Izdvojeno

Andretti podnio zahtjev za pridruživanje Formuli 1 u 2024.

Piše: Marko Litvić

Prije 12 mjeseci, 20 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Mario Andretti je na svojim društvenim mrežama otkrio kako je njegov sin Michael podnio zahtjev za pridruživanje Formuli 1 u 2024.

Svjetski prvak Formule 1 iz 1978. i četverostruki osvajač Indycara objavio je na Twitteru:

“Michael je prijavio FIA-i kako želi uvesti novu F1 momčad u 2024. Andretti Global. Ima sve resurse i zadovoljava sve točke. Sad čeka odgovor FIA-e.”

Mario Andretti na Twitteru

Michael Andretti je potvrdio kako je sve u objavi istinito, ali nije htio ništa više reći.

Podsjećamo kako je prošle godine Andretti pokušao kupiti momčad Alfa Romea i tvrtku Sauber, ali nije mu pošlo za rukom kad je glavni dioničar, Finn Rausing, na kraju odlučio kako tvrtka i momčad nisu na prodaju. Kako je potpisan novi “Concorde sporazum” i uveden je limit troškova, momčadi su nešto financijski stabilnije i nitko nije bio prisiljen na traženje “financijskog spasitelja”.

Nakon tog neuspjeha, Andretti je odlučio započeti svoj vlastiti projekt i krenuti od nule. Navodno je već neko vrijeme bio u razgovoru s ljudima iz Formule 1 o bezimenom projektu koji bi započeo 2024.

Andretti bi mogao puno profitirati od povećanog interesa za Formulu 1 u Americi nakon uspjeha Netflix serije “Formula 1: Drive to survive” i činjenice kako će se održavati još jedna utrka u SAD-u (VN Miamija), a i potencijalna treća u budućnosti (Las Vegas).

Osim toga, nekoliko momčadi je tražilo američke investitore, poput McLarena i Williamsa, a i mnogi američki tehnološki giganti su počeli biti sponzori F1 ekipama. To su, na primjer, Cognizant Aston Martinu i Oracle Red Bullu. Jedan od Andrettijevih Indycar sponzora, Gainbridge, je sponzor VN Miamija.

Jedini malo veći izazov koji bi Andrettijeva momčad mogla imati je cijena od 200 milijuna dolara koju svaka nova momčad mora platiti prema novom sporazumu.

FIA i Formula 1 su naučile svoje lekcije od 2010. kad su tri nove momčadi, Virgin, Lotus i HRT, ušle u Formulu 1. Ni jedna od te tri momčadi danas nisu u natjecanju. HRT je otpao već nakon 2012., Lotus (u tom trenutku Caterham) se raspao 2014., a Virgin (koji je u međuvremenu promijenio nekoliko imena; Marussia, pa Manor) je izdržao do 2016.

Nakon tih propalih projekata odlučili su kako će omogućavati ulazak samo ozbiljnim ulagačima i zadnja momčad koja se pridružila gridu bio je Haas 2016.

2019. pojavili su se potencijalni španjolski i azijski projekti za ulazak, no tehnički direktor Formule 1, Ross Brawn, rekao je kako će nove momčadi morati pričekati do uvođenja novih pravila, što je u tom trenutku bilo planirano za 2021.

“Imamo iznenađujući broj momčadi koje su pokazale interes za priključivanjem, ali smo rekli tim momčadima kako moraju pričekati dok se nova pravila uvedu i situacija se stabilizira. Tek onda ćemo razmišljati o novim momčadima.”

“Mislim kako je 10 momčadi koje imamo, 10 dobro vođenih momčadi dovoljno. Ako ćemo dovoditi još momčadi, onda one stvarno moraju doprinijeti Formuli 1. Moramo učiti iz povijesti, mnogo malih momčadi je ušlo u Formulu 1 i ništa nisu doprinijele.”

“Mislim kako prvo moramo stabilizirati nova pravila koja uvodimo i tek onda vidjeti ima li prilike za novu momčad.”

Ross Brawn, tehnički direktor Formule 1

Direktor Formule 1, Stefano Domenicali, izjavio je kako je trenutno zadovoljan sa samo 10 momčadi.

“Mogu vam potvrditi kako smo nakon uvođenja limita troškova počeli dobivati puno zahtjeva za pridruživanje, ali vjerujem kako je važno zadržati vrijednost postojećih franšiza i momčadi, jer to igra veliku ulogu u njihovoj održivosti.”

“Ja bih iskreno radije imao bolju održivost momčadi koje su zapravo ovdje.”

Stefano Domenicali, direktor Formule 1

Komentiraj

20 komentara

  1. Sad ga neće htjeti, a had im Mercedes ode onda će kukati.

    kad je Bog hodao zemljom F1 je imala 13 momčadi



    12

    0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Ako se ona tvoja ispostavi tačnom, onda će Aston Martin isporučivati motore za 4 ekipe. :mrgreen:



      7

      0
      • Ma ne znam taj Toto tamo u AM mi je nekako zlokobno za Mercedes, a i tendencija Merca da smanjuje svoj udio….

        Čini mi se da bi njima ova situacija kad ne budu mogli potrošiti više od ostalih mogla postati nezanimljiva. Pogotovo, ako izgube primat u performansama.



        10

        0
  2. Debili.
    Još će čovjeka i odbiti.



    14

    0
  3. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Hahahhaha kakve budale, odbijaju novu momcad



    14

    0
    • Pirelli Intermedium
      crofessional Donator Prikaži

      Ne bi se složio, i HNL je procvjetao sa ligom 10 😎



      1

      0
      • Iskreno, nemam protuargument za tvoju tvrdnju. HNL rulz!
        Jesu makli u f1 onu glupu ‘ulaznicu’ od 200 milja?


        0

        1
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          F1 ekipe dobijaju na vrijednosti odkad je uveden budget cap. A i privlačenje novih navijača onim Netflix serijalom i sl, koliko god nama to glupo izgledalo i koliko god se ti novi navijači ne kuže u sport, diže itekako vrijednost Formuli 1. A i privlači sve više novih sponzora u sport. Pa i ovi slabiji timovi koji su nekako prigrmili prethodne sezone, kao npr. Haas, od sada će sve stabilnije stojati. Vidiš koliko je teško Andrettiju bilo kupiti postojeću ekipu. Onaj Dorliton i Lawrence Stroll su još jeftino prošli…
          I sada vidimo da je Andretti spreman platiti tu ulaznicu, što znači da imaju kapacitet da odmah od starta budu stabilna ekipa. Po meni bolje rješenje nego ono prije. Evo vidimo da kandidata za ulazak ne manjka, a samo će ući oni koji mogu biti kompetitivni. A po starim pravilima poslije one 3 ekipe što su neslavno završile nismo imali nikoga ko je bio spreman da uđe…
          Te 3 ekipe su i bez te ulaznice morali potrošiti sličnu sumu, i da opet ne budu nigdje, jer bi im ove velike ekipe trostruko nadmašile budžet.



          2

          0
      • Formula1
        f1zd Prikaži

        To je zato što nema više od 10 kompetitivnih ekipa u Hrvatskoj, ista stvar je i tu, ako će biti kompetitivni, bar na razini Alfe, Williamsa prošle godine – super, ali ako će biti kao Haas prošle godine to nema smisla.



        5

        0
  4. Ne razumijem kako direktor može izjaviti da je zadovoljan sa 10 timova.
    10 timova bi trebao biti neki minimum, a ne optimum.



    21

    1
  5. Andretti Internacionale – New York, Paris, Peckham.



    7

    0
  6. Mick Schumacher
    Ante Maras novinar Prikaži

    Ili je Stefano pokazao da je sposoban samo za voditelja poslovnice Müllera ili ga pritišće neka od momčadi čiji šefovi imaju pipke u F1 iako ne znam koga bi od velikih Andretti ugrožavao. Pa dobro koliko moraš biti ograničen da s velikom dozom ozbiljnosti kažeš da je 10 momčadi optimalno i da ne treba još novih momčadi😑😑😑😑



    1

    0
  7. Mislim kako je 10 momčadi koje imamo, 10 dobro vođenih momčadi dovoljno. Ako ćemo dovoditi još momčadi, onda one stvarno moraju doprinijeti Formuli 1.

    U prijevodu potpisali smo sporazum s postojećim momčadima gdje smo ih zaštitili kao ličke medvjede i nitko nece dirati njihov dio kolača.
    Budu li insistirali na ulaznici od 200 miliona $ mislim da su stvarno debili ako se smijem tako izraziti. Još posebno što su Ameri u pitanju, a znamo koliko F1 znači američko tržište.
    Ulupas stotine miliona na dovodenje pravih ljudi, izgradnju postrojenja i onda te ovi birokrati traže 200 milja za ulaznicu u F1. Ne znam jel tih 200 milja neka garancija ozbiljnosti ponude, Ali ako nije, nego je cisto to ulaznica za F1, skandalozno.


    0

    0
  8. Fernando Alonso
    Lux Prikaži

    Znači li ovo i “povratak” Honde (iako nije ni otišla)?



    1

    0
  9. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    Ako ćemo dovoditi još momčadi, onda one stvarno moraju doprinijeti Formuli 1.

    Meni se čini kako gospodi F1 nije zanimljivo da ulaze privatnici, nego žele velike proizvođače tipa Audi, Volkswagen i slično.
    Uostalom, u F1 više nije nikome za vjerovat. Dok ne vidim bolid na startu prve utrke sve je moguće (a i to nije garancija da će se zadržćat tamo). Propalih pokušaja je bilo ohoho u F1. Sjetimo se Stefan GP-a, pa US-F1 i entuzijastičnog Jerge :-)



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni