Izdvojeno

Mercedes otkrio kako su ih pravila spriječila da Hamiltonu jave da nema problema s bolidom i objasnio Bottasov kontroverzni start

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 godina, 17 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Mercedesov glavni trkaći inženjer Andrew Shovlin odgovarao je na pitanja fanova u njihovom tradicionalnom izvještaju nakon utrke, gdje je otkrio kako su oni ispoštovali pravilo koje je Haas koštalo jednog boda i zašto je Bottas prerano krenuo na VN Mađarske.

Obojica Haasovih vozača kažnjeni su nakon utrke s 10 sekundi, zbog čega je Kevin Magnussen na kraju klasificiran kao 10. i iz Mađarske odlazi sa samo jednim bodom. Kažnjeni su zbog toga što su njihovi inženjeri razgovarali oko promjene guma tijekom formacijskog kruga – tada je zabranjeno komunicirati s vozačem, što u Mercedesu nisu zaboravili.

U AlphaTauriju su također znali da ne smiju ništa javiti Daniilu Kvjatu koji je tijekom formacijskog kruga nekoliko puta pitao smiju li promijeniti gume prije starta.

Lewis Hamilton javio je momčadi kako motor zvuči kao da će se ugasiti, no iako su u boksu znali da je sve u redu, nisu mu smjeli to javiti.

“Lewis je prijavio problem u formacijskom krugu, rekavši da misli da će se motor ugasiti”, rekao je Shovlin u videu.

“To je zapravo bio problem sa senzorom koji je utjecao na kontrolu prilikom stajanja, dakle dok je stajao i čekao da krene u formacijski krug.”

“Nije bilo problema, [motor] se ne bi ugasio i postoji zaštita koja će ionako zaustaviti gašenje motora, ako ste u takvoj situaciji, no nismo mu mogli reći da je u redu.”

“To je zbog pravila koje vas sprječava u razgovaranju s vozačem tijekom cijelog formacijskog kruga. Mi smo znali da je u redu, no on se morao brinuti dok nije krenuo.”

Valtteri Bottas je pokrenuo bolid prije gašenja svjetala, no odmah se zaustavio i uspio ostati u području koje senzori ne registriraju, stoga nije ni istražen za jump start. Shovlin je pojasnio zašto je to napravio:

“Problem je bio što je reagirao na jedno svjetlo na volanu koje je zatreperilo. To je zbog toga što tijekom vikenda startove vježba uz pomoć volana.”

“Srećom, uspio je povući kvačilo i izbjeći jump start. Postoji automatski sustav koji detektira gdje se bolid na nalazi i kada je napustio startno mjesto, a bolid se može naći u poziciji na tom startnom mjestu bez da ga detektira.”

“Zato što se Valtteri nije puno pomaknuo, bio je unutar [tog] raspona, stoga sustav nije mislio da je prerani start jer je još uvijek bio unutar svog mjesta kad su se svjetla zaista ugasila.”

Komentiraj

17 komentara

  1. Pascal Wehrlein 94
    Wehrlein94 Prikaži

    Ovaj primjer s Bottasom mi samo govori da je ova nova generacija vozača baš previše ovisna o raznoraznim pomagalima. Dakle,on ne gleda gore semafor nego gleda na volanu i čeka da mu iz boxa jave “go”, pa također tako i mijenja brzine,kad čuje zvuk da treba prešaltat u višu,ili nižu..
    Meni je to baš alarmantno, da on pri startu ne gleda gore semafor.
    I da to nije za kaznu, svašta. Jumping start je jumping start, nema veze što je on kao usporio i propustio neke bolide. To treba biti drive trought penalty i amen. Nikakvih 5 sekundi nakon utrke ili još gore, da uopće ne dobije kaznu za jumping start.



    12

    5
    • Gentlemen, a short view back to the past. Thirty years ago, Niki Lauda told us: “Take a trained monkey, place him into the cockpit and he is able to drive the car.” Thirty years later Sebastian told us: “I had to start my car like a computer. It’s very complicated.” And Nico Rosbeg said, err, he pressed during the race, I don’t remember what race, the wrong button on the wheel. Question for you to both. Is formula 1 driving today too complicated with 20 and more buttons on the wheel, are you too much under effort, under pressure? What are your wishes for the future, concerning technical program, errrm, during the race? Less buttons, more? Or less and more comunication with your engineers.



      35

      2
    • Nigdje nitko nije spomenuo da ne gledaju semafor pri statru niti čekaju ikakav GO iz boxa šta lupetate bezveze. Rekao je jasno da ga je zajebala lampica na volanu jer tako treniraju na slobodnim treninzima.



      6

      1
    • Varam li se ili je Vettel za isto dobio kaznu prosle godine!?


      0

      0
    • Lewis Hamilton 44
      Berislav Donator Prikaži

      Iznjeti su krivi prigovori.
      -Pri startu gleda semafor a ne volan, ali ujedno i vidi indikacije na volanu.
      -“Jump” nije kad se bolid ne pomakne više nego što je dozvoljeno. To je već par godina prije pojasnio pokojni CW.



      3

      2
  2. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    Mercedesu je izgleda najteže doći do starta.



    8

    0
  3. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Pravilo glasi “ The driver must drive the car alone and unaided” i iako sam godinama bio ogorcen sto se uloga vozaca smanjuje, ovoga puta sam razocaran ovim pravilom. Uloga vozaca nece se povecati ovim pravilom. Formula 1 je velikim dijelom i timski sport te postoje stvari koje vozac jednostavno ne moze znati, pogotovo ne u ovom vremenu kada se svime upravlja pomocu nove tehnologije. Haas je odradio cuvenu “Spyker” strategiju i bilo je neprocjenjivo gledat ih na tako visokim pozicijama u borbi s puno brzim bolidima. S druge strane, tu se spominje i Hamiltonova sumnja u problem s motorom. Zbog cega je timu bilo zabranjeno javiti stanje motora. Trenutna tehnologija je izrazito kompleksna i vozac na vrlo malo nacina moze utjecati i predvidjeti ponasanje takvih dijelova bolida. Slazem se da vozaca ne treba navoditi i da veliki broj pomagala treba ukloniti u F1, no kaznu za Haas i nemogucnost javljanja Hamiltonu situaciju s motorom smatram nepotrebnim u ovome sportu. Formula 1 je naposlijetku i timski sport. Sto se tice Bottasovog “jump starta”, mislim da je to cista debilana sa senzorima. Ne treba covjeku senzor da bi odlucio je li netko startao ranije ili ispravno. Po mojem misljenju to je neupitno incident za istrazivanje, a potom i kaznu.



    13

    1
  4. Ferrari
    dAr1o77 Prikaži

    Svi su vidjeli ali senzor nije zabiljezio pomicanje.
    “Motaj kablove gasi internet senzor nije nista vidio mrak je bio”.
    Dajem prijedlog da se uvede jos jedan senzor u seriju sa ovim kako mercedes vise nebi start jumpooo.
    Zadnji put kad je startao pre rano su iznjeli glupost da je savrseno startao u stotinku iako je pun yubito njegovog starta sa uvecanim semaforom gdje se ocito vidi da starta prije gasenja crvenom svijetla.
    I onda nek mi neko kaze da se Mercedesu ne ide na ruku.



    13

    5
  5. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    #AllSensorsMatter



    8

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Pogled u budućnost – 3. dio: Alpine, Williams i Sauber

Lociranje // Lovro Andraka

Posljednji dio serijala o juniorima donosi kratke biografije mladih vozača iz Alpinea, Williamsa i Saubera Pogled u budućnost – 1 dio: Mercedes i Red BullPogled u budućnost – 2 dio: Ferrari i McLaren Alpine Alpineova akademija pod raznim nazivima postoji još od 2002 godine, a radi se o istim promjenama naziva koje su pratile momčad iz Enstonea, što znači da su dosad djelovali kao Renaultova, Lotusova i zatim ponovo...

Pogled u budućnost – 2. dio: Ferrari i McLaren

Lociranje // Lovro Andraka

U prvom dijelu serijala mogli ste se upoznati s potencijalnim budućim zvijezdama Mercedesa i Red Bulla, a sada su na redu dvije najdugovječnije, a po mnogim kriterijima i najuspješnije momčadi - Ferrari i McLaren Ferrari Mladunci Propetog konjića uzgajaju se već gotovo 13 godina, a prvi član Ferrarijeve vozačke akademije bio je Jules Bianchi koji je predstavljen u prosincu 2009 godine Bianchi je stigao do F1 u sezoni 2013 s...

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Još kolumni