Izdvojeno

Brundle: Bilo je bolno gledati završnicu VN Italije [anketa]

Piše: Ante Vetma

Prije 2 tjedana, 23 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Martin Brundle je izrazio svoje razočaranje svime što se događalo na kraju VN Italije što je, po njegovom mišljenju, “uništilo kraj utrke”.

Podsjetimo, zbog odustajanja Daniela Ricciarda je na stazu poslan sigurnosni automobil, ali je to obavljeno uz sad već klasično zakašnjenje, samo da bi Bernd Maylander stao ispred Georgea Russella, koji nije bio vodeći vozač. Dok se sve raspetljalo – ostalo je premalo vremena i utrka nije nastavljena nego je završila pod sigurnosnim automobilom.

“Bilo je to bolno za gledati. McLaren je zaglavio u brzini i nije ga se moglo odgurati. Daniel nije uspio pronaći poziciju gdje je prolaz među barijerama.”

“Ovo je starinska staza koja ima loš pristup i na kraju je kran morao izići i pokupiti bolid.”

Brundle je bio sklon crvenoj zastavi čim je vidio da izlazi kran:

“Moram reći da su takvi prizori po meni bili dovoljni za crvenu zastavu, iako su bolidi kružili stazom smanjenom brzinom.”

“Postojala je inicijativa o kojoj se raspravljalo, a koja traži da se u posljednjih pet krugova utrke aktivira crvena zastava u ovakvim slučajevima. Nakon toga bismo imali stajaći restart.”

“Vidjeli smo u Azerbajdžanu prošle godine kako to može pružiti uzbudljiv završetak utrke. Ipak, moram reći da za mene crvena zastava označava vrlo ozbiljan incident ili nešto poput potopa na stazi.”

Treba li sigurnosni automobil u posljednjih 5 krugova automatski biti crvena zastava?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Komentiraj

23 komentara

  1. Da, ali sa rolling startom.
    Em je manja mogućnost krša, em se zadržavaju pozicije.
    I bez ikakvih radova na bolidu za vrijeme crvene zastave.
    Ako je to 7 ili 6 krugova prije kraja, ok, izlazi SC.
    Mađutim, ako pri ulasku u 5. krug prije kraja nema mogućnosti da se SC povuče ide crvena.
    Ja bi to stavio 5 krugova ili 10% (zaokruženo na veću).
    Što znači da je 5 krugova cifra za Spa i Jeddah, za sve ostale staze je 6, 7 ili 8 krugova.



    17

    2
    • Ma kakav rolling start to sranje treba zabraniti po suhom i samo po kisi i to ako je za full wet.Standing start i opleti,ak je opet krs ide opet crvena.Zasto bez ikakvih radova ? neka mjenja ko sta hoce gume i sve pa to je prekid utrke.



      1

      11
    • 👍 Meni prošlo kroz glavu:
      “Crvena zastava”, svi na startno ciljnu, poredani po poretku, ne gase se bolidi, nema promjena ničega (guma pogotovo), na zelenu zastavu krecu u razmacima koji su bili u trenutku objave Crvene zastave… (u Monzi npr.: Max starta, pa Lec nakon njega onoliko sekundi kolko je zaostajao, pa Russel nakon njega itd…)
      Ali to je, cini mi se, SF.



      2

      5
      • Aston Martin
        tiptronic Prikaži

        Procitao sam sve komentare i prijedloge i ovaj mi je najprihvatljiviji – niko ne gubi i ne stice prednost – desio se prekid – hajde da ga prevaziđemo a da pri tome ne uticemo na krajnji rezultat.



        2

        0
  2. ne u posljednjih 5 jer je premalo.

    Ako ne uvijek, onda minimalno u posljednjih 15 krugova.

    masu puta smo vidjeli sc po 10+ krugova, pogotovo na kratkim stazama.

    a da se ne bi lomilo koliko krugova prije kraja treba biti sc jednostavno neka svaki sc bude crvena zastava.

    za sve ostalo tu je VSC!



    3

    2
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Potpuno se slažem.

      Nakon svih ovih događanja i diskusija, mislim da bi umjesto kompliciranja, SC trebalo potpuno ukinuti jer više ne postoji razlog za njegovo postojanje.

      Postoje dvije mjere: VSC i crvena zastava. Za manje probleme VSC je sasvim učinkovit i nema razvlačenja sa povratkom onih koji zaostaju za cijeli krug. U istom trenutku čim problem nestane, utrka ide dalje.
      Ako je problem veći, crvena zastava. Kad se problem riješi, restart. I nema izlaska iz bolida i šetnje – tko nije spreman, starta sa kraja. Tko sređuje auto (osim izmjene guma), riskira da neće stići na restart na vrijeme.



