Kontra mraku, kontra G-sili

Binottov all-in

Piše: Ante Vetma

Prije 6 mjeseci, 24 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 9 minuta

Kad se Mattia Binotto popeo na pobjedničko postolje nakon pobjede Charlesa Leclerca u Bahreinu bila je to sasvim jasna poruka Ferrarijevog šefa: izvolite, isporučio sam kako sam obećao. Već se na prvi pogled može zaključiti da takva vrsta eksponiranosti nije nužno njegov stil, te da je bliži štreberskom tipu koji zadovoljštinu pronalazi u rješavanju tehničkih zagonetki nego ekstrovertu koji će se polijevati šampanjcem pred milijunskim auditorijem. Unatoč tome, nije poslao nekog čelnika odsjeka za aerodinamiku ili motor nego se ohrabrio i otišao sam. Kasnije je i pojasnio – ta dvostruka pobjeda pripada svima, pa ne bi bilo ispravno isticati nijedan određeni segment ekipe. Dobro, prihvaćamo i to objašnjenje. Svejedno, činilo se tada da je Binottov “all-in” uspio i da je davno dano obećanje ispunjeno. Donekle i jest. Ali, Mattia je ipak mrvicu požurio.

Pedesetdvogodišnji Talijan sa švicarskim rodnim listom formalno je i dušom arhetip inženjera. Scuderiji se pridružio 1995. godine, i to u odsjeku za razvoj motora. Rane dvijetisućite, koje su obilježene uspjehom Michaela Schumachera, proveo je na toj poziciji i dan danas mu nije mrsko isticati da je upravo od Michaela naučio vještine koje su mu potrebne kao lideru. U toj usporedbi ne odmaže ni paralela da je Nijemac za uspjeh morao čekati četiri godine, pa je Binotto prošlih par sezona to mogao redovito koristiti kako bi naglasio da se pobjednički tim ne može sastaviti prečacem i kroz jednu ili dvije sezone. 18 godina nakon dolaska u ekipu promoviran je na poziciju šefa odjela za razvoj motora, a upravo tad započinje priča o strelovitom usponu u karijeri.

Bilo je to vrijeme kad je glavnu riječ kao tehnički direktor vodio Britanac James Allison čija je tragična obiteljska priča pridonijela da se ubrzano pozdravi s Ferrarijem i krene put Mercedesa. Novonastalu priliku Binotto je spremno iskoristio i popeo se za još jednu stepenicu, kako se tad činilo, posljednju za njega moguću u Ferrarijevoj hijerarhiji. Nije neviđeno da inženjer bude šef ekipe, čak ne treba daleko tražiti da se nađe sličan primjer (Ross Brawn, op.a.), ali dugo je vremena trebalo da tvrdoglava publika Formule 1 prihvati da Binotto uopće cilja na tu poziciju, a kamoli da se cijela sila okolnosti posloži tako da zapravo i uspije u tom navodnom naumu.

Lik Maurizia Arrivabenea i danas će dobar broj Ferrarijevih navijača prizivati uz pozitivne konotacije. Prema medijima sigurno nije bio najblaži, a u tome je doprinijela i rigidna politika ekipe od samog vrha. Predsjednik Marchionne je imao jasnu viziju budućnosti i usputne distrakcije poput medija nisu se rješavale spretno koliko je trebalo za sport koji ovako ovisi o medijima i javnom mnijenju. Kako se to kanaliziralo kroz Arrivabenea koji nije imao previše prostora za manevar zbog šefove politike – često su Britanci posprdno komentirali Arrivabeneove izjave. Tvrd englesko-talijanski govor i nespretan način izražavanja nije mu pomogao, a kad se tome pridodaju i vrlo oštre replike na bilo koje pitanje koje bi insinuiralo da je netko od njegove dvojice vozača zaslužan za neku pogrešku – zapravo ne čudi da starom romantiku poput njega u Formuli 1 nije bilo mjesta. Premda je u pozadini Mattia marljivo radio ne samo kao tehnički direktor nego i kao lukav političar – i dalje je bilo teško povjerovati u nagađanja da bi po treći put u pet godina moglo doći do promjene šefa ekipe. Cijelo to vrijeme na čelu Red Bulla, primjerice, bio je Christian Horner, a na čelu Mercedesa Toto Wolff. Ipak, vrijeme je opovrgnulo i najskeptičnije od nas. Binotto je odigrao karte kako je trebalo poručivši novom Ferrarijevom predsjedniku Johnu Elkannu da su mu pristupile druge ekipe s dobrim ponudama, na što je ovaj odgovorio ponudom koja se ne odbija. Ultimatum ili izvršenje plana koji je ionako bio želja pokojnog Marchionnea? Tko zna. No, promjena se dogodila pola godine nakon njegove smrti, kad je kormilo već preuzeo Elkann.

