F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Red Bull-Ferrari, Audi, ili netko treći?

David Vidović

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Red Bull

Red Bull

Tema ove jeseni je svakako Red Bull i njihova kriza s motorima. Kao što je već svima poznato, Red Bull i Renault su se već neformalno razišli nakon 9 godina uspješne suradnje, a javnost samo čeka službenu potvrdu pa da Renaultovi inženjeri mogu početi odbrojavati svoje dane u garažama Red Bulla. Nećemo se pitati kako je došlo do ovoga, ta priča je već svima poznata. Pravo pitanje je, što poslije ovoga? Koje su opcije za Red Bull, koliko su one pametne i što ako izgube sve opcije i ostanu bez dobavljača motora?

Takav scenarij nije nemoguć – postoji mogućnost da Red Bull ostane na suhom, s bolidom i bez motora, s aktivnim ugovorom s FOM-om da moraju ostati u Formuli 1 do 2020. godine. Ako i nađu dobavljača motora, može se desiti da bude prekasno i jednostavno zakasne s bolidom za sljedeću sezonu.

Ako Red Bull padne, što će se desiti s Toro Rossom, padaju li i oni? Pitanja je zbilja puno.

Muke s Mercedesom

Red Bull je poslao službeni zahtjev u Brackley tijekom vikenda na Silverstoneu kojim je zatražio Mercedesove motore za sljedeću sezonu. Red Bull to nije krio, silno su željeli Mercedesovu pogonsku jedinicu, ali Mercedes nije želio njih. Nisu odustali sve do Italije, kada su prestali s bockanjem Mercedesa i okrenuli se na realnije opcije. Mercedes je veoma brzo poslao kratak odgovor u Milton Keynes – ne. Čak je i Lewis Hamilton upozoravao svoju momčad da ne popuste pred Red Bullom, jer inače na kocku stavljaju sve što su ostvarili, i sve što tek treba da ostvare. Toto Wolff je objasnio da odluka nije bila teška i da su se brzo složili da odbiju Red Bull.

“Odlučili smo u odboru da smo kao dobavljači motora, ali i kao momčad, radili predugo i prenaporno da dođemo u poziciju u kojoj smo danas, od kako smo odlučili da se vratimo u F1 kao tvornička momčad 2010. Tako da smo brzo odlučili da ne dobavljamo motore Red Bullu.”

Ferrari jedina opcija?

Možemo slobodno reći da u ovom trenutku sudbina Red Bulla leži u Ferrarijevim rukama. Talijani su jedina opcija Red Bullu zasad, s obzirom da Honda neće isporučivati motore drugim momčadima osim McLarenu, a neće se niti vraćati Renaultu. Jasno je da Ferrari ima jedinstvenu priliku, gurnuti rivala niz liticu, ili sastaviti ugovor s velikim brojkama koje Red Bull neće smjeti odbiti.

Nimalo iznenađujuće, Dietrich Mateschitz i Helmut Marko su nedavno izašli u javnost s tvrdnjom da će Red Bull i Toro Rosso napustiti Formulu 1 ove zime ako ne dobiju Ferrarijeve motore. Mada Mateschitz nije presretan s kupnjom motora od Ferrarija, jer smatra da neće imati šansu pobijediti ako imaju motor neke tvorničke momčadi.

“Ako kupimo nečiji motor, dobit ćemo motor dovoljno jak da ukrademo bodove od glavnih rivala tvorničke momčadi, ali taj motor nikada neće biti dobar kao onaj tvornički. S takvim motorom nikada više nećemo biti prvaci, a u tome slučaju gubimo interes za Formulom 1.”

Ali, u isto vrijeme Austrijanac je zadovoljan napretkom u pregovorima s Ferrarijem.

“Oni su napravili veliki iskorak ove sezone. Ako se prisjetimo zimskih testiranja, bili su na istom nivou kao i mi, a sad su daleko ispred, to je nevjerojatno. Ali ako trenutno nisu u mogućnosti da osvajaju titule s Vettelom, onda nećemo ni mi moći osvajati titule s tim motorom. Ali barem će s Ferrarijevim motorom biti moguće startati iz drugog ili trećeg startnog reda i završiti na postolju. Za sada znamo samo da će odgovor od Ferrarija stići do kraja sezone.”

S druge strane, Bernie Ecclestone tvrdi da problem nije u Red Bullu, već u šefu Ferrarija Sergiu Marchionneu, koji je uplašen da će pokvariti atmosferu u timu ako proda motore Red Bullu.

“Marchionne bi volio prodati motore Red Bullu zbog Formule 1, da natjecanje bude kvalitetnije, ali ne želi oštetiti momčad koju vodi. Ako Red Bull dobije bolji motore naravno da će biti još konkurentniji, a on je zbog toga zabrinut jer ne želi pokvariti stanje stvari unutar tima.”

Ferrari može birati – riskiramo i dajemo Red Bullu motore dok još uvijek nismo niti na vrhu Formule 1, ili gurnimo velikog rivala niz liticu.

Je li Volkswagen (Audi) realna opcija?

Eddie Jordan je prvi uzburkao javnost prije nekoliko dana kada je najavio veliki pakt Red Bulla i Volkswagena koji bi svakako pomiješao planove Mercedesu i Ferrariju i imao veliki potencijal za budućnost. Prema njegovim riječima VW-Red Bull bi sljedeće dvije sezone koristio Ferrarijeve motore, a zatim od 2018. nadalje VW bi koristio svoje motore. Red Bull je u Singapuru demantirao tvrdnje da će netko kupiti momčad, ali pojedini izvori iz paddocka su prenijeli da su Red Bull i Audi trenutačno u pregovorima i da bismo mogli svjedočiti velikom partnerstvu od 2018., ali ništa ranije.

Horner je prošli vikend izjavio da postoje razgovori između Red Bulla i VW-a, ali još uvijek nema nikakvih naznaka partnerstva.

“Mislim da je odlično to što VW pokazuje zainteresiranost za Formulu 1. Ali trenutačno sve što čujete su samo špekulacije, ništa više. Čak i ako se odluče za ulazak u F1, trebat će im bar dvije ili tri godine dok ne naprave konkurentan motor.”

Jasno je da su priča o Volkswagenu ništa više od fantazije pojedinaca, ali ne smijemo ispustiti iz vida da je Horner ipak potvrdio razgovore s Nijemcima, te da iako malo realna opcija, odbijanjem od strane Ferrarija, može postati jako realna za Red Bull.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

David Vidović
Pulsmedia autor
320 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

4 komentara

  1. Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Na kraju ce zavrsiti s hondom.


    0

    0
  2. Sebastian Vettel senja Prikaži

    Mislim da bi bolje bilo da ste stavili sve što je Jordan rekao u vezi VW-a, nego da to odmah proglasite fantazijom. Prvo, iz izjava od strane Red Bulla može se zaključiti da je Ferrari prijelazno riješenje. Gdje je čini mise Marko izjavio nešto u smislu: “dobar je Ferrari za sljedeće dvije godine”. A Eddie Jordan još jasno opisuje da je to projekat za 2018. godinu, a ne trenutno riješenje. Još navodi da Stefano Domenicali već odavno radi na tom projektu, i da bi on trebao biti šef VW ekipe.
    Možda je VW projekat ozbiljniji od toga da bi pod svaku cijenu to trebalo biti kupovinom RB-a. Možda ako ti dogovori propadnu, jednostavno odluče kupiti neku drugu ekipu. Jer prema glasinama, oni se ozbiljno pripremaju za ulazak u F1. Bilo to sa RB-om ili nekim drugim.


    0

    0
  3. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    Mislim da nemaju što tražiti od Ferrarija. Neka se okrenu opcijama poput VW-a, ili Honde. Mislim da bolje nisu ni zaslužili nakon onih silnih prijetnji odlaskom iz F1…ako su tako htjeli doći do nekih motora onda stvarno ne zaslužuju ništa bolje od Honde. Neka im je sa srećom, stvarno će im trebati.


    0

    0