      1

      0
  3. Mislim da to nije rješenje. Zašto bi zadnjih pet krugova bilo vrjednije, a i kako odrediti tu granicu, opet će se netko žaliti ako dođe sc 6 krugova prije kraja ili će biti svakakvih natezanja, a onda i novih kontroverzi.
    Ne znam jel dobra paralela, ali kao da u nogometu promjenimo pravila u sudačkoj nadoknadi.

    Meni je to više pokušaj stvaranja napetosti i situacije kakvu smo vidjeli u Azerbajdžanu prošle godine i amerikanizacije sporta…



    19

    1
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Zašto ne bi bilo rješenje bar promjena u nekom obliku?
      Mislim da ti usporedba sa sudačkom nadoknadom ne vrijedi jer ti za vrijeme sudačke nadoknade igraš kao i 90 normalnih minuta.
      Nema sporta di se usred igre nešto dogodi sa stazom ili terenom i da se igra nastavlja, ali po posebnim pravilima dok popravak terena paralelno traje.
      Bolja usporedba bi bila da u sudačkoj nadoknadi ne smiješ zabiti gol to bi bilo na tragu ovoga u motorsportu jer je zabranjeno prestizanje pod SC.



      2

      0
  4. Navijam za Ferrari oduvijek. No ja prvi ne želim da naši vozači uzmu pobijedu jer je proglašena crvena zastava i da ponovljeni start uništi drugoj ekipi ono što su gradili kroz utrku, u ovom slučaju RB u i Maxu. Prije sam za to da se krugovi odveženi pod SC nadoknade isl. Dovoljno je već to što vodeći čovjek izgubi stečenu prednost koju u normalnim uvijetima nitko ne bi dostigao. Na restartu nakon SC a bar ima privilegiju odabrati kada dati gas i obraniti se. Ovako bi netko izgubio možda sve radi tuđe greške. U biti ne bi želio da se vozačima događaju stvari kao u lanjskom AD općenito jer da se Latifi nije slupao Lewis bi na cruize modu došao do titule. Ne volim ga ali to je činjenica. Dali naslove i pobijede treba odlučivati umjetan show, tuđa nesreća ili vozačko umijeće? Vodim se tom logikom i najpoštenije bi kod SC bilo zamrznuti vremena razmaka između svih bolida i tih redom ih puštati iz boksa u utrku. To je samo moje mišljenje no smatram da u bilo kojem sportu ako vanjski faktor poništava prednost jedne, ekipe ili sportaša da to nije pošteno pa tako ni SC u F1.



    8

    1
  5. Provođenje crvene zastave (kao i nekih drugih sigurnosnih pravila – SC, VSC) ovisi o situaciji i određeno je ljudskom procjenom, samim tim smatram da nema potrebe da se pravilnik striktno revidira na ovoliko ili onoliko krugova kad je pravilo crvene zastave ionako primjenjivo u bilo kojem trenutku utrke. Eventualno, mislim da bi bilo poželjno izmijeniti kako se koristi safety car neovisno o ikakvoj crvenoj zastavi, konkretnije: ne bih se protivio kad bi drugačiju intrepretaciju dobilo pravilo da safety car ne može ući u box u istom krugu kada propušta kolonu bolida. Stava sam da, ukoliko je SC sam po sebi nasumična okolnost, onda može i poredak ostati nasumičan (Masi did nothing wrong :P).

    U Monzi je po meni bez dileme trebala biti iskorištena crvena zastava s obzirom da se bolid nalazio parkiran na uskom dijelu staze (s unutarnje strane između dva Lesmo zavoja) i postojala je potreba da se iskoristi dizalica jer je mjenjač bio u brzini. Barem u jednom navratu je TV kamera prikazala gdje dva bolida voze gotovo u paraleli dok su redari na stazi. Unatoč težnjama da sport bude najsigurniji mogući za sveprisutne, nepojmljivo mi je da se onda događa tako nešto. Ovo nije bila situacija u kojoj se bolid zabio u zid duboko izletnoj zoni pa da se nered nalazi u šljunku 50+ metara od staze, a čak smo i u takvim slučajevima viđali nesreće s fatalnim ishodima (RIP Jules), budući da su razni zavoji različito konfigurirani pa putanja izlijetanja bolida može biti oštrija prema zidu i sl. Uzalud sva pravila ukoliko je onaj koji procjenjuje okolnosti ili nekompetentan ili nesiguran.



    6

    1
  6. Ne dirati ništa. Kako je-tako je. Samo kompliciranje određivanjem broja krugova kod svake staze i onda daljnje kompliciranje svega i svačega.



    3

    1
  7. Brundel, Button, Crofty i ostali sa Skya jedino bi bili zadovoljni krajem utrke u Italiji tako da je Hamilton pobjedio jer oni svaki je**** vikend “predviđaju”(toliko o tome koliko su stručni) da je to taj vikend za Lewisa. Zašto bi crvena zastava bila samo na kraju utrke, zašto se nebi odma u prvom krugu mahalo crvenom zastavom kada bude krš i lom u prvom zavoju?



