F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Hakkinen: Ovakve gume mogu destabilizirati vozačevu mentalnu spremu

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Sebastian Vettel, Ferrari

Mika Hakkinen kaže da se slaže s mišljenjem Sebastiana Vettela o gumama koje je Pirelli isporučio momčadima za Vn Belgije. Nakon puknuća gume, Vettel je vrlo burno reagirao u razgovoru za BBC, uz nekoliko sočnih psovki koje su definitivno bile začin na vruć intervju. To nije bio jedini incident s Pirellijem prošlog trkaćeg vikenda. Nico Rosberg je na drugom slobodnom treningu doživio jednako opasnu eksploziju gume, koja se za njega pojavila u nepovoljnijem trenutku. Srećom, Nijemac nije nigdje udario s bolidom, no izgledalo je vrlo neugodno. Pirelli je krivicu svalio na Mercedes, tj. njihov dizajn bolida i oštre rubove koji se nalaze blizu gume.

“Mogu razumijeti zašto je Sebastian reagirao onako burno”, kaže Hakkinen.
“Spa Francorchamps je iznimno brza staza i puknuće gume na njoj je uvijek vrlo opasno. Sjećam se kada sam ja imao sličan incident. Bilo je to 1997. godine, na Kemmel pravcu, kada sam doživio puknuće osovine pri brzini od 330 km/h.”

“Kada se takvo nešto dogodi pri velikoj brzini, ne možete tako brzo zaboraviti. 80% uspjeha nekog vozača je u mentalnoj spremi. Ako je mentalna strana opterećena nečim, samopouzdanje pada i to se može odraziti na vaša vremena.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

24 komentara

  1. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    slažem se s Hakkinenom, ali takve gume mogu i učiniti nešto puno gore, ubiti vozača. Što bi bilo da se to desilo samo 200 metara prije?
    https://www.youtube.com/watch?v=nyIQNM-1hUc


    0

    0
    • David Croft Frantic Donator Prikaži

      A osim vozača i još nekog pored staze.
      Ovaj jadni sudac je mogao stradati ni kriv ni dužan.
      I još neko, ako je bio u onoj kabini sa njim.
      Čovjek je regaovao tako što je stavio PAPIR ispred sebe.


      0

      0
    • Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

      Dobro si to primijetio. Papir ne bi pomogao, što samo govori o tome koliki je čovjek šok doživio. O vozaču onda ne treba govoriti, taj vjerojatno nije spavao par dana.


      0

      0
    • David Croft Frantic Donator Prikaži

      Meni samo nije jasno zašto je neko dieselu i meni dao po minus na naše komentare!?!?
      Mislim, nisam dijete da me to sad nešto interesuje i pogađa, ali eto, volio bih proniknuti u um dotične osobe koja na 2 komentara, koji izražavaju zabrinutost za ljudske živote u situacijama kada nekom na trci pukne guma pri nekih 250-300 km/h, i kada ljudi reaguju tako kako reaguju (čovjek instinktivno, u strahu i šoku stavlja ispred sebe ye8eni papir formata A4, ne bi li se zaštitio od bolida i krhotina koje idu prema njemu), zalijepi po minus. Cirkus….
      Ne trebaju meni ni plusevi za ovakav komentar, a vjerujm ni dieselu.


      0

      0
      • Frende, to ti je tako, možda jer si napisao reagovao a ne reagirao, ili zbog Ferrari avatara – tko će ga znati, u svakom slučaju neki bolidi ;)
        kako je sajt rastao i masa polako prelazila sa konkurentskog portala, to me najviše i brinulo, da će doći i dežurni kvaritelji ugođaja, a da će to otjerati mnogo OK ekipe!
        Što je tu je – admini i vlasnici moraju primiti svakoga, jer žive od toga (sajt), ali malo bolje kontrole nebi škodilo, baš što se tiče nekih koji su poznati po glupostima, jer to tjera puno više dobre ekipa sa sajta. jbga!
        Blažena vremena kada je sajt bio mali i u razvoju – sve je bilo idilično, ali kako to biva, svemu dobromu dođe kraj..
        Netreba plakati, te su stvari neizbježne! Moj savjet – ne obaziri se na to, takve stvari općenito, a na internetu pogotovo, svaki debil s tastaturom ili smartphoneom se tu može osječati jakim i pametnim – pa pustimo ih neka uživaju i ne pridodajmo im značaj time što ih spominjemo. :zubo:
        Toliko od mene stari.. :thumbs:


        0

        0
      • Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

        ponekad se osjećam kao da neki ljudi žive za to da svima puknu minuse, bez razloga što je najžalosnije. To je tako, nemoj se previše zamarati s time prijatelju :)

        @Kush bome sam se i ja pribojavao mase na ovom portalu, ali za sada imam samo riječi hvale za sve vas. Tu i tamo se nađe nađe neki “posebni” ali uglavnom je sve oke i vrlo je ugodno društvo. Barem se meni tako čini


        0

        0
      • Honda zekohonda Donator Prikaži

        za sad je situacija ođe odlična.
        vrlo dobra količina vijesti, dosta (što mi je najvažnije) autorskih (i malo dužih) članaka, sajt i forum rade besprijekorno, ni previše, ni premalo komentatora, vrlo rijetko su neke greze svađe, vrijeđanja i tako to…i to admini brzo riješe.
        a broj komentara i komentatora lagano raste.


        0

        0
      • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

        Dečki, hvala na porukama podrške :)
        Trudimo se obavljati posao najbolje što znamo i nastavit ćemo u istom tonu, svako malo pokušavajući pronaći načine za napredak.
        Što se tiče minusaša, naći ćemo i neko rješenje za to :)


        0

        0
      • Mclaren raca Prikaži

        Minusaši, kakva legendarna izjava. Ne znam ko ju je svojedobno prvi izrekao, mislim baš ti Marko, al me i dalje oduševljava.


        0

        0
      • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

        Ha čuj, moramo i njih nagraditi nekim nazivom, vidi se da naporno rade kako bi ga opravdali ;)


        0

        0
  2. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Još jedno svjedočanstvo o tome koliko ovakve “sitnice” utječu na vozače. Da bi pobjeđivao, vozač mora biti stabilan kao kineski zid. Inače nema rezultata.


    0

    0
  3. Red Bull grga Prikaži

    Za samopouzdanje bi možda pomogla afrička šljiva…


    0

    0
  4. avalon Donator Prikaži

    ne bi želija proturječit miki ali možda su neki vozači “imuni” na stres koji im se dogodi pucanjem gume ili neke druge greške zbog koje se izvrte ,žestoko se sudare ili udru u ogradu . pada mi na pamet udarac u ogradu MS ( mercedes ) takođe na spa valjda pri brzini 250 + na FP pa ? trku je oddvozija jako dobro s obzirom na tadašnju (ne)konkurentnost mercedesa . zar i rozberg posli pucanja gume nije spa odvozija jako dobro ? završija je 2. tek 2 s iza lewisa . osim toga na topicu “Najbolje od timskog radija s VN Belgije” seb je “javija” timu u 29. krugu “Razmišljam o još jednom zaustavljanju, kako vama zvuči?” seb nije ni neiskusan ( 150 GP – a ) ni neznalica , vjerovatno je osjetija da gume lagano “padaju” u gripu , a do kraja je ostalo 14 krugova …. vjerovatno su ga sa pita “umirili” kazavši kako je sve OK i kako može završit trku i sa jednim zaustavljanjem . već “umorne” gume trebale su potrajat još skoro 100 km , a već su “prevalile” više od 100 km ! da nisu u ferrariu bili malko “grazmljivi” za postoljem pa su recimo zanemarili sigurnost svoga vozača šta po meni nije baš OK jer moglo je sve završit i manje sritno . naravno , posli trke seb je bija “vruč” ali ne toliko da napadne svoj tim … jezikovu juhu dobija je pirelli . osim toga mika u svom slučaju priča o puknitoj osovini , a ne o gumama šta bi značilo da svaka nesrića ( ne samo vezana uz gume ) poljulja vozačevu mentalnu spremu … opet kažem da to i ne mora bit točno jer primjeri ( kad su top vozači pa i oni manje top u pitanju ) npr 2012. romain je “uništija” trku lewisu i alonsu ( opet na spa ) , izgledalo je zaista stavično pa ? sljedeču trku ( monzu ) 7 dana posli nesriće fernando je odvozija ka da ništa nije bilo i završija trku na 3. mistu . drugi “učesnik” toga krša lewis je pobjedija ! primjer može bit i kubica kojemu je nesrića na rallyu prekinula karijeru u F1 no posli oporavka iu nemogučnosti da se vrati u bolid robert je nastavija vozit rally i to poprilično opasno … na kanarima ga je ograda zadržala da ne sleti u provaliju i to je samo jedan od više njegovih krševa ali on ne odustaje…jurca se i dalje . btw ,stravično je izgledalo njegovo udaranje u zid na GP kanade zbog kojeg je “preskočija” indianopolis ali već sljedeću trku u magny-coursu se vratija na stazu i na kraju završija 4. za malko više od 9 s mu je pobiglo postolje . ili 1998. sudar coultharda i MS ( opet spa ) .. nije baš dobro izgledalo no nije ostavilo traga na mentalnu spremu njemca koji je sljedeću trku u monzi pobjedija ostavivši 2. irvina 38 s iza sebe … ili seb 2012. u brazilu kad se izvrtija za 180 i kad su bolidi jurili prema njemu … ti trenutci straha ( srićom ,ništa se nije desilo ali zamislite se na njegovom mistu…. svi jure prema tebi , a u F1 se ne vozi baš sporo ) nisu pokolebali njegovu mentalnu spremu i odlučnost da se sa začelja probije do 6. mista i osvoji 3. naslov . bilo je toga još npr kimijevo lomljenje ovjesa usljed spota na gumi uzrokovanog lock upom . kimi je gazija ka da je sve 100 % OK , webberovo “uzljetanje” , pa karthikeyan i rozberg u abu dabiju 2012. , a da ne spominjem one starije npr gillesa villeneuvea ili mansella koji su imali srce veliko ka kuća i ma šta im se dešavalo sljedeću trku su vozilo ka “ludi” gazeči bolide … itd itd . možda vozačima zaista posli nesrića mentalna sprema “opadne” kako mika kaže no valjda to ne pokazuju jer ne sićam se da sam vidija vozača koji je doživija neki krš pa se sljedeču trku uvjetno rečeno “šulja” po stazi jer kad se statrna svitla ugase i kad ih “pukne” adrenalin virujem da zaborave sve šta se događalo u trenutcima opasnosti kojoj su bili izloženi . možda griješim ali tako razmišljam i na osnovu navedenih primjera .


    0

    0
    • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

      Bok avalon, drago mi je vidjeti te ovdje u našoj maloj zajednici.
      Što se tiče “straha”, dobro si to sumirao, definitivno puno pokazuje od kakvog su materijala napravljeni najbolji vozači. Ipak, i Hakkinena treba razumijeti u jednu ruku, jer ako cijelo vrijeme misliš o tome hoće li ti guma puknuti npr. u curva grande zavoju, to se mora odraziti na vremena, zato jer je prisutan strah.


      0

      0
  5. Mclaren raca Prikaži

    Mika je imao srca staviti ciglu na puni gas, ali bio je i emotivac. Sjetimo se Monze 1999. i njegovih izlijeva emocija nakon što je izletio, a slijedeću utrku je završio sa velikim zaostatkom za vodećim, tako da može shvatiti kako se vozač može osjećati kad mu se dogodi takvo što, bilo da je guma, bilo kvačilo ili nešto drugo. Nisu svi ljudi isti pa tako ni vozači


    0

    0
  6. Malo mi je smiješno kada se prića o nekakvom strahu kada su u pitanju auto-utrke, ali neka bude. Dakle strah može da se pojavi zato što ipak govorimo o ljudima a ne o strojevima. Neki vozači, kao na primjer Olivier Panis ili Gerhard Berger nisu poslije svojih teških nesreća bili onakvi kakvi su bili prije. Nelson Piquet imao je i psihičkih i fizičkih posljedica poslije nesreće u Tamburellu 1987. godine no to je tada tajio. Niki Lauda nikada više nije volio kišu poslije Nurburgringa 1976 i tako dalje. No sa druge strane postojali su ludo hrabri vozači koji se ničega nisu bojali i u povijesti su na prvim mjestima bili i ostali Willy Mairesse, Trevor Taylor, Gilles Villeneuve i Andrea De Cesaris za kojega je čak i Ayrton Senna izjavio da nije mogao vjerovati kako može da odvozi Eau Rouge u Spa-u. No osobno mogu reči, kao netko tko se je i bavio nekada utrkama, da straha zbilja nema, bar ja ga nisam osječao, jer adrenalin i “killer instinct” toliko narastu da se o strahu niti ne razmišlja. Tek kasnije poslije nesreće malo se razmišlja i onda se ide dalje. Strah može da se pojavi na primjer ako dođe do kakvih povrijeda jer tek tada čovjek shvati da stvar nije igra. Osobno puno više me je “stislo” ako je bila kakva “knap” situacija na običnoj cesti, nego na utrkama, jer ipak nisam i još uvijek ne sjedam za volan osobnog automobila da bih njime ludovao po cesti nego da se fino negdije dovezem. Ali kad smo več kod Mike, baš on je poslije svoje težke nesreće 95′ u Adelaidi bio još i brži. Zanimljivo, ali vage znamo biti malo šašave kada je hrabrost u pitanju.


    0

    0