F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Ponovno proživljavanje sezone 2012: 3/20 – Bljesak budućeg prvaka

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Opet se ista priča događala pred sam početak trkaćeg vikenda – žalba momčadi na legalnost Mercedesova bolida. Lotus je odustao, no Red Bull je ustrajao u tome da Mercedesov bolid nije 100% legalan. FIA je optužbe opet odbacila i sve je bilo spremno za još jednu VN Kine.

Prvi slobodni trening opet je prošao u znaku McLarena, tj. Lewisa Hamiltona koji je bio čak sekundu brži od drugoplasiranog Rosberga, unatoč tome što je vrijeme bilo vrlo promjenjivo, uz kišu u nekoliko navrata. Vrijeme se na drugom treningu poboljšalo pa su svi pohrlili na stazu ne bi li postigli što više krugova i ispitali što je moguće više stvari. Schumacher se najbolje snašao te jedini odvozio ispod 1:36, čime je bio najbrži vozač na kraju dana. Treći trening nije nagovijestio što će se događati u kvalifikacijama, pa su oba McLarena bila u vrhu s gotova pola sekunde prednosti nad Mercedesima. Ponovno je sve izgledalo kao da će Lewis uzeti pole, a Button drugo mjesto. Ipak, subota je bila bitno drugačija nego što je itko zamišljao.

Q1 opet nije donio ništa novo. Najsporiji je bio HRT, zatim Marussia i Caterham s koliko toliko konkurentnim vremenima u odnosu na ekipu iz donjeg ešalona. Kao i prošlu utrku opet je ispao Vergne, a to mu je bio i treći poraz od timskog kolege Ricciarda po pitanju kvalifikacija. Druga runda je već donijela ponešto iznenađena, poglavito zbog Vettela koji nije uspio bolje od 11. mjesta, pa je tako prvi put ispao u Q2 nakon VN Brazila 2009. Pridružili su mu se još Massa, oba vozača Williamsa te oba vozača Force Indije.

Jedna od ključnih stvari u Q3 je bila što se staza počela hladiti, što je pogodovalo Mercedesu koji je znao pregrijavati gume. Iako se znalo da Hamilton ima kaznu od pet mjesta zbog promjene mjenjača, Button je u svakim kvalifikacijama do VN Kine bio sporiji tek jednu desetinku, stoga je Mercedesima još uvijek bila prepreka do prvog mjesta. Takvo mišljenje ispalo je potpuno krivo – Rosberg je već u prvom mjerenom krugu poderao konkurenciju, a najbliži mu je bio Hamilton s pola sekunde zaostatka. Tek par stotinki od Britanca bio je sporiji Schumacher, a najveće iznenađenje kvalifikacija bio je Kobayashi koji je bio sjajan četvrti. Top 10 poredak je tako za utrku bio Rosberg, Schumacher, Kobayashi, Raikkonen, Button, Webber, Hamilton, Perez, Alonso i Grosjean. Nijemac finskih korijena mogao je slaviti, bio je to njegov prvi pole position nakon dugih 111 utrka.

Rosberg se odmah odvojio te je vodio gotovo cijelu utrku.

S obzirom na uspjeh Mercedesa u kvalifikacijama, bio je to prvi put otkako su se vratili u F1 2010. godine da se nalaze u prvom startnom redu, i to s oba bolida. Takvo nešto opet će se ponoviti na VN Španjolske 2013., a od 2014. do danas nebrojeno i valjda previše puta za sve pratitelje ovog sporta. Nico Rosberg startao je u utrku kao i što je odvozio kvalifikacije, vrlo se brzo odvojio te je bilo jasno kako je taj dan bio u svom svemiru. Schumacher je zadržao drugo mjesto, no nije uspijevao držati priključak za timskim kolegom dok su mu za vratom visili Button i Raikkonen.

Webberov let, najzanimljiviji dio sredine utrke.

Prvim ulascima u boks izgubili smo Schumachera, koji je morao odustati zbog slabo pričvršćene prednje desne gume. Bilo je to već drugo Schumacherovo odustajanje s visoke pozicije. Utrka se prema sredini stabilizirala te nije bilo previše akcije, no kako se bližila kraju, tako smo dobili pravi spektakl. Sve je krenulo u 45. krugu kada su stvorio vlakić iza drugoplasiranog Raikkonena i trećeplasiranog Vettela. Njih dvojica imali su nešto starije gume od ostatka grida, pa je njihov tempo počeo opadati.