    10

    5
  8. Sebastian Vettel 5
    battery992 Prikaži

    Ne sviđaju im se događaji iz Abu Dhabija, ne sviđa im se kad se radi 100% po pravilima!
    Kako nisu ovaj put pokrenuli teoriju zavjere tipa da je namjerno na stazi stao bolid s Mercedesovom PU, da uzrokuje crvenu zastavu i omogući Mercedesu novu priliku?
    Nevjerojatno je da mogu biti toliko butthurt zbog nečije dominacije, pogotovo nakon skoro desetljeća dominacije njihovog miljenika.



    5

    6
  9. Pirelli Intermedium
    crofessional Donator Prikaži

    Moje mišljenje je da brzina odvijanja procedura prilikom izlaska SF previše ovisi o ljudskom faktoru, unatoč pravilnicima.
    Moraš iskoordinirati redare koji uklanjaju bolid sa staze s FIA-om, Mylanderom, momčadima, vozačima, medijima, a da ne govorim da ne možes utjecati na kojem će se mjestu bolid zaustaviti, i hoće li on biti spreman za odgurivanje ili ne. Itd. Itd.
    Nekad je za isti incident potrebno 2-3 kruga da se riješi situacija, a nekad 5-6 krugova. Ljudski faktor.
    Da dodam, ne bih se složio niti sa tvrdnjama da red flag ne pogoduje vodećem i da na neki način briše njegovu prednost. Uzmimo npr slučaj da je vodeči vozač sporiji od drugoplasiranog u završnici i da mu prijeti gubitak pobjede na osnovu tempa, degradacije gume i sl.. Kome onda pogoduje red flag?
    Ipak i fanovi koji su platili ulaznice su neka vrsta učesnika tog eventa, jer bez njih ovog spektakla nebi niti bilo. Oni su ulaznice platili da gledaju 53 kruga utrkivanja, a ne cca 40 krugova utrkivanja i 13 krugova pod SF. Izađimo onda i njima u sustret i osigurajmo barem da se trka završi pod zelenim zastavama..



    3

    0
  10. Da, ali s gumama na bolidu koje su na bolidu prije RF.



    3

    1
  11. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Kako vrime ide, to ljudi više vole radit dramu oko stvari.
    Je li se ovolika buka digla nakon Brazila 2012.?



    1

    0
  12. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    Ako ja imam 20 sek prednosti, ne želim niti safety car niti novi start.



    1

    0
  13. MIijenjali bi pravila jer vam se ne sviđa ishod jedne ili dvije utrke nego bi sad malo uzbuđenja izmuzli umjetno. Treba napraviti sve da je SC brz i efikasan. Koliko košta najam 15 kranova na 3 dana? Kaj ne može biti jedan na svakom zavoju. F1 bolidi nisu teški, velika ruka krana bi mogla dohvati bolid gdje god bio i u minuti ga prebaciti van ograde. Vozači bi mogli naučiti signalizaciju SC-a. Maylander bi nakon toliko godina mogao naučiti prepoznavati bolide. Ili je problem da se toliko navikao zadnjih godina da je Merc vodeći da je formirao kolonu s Russelom…

    SC koji traje dulje od 3 kruga je nesposobnost FIAe. Treba napraviti inspekciju staze prije početka vikenda, ako nemaš dizalicu koja može bilo gdje unutar ograde dohvatiti bolid bez pomicanja s mjesta, subotnji program ne počinje dok ne dotjeraš još koju dizalicu….

    Može se eventualno na kraju 3. kruga ući u boks i pokazati crvena zastava. U tom slučaju za svaku minutu preko 10 minuta trajanja RF FIA isplaćuje 100k$ svakoj momčadi. Jer dok ih ne počne koštati baš ništa se neće dogoditi.



    4

    1
    • Sebastian Vettel 5
      Pastor Prikaži

      Sličnog sam mišljenja. Ubrzati proceduru oko SC-a. Da se zaostali vozači unlapaju odmah, a ne da se čeka zadnji krug SC-a. Slažem se i za kranove. U Monaku, koja je po izgledu najzajebanija staza za počistiti, mislim da najbrže uklanjaju bolide sa staze. Kranovi na ključnim mjestima, tamo kad se desi udes pred ulaskom u box, redari stave bolid na onaj skejt i odguraju ga na brzinu. Stvarno su za primjer ostalim stazama.
      I slažem se i za crvenu poslije 3 kruga SC-a. Nema potrebe da se više krugova troši iza SC-a od toga. E sad, to za novčanu kaznu FIA-i zbog sporosti SC-a, to bi bi bilo najteže izvesti. Vjerovatno nemoguće.



      2

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni