Izdvojeno

Gotov drugi dan u Barceloni: Ferrari na vrhu po vremenu i po broju krugova

Piše: Ante Vetma

Prije 6 mjeseci, 21 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Drugi i pretposljednji dan u Barceloni upravo je završen, a pošteno je pretpostaviti da najzadovoljniji mogu biti u ekipi iz Maranella. Naime, Charles Leclerc je odradio najbolji krug (1:19.689) na C3 gumama, što je dvije i pol desetinke ispred Pierrea Gaslyja u AlphaTauriju na C4 gumama. No, vjerojatno još i važnije – Ferrari je ponovo bio na vrhu po broju krugova. Njihova dva vozača su kombinirano odradili čak 150 krugova. Zanimljivo, i tu je na drugom mjestu bio Pierre Gasly, sam samcat, sa 147 krugova.

U usporedbi s vremenom Landa Norrisa od jučer – ovo od Leclerca bilo je jednu desetinku sporije.

Danas smo vidjeli dvije crvene zastave. Najprije je Perez neposredno prije pauze za ručak stao na stazi zbog problema s mjenjačem, a onda je poslijepodne Nikita Mazepin imao problem s pumpom za gorivo u svom Haasu.

Dobre vijesti napokon su stigle i za Alfu Romeo koja je jučer imala ogromnih problema pa je Robert Kubica morao parkirati u garažu nakon samo 9 krugova. Danas je debitant Guanyu Zhou odradio 71 krug, ali je unatoč tome Frederic Vasseur poručio da je neke tehničke poteškoće izuzetno teško riješiti na stazi, ali da će sigurno biti sređene do Bahreina.

Tema dana i dalje je takozvano dupinjanje, odnosno, neobični pokreti bolida pri visokim brzinama na pravcima. Ovaj fenomen bio je navodno najizraženiji kod Mercedesa.

Naime, ono što vozač osjeća kao nasilno poskakivanje zapravo je nuspojava ground-efekta. Prednji rub podnice i/ili prednje krilo približavaju se asfaltu kako raste downforce. Kako se ta udaljenost do asfalta smanjuje – učinak ground-efekta je veći, a zrak još brže putuje tim prostorom koji postaje sve uži.

To povećava razliku tlaka između gornjih i donjih površina, sve dok ne dođe do svoje granice u kojem se trenutku iznenada oslobađa veliki dio opterećenja. Prednji dio bolida se naglo podigne, a samim time se ground-efektu ponovo omogućava da pokrene cijeli proces iznova.

U Ferrariju su komentirali da su bili svjesni ove pojave, ali da su možda podcijenili njezin učinak.

Testiranje se nastavlja sutra, a nakon toga slijedi 13 dana pauze do novog testiranja, ovaj put s kamerama, u Bahreinu.

PVozačKrugoviVrijeme+
1 Charles Leclerc781’19.689 
2 Pierre Gasly1471’19.9180.229
3 Daniel Ricciardo1261’20.2880.599
4 George Russell651’20.5370.848
5 Carlos Sainz Jr711’20.5460.857
6 Sebastian Vettel731’20.7841.095
7 Sergio Perez781’21.4301.741
8 Nikita Mazepin411’21.5121.823
9 Alex Albon471’21.5311.842
10 Guanyu Zhou711’21.8852.196
11 Nicholas Latifi611’21.8942.205
12 Lance Stroll551’21.9202.231
13 Mick Schumacher661’21.9492.260
14 Esteban Ocon1251’22.1642.475
15 Valtteri Bottas211’22.2882.599
16 Lewis Hamilton401’22.5622.873

Komentiraj

21 komentara

  1. “U usporedbi s vremenom Landa Norrisa od jučer – ovo od Leclerca bilo je jednu desetinku sporije.”

    Lando je najbrži krug odradio na C4 gumama, tj mekšoj komponenti naspram danas Leclerca na C3



    8

    0
  2. Dupinjanje 🤣🤣
    “Pliskavičenje”
    “Lowrideranje” by ground effect



    12

    0
  3. …da li je to razlog što smo jutros već vidjeli novu podnicu koja je ‘snimljena’ u rb box-u?…



    1

    0
  4. Nisam niti priblizno neki tehnicki i aerodinamicki strucnjak.
    Ali , zar nisu prednja krila prije bila jos niza ? Tj jos bliza asfaltu i to se nije dogadalo ?
    Jer , barem ovo Ferrarijevo , mi se cini dosta vislje nego prijasnjih sezona pa mi nema neke logike.
    Ali to sam samo ja :D



    4

    1
  5. tko prvi riješi ovjes osvaja prvenstvo, pazite kaj vam velim



    10

    1
    • Ayrton Senna
      FerrariF1 Prikaži

      Sory krivo stisno prijavi😬.. Mislio sam reć da se slažem s tobom.. Ali mislim da i nije toliko do ovjesa koliko do same podnice.. Ali svakako tko to prvi riješi u veeeeelikoj je prednosti..



      3

      0
  6. Formula1
    Zeko Prikaži

    ovo kako bolidima skakuće zadnji kraj, koda su im amortizeri propišali, je smijeh



    4

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Pogled u budućnost – 3. dio: Alpine, Williams i Sauber

Lociranje // Lovro Andraka

Posljednji dio serijala o juniorima donosi kratke biografije mladih vozača iz Alpinea, Williamsa i Saubera Pogled u budućnost – 1 dio: Mercedes i Red BullPogled u budućnost – 2 dio: Ferrari i McLaren Alpine Alpineova akademija pod raznim nazivima postoji još od 2002 godine, a radi se o istim promjenama naziva koje su pratile momčad iz Enstonea, što znači da su dosad djelovali kao Renaultova, Lotusova i zatim ponovo...

Pogled u budućnost – 2. dio: Ferrari i McLaren

Lociranje // Lovro Andraka

U prvom dijelu serijala mogli ste se upoznati s potencijalnim budućim zvijezdama Mercedesa i Red Bulla, a sada su na redu dvije najdugovječnije, a po mnogim kriterijima i najuspješnije momčadi - Ferrari i McLaren Ferrari Mladunci Propetog konjića uzgajaju se već gotovo 13 godina, a prvi član Ferrarijeve vozačke akademije bio je Jules Bianchi koji je predstavljen u prosincu 2009 godine Bianchi je stigao do F1 u sezoni 2013 s...

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Još kolumni