Taj krug gledali smo troboj Pereza, Maldonada i Grosjeana (da, dobro vidite, i nije bilo sudara) na DRS pravcu koji je izgledao spektakularno, a vrlo brzo im se pridružio i Alonso. Ništa manje vatreno nije bilo ni na čelnim pozicija, a sve je započeo Vettel u 48. krugu pretjecanjem nad Raikkonenom. Finac je tada otišao široko, priliku je iskoristio Button, Webber je pokušao isto, no izletio je, pa je njegovu poziciju preuzeo Hamilton. Propadanje guma prouzročilo je (doslovno) propadanje Raikkonena u poretku – izgubio je 10 pozicija u dva kruga.

Sljedeći u gabuli bio je Vettel, no njegove gume su imale još nešto života, a preostalo je još samo pet krugova do kraja utrke. Sjajan je otpor Nijemac pružio, no do kraja utrke su ga ipak prošli Button, Hamilton i Webber, stoga se morao zadovoljiti petim mjestom. Za to vrijeme Rosberg je dokrstario do svoje prve pobjede u karijeri, prve Mercedesove nakon povratka u sport i postao 103 različiti pobjednik u F1.

     VOZAČ         MOMČAD                     VRIJEME
 1.  Rosberg       Mercedes                   1h36:26.929
 2.  Button        McLaren-Mercedes           +    20.626
 3.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +    26.012
 4.  Webber        Red Bull-Renault           +    27.924
 5.  Vettel        Red Bull-Renault           +    30.483
 6.  Grosjean      Lotus-Renault              +    31.491
 7.  Senna         Williams-Renault           +    34.597
 8.  Maldonado     Williams-Renault           +    35.643
 9.  Alonso        Ferrari                    +    37.256
10.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +    38.720
11.  Perez         Sauber-Ferrari             +    41.066
12.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    42.273
13.  Massa         Ferrari                    +    42.700
14.  Raikkonen     Lotus-Renault              +    50.500
15.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    51.200
16.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +    51.700
17.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +  1:03.100
18.  Petrov        Caterham-Renault           +    1 krug
19.  Glock         Marussia-Cosworth          +    1 krug
20.  Pic           Marussia-Cosworth          +    1 krug
21.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +    1 krug
22.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +   2 kruga
23.  Kovalainen    Caterham-Renault           +   3 kruga
DNF  Schumacher    Mercedes                   16 krugova
VOZAČI                       MOMČADI             
 1.  Hamilton      45        1.  McLaren-Mercedes         88
 2.  Button        43        2.  Red Bull-Renault         64
 3.  Alonso        37        3.  Ferrari                  37
 4.  Webber        36        4.  Sauber-Ferrari           31
 5.  Vettel        28        5.  Mercedes                 26
 6.  Rosberg       25        6.  Lotus-Renault            24
 7.  Perez         22        7.  Williams-Renault         18
 8.  Raikkonen     16        8.  Force India-Mercedes      9
 9.  Senna         14        9.  Toro Rosso-Ferrari        6
10.  Kobayashi      9       
11.  Grosjean       8       
12.  Di Resta       7       
13.  Vergne         4       
14.  Maldonado      4       
15.  Ricciardo      2       
16.  Hulkenberg     2       
17.  Schumacher     1       

Podrži nas

Naš zadnji Donator je:Vettel-Ferrari, Fishkal.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1191 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    Ove se utrke dobro sjećam jer sam tada bio u fazi da navijam za to da Rosberg pobjedi MS-a u međusobnim omjerima tako da sam drhtao do kraja utrke i stvarno sam bio sretan kad je Nicolina pobjedila :)
    Ali tko bi slutio da će taj dečko za 6 godina osvojiti i naslov



    3

    8
  2. Ross Brawn Tuzlaensis Prikaži

    Znači taj blagi tretman FIA-e prema Mercedesu i legalnosti njihovih rješenja je počeo već u 2012.? Nisam to znao



    15

    5
  3. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    Još jedan komentar samo, puno mi je bilo drago što je Mercedes pobijedio i zbog Norberta Hauga koji je na postolju baš izgledao jako sretno,konačno pobjeda Mercedesa.
    Taj čovjek mi je drag iz McLaren Mercedes perioda .



    2

    2