400 bodova i 8 vise od Hamiltona. Koliko je to posto?


        0

        3
  6. Doniraću bubreg ako ih kazne (siguran sam da neće 😇)



    14

    3
  7. Nebitno, kaže se kod nas “Izija vuk magare.”, ništa neće biti, eventualno nekakvo ograničenje testiranja.



    7

    1
    • Što se RBa tice oni nisu potrosili vise, a Fia je objavila gdje su prekoračili. Dakle na to nisu mogli utjecat u Rbu. Osim toga ne zaboravi silne korona protokole prosle godine koji nisu ni najmanje besplatni.



      4

      10
  8. vjerujem da će bit samo novčana kazna jer se radi o manjem prekršaju do 5%



    9

    1
  9. Ferrari
    jura718 Prikaži

    Može li netko pojasniti koja je logika u malim kaznama? Ono što mislim je da su recimo prekoračili tih 5%, s time osigurali oba naslova, a samim tim naslovima su zaradili puno novca. I sad se postavlja pitanje, isplatili se potrošiti malo više novca na razvoj, plus sad platiti tu neku kaznu. A sa novcem od oba naslova budeš možda čak i u plesu? A da ne pričam koliko mogu od sponzora i reklama više zaraditi na brandu, nego da su recimo bili drugi. Zanimljivo…



    11

    0
  10. Felipe Massa 19
    mrgud88 Prikaži

    Ovo ako ne povuče neku ozbiljniju kaznu, naredne godine će svi veliki timovi biti na 105% budžeta. Mislim da će im smanjiti budžet za narednu godinu, uzeti konstruktorske poene iz 2021. i ograničiti testiranje. Ali ko će više znati, ipak je to FIA…



    13

    2
  11. Carlos Sainz 55
    2CV6 Prikaži

    Prije 5 dana – “FIA ponavlja da neće pružati nove informacije dok analiza ne bude završena. FIA također ponavlja da su sva nagađanja o mogućem curenju osjetljivih informacija unutar FIA-e potpuno neutemeljena.”
    Danas – Potvrda da su “osjetljive” informacije unutar FIA-e “curile”.
    I kako vjerovati takvoj organizaciji – jednog dana ce se otkriti da su i povjerljive tehnicke informacije curile.



    12

    0
  12. Pirelli Intermedium
    crofessional Donator Prikaži

    Morao bih znati puno više o tome da bi komentirao, npr koliko košta zadnje krilo, koliko podnica itd, pa da si to stavim u neki kontekst.
    Ili je RB bio nesvjesan prekoračenja, ili FIA nije uvažila neku “ofshore” ekonomsku foru koju su probali prodati.
    Nadam se da se neće mijenjati ishod prvenstva. Dosta s tom 2021.



    8

    1
  13. Eto ste srecni sad bice kazna nekoliko milioncica sto je za tatu Strola i RB maciji kasalj.



    4

    4
  14. Mick Schumacher
    Ante Maras novinar Prikaži

    Nista Kiki moj, umjesto švedskog stola u kantini poslužuj samo sendviče i pokoji kroasan pa nećeš onda prekoračiti budget cap.



    8

    1
  15. Fernando Alonso 14
    tapa-tapa Prikaži

    Jbte koji sport…. A ja se i dalje dižem prije 7 da gledam 2 sata dokumentarac o padanju kiše u Japanu. Ovi prekorace propisani budžet za razvoj bolida sa tobože šniclima i salatom dok FIA ima problem jer očito nisu bili pozvani… A na kraju ću opet gledat iduću trku premda je naslov već osvoje… Nadam se kiši da opet imam ispunjen dan.



    11

    1
  16. duboko razočaran grijesima ‘mojih’.
    očito je fia tempriala ovo da ovaj izvještaj ‘ne pokvari’ jučerašnju utrku. ali to i curenje informacija je manji problem.
    nemam ništa protiv i da uzmu maxu prošlogodišnje prvenstvo.



    4

    3
  17. Budget cap je odlična stvar. Evo donijela je ono što svi želimo vidjeti, a to je da i male momčadi mogu doći do vrha i boriti se za pobjede jer raspolažu istim budgetom kao i ostali. Evo, ja baš uživam kako su se podigli Haas, Williams i Aston Martin i zadaju glavobolje Ferrariju i Red Bullu, a najviše najpoštenijima od svih – Mercedesu.

    Fascinantno mi je koliko Toto ime prste u FIA-a, da jedan šef momčadi sredi otkaz/smjenu Masija, pa upire prstom u RB prije svih, a informacije su kao tajne i nema curenja. Zašto se budget cap gleda sada, a ne u zimskoj pauzi? Kada je u Drive to Survive rekao da svi imaju metu na leđima, očito nije mislio na utrkivanje na stazi.

    Hamilton se javlja da su s par stotina tisuća dolara mogli biti dominantni, a s druge strane su trošili milijune na PU koje su testirali na Bottasu da bi Hamilton mogao dobiti nabrijanu verziju motora s kojom je očito i vidno postao brži od Red Bulla i u Brazilu došao do pobjede s -25 pozicija…, a u Abu Dhabiju je sa potrošenim hardicama bio brži od Maxa na novim hardicama. Čak je u zadnjem krugu sustizao Maxa na totalno potrošenim hardicama i to bez DRS-a. Motori valjda ne ulaze u budget cap, ali koja je logika trošiti milijune na motore u odnosu na neku ilegalnu nadogradnju od pola milijuna koju je možda imao RB?



    28

    8
    • Pa javna tajna je da Mercedes je u saradnji sa FiA i da ima ljude tamo koji rade u njihovu korist zadnjih 8 godina.



      15

      7
    • pomalo, treba budget capu par godina da grid bude izjednačeniji.



      5

      1
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Kako misliš koja je logika? Logika je da smiješ trošiti na motor, a na ostale dijelove bolida ne. Shodno tome troše gdje mogu. Kako je Honda isto napravila ogroman iskorak u samo godinu dana, sigurno ne tako da su štedjeli kod razvoja.
      Te stvari nemaju nikakve veze sa činjenicom da podnica ili neki drugi dio bolida može za manje novaca dati više preformansi.



      5

      0
      • Pa da, koja je logika budget capa ako na motor možeš potrošiti 2 milijarde dolara ako želiš/imaš?


        0

        6
        • Tricolore Gorila
          Zendo Prikaži

          Pa logika je da se motori konačno ujednače, što se u pravilu desilo, ferrari je jak na ICE, pouzdan je merc a honda moze najduze koristiti snagu iz baterije
          I navodno su svi unutar 10Ks
          Tako da relativizirati ovu stvar na motoru nema smisla



          4

          1
        • -zamrznut je razvoj ovih motora, jedino se mogu raditi promjene koje poboljšavaju pouzdanost.
          -plarnirano je bilo da se razvoj zamrzne 2023. ali zbog honding napuštanja bla, bla…



          1

          0
        • A drugo je da nema svaka momčad svoj motor. Pa onda tko bi razvijao motor, ako bi Ferrari morao za 145M razviti motor i bolid, a McL samo bolid i kupiti motor. Zato motori nisu uključeni u limit



          1

          0
        • Ja nigdje nisam spominjao razvoj motora, već broj korištenih motora unutar jedne sezone. Mercedes ih je koristio najviše i vjerojatno su na Bottasovim testiranjima motora potrošili više novaca nego što je RB prešao budget cap.
          Mercedes je koristio Bottasa da testiraju koliko najviše mogu opteretiti motor da bi Hamilton mogao dobiti na brzini. U Brazilu je prolazio pored Maxa kao da ovaj stoji na mjestu. Ako jedan motor može izdržati 8 vikenda, onda ga naturpijaš mapama i sl. da izvučeš više snage i time mu smanjiš vijek na tri vikenda…

          Jel zna neko koliko košta jedan ICE?


          0

          2
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Da i za svaki taj potrošeni motor preko limita su startali sa začelja, dakle bili su kažnjeni. Nije da su dobili motore gratis. A koliko se sjećam Bottas nije baš letio prema postoljima na tim utrkama, npr. u Monzi di bi novi motor trebao biti velika prednost je završio 3. u utrci di su se Ham i Max razbili, inače bi bio 5. Tako da to što je Ham napravio u Brazilu nije normalno ni standardno niti može biti mjerilo.
          Da je onda bi pravila vjerojatno bila drugačija, ali nisu.
          A motori su 15 milja maksimalna cijena koju kupac može platiti proizvođačima, a MB onda košta manje sigurno.



          3

          3
        • A jesi naporan. Ja pričam jedno, a ti mi vadiš rečenice iz konteksta i pričaš nešto drugo.
          Ja sam svoje rekao, pozdrav i uživaj.



          1

          3
        • Bernie Ecclestone
          Dani Donator Prikaži

          Na koji način su testirali motor koji je bio limitiran brojem nadogradnji tokom godine? Da li su testirali po tome motor koji više nisu mogli nadograditi jer je to bila zadnja nadogradnja? Ne kužim. Možda sam glup.


          0

          1
        • A jesi i ti pao sa kruške. Ne da mi se ponavljati.
          Ili evo ti prikladan odgovor. Testirali su tako da su napunili motor čokolinom.



          1

          0
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Nemam šta vaditi iz konteksta kad mi još uvijek nije jasno šta tebe muči u cijeloj priči 🤣
          A koliko vidim po komentarima ni ostatku ljudi.
          Nitko ne podržava da ekipe troše više od 3 motora, zato postoje kazne za prekoračenje, uzmeš motor ideš na zadnje mjesto.
          Nije MB jedini koji je to mogao raditi, može teoretski i McLaren kupiti svaku utrku novi motor i startati sa začelja.
          Isto tako ako je netko probio budget cap treba dobiti kaznu, najpoštenije bi bilo smanjenje capa/vremena u tunelu za dogodine.
          Ako tebe muči zašto nije ograničen razvoj motora financijski, ograničen je kao što je @zeko rekao za sve osim pouzdanosti.
          Zašto tu ima tolerancije u odnosu na ostale dijelove bolida? Vjerojatno zato jer je proizvođačma motora u interesu razvijati motore koji će za xy godina u nekom obliku završiti u njihovim cestovnim vozilima.
          Ti ne bi dao nikakvu kaznu RB za prekoračenje?


          0

          1
  18. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    I sta ćemo sad? 😀


    0

    0
  19. F1puls
    ivanh Prikaži

    A možda potrošili lovu na ilegalno testiranje guma…tko bi ga znao…🤔



    5

    1
  20. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    Jedva čekam kreativnu umjetnost koja se zove “kako kazniti Red Bull da izgleda pošteno, a da ih ne oštetimo. Usput kaznimo Ferrari jer su crvene boje”.



    5

    5
  21. Mattia Binotto
    Har Kl Donator Prikaži

    A bit će neka novčana kazna uz neku opomenu.
    Sve preko toga bi bilo protivno svakoj logici, jer je napisano da se radi o manjem kršenju.
    Oduzimati konstruktorske i vozačke bodove u ovoj sezoni je šamaranje mrtvog konja. A prošla sezona je odavno završena priča i tako treba da ostane.



    5

    2
  22. Cijelu godinu ulagali u nadogradnje prosle godine, i onda ove jos napravili ovakav bolid. Mozda je Adrian najbolji dizajner, ali nije carobnjak.. Jos jedna mrlja na ionako ukradenu titulu.. Sad ih propisno kazniti, da ee Ferrari i Mercedes izjednace, pa da gledamo trkanje.. Sramota Helmute, u tim godinama krasti i lagati..



    8

    18
    • Alfa Romeo
      joja Prikaži

      mercedes cijelu prošlu ulagao u nadogradnje, ove godine opet dva koncepta bolida, ali to je jeftino valjda.
      u biti ova ograničenja su mi smješna,toliko je stvari izuzeto da svi mogu muljat. Toto je rekao da su prošle godine potrošili 30ak milijona manje nego 2020 godine? Pa tko je tu lud?najveći i dalje troše preko 300 000 000 ali po Toteku zaposlili su ljude koji kao prate potrošnju (čitaj traže kako zamaskirati na šta se troši)
      Ako imaš x ljudi koji kao rade na razvoju bolida i idu u ograničenje i y ljudi koji kao ne rade to već nešto što nije pod ograničenjem tko to može iskontrolirati? FIA bi trebala imati po jednog kontrolora valjda na svakog čovjeka da ga prati u stopu šta ovaj radi. Da li razvija prednje krilo ili mete pod



      2

      2
      • Cekaj jel ti mislis da se one gnjide od Helmuta i Christiana ne bi bunile da je Mercedes prekoracio i da radi mimo pravila? To sto neko lupa ovdje na forumu i ide protiv Mercedesa nije cinjenica koja se moze iskoristiti u bilo kojoj zdravoj diskusiji.. Oni u formuli 1 svi ludi i ne znaju nista ali vi ovdje znate sta i kako Merceded radi.. Ili sr mozda Marko boji Tota pa ga ne smije prijaviti. Sad je Red Bull zajebao, ljudi zvanicno to objavili, i zasluzuje da bude kaznjen.



        4

        1
        • Alfa Romeo
          joja Prikaži

          nisam ja rekao da RB nije zajebo. Po mom mišljenju su sve velike (bogate) ekipe zajebale a RB i AM su uhvaćeni,jedni više drugi manje. Ovo što sam napisao za merc i 300 milja je TOTO izjavio. Budget cap je uveden da se mali približe velikima i tu je promašio skroz. Jedan Hass vjerovatno ne potroši ukupno 145 milja i sa svime onime što ne ulazi u BC,a ovima velikima nije dosta očito ni 145 po BC plus još toliko za ono što je van BC


          0

          1
        • Opet nagadjanje sa tvoje strane bez ikakvih dokaza.. Jesi im ti knjigovodja pa znas koliko trose male a koliko velike? Nisu sve velike ekipe zajebale nego Red Bull, i to je zvanicno objavljeno. Ferari kad je zajebao dobio je kaznu, sad je zajebao Red Bull i treba dobiti kaznu.. Prosle godine im je progledano kroz prste u najkotroverznijoj zavrsnici i najvecoj krađi u istoriji finala Formule 1. Sad ako ih ne kazne slobodno se spremite za jedno jos 5 godina dominacije Red Bulla jer su ocigledno oni tim koji se sad gura.



          2

          2
        • Alfa Romeo
          joja Prikaži

          The overall spending of Mercedes-Benz Grand Prix Limited fell from £324.9m in 2020 to £297.4m last year

          evo ti i link pa možda shvatiš što sam htio reći
          https://www.motorsport.com/f1/news/2021-mercedes-financial-numbers-reflect-painful-f1-cost-cap/10381554/

          veliki i dalje troše 300 milja pa tebi se to svidjelo ili ne.



          2

          1
        • A samo jadni mali Red Bull uhvacen..



          2

          0
        • Terapiju si preskočio momak



          1

          4
      • Alfa Romeo
        joja Prikaži

        Pijem tek u deset 😁


        0

        0
  23. Carlos Sainz 55
    Tudum Donator Prikaži

    Joj što mrzim ovakve stvari. Bace kost i onda se povuku… “nećemo komentirati dok ne budemo imali dodatne informacije… bla, bla”. Nabijem vas na neku stvar. Ovo jedino otvara prostor britanskim medijima koji su već sada u full orgijanje modu. Već se poziva na oduzimanje Maxovih naslova. Samo još čekam Croftyja, Hilla i ostale komedijaše sa Totove platne liste da daju svoj pravednički sud.



    14

    2
  24. Čestitke Maxu na prvom naslovu 😉
    Šalu na stranu, ali nije u redu nikako probijati dozvoljeni budžet. Sad pak imamo problem sa smišljanjem kazne. Trebala je to FIA strogo definirati odmah na početku da probijanje limita rezultira diskvalifikacijom momčadi i vozača iz prvenstva i točka. Neovisno o kome se radi pa se nitko ne bi usudio kockati.



    5

    1
  25. Navodno je overspend oko 2 milijuna.
    Kao što sam napisao prije par dana radi se o drukčijoj interpretaciji nekih troškova koji će sad biti pojašnjeni i novi breach na tom polju se više neće dogoditi. Možda će se RB i FIA još malo natezati oko ovoga. ali jasno je da je FIA uvijek u pravu, ako nije, vidi točku 1.

    Dakle, pitanje je kakvu kaznu odrezati. Budući je prva godina primjene ograničenja onda mislim da će kazna biti novčana iz budžeta za 2023 jer 2022 na kraju.

    Zašto uopće postoji “malo prekoračenje”?
    Pa zato jer netko može u predzadnjoj trci razbiti bolid i kaj onda momčad ili treba otpustiti 50 ljudi ili ne nastupiti na zadnjoj trci? Niti jedno niti drugo nije prihvatljivo, pa stoga postoji neka mala tolerancija…. E sad jel’ ta mala tolerancija prevelika, to će se vjerojatno tweakat kroz godine….
    Ne treba očekivati čuda niti se posebno ljutiti ili veseliti nečijem prekoračenju i eventualnoj kazni. Koliko se može isčitati iz FIA izjave nitko nije bio bezobrazan, svi su surađivali, svi su nastojali biti unutar budžeta. Neki su očito malo procurili, ali…. bude se to popeglalo nešto ove godine, a nešto 2023.

    A Ferrarijevo uskakanje u Mercovu kampanju mi je jedan od ljigavijih Scuderijinih poteza. Osramotili su dres koji nose.



    17

    1
  26. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    Adrian ostaje bez novih ravnala i trokuta.



    21

    1
  27. Uzmite im jedan set guma za 2023.



    3

    1
  28. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Fino da se Mercedes I RBR ne bi svadjali, neka Ferrariju uruce konstruktorsku titulu, a Sainzu vozacku. 🍻



    8

    1
  29. Prevara i prosle godine, a bome i ove, plod zatrovane vocke.

    Srezati u korijenu, al nece biti nista od toga jer se radi o parama i k tome jos vlasniku 2 tima.



    3

    2
  30. Kažnjavanje u smislu da se mijenjaju prošlogodišnni rezultati bi bila samo nova ludost FIAe.

    Problem je ako i sada prekoračuju i zato dobivaju utrku s Ferrarijem. Onda će opet kazne za godinu dana. Ako žele da se svi pridžavaju kazne moraju biti brze.



    1

    0
  31. Bez unaprijed određenih kazni nema sreće.
    Da ti kažu tipa: svakih 100.000€ više u 2021. Godini je 1 bod konstruktorski manje u 2022.
    Pa onda udri roki. Koliko potrošiš da dobiješ par desetinki koje bodove znače toliko bodova ćeš iskrcat.



    3

    0
  32. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Nije kažnjen Mercedes zbog DASa , mada se tu radi o genijalnoj inovaciji

    Takodje nije kažnjen Ferrari zbog motora , za kojeg se ne zna šta tačno ali vjerovatno da je isto tako bila genijalna inovacija jer je očigledno donijela performanse

    I sada dolazimo do RB koji kada je sve to vidio rekao oke od 2022 okrećemo novi list idemo i mi tim putem

    Ulozicemo vise novca preko limita dovoljno da nam omogući prednost jer znamo gdje ga trebamo uložiti a opet ne previše da ne izadjemo iz minimalnih 5% , ako nas otkriju recemo da je za ketering , šta najgore može da se desi ? Novčana kazna i javno upozorenje , objeručke prihvatamo a zauzvrat smo u stalnoj prednosti razvoja bolida u novoj eri.

    Formula 1 je mjesto gdje se obrće veliki novac i Mercedes,Ferrari i RB su timovi koji najviše ulazu i najviše izvlače iz sporta , a ta tijesna borba je odavno postala prljava jer se sport sastoji od desetinki, znaci ako si u ovom sportu sporiji 4 desetinke od konkurencije to znaci da nisi šampion tj da ne uzimaš najveći dio kolača, ova tri tima su sva podjednako dobra i sva tri tima mogu biti šampioni ali nijedan tim ne želi da ta njihova velika ulaganja prepusti čisto vozačima u ruke da se o tome odlučuje čisto na stazi nego sve svi trude da one 4 desetinke razlike između šampiona i losera zagarantovano nadju na nekom drugom mjestu koje pliva u sivoj zoni



    2

    3
    • Nelson Piquet
      graho Donator Prikaži

      Aha, a što je taj isti DAS samo tu sezonu dozvoljen to nikom ništa?
      To što tadašnji vozači, u aktuelnom bolidu testiraju na Pirelliju, dok jedan tvituje da je na odmoru, to je regularno?
      I gle čuda, divnog čuda poslije toga odmah pobjeda u Monacu, Silverstoneu, Hungaroringu iako su prije toga žderali gume i bili nigdje.
      Nema problema ni što su ranije znali pravila za nove motore?
      A ni to što su vozili sa pritiscima koji su preniski, i nisu dozvoljeni pravilima?
      A i ono sagorijevanje ulja, ma i to je sve regulare, uvjeren sam da to njima nije pružalo prednost. Ipak su oni najpošteniji tim na gridu, a I TW najbolji šef, iako je on pokupio samo kajmak i još koštao Hamiltona titule prošle sezone (ili su ono pokradeni od prljave FiA-e).



      6

      1
      • Lewis Hamilton 44
        NRteamLH44 Prikaži

        Ja nisam tako detaljno upućen kao ti u sve te stvari koje je Mercedes radio, tako da ti ne mogu dati neki konkretan odgovor jer je i pitanje da li su tvoji navodi tacni ili samo nagađanja.

        Jedino sto mogu reci na to tvoje je činjenica da se ni RB ni Ferrari nisu zalili na sve to. Mislim spisak koji si napisao je podugačak i bila bi čista ludost reci da su sve to sto si napisao svi znali ali niko se nije žalio kao sto se npr sad Merc i Ferrari žale zajednički na RB.

        Kada bi se složio sa tobom onda bi se automatski složio sa činjenicom da su od 2014/2020 godine timovi RB i Ferrari bili totalni idioti koji su ulagali nevjerovatne svote novca u sport u kojem Mercedes bukvalno radi šta hoće mimo svih pravila.

        Uz dužno poštovanje gospodine Graho ipak se ne mogu sloziti sa takvim navodima i ipak vise vjerujem profesionalnim F1 timovima nego Vama



        2

        0
      • Lewis Hamilton 44
        Berislav Donator Prikaži

        “Nema problema ni što su ranije znali pravila za nove motore?”-Ovo je potpuna neistina. Mercedes i Renault (u tom trenutku aliansa–vidi SMART model) su do tog vremena već dugo godina radili na hibridnom pogonu za cestovna vozila i otišli najdalje od ostalih malobrojnih u tom rzvoju. Čak je i Ferarri u tom trenutku rekao da ga takav pogon bolida ne interesira jer se oni bave samo sa klasičnim pogonom. FIA je o toj ideji razgovarala sa Mercom što je potpuno logićno i normalno jer su Merc i Renault imali daleko najviše iskustva.. Kada je FIA obznanila pravila vezana za pogonsku jedinicu, svi na gridu su saznali u isto vrijeme. Naveo si čistu neistinu a čini mi se dai i ostale tvoje tvrdnje ‘ne drže vodu’.



        1

        0
  33. Maxova legendarna izjava iz Austina od prije koje godine”
    That is what happens when you stop cheating” a sad je cipela na drugoj nozi.
    Feeling ashamed much Max???

    A čitam(gledam) da je navodno neki inside zviždač iz Red Bulla izjavio da su prekoračili za preko 7.25 miliona budget cap.

    Ako je to istina a to je veliko ako onda i gubitak naslova od prošle godina dolazi u obzir a bogme i ovaj bi mogao biti pod upitnikom.



    2

    0
  34. Ako je istina da su premašili za 7,25 milki, oduzeti oba naslova. Točka.



    1

    0
  35. Ayrton Senna
    Hakkinen 1998 Prikaži

    Ne svidjaju mi se ni MB ni RedBull,oba dva teama stalno nesto muljaju.Prosla su vremena kad je FIA radila svoj posao,sad je to vec postala maFIA.Nadam se da ce doci vrijeme kad ce se mocni McLaren ponovo boriti sa Ferrarijem za naslov kao u proslosti.Dosta mi je ovih proizvodjaca soka i ljigavog Toto Wolfa.Sellam za sve navijace McLaren F1 team-a pa i za one ostale.



    1

    1
    • Marlboro
      F1bodul Prikaži

      McLaren radi nova postrojenja i prvi rezultati bi trebali biti vidljivi do 2024. Ali i ostali ulažu, tako da neće im biti lako al oni su suština utrkivanja i mogli bi odnijeti neki naslov u narednih par godina.

      FiA je uvijek bila maFiA .,. Manjak komunikacije prvenstveno im je glavni problem, kao i ne dorečena pravila.


      0

      1
      • Ayrton Senna
        Hakkinen 1998 Prikaži

        Ne znam dali ce se to dogoditi jer McLaren nema svoj motor,da sve urade kako treba uvijek ce onaj ko isporucuje motor prvo gledati svoj team.Mozda da jos neko udje u F1 i bude dobavljac samo za McLaren ali tu se mora posloziti i dobar motor i bolid.


        0

        1
        • Marlboro
          F1bodul Prikaži

          Ulazi Audi, al oni ce uzeti Sauber.
          U pravu si, ali ako naprave dobar auto i sa Mercedesovim motoron drugo mjesto im ne gine.


          0

          0
  36. A ùuuuuuuuuuuuu,ako sad budu išli raditi gluposti šta se tiče vozačkih bodova,to če bit teška hajka na FIU,nadam se samo da ako stavljaju packe na bodove da to budu konstruktorski


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni