Drugi i pretposljednji dan u Barceloni upravo je završen, a pošteno je pretpostaviti da najzadovoljniji mogu biti u ekipi iz Maranella. Naime, Charles Leclerc je odradio najbolji krug (1:19.689) na C3 gumama, što je dvije i pol desetinke ispred Pierrea Gaslyja u AlphaTauriju na C4 gumama. No, vjerojatno još i važnije – Ferrari je ponovo bio na vrhu po broju krugova. Njihova dva vozača su kombinirano odradili čak 150 krugova. Zanimljivo, i tu je na drugom mjestu bio Pierre Gasly, sam samcat, sa 147 krugova.
U usporedbi s vremenom Landa Norrisa od jučer – ovo od Leclerca bilo je jednu desetinku sporije.
Danas smo vidjeli dvije crvene zastave. Najprije je Perez neposredno prije pauze za ručak stao na stazi zbog problema s mjenjačem, a onda je poslijepodne Nikita Mazepin imao problem s pumpom za gorivo u svom Haasu.
Dobre vijesti napokon su stigle i za Alfu Romeo koja je jučer imala ogromnih problema pa je Robert Kubica morao parkirati u garažu nakon samo 9 krugova. Danas je debitant Guanyu Zhou odradio 71 krug, ali je unatoč tome Frederic Vasseur poručio da je neke tehničke poteškoće izuzetno teško riješiti na stazi, ali da će sigurno biti sređene do Bahreina.
Tema dana i dalje je takozvano dupinjanje, odnosno, neobični pokreti bolida pri visokim brzinama na pravcima. Ovaj fenomen bio je navodno najizraženiji kod Mercedesa.
Naime, ono što vozač osjeća kao nasilno poskakivanje zapravo je nuspojava ground-efekta. Prednji rub podnice i/ili prednje krilo približavaju se asfaltu kako raste downforce. Kako se ta udaljenost do asfalta smanjuje – učinak ground-efekta je veći, a zrak još brže putuje tim prostorom koji postaje sve uži.
To povećava razliku tlaka između gornjih i donjih površina, sve dok ne dođe do svoje granice u kojem se trenutku iznenada oslobađa veliki dio opterećenja. Prednji dio bolida se naglo podigne, a samim time se ground-efektu ponovo omogućava da pokrene cijeli proces iznova.
U Ferrariju su komentirali da su bili svjesni ove pojave, ali da su možda podcijenili njezin učinak.
Testiranje se nastavlja sutra, a nakon toga slijedi 13 dana pauze do novog testiranja, ovaj put s kamerama, u Bahreinu.
P | Vozač | Krugovi | Vrijeme | + |
---|---|---|---|---|
1 | Charles Leclerc | 78 | 1’19.689 | |
2 | Pierre Gasly | 147 | 1’19.918 | 0.229 |
3 | Daniel Ricciardo | 126 | 1’20.288 | 0.599 |
4 | George Russell | 65 | 1’20.537 | 0.848 |
5 | Carlos Sainz Jr | 71 | 1’20.546 | 0.857 |
6 | Sebastian Vettel | 73 | 1’20.784 | 1.095 |
7 | Sergio Perez | 78 | 1’21.430 | 1.741 |
8 | Nikita Mazepin | 41 | 1’21.512 | 1.823 |
9 | Alex Albon | 47 | 1’21.531 | 1.842 |
10 | Guanyu Zhou | 71 | 1’21.885 | 2.196 |
11 | Nicholas Latifi | 61 | 1’21.894 | 2.205 |
12 | Lance Stroll | 55 | 1’21.920 | 2.231 |
13 | Mick Schumacher | 66 | 1’21.949 | 2.260 |
14 | Esteban Ocon | 125 | 1’22.164 | 2.475 |
15 | Valtteri Bottas | 21 | 1’22.288 | 2.599 |
16 | Lewis Hamilton | 40 | 1’22.562 | 2.873 |
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
najs
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“U usporedbi s vremenom Landa Norrisa od jučer – ovo od Leclerca bilo je jednu desetinku sporije.”
Lando je najbrži krug odradio na C4 gumama, tj mekšoj komponenti naspram danas Leclerca na C3
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dupinjanje 🤣🤣
“Pliskavičenje”
“Lowrideranje” by ground effect
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Taman krenuo to pisat 🤣🤣🤣
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Poskakivanje ili ti ga Bouncingiranje?
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
poskakivanje je i meni najprikladniji izraz.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
slazem se, poskakivanje je normalan opis..
Dupinjanje 🤦
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Koliko sam vidio, na engleskom svi koriste izraz “porpoising” koji doslovno znači “dupinanje”.
Apsolutno nitko ne koristi “bouncing” koji bi značio “poskakivanje”.
Vjerujem da se taj izraz koristi još iz starih ground-effect dana, kada je ovaj problem isto postojao. Vjerojatno se na taj način bolje specificira o kojem se problemu točno radi, jer poskakivanje može biti bilo što.
E sad, zašto je svima ok engleski izraz, a kod nas se svi podsmijehuju hrvatskom izrazu, je valjda hrvatski problem. Možda malo kompleksaški, ali eto… 😉
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…da li je to razlog što smo jutros već vidjeli novu podnicu koja je ‘snimljena’ u rb box-u?…
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nisam niti priblizno neki tehnicki i aerodinamicki strucnjak.
Ali , zar nisu prednja krila prije bila jos niza ? Tj jos bliza asfaltu i to se nije dogadalo ?
Jer , barem ovo Ferrarijevo , mi se cini dosta vislje nego prijasnjih sezona pa mi nema neke logike.
Ali to sam samo ja :D
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…efekt uzrokuje podnica a ne prednje krilo ako se ne varam… :)
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Aha , moguce :D.
Zato i kazem da nisam neki strucnjak pa moram pitat :D
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Podnica je kriva. Cim ide brze stvara se veca usisna sila i vuce auto prema dolje i kad udari u pistu odbije se prema gore i opet sve ispocetka . Kazu vozaci da se osjeti neugodno poskakivanje bolida gore dolje. Veca brzina i vise toga moze krenuti po zlu u upravljanju bolidom. Koliko sam procitao da Mercedes ima velike probleme oko toga a Red Bull je mijenjao podnicu pretpostavljam zbog toga. Vidit cemo sta ce dalje
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Znači kod većih brzina i na pravcima poskakuju.. Kak bi to onda tek izgledalo u Monzi.. Skakali bi ko lopte😬
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
https://thumbs.gfycat.com/FickleFlusteredDromaeosaur-max-1mb.gif
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Izgleda da ne udara u pod, već se pri vrhuncu gubi efekt downorcea. Bolid se podigne i proces ponovo krene.
Po snimkama ne bi rekao da su udarci u pod u pitanju.
https://youtu.be/5GhLi2ZAqVk
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
upravo tako: https://www.youtube.com/watch?v=wBUJJlHR6PE
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Počeće se ljepit za asfalt i nećeš ih moć odvojit bez da ih navučeš na neku fugu. 😉
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
tko prvi riješi ovjes osvaja prvenstvo, pazite kaj vam velim
10
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sory krivo stisno prijavi😬.. Mislio sam reć da se slažem s tobom.. Ali mislim da i nije toliko do ovjesa koliko do same podnice.. Ali svakako tko to prvi riješi u veeeeelikoj je prednosti..
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ovo kako bolidima skakuće zadnji kraj, koda su im amortizeri propišali, je smijeh
4
0