Meksički ministar obrane i ratnik iz sjene

Plan D

Luka Softić

Prije 2 godina 15 min 35 komentara

Jesam li ja prvi ili drugi vozač?

Da nejasna momčadska hijerarhija te izostanak jasnih momčadskih odredbi unose pomutnju unutar momčadi i tenzije među vozačima te u konačnici dovode do lošijeg rezultata vidjeli smo na primjeru Ferrarija, koji je 2017. i 2018. jedini (izuzev aktualne sezone) u hibridnoj eri ozbiljnije zaprijetio dominaciji Mercedesa. U oba pohoda ostali su poraženi, a jedan od najvidljivijih razloga je bio izostanak odlučnosti u momčadskoj strategiji – ukratko, Ferrari je osjećaje svog posljednjeg prvaka, Kimija Raikkonena, stavio ispred borbe za titulu, a oklijevanje u izdavanju direktnih zapovijedi vozačima na stazi primjerice u Monzi i Hockenheimu 2018. onemogućile su Sebastiana Vettela u svrgnuću Lewisa Hamiltona. Vettel će 2019. dolaskom Charlesa Leclerca tek vidjeti što znači voziti za momčad koja je izgubila kontrolu nad unutarmomčadskim natjecanjem, a 2020. će na sramotan način zaključiti svoj staž za talijansku momčad, praktički sabotiran od novog vodstva koje je sve podredilo mladoj nadi Leclercu. Ferrari ni do danas nije odredio tko je prvi vozač u momčadi, a činjenica da je Carlos Sainz ove sezone završio ispred Leclerca u ukupnom poretku tu odluku će im drastično otežati, pogotovo ako će 2022. imati konkurentan bolid.

Mercedes je pak od 2014. imao luksuz dominantnog bolida te je poput McLarena krajem 80-ih godina prošlog stoljeća dopustio međusobno utrkivanje svojim vozačima. Nakon tri godine krvavog ratovanja unutar momčadi koje je završilo Rosbergovom titulom i umirovljenjem, šef momčadi Toto Wolff je rekao „nikad više“ i doveo flegmatičnog Valtterija Bottasa. Bottas je par puta napravio softverski update i krenuo bolje u sezonu, ali smo vidjeli da ni Bottas 2.0 nikad nije imao ozbiljne šanse za osvajanje naslova. Osim što jednostavno nije kalibar koji može poraziti Lewisa Hamiltona, Mercedes je u svakom momentu koji je zahtijevao intervenciju momčadi jasno dao prednost Lewisu, s obećanjem Bottasu da će dogodine biti drugačije. Kako je Finac iz godine u godinu potpisivao jednogodišnji ugovor s Mercedesom i beziznimno se pokoravao timskim naredbama, tako je bilo sve jasnije da će zauvijek ostati Robin Hamiltonovom Batmanu te da nikad neće postati svjetski prvak.

Juniorski program

Red Bull se 2018. također našao u škakljivoj i, po spomenutom pitanju, nejasnoj situaciji. Stasanjem Maxa Verstappena dugogodišnji vođa momčadi Daniel Ricciardo izgubio je primat, a te sezone smo svjedočili incidentima poput sudara dvojice vozača u Azerbajdžanu te općenitom rastu tenzija s Verstappenom. Neodrživost situacije presjekao je upravo Ricciardo prelaskom u Renault 2019. gdje je imao garantiran status prvog vozača, a čelnicima Red Bulla Christianu Horneru i Helmutu Marku u neku ruku je i laknulo što neće morati donositi teške strateške odluke glede podređivanja jednog vozača drugome. Max Verstappen je preuzeo ulogu prima violine momčadi, a prvi na redu za promaknuće iz omladinske momčadi Toro Rosso u seniorsku Red Bull je bio Pierre Gasly. Dok je Verstappen konkurirao Mercedesu i Ferrariju, nesretni Gasly podlegao je pritisku i nakon niza loših rezultata u prvoj polovici sezone Horner i Marko su izgubili strpljenje i zamijenili Gaslya s još jednim apsolventom Red Bullove vozačke akademije, Alexanderom Albonom. Albon je do kraja sezone konzistentno završavao utrke u bodovima te je zaslužio novu priliku 2020. a momčad se nakon nekoliko slabijih sezona polako približavala vrhu poretka.

Potpunim potopom Ferrarija 2020. Red Bull je u svojoj drugoj sezoni suradnje s Hondom, koja je kao proizvođač motora isporučivala sve bolje i bolje rezultate, ostao jedini ozbiljni izazivač Mercedesu. Max Verstappen djelovao je kao jedina smetnja još jednoj dominaciji Mercedesa, budući da Albon, iako je odvozio korektnu sezonu, nije bio ni blizu tempu koji je nametao Verstappen, čime je Red Bull imao najveću rezultatsku razliku unutar momčadi – čak tri vozača i to svaki iz različite ekipe (Perez, Ricciardo, Sainz) su u ukupnom poretku završili između Verstappena i Albona, uz njihovu međusobnu razliku od čak 109 bodova.

Red Bull je znao da Verstappen treba bolju podršku za ozbiljniju borbu s Mercedesom, a Alexander Albon naizgled nije bio čovjek za taj posao. Čak i kad je uspio doći u izravan okršaj s Hamiltonom nije bio od velike pomoći. U dva sukoba s Britancem mladi Tajlanđanin nije napravio ništa krivo, ali se isto tako nije postavio dovoljno čvrsto za duel s velikim igračima te ga je Hamilton u oba slučaja otpuhnuo poput komarca i lansirao van staze. Hamilton je naravno bio kažnjen (iako blago) za te incidente, ali je ipak rezultatski profitirao, za razliku od Albona koji je u oba slučaja pao s visoke pozicije i završio izvan bodova, stoga se postavilo pitanje bi li se Hamilton ponio na taj način da se našao u duelu s nekim iskusnijim vozačem koji zaslužuje veći respekt od Albona?

Marko i Horner su u prosincu 2020. morali donijeti tešku odluku – znali su da će adaptacijom pravila za 2021. godinu biti još bliži Mercedesu, ali su također znali da neće biti toliko blizu da Verstappen može osvojiti naslov bez pomoći adekvatnog momčadskog kolege te da će kvalitetna suradnja dvojice vozača biti integralna. Zadržati Albona i nastaviti njegov vozački razvoj značilo je zadržati vozača koji ne mora proći period prilagodbe i koji potencijalno može doprinijeti od prve utrke, ali i imati vozača koji još nije klasa i koji nema obraz i renome biti ravnopravan u duelu s Mercedesom. Pierre Gasly se s druge strane preporodio nakon povratka u sestrinsku momčad novog imena Alpha Tauri, ostvario prvu pobjedu u Monzi, i završio sezonu sa samo 30 bodova manje od Albona, te je zaslužio još jednu priliku u seniorskoj ekipi, ali je i dalje u zraku ostalo pitanje može li se nositi s pritiskom koji proizlazi iz borbe u vrhu.

Treća opcija je bila potražiti vozača izvan juniorskog sustava.

Entra caballero

Srećom po Red Bull, iznenada je dostupan postao Meksikanac Sergio Perez. Nakon izvrsne sezone u Racing Pointu koju je u Sakhiru okrunio svojom prvom pobjedom u karijeri, meksički veteran je neočekivano dobio otkaz višegodišnjeg ugovora. Kad je kanadski milijarder Lawrence Stroll odlučio da bi novu akviziciju brenda Aston Martin radije razvijao sa četverostrukim svjetskim prvakom Sebastianom Vettelom i svojim nedodirljivim sinom Lanceom umjesto s Perezom, lojalni i omiljeni Meksikanac je uslijed toga napustio momčad kojoj je posvetio gotovo cijelu karijeru, i to bez rezerviranog vozačkog mjesta za 2021.

Premda je Perez (također) zbog nejasne hijerarhije u staroj momčadi imao mnoštvo incidenata s Estebanom Oconom, Horner i Marko su izvrsno procijenili Perezov karakter, sposobnost i trenutne okolnosti te su mu ponudili mjesto drugog vozača, znajući da će zahvalni Perez, dobivši priliku da uopće vozi 2021. i to još za Red Bull, dati sve od sebe da pomogne Maxu u pohodu na prvenstvo. I nisu se prevarili.

Perez vs Hamilton

2021. je najavljena kao posljednja sezona za Hondu u Formuli 1, a istovremeno je i posljednja sezona prije drastične promjene pravila, odnosno novog miješanja špila i podjele karata. Samim time 2021. je bila posljednja prilika da Red Bull ugrozi dominaciju Mercedesa u dosadašnjoj eri, jer tko zna kakvi će odnosi snaga biti dogodine i tko će se sve uključiti u borbu na vrhu. Već u prvoj utrci sezone, vidjeli smo da je Red Bull itekako konkurentan, a Hamilton je utrku završio manje od sekunde prije Verstappena nakon obračuna koji će najaviti daljnji tijek zbivanja. Očekivano, Perez se nije instantno umiješao u borbu spomenutog dvojca i bilo je očigledno da će morati proći određeni period prilagodbe na Red Bullov bolid kojeg je notorno teško voziti i da u prvih par utrka neće biti u poziciji za potencijalno otimanje bodova Mercedesu.

Nakon nekoliko mlakih nastupa, Perez je izvrsnom strategijom u Monaku napravio overcut u odnosu na Lewisa Hamiltona i na taj način pomogao Maxu da preuzme vodstvo u ukupnom poretku. Perez je nastavio s odličnom vožnjom u Azerbajđanu gdje je nakon stajanja u boksevima završio ispred Hamiltona i uspješno čuvao leđa Verstappenu. Nakon nesretnog puknuća Verstappenove gume na startnociljnom pravcu, upravo je Perezov pritisak na restartu nakon crvene zastave doveo do katastrofalne greške Lewisa Hamiltona u kočenju prije prvog zavoja i Perezove prve pobjede za Red Bull. Uslijedila je Velika nagrada Francuske gdje je Perezovo držanje koraka s Hamiltonom onemogućilo Britancu obranu od Verstappenovog drugog ulaska u boks, nakon kojeg je Nizozemac na svježim gumama pretekao Hamiltona u pretposljednjem krugu. Red Bullov debakl u Silverstoneu ublažio je upravo Perezov najbrži krug.

U drugom dijelu sezone Mercedes je uglavnom imao značajno brži bolid od Red Bulla, pa je i Perezu bilo teže parirati njemačkom gigantu. Ipak, izvrsnom obranom u Turskoj uspio je zadržati Hamiltona iza sebe, čak i nakon što ga je dotični izgurao sa staze na koju se Perez vratio preko ulaza u boks. Hamilton je tada završio peti, a Max i Sergio drugi i treći. Meksikanac je bio instrumentalan i u Verstappenovoj pobjedi u SAD-u gdje je Hamilton morao ući u boks ranije od planiranog kako bi spriječio dupli undercut. U Meksiku je Perez postao prvi Meksikanac koji je završio na podiju u domaćoj utrci. Pretkraj utrke je i pritiskao Hamiltona, ali naposljetku nije imao dovoljno brzine za pretjecanje. Hamilton je u Brazilu bio nedodirljiv, ali je Perez uspio ukrasti dodatni bod za najbrži krug utrke. Upravo ovakva podrška omogućila je Verstappenu ulazak u posljednju utrku sezone u bodovnom egalu s rivalom za titulu.

Abu Dhabi

Mercedes je u posljednjim utrkama sezone pokazao nedostižnu brzinu i moralo je doći do čudesne konstelacije brojnih faktora kako bi Verstappen imao šansu nadvisiti Hamiltona u zadnjoj i odlučujućoj utrci. Iako je Red Bull do posljednjih trenutaka prije parc fermea u subotu mučio muku s balansom bolida i problematičnim stražnjim krilom, izvedba u kvalifikacijama ostat će upamćena kao jedna od najboljih timskih suradnji u tom formatu. Savršeno tempirana zavjetrina od strane Pereza u obje DRS zone dovela je do najbržeg kvalifikacijskog kruga za Maxa Verstappena, nakon kojeg je Nizozemac u svom ulaznom krugu u boks uzvratio uslugu momčadskom kolegi, koji je u kvalifikacijama zaslužio četvrto startno mjesto.

Dok su mnogi fanovi Verstappena i Red Bulla zazivali da Perez starta na sličan način kao Bottas u Mađarskoj i na taj način Maxu donese prvu titulu, Red Bull je ipak odlučio ostati dostojanstven do kraja sezone i djelovati unutar granica utvrđenih sportskim pravilnikom. Hamilton je međutim iskoristio loš start Verstappena, preuzeo vodstvo i počeo suvereno gaziti prema osmom naslovu. U trenutku kad smo se uvjerili da Verstappenov tempo neće biti ni blizu dovoljan za ugrozu Hamiltona, Lewis je na svježim hard gumama dostigao Pereza koji je ostao na 20 krugova starim soft gumama. Perez je u tom trenutku odlučio da još ništa nije gotovo i lavovskom obranom je tijekom nešto više od jednog kruga sasjekao Hamiltonovu prednost s devet sekundi na jednu u odnosu na Verstappena. Iako je Lewis naposljetku uspio proći Pereza i počeo stvarati novu prednost u odnosu na Maxa, Perezovo briljantno manevriranje u konačnici je onemogućilo Hamiltonu „besplatni“ ulazak u boks, najprije tijekom virtualnog safety cara, a zatim i pravog, nakon kojeg je Verstappen dobio priliku da obiđe Hamiltona u posljednjem krugu utrke na svježim gumama, što je na kraju i učinio. Koliko je Perez vozio na rubu mogućnosti bolida svjedoči i činjenica da je pretkraj utrke morao umiroviti bolid zbog motora koji je bio pred posljednjim izdisajem.

Perez heroj, Bottas papak

Dok je 2017. i 2018. Bottas zaista pomogao Lewisu u osvajanju naslova, kad je neprobojnom defanzivnom vožnjom redovito zaustavljao Ferrari na putu do Hamiltona, svakom naknadnom sezonom postajao je sve nezainteresiraniji i anemičniji. Bottas nam je u protekle dvije sezone pokazao impotenciju kod pretjecanja i vožnje u gužvi, a ostao je suzdržan u gotovo svakoj situaciji gdje je trebalo pokazati inicijativu i samopouzdanje. Iako je i dalje ostvarivao solidne rezultate, i to isključivo kad je trebalo voziti u čistom zraku i izvan prometa, Finac je jedini legitimni ovogodišnji rezultat u odnosu na Verstappena ostvario svojom jedinom ovogodišnjom pobjedom u Turskoj.

Kad se sve zbroji i oduzme, ispada da je Bottas Hamiltonu najviše pomogao svojim „greškama“ i incidentima: nakon što ga je Russell prošle godine ponizio u Sakhiru, Bottas se u Imoli sudario sa svojim nasljednikom u Mercedesu, i to u trenutku kad ga je Russell obilazio (da, Williams je preticao Mercedes!), a ni više ni manje baš u trenutku kad je Hamiltonu zatrebala jedna crvena zastava – nakon što je par trenutaka ranije proklizao i završio u šljunku, bez izgledne prilike da se vrati u visoke bodove. Hamilton je zbog crvene zastave bio u mogućnosti popraviti bolid, a zbog zbijenog poretka je na kraju završio drugi. Iduća Bottasova epizoda bila je ona u Mađarskoj kad je kasnim kočenjem i lockupom na startu uspio izbaciti oba Red Bulla i Norrisov McLaren iz konkurencije. Hamilton tu utrku nije kapitalizirao na najbolji mogući način, iako je startao prvi, zato jer je jedini nakon crvene zastave u nadrealnoj sceni ostao na kišnim gumama i startao potpuno sam, a kasnije zapeo iza Alonsa, ali je ipak bodovno profitirao u odnosu na rivala.

S vremenom su Wolff i ekipa ustanovili da Bottas neće moći usporiti Verstappena, pa su u nadolazećim utrkama koristili ubogog Finca kao poligon za testiranje motora. Bottas je sezonu završio sa šest sveukupno korištenih motora, tri preko granice dozvoljenog, a prikupljene podatke momčad je upotrijebila za optimizaciju Hamiltonovog „raketnog“ motora za završnicu sezone.

Mercedes zasluženo osvaja konstruktorski naslov

Summa summarum, Lewis Hamilton i ove sezone vozio je najbrži bolid, a Mercedes je zasluženo osvojio osmi u nizu konstruktorski naslov jer je već tradicionalno isporučio najbolji paket. Hamilton za svoj neuspjeh u vozačkom prvenstvu može okriviti sebe – napravio je daleko više (skupih) grešaka od Verstappena koji je svaku utrku u sezoni koju je završio, završio prvi ili drugi (jedina iznimka: bio je deveti u Mađarskoj, ali s pola bolida manje, nakon Bottasovog udesa). Hamilton može okriviti i lošu karmu koja se nakuplja već osam godina putem blagonaklonih odluka sudaca, upitnih političkih intriga, neumoljivog prigovaranja, bahatosti, slijepe sreće, medijskog pumpanja, i ostalih incidentalnosti, a koja se manifestirala u posljednjim trenucima ovosezonske majstorice. Može okriviti i nemotiviranog Bottasa koji je Verstappenu ove sezone regularnim putem oduzeo samo 7 bodova, za razliku od Pereza koji je u odnosu na Bottasa manje marljivo skupljao bodove unutar sigurne zone između momčadi s vrha i sa sredine poretka, ali je daleko više smetao rivalu svog momčadskog kolege.

Max zasluženo osvaja vozački naslov

Za razliku od Hamiltona, Max Verstappen odradio je gotovo savršenu sezonu i to ne samo u vozačkom pogledu, već i ponašanjem izvan staze. Dojam neotesanog i agresivnog tinejdžera kakav je ostavljao na pratitelje Formule 1 od svog debija 2015. godine, potpuno je sravnio ovogodišnjom drastičnom transformacijom u vozača posture dostojne svjetskog prvaka, i sposobnosti koju ostali vozači poštuju i koje se pribojavaju. Međutim, protiv moćnog Mercedesa očito ni savršena vožnja nije dostatna za osvajanje naslova, pa se Verstappen u ovogodišnjoj kampanji morao oduprijeti lošoj sreći s odustajanjima u ključnim utrkama zbog okolnosti izvan njegove kontrole, opakoj i često nepravednoj propagandi Mercedesove mašinerije i britanskih medija, upitnim odlukama sudaca, a sve pod pritiskom koji automatski proizlazi iz borbe za naslov i natjecanja na najvišoj razini svakog vikenda.

Perez prevagnuo

Upravo zbog navedenih faktora Max Verstappen može zahvaliti svom momčadskom kolegi Sergiju Perezu, koji je u kritičnim trenucima sezone spriječio Hamiltona u osvajanju krucijalnih bodova i koji je srčanom obranom dostojnom onim kakve su bile kod Alama ili Termopila (karikiram, ali nema veze) omogućio Verstappenu priliku za naslov u posljednjem krugu ove fantastične sezone. Iako mu je ova sezona u rezultatskom smislu bila poprilično šarena, Sergio Perez je ove godine pružio neke od svojih najboljih partija, pomogao Maxu kad je bilo najpotrebnije i time u potpunosti opravdao poziv Helmuta Marka i Christiana Hornera. Meksički ministar obrane i ratnik iz sjene – Sergio Perez!


Odgovor

35 komentara

  1. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

    Lijepo napisano…i sve točno, po meni



    16
    14

    2
  2. Vw
    F1fan001 Prikaži

    Odlicna kolumna ! Sve na mijestu.



    10
    9

    1
  3. Maxovacc Prikaži

    Dobar opis za pereza. Skola fer defanzivne voznje. Perez je dobar wingman vozacu kao sto je max. Nije kalibar za prvaka ali dobar vozac. George nece pomest pod sa hamiltonom kao sto ostali najavljuju. Pravio je dosta gresaka iako malo tko o tome prica. Bottas jednostavno nije mogao zaustaviti maxa. Bolje su se neki vozaci u slabijim bolidima branili od maxa nego bottas. Bit ce zanimljivo tko ce imati bolju sezonu george ili perez.



    12
    11

    1
  4. Formula 1
    tomz Prikaži

    Super napisano. Sergio je odradio lavovski posao. Nadam se još i boljim njegovim predstavama nagodinu.



    12
    12

    0
  5. Pirelli Wet
    r2d2 Donator Prikaži

    A tko je kriv Mercedesu što nisu (ratniku iz sjene?) Bottasu produžili ugovor nakon Mađarske?



    5
    4

    1
    • Kimi Raikkonen
      Michael Schumacher Prikaži

      Kriv im je napredak i ciljano dovođenje vozaca sa kojim planiraju nastaviti biti u vrhu. Isti taj kojeg dovode je pokazao da je kalibar za biti u vrhu i razvoj momcadi se koncentrira na mladog vozaca što svaka ekipa radi. Pa cak i svima voljeni Red Bull je imao svoju etapu dovođenja dva mlada vozaca koja su pukla pod pritiskom i doveli su “starog” da glumi vodonošu. Tako da je Mercedesov potez logican i jedini ispravan. Imaju top klasu kao prvo violinu, a mlađahni pridošlica će imati sezonu ili dvije taman vremena da isteše zanat kako trba uz iskusnijeg vozaca kraj sebe koji je maštogod netko mislio za koju godinu na izlaznim vratima i gleda se prema mirovini.



      3
      3

      0
      • Pirelli Wet
        r2d2 Donator Prikaži

        Sve pet, ali
        1 zašto Russella nisu doveli ranije ili umjesto Lewisa i
        2 tko je ‘caramba’ ratnik iz sjene Botas ili Perez?



        1
        -1

        2
        • Kimi Raikkonen
          Michael Schumacher Prikaži

          1. Russella je kalibar za osvojiti naslov prvaka u narednim godinama štogod netko rekao i dovesti ga umjesto Lewisa bi bilo pucanje u nogu samom sebi od strane Mercedesa. To bi direktno znacilo da u narednom periodu odustaju od borbe za naslov prvaka u vozackome i konstruktorskome poretku. Jel dva vozaca uzmimo za promjer Russella (u ovoj fazi) i Bottas nisi kalibri za osvojiti ta dva naslova potreban im je vođa a to Lewis je.
          2. Jedna lasta ne cini proljece tako niti jedno “štopanje” ne cini Pereza super uber cool vodonošom, Bottas je donio Mercedesu naslov prvaka i bio je ispred Pereza u poredku i skup malih i sitnih segmenata cini Bottasa boljim vodnošom od Pereza što se toće ove sezone. Sad dalo bi se o Bottasu svašta napisati da je mogao biti bolji i manje tvrdoglav, ali svi su vjerovali da ce Lewis riješiti prvenstvo prije zadnje utrke, da nije odvezao najbrži krug i izbio Lewisu bod u zadnju utrku bi Lewis ušao kao prvi i neke stvar bi bile drugacije. Ali sve je to što bi bilo kad bi bilo



          2
          1

          1
        • Pirelli Wet
          r2d2 Donator Prikaži

          Ne vidim zašto im vozačka postava ove godine nije mogla biti Lewis i George ili iduće George i Valteri i zašto bi se time odrekli borbe za prvaka. Kalibar za osvojiti naslov ili jesi ili nisi. Bottas mi se čini da nije, a za Russella nemam pojma. Ako Russell je kalibar kakvim ga žele prikazati mislim da ga nisu doveli Lewisu ove godine da bio izbjegli Vettel-Leclerc situaciju.

          Edit: Biologija je neumoljiva.

          2. Ja iz naslova ne shvaćam tko je ratnik iz sjene.



          1
          -1

          2
        • Blue Flag
          dFixxx3r Prikaži

          r2d2, moja poruka na tvoje je nešto što sam opravdano ja dobio nedavno od drugog forumaša
          “de nemoj bit picajzla”

          ps možda je russel trebao biti već ove godine, ali nisu ga stavili. diskusija o tome je irelevantna.
          riješavati se lewisa uoči 2021 nema smisla, nema smisla ni sada.. bez obzira na biologiju. čak i da smo sigurni da ne može sljedeću godinu biti prvak (što nismo), netko mora odgojiti russela barem jednu sezonu



          3
          3

          0
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          @Michael Schumacher – Sa (1) se slažem potpuno. Mislim da su u Mercedesu (kao i većina nas) očekivali ove godine šetnju no naslova, jer će većina timova biti koncentrirana na razvoj novog bolida. U takvoj situaciji su ostavili Bottasa da ponove uspjeh i onda da sljedeće godine krenu od nule sa novim bolidom i mladim i perspektivnim vozačem koji se kali uz iskusnog prvaka Lewisa. Jednom kad se Lewisu više ne bude dalo, sve ostaje na Đuri… Vjerujem da je to bio plan, a znamo koliko dugo planovi traju…

          S druge strane, (2) ne stoji. Da, jedno štopanje ne čini vodonošu, ali Checo je bio više od toga. Da li je bolji vodonoša od Bottasa, ne znam. Činjenica je da je Bottas dosta dugo u Mercedesu i jako dobro prilagođen svojem bolidu stilom vožnje. Izuzetno je brz, ali se ne snalazi sa preticanjima, obranama i općenito gužvom. Kao takav je uredno prošlih godina skupljao bodove i čuvao leđa Lewisu tako što je bio u vrhu i uvijek prijetio konkurenciji sa alternativnim strateškim promjenama guma i sličnim. Ove godine je raspored bio puno gušći, više nisu bili osamljeni na vrhu, a možda mu je i moral malo splasnuo, pa se je i njegova uloga urušila. Da, skupio je dosta bodova (i razbio se kad je trebalo 😀) , ali to nije bilo na nivou prošlih godina. Checo se, s druge strane, dosta tražio sa vožnjom ovog bolida (kao i drugi RB vodonoše), ali je znao uskočiti kad treba, preticati i obraniti se. Uostalom, cijeli članak je o tome pa nema smisla ponavljati. Kako će biti dogodine, to nitko ne zna. Pitanje je kako će mu “sjesti” novi bolid i koliko će uopće biti konkurentan.


          0
          0

          0
  6. Vw
    F1fan001 Prikaži

    Takodjer sam mišljenja da je Vettel imao iza sebe momcad da se nateze s sudcima i Mercesesom kao sto ima sada Max uzeo bi naslov 2018.



    12
    11

    1
    • Pirelli Wet
      r2d2 Donator Prikaži

      Ja mislim da ne bi (iako je misliti d… znati). Ne bi ni Max ove godine da je Bottas bio motiviraniji i da nije Netflixa.



      4
      -1

      5
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      Da je bilo timskih odredbi kako treba, da je stratigija (pit wall) bila na nivou, da je Kimi odrađivao u istoj mjeri ono što je radio Bottas, da nije bilo kobne greške u Njemačkoj (kojoj je takođe prethodio nedostatak timskih naredbi) i da (možda i najbitnije) Ferrari nije zaostao u nadogradnjama u drugom dijelu sezone za Benzom, tek tada bi Vettel imao samo PUNO VEĆU ŠANSU da se bori za titulu do kraja sezone. Da li bi postao prvak ili ne, nikada nećemo saznati.
      A pošto je ovdje i previše ovih “da je ovo, da je ono…..”, na kraju balade, nije imao šanse.
      A možda je Benz imao određenu zalihu brzine u rukavu (ovo nagađam, ali me ne bi iznednadilo), pa su samo odlučili da to “apliciraju” nakon ljetne pauze i kako se sezona bližila kraju.



      18
      17

      1
    • Blue Flag
      dFixxx3r Prikaži

      mislim da ne bi (ferarista sam), ali bi bio puno bliže, borba bi trajala duže i bilo bi zanimljivije ZASIGURNO.
      ali đabe kad vettel je imao anemiju od pitwalla bez ideje za lobiranjem i pritiskom.
      osjeti to i vozač, da je sam. a onda pritisak postane veći i greške se događaju.



      3
      2

      1
      • Ayrton Senna
        OffLiberyMedia Prikaži

        Ipak mislim da su Kimi i Seb bili sposobni te godine da se nose sa VB i LH u realno sporijem bolidu da su imali profesoinalniji kadar iza sebe.
        Pa sam Kimi je par puta izrazio želju da pomogne Sebu u toku te sezone na team radio, na šta je odgovor bio “understood” ili “ok”. Da bi se nekoliko puta Kimi sam sklonio, ili odigrao timski…



        4
        3

        1
        • Blue Flag
          dFixxx3r Prikaži

          slažem se, nositi se da, izgurati i uzeti prvenstvo.? teško teško jako teško misli da puuno veće šanse da ne.
          ali stoji, nosili bi se itekako bolje


          0
          0

          0
  7. Marlboro
    AMG Donator Prikaži

    Rekao bi da je ovo skupa kolumna😀
    … kao da su je sponzorirali Perez i Verstappen (ili netko iz Red Bulla), o njima samo tople riječi.

    “Meksički ministar obrane”, (častan) “ratnik”- Barrichello i Bottas, sjede sa strane i nadaju se da i njih netko primjetiti na takav način…

    Na kraju Perez bodovno lošiji od Bottasa, čak i da su ga ostavili da završi zadnju utrku do kraja. Nije pokazao neko konstantno vozačko umijeće, pa ni u kontekstu “prve sezone u momčadi” , osim naravno što je bio odlično serviran Maxu, a na pojedincima je da prosude koliko je to ponosno i pohvale vrijedno.

    Kolumna opet kao kolumna, izložba osobnih aspiracija i napuhavanje određenih događaja.



    5
    -15

    20
    • Michael Schumacher
      DDR Donator Prikaži

      Imao je Perez svojih loših i užasnih predstava, ali je i više puta žrtvovan da pokuša zapaprit Mercedesima, što je često i uspio. Bez toga dolazimo u teritorij šbbkbb.



      6
      5

      1
    • Blue Flag
      dFixxx3r Prikaži

      ne slave se gubitnici nego pobjednici. čak i onaj dio ekipe koji je potpuno indiferentan prema RB i mercu, slavit će pobjede a ne poraze i pridružit će se možda pristranom pogledu na sezonu.
      upravo su pobjednici to i zaslužili – biti u superlativu.
      Nepotrebno se natežeš, doći će nova sezona, merc će opet slaviti pa ćeš imati prilike naslađivati se, dopusti nam slavlje pobjednika. fala :)



      2
      1

      1
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Imaš pravo, Bottas je bio sjajan ove godine, puno bolji od Checa.
      Rekao bi da je zapravo Max toliko šampionski odvozio, da je s lošijim bolidom i jednom vezanom rukom pobijedio i Lewisa i sjajnog Bottasa zajedno. Checo mu je pritom samo smetao. Kako bi tek bilo da mu je Checo malo pripomogao, osigurao bi Max titulu već davno… 😀



      1
      -3

      4
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Ok, gluposti na stranu, bez obzira na svoje bolje i lošije vožnje (bilo je i jednoga i drugoga), Checo je slavu i te epitete osigurao baš obranom od Lewisa u zadnjoj utrci, to je svima jasno. Uz njegovu sjajnu vožnju, sigurno je pomoglo i to što Lewis nije htio riskirati i ostati bez titule. Ali eto, tako je ispalo…

      Svi su također svjesni da je Bottas znao dobro odraditi ulogu vodonoše, ali nekako bi ga Mercedes svjesno žrtvovao (često i protiv njegove volje) pa bi na kraju ispalo da je on žrtva i svi bi ga žalili umjesto da ga slave. Tome su doprinosile i njegove reakcije. Barrichello je posebna priča. Mislim da je on stvarno na silu odrađivao vodonošu i stalno se bunio, a i na kraju zbog toga ostao vječito kivan na Ferrari i Schumija. Kao da bi on ikad bio prvak pored njega da su mu dozvolili. Uglavnom, moj je dojam da samo Checo zna zašto je tu, i svojom voljom igra tu ulogu, i dapače u to unese sav svoj napor i zalaganje. Čini mi se da je na kraju stvarno sretan i zadovoljan kad u tome uspije (za razliku od tužnog Bottasa i ljutitog Barrichella). Možda mu dogodine dosadi, ali ove godine je bilo tako…



      2
      1

      1
  8. Michael Schumacher
    DDR Donator Prikaži

    Dojam neotesanog i agresivnog tinejdžera kakav je ostavljao na pratitelje Formule 1 od svog debija 2015. godine

    Većinu sezone se činilo tako, ali ipak je u zadnjih par utrka pokazao kako je još uvijek spreman ići preko granice, i da je još uvijek na stazi isti kakav je i bio, samo dovoljno pametniji da ne ide svaki puta tako. Također, opametio se i u javnim nastupima, pa više ne ostavlja takav dojam van staze.

    Inače, izvrsna kolumna, slažem se sa svim osim ovim gore.



    5
    5

    0
    • Blue Flag
      dFixxx3r Prikaži

      dobro si napisao, kao pravi prvak u sazrijevanju.
      volio bih ga kriviti ali ne mogu. lik je prvak, njegov stil je time neupitno uspješan, dobio je legitimitet.
      kako će biti u budućnosti vidjet ćemo. ali sad je gotovo s osporavanjem i prozivanju na grubosti. to se trebalo klesati sudskim odlukama tamo 2017 18 19
      sad je gotovo
      njegovi prijelazi preko granice će od sada imati težinu jer je to prvak..



      3
      1

      2
  9. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Slampavost Ferarija!!!Samo jednom sam vidio otkad pratim F1 da prvi vozac daje zavjetrinu vozacu koji se ne bori za naslov,mislim da takve situacije kao u Monzi nisu nikad padale na pamet Red Bulu i Mecki,a mozda me slabo sjecanje sluzi



    9
    8

    1
  10. Ayrton Senna
    OffLiberyMedia Prikaži

    Rekao bih da je VB vozio onoliko koliko je Mercedes zaslužio 😂
    Sami su sebi rupu iskopali.
    Dobra kolumna, čestitke Perezu. Jedini je koji je nakon Ričija držao koliko toliko priključak za Maxom. Kvalifikacije su mu najveća mana, da li zbog pripremanja bolida za kvalifikacioni krug (pneumatici, baterija, izmjena balansa u kvali krugu itd) ili samopouzdanja u bolid, ali race pace mu je jako dobar. Zaslužen ugovor za sledjeću sezonu.



    6
    5

    1
  11. Charles Leclerc 16
    Domach Donator Prikaži

    Krene suza samo na pomisao obrambene vožnje Checa…”Absolute Animal”

    Članak odličan.



    6
    5

    1
  12. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    uh kako britko a tek sam na prvom paragrafu. odlične paralele odlčan stil
    odlična pitanja na albona i hamiltona
    ostatak teksta nisam se imao vremena vraćati na komentar

    Svaka čast i molim autora da nastavi s ovakvim radom !



    3
    3

    0
  13. Williams
    DoDo13 Prikaži

    Svaka rijec na svome mjestu, jedna od najboljih, ako ne i najbolji tekst koji sam procitao na ovom portalu. BRAVO!!!



    1
    1

    0

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.