“Binotto je u svakom medijskom istupu pokazivao da je spreman za posao, ali i spretan za govoranciju, te da ga uopće ne iznenađuje niti impresionira novo radno zaduženje.”

Kako je spretno igrao političku utakmicu, tako je spretno i nastavio kad je ona završila. Dao je obećanje, sad ga je samo trebalo ispuniti. Pritom treba imati na umu da na svijetu vjerojatno ne postoji fotelje koja je nestabilnija i podložnija pritisku od fotelje šefa Ferrarija. Svjestan toga, Binotto je u svakom medijskom istupu pokazivao da je spreman za posao, ali i spretan za govoranciju, te da ga uopće ne iznenađuje niti impresionira novo radno zaduženje. Direktno je poručivao da je svjestan da njegovo vrijeme na ovoj poziciji nije neograničeno. Logično, za preživjeti prije nego njega pojede neka druga ribica – bilo je potrebno isporučiti rezultat. I to zna se koji rezultat.

Prvi pokušaj prošao je neslavno. 2019. godine iz Maranella je iskotrljan bolid SF90 kojeg je potpisalo četvero ljudi: Binotto, Enrico Cardile, Fabio Montecchi i David Sanchez. Vettel i Leclerc u ruke su dobili mašineriju koja možda nije pružala toliko downforcea koliko su tražili, a povećani bočni usisnici trebali su to kompenzirati, samo da bi došlo do novih problema, ovaj put s nestabilnošću stražnjeg kraja. Međutim, sve to padalo je u drugi plan kad se vidjelo koliko pogonska jedinica pruža brzine na dužim pravcima. Krenuli su upiti prema FIA-i od strane konkurenata, a neki su čak išli toliko daleko da su tvrdili da unutar postojećeg tehničkog pravilnika nije moguće dobiti toliko snage bez da se ne ulazi u sivu ili čak crnu zonu. Kao da su sami pisali pravilnik, pojedinci su bili uvjereni da je netko u Ferrariju bio pomalo zločest. Iz današnje perspektive vjerojatno je pošteno zaključiti da je u tome bilo nešto istine. Radi li se o slavnom inteligentnom dizajnu zaobilaženja senzora i većem protoku goriva ili o nečem drugom – ostat će zabilježeno samo u zapečaćenim povjerljivim dokumentima. Ništa od toga nije otišlo na civilni sud, a FIA-ina istraga zaključena je u tajnosti pa čak ni konkurenti koji su pisali pritužbe nisu znali što se zapravo dogodilo. Ako se varalo – naivno je pomisliti da je do njega došlo kao rezultat spretne slučajnosti. U tom scenariju jedino je moguće da je netko došao do ideje koju je nužno verificirao njegov nadređeni. Bi li vrh piramide znao o tome što se događa u toj sivo-crnoj zoni ostaje na svakom od nas da špekulira. S druge strane, ako se nije varalo – vodstvo Ferrarija ovom je aferom odradilo strahovit loš posao s negativnim publicitetom. Biti nevin i pristati na tajni dogovor bez da vas sudbeno tijelo makar neformalno “očisti” u medijima – u najblažem slučaju je bedasto.

Ironično, taj Binottov “blunder” čudnom je igrom sreće možda se ispostavi kao njegov najbolji potez. Šesto mjesto u poretku konstruktora i najgori rezultat u posljednjih 40 godina bilo je dovoljan šamar da ekipa (ponovo) odradi rekonstrukciju, ovaj put po Binottovim željama, i da kupi godinu dana da bi se na vrijeme pripremili za novi tehnički pravilnik koji je na snagu stupio 2022. godine. Dok su se tako Red Bull i Mercedes naganjali do posljednjeg metra u Abu Dhabiju, a njihovi inženjeri pod ograničenjem budžeta rastrgano pokušavali sklepati nešto relativno pouzdano za ovu sezonu – Ferrari je dizajnirao, pa testirao, pa dizajnirao nešto drugo, pa opet testirao, i tako u krug dok nisu došli do rješenja koje je obećavalo. Kad se radi bez pritiska rezultata tako tipičnog za Ferrari, uz povjerenje predsjednika i sasvim novu vozačku postavu u kojoj neće biti nikakvih tenzija u garaži ni van nje – rezultat za ekipu takvog renomea i apetita ne može izostati.

Predstavljanje bolida i predsezonska testiranja su podigli blagi optimizam, ionako tipičan za to doba godine kod Tifosa, a s prvom utrkom u Bahreinu činilo se zaista da je Binottov “all-in” uspio. Kruna karijere, kako s poslovne tako i s političke strane – puzle su se savršeno posložile i napokon se vidjela prava slika koja se tako dugo čekala – Ferrari na vrhu. Trik u igri je, međutim, da najbolji bolid znači puno, ali ne znači sve. Je li Binotto inženjer ili Binotto političar u svojoj reformi odradio i onaj drugi dio posla kako je trebao? Jesu li na pit-wallu šampionski inženjeri? Je li netko Carlosu Sainzu već rekao koja je njegova uloga ove sezone ili će on to otkriti tek ako za to bude sila na stazi? Govori li Charlesu Leclercu u slušalicu čovjek koji će u svakom trenutku biti mentalno iznad njega i kad je potrebno – smiriti ga, a kad je potrebno – galvanizirati ga? Ima li Ferrari u šumi abecedno posloženih strateških planova zaista osobu koja će reći kako će se strategija odviti i kad će tko ući na promjenu guma? Kad čujemo da je trkaći inženjer Leclercu biflao da uđe u boks dok je ulaz u boks bio zatvoren – ne može vam ne biti žao vozača koji svom trkaćem inženjeru mora ponavljati “listen to me” na team-radio.

U redu, odigrao je Mattia “all-in“ karijerni potez, ali ima li pritom dovoljno dobre karte?

Komentiraj

24 komentara

  1. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    U redu, odigrao je Mattia “all-in“ karijerni potez, ali ima li pritom dovoljno dobre karte?

    Do sada smo vidjeli da mu kod svakog dijeljenja nedostaje po jedna karta kako bi dobio igru: ili strategija, ili vozačka pogreška ili bolid. Dok se čeka na dobitne karte mogao bi ostat bez uloga. Suša traje predugo.



    12

    0
  2. Ja nikad nisam mislio da odličan stručnjak za motore treba postati šef cijele momčadi. Načelno inženjeri nemaju neke karakteristike koje su nužno za to mjesto. Zato sam bio skeptičan i još uvijek sam skeptičan da je za Ferrari bolje da on radi ovo ili bi bilo bolje da se ostao baviti tehnikom ili još uže s motorima.

    Jer upravljanje s momčadi uključuje i neke vrlo “mekane” vještine upravljanja s ljudima, komuniciranja unutar korporacije i igranja korporativnih igara da se momčadi osiguraju resursi potrebni za natjecanje i da se može nekome ponuditi nerealna ponuda za prelazak u Ferrari. Tu je i dio u kojem je Ferrari beznadežno pasivan, a to je politika unutar FIAe. Imaju mjesto u WSMCu, a zapravo ga ne koriste. Svaka šuša se bez problema očeše o Ferrari, jer će Ferrari odšutiti. Evo i sad oko ovog gaženja crte u Monacu, Binoto šuti. Što rade Horner i Wolff kod takvih sranja? Potroše milijun dolara na PR da dođu baš na sve novine , portala i televizije da se čuje da nisu zadovoljni. E, tu je Ferrari Hlebinac iz centra.

    Ja još uvijek mislim da je Marchione imao neke planove s Alfom i Sauberom, ali da je umro to ne realiziravši, a da su nasljednici prilično šuplji, neinventivni i tromi kao što se i očekuje od onih koji su tu po genetskoj liniji. Sad se kao neki plan B realizira s Haasom….



    17

    1
    • Michael Schumacher
      Slavenowsky Donator Prikaži

      Većinom ljudi sa velikim idejama su toliko preponosni na sebe gdje misle kako ih niko ne može razumjeti, pa žele sve sami da rade. Binotto je sigurno jedan od takvih.

      Ferrari je na njihovu žalost izgubio čovjeka koji je znao postaviti stvari na svoje mjesto. Nakon njegove smrti Binotto je zbog svog statusa (citaj preporodio motor), imao za pravo da se miješa u poslove koje prirodnim tokom nisu za njega.

      Ne može jedan geek biti timski šef jedne ekipe, može biti timski šef svoga osoblja, a biti šef F1 ekipe je apsurdo. U svakoj firmi se zna sta inženjeri rade, a šta pravne službe.

      Sada sva situacija ovisi o Binottou, da li će se herojski povući i reći ipak rasteretite me ovolikih obaveza ili će i dalje misliti da je on najbolje riješenje za ekipu. Ako je ovo drugo, Ferrari ne smije da mu se zamjeri jer će izgubiti kljucnog čovjeka za preformanse. Teško da će on sa najveće pozicije preći na manju, a još gluplje je imati šefa ekipe koji mu isto tako ne smije reći ništa, kao što je to bio Arrivabene.

      Kako god “u Binotto we must trust “



      6

      1
      • Kimi Raikkonen 7
        Pitstop Prikaži

        Postavljanjem inženjera na mjesto šefa momčadi ustvari dvostruko gubiš; niti je dovoljno involviran u razvoj motora, niti ima kapacitet lidera kakvi su ostali “veliki” spomenuti šefovi. A kad jednom ode s mjesta šefa, pitanje je da li će mu ego dozvoliti srozavanje na poziciju samo voditelja odsjeka ili će se odlučiti na odlazak u neku drugu momčad pa će ga nepovratno izgubiti



        10

        0
      • Da. Nemamo izbora. Kad imamo genetiku na čelu firme, onda bolje ne može.



        1

        0
  3. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    Pa Ferrari je pri vrhu ove godine, bolid je odličan, vozači su sve bolji, uz pokoju bolju odluku svih bili bi još bolji, RB je jak, Max, Perez isto, nije lako s njima, trenutno je ovo realno stanje nakon par trka.

    Ne treba im previše za zlo uzeti ono u MC, mogao je i Leclerc razmišljati kao Carlos, griješe i drugi kada nemaju sekundu brzi bolid.

    Dobar je Binotto, vidjeti ćemo kako će upravljati s vozačima jer Carlos se budi i biti će mu zeznuto.



    8

    1
  4. Bit će prvaci, but not this year.



    3

    0
  5. katkad se zapitam jesam li odabra dobar nick ili sam možda treba odabrat nick don kihot ? jadan binotto , za sve šta pođe krivo za mnoge je isključivi krivac baš on , a ako i kad ide dobro onda tu nema njegove zasluge . gotovo sam siguran da se desi da ferrari osvoji titulu da mu se ni onda ne bi odalo priznanje .
    možda strategija ferraria više puta zaslužuje kritike kad se analizira posli trke kad i ovde svi znaju šta i kako je trebalo ne znajući sve parametre kroz trku na osnovu kojih glavni stratezi vuku poteze , donose odluke . npr MC … rueda je napravija grešku jer su oba bolida istovremeno pozvana u box , a hannah ka glavni strateg RB je uradila nešto potpuno drugačije tj u box su krug posli istovremeno pozvani sergio i max i to je bilo genijalno zar ne ?
    izmjene carlosa i pereza su vremenski bile skoro identične 0,13 s su sergiu brže izmjenili gume . izmjena guma CL je trajala 28.03 s , maxu 26,9 s i tu je max “zaradija” 1+ s u odnosu na CL jer obostranom dvostrukom izmjenom leclerc je izgubija 3.3 s , a max 2,4 s . ništa strašno da je u pitanju bila neka “normalna” staza ( sklona preticanju ) i “normalni” meteo uvjeti . ali ovo je bija MC di se teško pretiče , a kad još u obzir uzmemo i “pojavu” latifia koji je sje*a carlosa … možda su “kućni stratezi” trebali uzet u obzir sve okolnosti koje su pridonijele konačnom poretku jer ako je ferrari ( rueda ) pogriješija pozivanjem oba vozača istovremeno u box , a RB ( hannah ) uradila genijalan potez pozivajući oba vozača istovremeno ( krug posli ferraria ) u box onda …. btw , prije nekoliko sezona istu stvar su uradili i u MB , dvostruka izmjena i na kraju trke je to proglašeno odličnim potezom stratega MB
    u konfuznim trkama se svašta može desi , a MC je bar donekle bija konfuzan . sjetimo se da je alonso 2015. u katastrofalnom McL/hondi ( na kraju prvenstvo su završili 9. od 10 timova ) starta sa P 15 , a zbog konfuzija na stazi ( iako je bilo suho ) na kraju završija 5. , 3 s ispred LH u MB !
    možda je binotto u ku*u ka šta mnogi misle ali onda je valjda u ku*cu i iskusni brawn koji je nakon imenovanja MB n na
    čelo tima ferraria “da je direktor tima Mattia Binotto prava osoba koja će preokrenuti Ferrarijeve nesreće.” i “Definitivno neću davati Mattii nikakve savjete, on zna što radi, jer je već iskusio ovakvu situaciju tijekom svoje duge karijere u Formuli 1.” mislim da je brawn osoba sa integritetom i da iskreni ima dobro mišljenje o matii i na osnovu svog bogatog iskustva u F 1 . na kraju i RB je bija šef tima iako je inžinjer . ne uspoređujem RB i MB samo napominjem da je ovo moguća kombinacija . na kraju možda treba podsjetiti da je horneru trebalo 5 sezona da RB dovede do osvajanja titule , a valjda svi misle da MB to treba uradit sad posli 3 sezone . tim do titula može vodit i inžinjer ka brawn ( ili možda binotto ? ) ili ex vozač ( horner , toto ) , a može bit i “ugostitelj” ka npr briatore ako se sve poklopi .
    ismijavani domenicali je zapravo na čelu tima ima bolji “start” u F 1 od hornera , zadnu titulu su osvojili sa njim na čelu tima , a opet je bija pljuvan jer eto šta je to samo jedna titula . pa nema ferrari pretplatnički blok za titule , nešto se pita i druge . i RB je čeka na maxovu titulu 8 sezona pa niko nije omalovažava hornera ka ove 3 protekle sezone binotta .



    4

    7
    • ”jer ako je ferrari ( rueda ) pogriješija ”’
      -naravno da je pogriješio. svakome ko je pogledo utrku je to jasno. svakome ko je čuo na tr paničnu poruku ‘stay out’, stay out’ i lecove psovke je to još jasnije.
      -ali ako to nije dovoljno evo samo za tebe ruedin citat nakon utrke: ‘the second mistake we made with charles was a gap mistake again. ‘



      13

      0
      • zekohonda … drago mi je šta si “lukavo” citira ovo ”jer ako je ferrari ( rueda ) pogriješija ”’ šta bi valjda značilo da mislim da potez ruede nije bila greška , a i on sam je priznaje . samo … postoji i nastavak onog šta si citira i u svrhu ne znam čega si to “ispustija ;) a nastavak citata koji navodiš glasi “… a RB ( hannah ) uradila genijalan potez pozivajući oba vozača istovremeno ( krug posli ferraria ) u box” pa bi možda mogli zaključit
        1. ferrari je izgubija pobjedu zbog pacerskog poteza ruede da oba vozača pozovu u box ISTOVREMENO
        2. RB je odnija pobjedu jer je hannah povukla genijalan potez pozivajuči u box oba vozača ISTOVREMENO krug posli ferraria
        hannah je “kopirala” potez ruede , a to niko ni da spomene jer su u RB uspili , a uspili su jer se latifi u krivo vrime naša na krivom mistu , “zakočija” CS inaće bi carlos vjerovatno odnija pobjedu . ali i tada bi rueda bija pedro jer bi pobjedija “krivi” vozač ferraria , a ne ljubimac . na paničnu poruku možda je CL treba napravit isto ( ako je ima vrimena za to ) šta i LH prije koju sezonu kad je krenija u box , “predomislija” se i vratija na stazu gazeći liniju . tada su iz MB da ne dobiju kaznu “objasnili” da se sve desilo zbog “zbunjenosti” u boxu . ako se to moglo desit bezgrešnom MB onda može i ferariu . samo šta je po ferrariu u “modi” pljuvati …
        znam da ovde ima gomila stručnjaka , analitičara , stratega pa će mi možda neki od objasnit zašto je jedan potez stratega bija sra*e , drugi genijalan , a oba stratega su “potegla” IDENTIČAN potez ? po meni ovde su meteo uvjeti možda “uzeli” pobjedu CL , a “srića” u vidu latifia je možda uzela pobjedu CS . psovanje leclerca.. pa jako ga “zaboli” kad izgubi bodove zbog tuđe greške , a kad ih izgubi ka u imoli zbog svoje greške onda je puno “tiši” … ne psuje baš zar ne ? uglavnom o svemu imam svoje mišljenje koje sam napisa i u provm i ovom komentaru , ako se ne poklapa sam mišljenjem većine jbg ja nisam stučnjak ka mnogi ovde i zato ću se posut pepelom ka i rueda ….



        4

        1
        • Double stacking možeš napravit dobro (ko RB sad) ili loše ko Ferrari sad. Ferrari je pogriješio jer je razmak između sainza i leca bio premal.
          Zato je potez rb-a ok (ne genijalan jer to nije ništa novo niti preteško ), a potez Ferrarija sranje.
          Jesi zadovoljan objašnjenjem?



          3

          1
    • Max Verstappen 1
      vlado Donator Prikaži

      Vodja ekipe je uvijek kriv kada nesto ne ide kako treba. Sve dobro sto se desi… je uspjeh tima.To je primjer dobrog leadera. To je sve ok.

      Ferrari ceka titulu malo vise od 8 sezona. Ipak je to ferrari i pritisak je na svima koji javno obavljaju svoju duznost.
      RB je jedna posebna prica u f1. Znas koliko je napadan kada su poceli pobjedjivati, posebno ove iznad. “Konzerva” hehehe

      I RB uzeo titulu u sestoj punoj sezoni sa Maxom.



      2

      0
    • Mick Schumacher
      Kaiser Prikaži

      Zanimljiv komentar, ali molim te nemoj koristiti MB i za Binotta i za Mercedes, pošteno si me zbunio



      3

      0
    • RB ima jako dobro uhodanu podjelu posla:
      HM – vozači, strategija – konzultacije s Dieterom
      AN – tehnika
      CH – poslovanje, medijski nastupi, strategija prema regulatoru, nadjebavanje s Wolffom
      U Ferrariju je sve to u jednoj osobi.

      Domenicalli je imao svog mentora Todta na čelu Ferrarija dok je osvajao tu zadnju titulu. Kad je Todt otišao sve se raspalo. Organizacija momčadi za razvoj KERSa je bila potpuni debakl. Da jedna firma sa tolikim resursima autoindustrije iza sebe zasere do te mjere je bilo nevjerojatno i potpuna zasluga Domenicalija. Već tada je zaslužio otkaz. Evo ti sad Domenicalija u roli šefa F1, Suadijska Arabija. Granate nisu pale dovoljno blizu. Staza je bila katastrofa – ubojstvo iz nehata, Miami – parada pijanstva i kiča, a sve ne bi li se napravio novi Monaco…. To je sve zasluga Domenicalija, daleko mu kuća.

      Ross Brawn je jedan od rijetkih inženjera dobrih CEOva, Elon Musk je recimo još jedan. Puno više ih ne fita dobro u tu rolu. Mogu to tvrditi na osnovu svojeg inženjersko upravljačkog staža. Mojem mozgu je puno ugodnije filozofirati o tome kako napraviti asimetričnu kompenzaciju pedala i tražiti bug u nekakvom modelu nego rješavati sukob dva ega oko toga tko je dobio ljepšu kancelariju ili se natezati s CEOom koji se ukopao oko kolica vrijednih $200. Da, sasvim mi je jasno u čemu puno više uživam i u čemu sam dobar, a u čemu nisam.



      7

      0
      • Max Verstappen 1
        vlado Donator Prikaži

        Tesko je suditi Musku. Mi njega nikada nismo vidjeli na djelu. Vecina nas. Dok Rossa jesmo.

        Po meni Musk je jedan odlican trgovac nakon svega. Covjek rastura. Evo Twitter… i dalje se ne zna. Mislim da je povukao potez koji se nije desio na tom nivou. Tj. on je kategorija za sebe. Za Rossa se radi uz nadu penzije a za Elona… tko zna.


        0

        0
  6. Bilo je vrijeme za all-in. Čekanje još jednu godinu, pa da se u cijelu priču uključe i neke druge momčadi (Alpine mi izgleda spreman za nagodinu), bi bio vrlo nesmotren i opasan potez. Ferrari je napravio izvrstan posao u pripremi ovogodišnjeg bolida, Binotto je napravio dobar potez, čekanje se isplatilo, borba za naslov je daleko od gotove, samo se moraju pod hitno riješiti šlampavosti i amaterizma kad situacija zagusti.



    2

    0
    • Bolid ferrarija je vrhunski ,imaju dva odlična vozača ,mogu do prvoga mjesta ako se riješi strategija rak rana ferrsrija ,previše je bodova prosuto
      Moraju stati na loptu dobro razmisliti ,mjesta za pogreške koje smo gkedali u Monacu ne smiju se više događati



      1

      0
  7. Nama je još davno profesor na faksu pričao koja je razlika između Nijemca i Talijana. Nijemac najprije napiše sadržaj pa krene pisati knjigu. Talijan najprije napiše knjigu pa onda sadržaj. (ako nekom treba pojašnjenje: drugim riječima rade stihijski)



    2

    0
  8. Moje mišljenje je da je Ferrari ubo te dvije pobjede dok se RB još nije posložio. Rb je očigledno napredovao dok Ferrari je smatrao da mu nadogradnje ne trebaju. Uz to su prosuli brdo bodova. Kako sezona odmiče RB izgleda sve bolje a uzimaju pobjede čak i na stazama gdje je Ferrari morao dobiti zbog tipa staze koji im odgovara. Kada ti uvijek nešto šteka ( vozač, taktika, pouzdanost ili sreća) onda je teško osvojiti titule. Nekad te nešto mora i pos… da bi uspio. Ne želim kuditi i misliti lošey no po prikazanom zadnjih 13 godina nevjerujem da će Ferrarijev tim za razvoj bolida nadmašiti RBov. Isto tako Ferrariju je kod Leclerca pandrknula druga PU u upotrebi. Sve zasad karte su na strani red Bulla i momentum te strašno jak Max. Mislim da bi ovo mogla do kraja ispasti lagana šetnjica za RB jer izgleda da je Ferrari još uvijek sam sebi najveći neprijatelj.



    2

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni