Budućnost Mercedesove vozačke postave: Ide li GAS?

Luka Jurić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Budućnost Mercedesove vozačke postave: Ide li GAS?

Luka Jurić

Iako nam je svima poznata Mercedesova vozačka postava do kraja 2023. godine i iako smo donekle još uvijek pod dojmom Hamiltonove stote pobjede koji će zasigurno voziti za momčad iz Brackleyja do kraja te 2023., nedavno sam bio potaknut na razmišljanje o tome tko će ga zamijeniti u momčadi jednom kad odluči završiti svoju vozačku karijeru.

Pod pretpostavkom kako će Mercedes svoju budućnost organizirati oko Georgea Russella, čiji su dolazak u momčad potvrdili prošli mjesec, iz jednadžbe o tom drugom mjestu u Mercedesu možemo eliminirati generacijske talente poput Verstappena, Leclerca i Norrisa koji su već učvrstili svoje pozicije u Red Bullu, Ferrariju i McLarenu. Dakako, to vrijedi uz iznimku da Mercedes ne ponovi dominaciju s početka turbo-hibridne ere kad bi se vjerojatno svaki vozač na gridu borio za to drugo mjesto u Mercedesu.

No, ako se vodimo kvalitetom posla koji Red Bull trenutno obavlja, povratničkom formom McLarena i sve boljim Ferrarijem koji je podosta napredovao u odnosu na razočaravajuću 2020. godinu, smatram kako većina očekuje (ali se i nada) da se takva dominacija neće ponoviti. Naravno tu su želje i nadanja F1, FIA-e i, pretpostavljam, svih navijača da će ti novi bolidi uistinu približiti grid.

Stoga, možemo očekivati kako će Russell biti neslužbeni vozač broj jedan, uz mogućnost da se još uvijek nepoznata pridošlica u momčad može utrkivati s Georgeom, dok god se dokaže na stazi. Isto tako možemo očekivati kako će Mercedes od svog novog vozača prije svega tražiti konzistentnost – karakteristiku koja je ključna u borbi pri vrhu poretka i u borbi za naslov konstruktora.

Kad uzmemo u obzir konzistentnost kvalitetnih rezultata u posljednje dvije godine i  nezagarantiranu budućnost u jednoj od top momčadi Formule 1, po veoma subjektivnom mišljenju autora ovog teksta, jedno ime iskače kao savršen odabir za „Srebrne Strijele“ – Pierre Gasly.

Ovaj francuski vozač, koji trenutno vozi za Red Bullovu sestrinsku momčad AlphaTauri, zasigurno je jedan od najkonzistentnijih vozača na gridu unazad zadnje dvije godine. Odmah nakon što je usred 2019. vraćen iz Red Bulla u AlphaTauri (tad još Toro Rosso), Gasly je počeo pokazivati snažan tempo u utrkama, što je pri kraju te sezone i okrunio drugim mjestom na VN Brazila do kojeg je došao nakon što je u dramatičnom drag raceu do cilja pobijedio upravo Lewisa Hamiltona.

Naredne 2020. godine je izgledao još bolji, još sigurniji, još brži – 10 od 17 utrka prošle sezone završio je u bodovima, uključujući snažno peto mjesto u Portugalu, dva šesta mjesta na Nürburgringu i u Bahreinu te dakako svima poznatu pobjedu na prošlogodišnjoj VN Italije u Monzi, čime je svojoj momčadi donio njihovu drugu pobjedu, 12 godina nakon što je isto to učinio Sebastian Vettel na istom mjestu gdje je to i Pierreu pošlo za rukom.

Ove godine Pierre je nastavio tamo gdje je stao prošle. U dosadašnjih 15 utrka ove sezone, Gasly je u bodovima završio deset puta, od čega posebno treba izdvojiti podij u Azerbajdžanu kojeg je u završnim krugovima utrke osigurao u direktnoj borbi protiv Norrisa i Leclerca, odlično četvrto mjesto u Nizozemskoj i snažnu petu poziciju u Mađarskoj, u kojoj je Pierre uvijek pokazivao vrhunski tempo. Takvi konzistentno kvalitetni rezultati su i urodili plodom – Gasly se trenutno nalazi na odličnom devetom mjestu u ukupnom poretku vozača, a ispred njega nalaze se isključivo vozači Mercedesa, Red Bulla, McLarena i Ferrarija.

Osim toga, Pierre je pokazao veoma visoku razinu konzistencije i u kvalifikacijama. Uz nekoliko odličnih četvrtih i petih mjesta subotom (četvrti u Azerbajdžanu i Nizozemskoj te peti u Mađarskoj, Imoli i Bahreinu), Gasly je ove sezone ostvario čak šest šestih mjesta u kvalifikacijama, zbog čega su fanovi počeli tipkati njegovo ime po internetu na sljedeći način: „Pierre 6asly“. Štoviše, Pierreovi rezultati u kvalifikacijama su toliko konzistentni da svega triput ove sezone nije uspio proći u Q3 (svaku od tih triju sesija završio je na 12. poziciji).

U usporedbi s njim, njegov momčadski kolega Yuki Tsunoda se svega tri puta izborio za ulazak u Q3. Sve ostale kvalifkacije završio je u Q1 uz četiri sesije u Q2. Dakako, tu je bitno spomenuti kako se radi o novaku kojemu je ovo prva sezona u Formuli 1, sezona kad novaci poput njega nisu imali nikad manje vremena na stazi da se priviknu na bolid i uistinu dobiju samopouzdanje, kako u sebe tako i u bolid. No, i dalje se radi o veoma značajnoj razlici i nije tajna da Gasly nosi AlphaTauri na svojim leđima posljednje dvije sezone.

Nadalje, ovaj transfer bi imao smisla i u kontekstu trenutnog i potencijalno budućeg tržišta vozača u F1. Za početak, sam Mercedes nema nikog u svojoj vozačkoj akademiji tko bi u navedenom razdoblju mogao postati spreman za pritisak tog drugog mjesta u njihovoj F1 momčadi. Osim toga, krajem prošle godine pokazali su koliko povjerenja imaju u svoje rezervne vozače Stoffela Vandornea i Nycka de Vriesa kad su ih totalno ignorirali kao potencijalne zamjene za Lewisa Hamiltona na VN Sakhira, koji je propustio tu utrku zbog zaraze koronavirusom.

Moja osobna pretpostavka je da Red Bull više neće vraćati Pierrea u glavnu momčad. Prerano su mu pokazali manjak povjerenja i vratili ga u AlphaTauri te ga drže tu zbog niza različitih razloga – dovlači svoj bolid do pozicija na kojima taj bolid nema što tražiti; trenutna momčad očito ima puno više povjerenja u njega i njegovu pomoć u razvoju bolida; donosi određenu dozu stabilnosti u ovom tranzicijskom periodu; nijedan vozač u nižim kategorijama im očito još nije dovoljno vrijedan da mu ne produže ugovor (ako Red Bull želi vidjeti nekog u jednoj od svojih momčadi, oni će napraviti sve kako bi se to i dogodilo. To smo vidjeli sad već davne 2016. kad su pronašli prigodnu izliku da zamjene Verstappena i Kvjata u glavnoj momčadi); Pierre je odličan model za njihovu modnu liniju koja nosi isto ime kao i sama momčad za koju trenutno vozi.

Ferrari nije opcija jer imaju dva vrlo mlada i kvalitetna vozača s kojima mirno mogu krenuti u budućnost. Štoviše, Ferrari ima diskutabilno najperspektivniju vozačku postavu na gridu trenutno. McLaren također ne dolazi u obzir jer je Norris zacementirao svoju ulogu u momčadi, a Ricciardo svojevoljno neće napustiti momčad iz Wokinga. Jedini način da Gasly dobije šansu u McLarenu je ukoliko Ricciardo izgubi povjerenje Browna i Seidla, a ako se vodimo njegovom formom nakon ljetne stanke, to se ne čini vjerojatno.

Unatoč svojoj franucskoj nacionalnosti, sumnjam da će Pierre preći u Alpine budući da je momčad iz Enstonea osigurala budućnost svoje momčadi – uz Estebana Ocona, koji ima ugovor do kraja 2024., i Fernanda Alonsa, Alpine u svojoj vozačkoj akademiji ima i obećavajuće Christiana Lundgaarda, Guanyju Zhoua i Oscara Piastrija, od kojih se potonja dvojica trenutno nalaze na samom vrhu ukupnog poretka Formule 2.

Aston Martin se isto čini poprilično bukiran s obzirom da je realno samo jedno mjesto slobodno u toj momčadi, a i trenutno se to ne čini kao pretjerani napredak u odnosu na AlphaTauri. S druge strane, Williams, Alfa Romeo i Haas se čine kao slabija opcija za koju se Pierre ne bi trebao odlučiti osim ako jedna od tih momčadi ne napravi čudesan povratak forme. Od tih triju momčadi, jedino Williams ima koliko-toliko realne šanse učiniti to, no Williams isto tako ima čvrstu vozačku postavu u Albonu i Latifiju, koji trenutno obavlja sasvim solidan posao za njih, a u isto vrijeme donosi pozamašnu svotu novca kao pay-driver.

Jedina šansa da se u Williamsu otvori mjesto je ukoliko Red Bull odluči ponovno zaposliti Albona kao svog drugog vozača ukoliko Perez ne počne donositi rezultate koji se od njega očekuju ili ukoliko ode iz Formule 1. No, u tom slučaju Red Bull bi komotno mogao razmisliti i o Gaslyju kao ozbiljnoj opciji, za što, kao što sam ranije naveo, smatram da se neće dogoditi.

I za sam kraj, nekoliko dodatnih kratkih razmatranja. Prvo, u ovako kratkoj karijeri, Gasly je proživio toliko osobnih i profesionalnih drama da se o njemu može već sad napisati nekakva biografska knjiga ili dokumentarni film, što je i sam Pierre ovjekovječio predivnom kolumnom u The Player’s Tribune. Nakon svega toga, Pierre se pokazao zrelijim, boljim i jačim vozačem, pogotovo kad ga usporedimo sad s onim vozačem kakvim se činio na početku 2019. u Red Bullu. Vozač koji pokaže rast iz svega toga je vozač kojeg bi svaka momčad na gridu trebala htjeti u svojoj postavi.

Drugo, ukoliko se ovakav scenarij uistinu dogodi, Mercedes bi osigurao svoju vozačku postavu za dugi niz godina budući da će početkom 2024. George Russell imati 26 godina, a Pierre Gasly 28. Takva vozačka postava, ukoliko bolid ostane na razini, bi nastavila sad već povijesno uspješnu tradiciju Mercedesa u ovome sportu.

Treće, isto kao što je slučaj trenutno u AlphaTauriju, Gasly bi marketinški bio neizmjerno vrijedan za momčad iz Brackleyja – radi se o simpatičnoj osobi koja je veoma popularna na društvenim mrežama; može ga se smatrati i jednim od protagonista izrazito popularne Netflixove serije Drive to Survive, zbog čega je vrijedan i za privlačenje novih navijača Mercedesovom brendu i uvijek se slagao sa svojim momčadskim kolegama, pogotovo tijekom organiziranih PR događaja.

Stoga, kad se sve ovo uzme u obzir, Pierre Gasly se u ovome trenutku čini kao potencijalno savršen odabir za drugo vozačko mjesto u Mercedesu jednom kad se Lewis Hamilton odluči povući iz Formule 1. Osim što je pokazao zavidnu konzistentnost i brzinu tijekom posljednje dvije godine, određene struje u trenutnom tržištu vozača kao da guraju Gaslyja Mercedesu. Uz to, Gasly je iz krajnje dramatične 2019. izašao kao bolji i zreliji vozač, što pokazuje dozu mentalne snage koju bi svaka momčad na gridu trebala cijeniti. Je li ovakav razvoj situacije želja autora ovog teksta? Apsolutno. Ima li ovakav razvoj situacije smisla? Potencijalno. Hoće li se to uistinu dogoditi? Za odgovor na to pitanje ćemo ipak morati još malo pričekati.

Podrži nas

Zadnji donatori:
Vordas
AlkY

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

F1puls autori su dosad napisali 9382 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Luka Jurić
Pulsmedia autor
215 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

11 komentara

  1. Pirelli Wet r2d2 Prikaži

    Da je Gasly simpatičan, je. Da neće više u Red Bull, neće. Da li je moguće, je. Ali isto tako je moguće da Mercedes Hamiltona zamijeni nekim drugim. Mercedes za razliku od AT prodaje automobile, a ne odjeću pa mi marketinški argument ne ‘pije vodu’. Pitanje koliko im je Francusko tržište bitno, a sigurno ne ciljaju na mlade. Marketinški bi logičniji izbor bio Vettel.
    Dugoročni planovi s dva mlada vozaća samo smetaju da se zakapari nova buduća zvijezda. I naravno, vidjeti ćemo kako će se Russel snaći.



    3

    4
    • Blue Flag dFixxx3r Prikaži

      u da, vettel u mercu bi bio show
      ali sumnjam da će lewis otići da bi vettel došao. mislim da će vettel isto ća u penziju



      14

      0
      • Red Bull GP2Engine Prikaži

        Nikad ne reci nikad. Lewis je 2 g. stariji od Seba tako da, ako Lewis završi s 38 na kraju 2023., može Seb do 2025. Donijeti mu naslov s njemačkom mašinerijom bi bila bomba, naravno, iako bih ja bio najsretniji da čovjek osvoji još jedan naslov, žao mi je što to nije bilo u Grande Macchini 2017/18



        3

        1
    • Pirelli Wet r2d2 Prikaži

      Ovo pišem iz dva razloga, prvo, da sam shvatio šalu iz naslova prethodni komentar mogao sam započeti sa ‘sve je to fuš’. Tko se zadnji smije najslađe se smije .
      Drugo, primjetio sam da je na F1 portalu, u danu objavljivanja, ‘zgodan člančić’ o Gaslyju skupio 4 komentara dok je u isto vrijeme ‘biiip’ vijest o radu Mission 44 zaklade komentirana 19 puta. Radi se o uradcima istog autora tako da je do sadržaja , a ne do kvalitete pisanja .



      1

      2
    • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

      I ja sam skeptik oko Russela, ali bio sam skeptik i za Hamiltona i za Maxa, pa…. Moj skepticizam nije baš pouzdan, ili je pouzdan ali u suprotnom smjeru :)



      1

      0
  2. Michael Schumacher Ema26 Prikaži

    Mogao bi Gasly u Mclaren, a Daniel ptica selica u AM zamjeniti Vettela koji je blizu da zavrsi karijeru.
    A bilo bi dobro Verstappen u Ferrari, kako bi tek tad tribine izgledale.



    8

    0
  3. Honda zekohonda Donator Prikaži

    neka ga u at-u.
    ako bude prelazio u drugu momčad, alpine mi je najlogičniji izbor. merc ni blizu.


    0

    0
  4. Nigel Mansell drv Prikaži

    Članak je dosta dobro obrazložio zašto je Mercedes najpovoljnija opcija za Gaslyja.
    E sad, veliko je pitanje s druge strane – koliko je Gasly najpovoljnija opcija za Mercedes?

    To ćemo znati tek kad Russel odradi prvu sezonu u Mercedesu, i kad se vidi kako se Mercedes snalazi po novim pravilima. Može se pokazati kao veliki majstor koji juriša na titulu (što su očekivanja u Mercedesu i općenito Engleskoj), i kojem treba pouzdan wingman. Hoće li se Gaslyja vidjeti kao dobrog u toj ulozi, kao novi Bottas? A opet, u drugoj krajnosti se može ispuhati i odraditi dosta ispod očekivanja. Hoće li onda strpljivo čekati da ipak proradi, ili tražiti novog broja 1? Između te dvije krajnosti još je puno varijacija i teško je znati unaprijed. Puno je upitnika i treba tek vidjeti kako će se stvari odvijati u Mercedesu, da bi se znalo kakav profil vozača im uopće bude trebao nakon Hamiltona.

    Zato ovo gledam više kao zgodno napisanu umnu gimnastiku tipa “što bi bilo kad bi bilo” … 😀



    3

    0
  5. Alpine Alpine Prikaži

    Teško da će Gasly u Mercedes kad Hamilton ode, prije će onda Ocon kojem je Vuk menadžer, pretpostavljam da makar je pod ugovorom s Alpineom da postoje i kojekakve klauzule za takve slučajeve. I tu govorimo o trenutno hipotetskoj situaciji jer se Russell prvo mora pokazati kao dostojan nasljednik Hamiltona, te ako bude tako onda trebaju vozača br. 2, u suprotnom bude Russell taj drugi vozač a tražiti će se prvi, a to nije ni Gasly ni Ocon.
    Gasly će po meni ostati još neko vrijeme u AT, što mu ni nije loša opcija, jer ako u f1 uđu Porsche i Audi, sasvim sigurno će WV tražiti da se do 2026 izjednače čim više moguće Red Bull i AT da obje marke imaju odmah pravi start.
    Inače, spominju se u Red Bullu nove “Honda” livreje do kraja sezone, žao mi je Honde, napravili su još bolji motor od Merca i ako i osvoje ovo prvenstvo u budućnosti će vrhnje brati Porsche i Audi i to dobrim dijelom Hondinim know howom, ni krivi ni dužni.



    3

    0