F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Tužna sudbina wingmana

Antonio Lončarević

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

”Wingman is your buddy who will talk to the other girl so you can bang her hot friend.”

– Urban Dictionary

Ovako glasi definicija wingmana s popularnog sajta Urban Dictionary. Izvorno značenje te riječi potječe iz zrakoplovstva, a predstavlja kopilota, odnosno, pomoćnika glavnog pilota koji ima zadaću da uskoči u pomoć glavnom pilotu ako bude potrebno. U hrvatskom jeziku često ćete naići na izraze vodonoša ili druga violina. Ti pojmovi najčešće se koriste kada se govori o sportu, a većinom poprimaju negativne konotacije. U nekim sportovima ta druga violina ima poprilično bitnu ulogu u ekipi, a najbolji takav primjer je uloga suvozača u rally utrkama. Suvozač obavlja onaj manje zahvalan i manje zanimljiv dio posla, ali činjenica je da je za tim podjednako bitan kao i vozač (neki bi čak rekli i bitniji). Međutim isto tako činjenica je da suvozači ostaju u sjeni vozača, te da kada govorimo o velikim prvacima poput Sainza, Loeba ili aktualnog prvaka Tänaka, malo tko se sjeti njihove desne ruke, Luisa Moye, Daniela Elene i Martina Järveoje. Bilo da se radi o zrakoplovstvu, privođenju žena u noćnim barovima ili o sportu, ono što je zajedničko svim wingmanima je to da većinom na kraju pokupe mrvice koje ostaju iza glavnog aktera. Ali dok u drugim sportovima wingmani imaju sasvim legitimne uloge, u Formuli 1 situacija je nešto drugačija. Uloga wingmana u F1 mogla bi se opravdati činjenicom da se momčad bori i za konstruktorsku titulu, te da uspostavom reda i balansa unutar momčadi znatno povećavaju šanse za titulom. U narodu što bi se reklo, da se zna tko kosi, a tko vodu nosi. I tu nema ništa sporno, posebno u situacijama kada je jedan vozač u boljoj situaciji za trijumfom, jer ne smijemo zaboraviti, F1 je prije svega timski sport. Ili možda nije? Pravi odgovor je – kako za koga.

Treba reći kako termin wingman u rječniku F1 službeno niti ne postoji. To je samo pejorativni epitet koji fanatici sporta vole udijeliti vozačima s manjkom ambicija. Drugi vozač je primjeren i općeprihvaćen izraz, ali pitanje koje se nameće je – kako netko postane prvi, a netko drugi vozač. Posebno uzmemo li u obzir da oba vozača u prvenstvo ulaze s jednakim bolidom i jednakim šansama za titulu, te da ovise isključivo o sebi. Tako bi barem trebalo biti, nekad je zaista bilo tako. Bila su to neka druga džentlmenska vremena, kada vozači nisu ni očekivali da im njihov izravni suparnik pomaže, niti bi pristali biti nečiji pomoćnik. Bilo je i tada nekih iznimki i izvanrednih situacija, najbolji primjer je finale sezone 1964. kada je Bandini prepustio poziciju Surteesu, te na taj način mu osigurao titulu. Međutim, Bandini je bio izvan borbe za titulu, tako da se ovaj potez može nazvati timskom igrom. Bilo je i onih slučajeva kada bi šampion prepustio pobjedu drugom vozaču, kao svojevrsni odraz poštovanja. Primjerice, Fangio je 1955. poslušao zamolbu Mercedesa i nije napao Mossa, a Senna je u Suzuki 1991. na vlastitu inicijativu pobjedu prepustio Bergeru u znak zahvale za odlično partnerstvo. No kao što rekoh, bila su to neka druga, džentlmenska vremena. Wingmani kakve poznajemo danas, u F1 su se pojavili krajem 90-ih, i za razliku od ranije spomenutih imena, uglavnom su već i prije početka sezone dobili ulogu drugog vozača. Od njih nitko nije ni očekivao da pružaju pravi otpor i ugroze prvog vozača, nego da prikupljaju bodove za konstruktorsku titulu te eventualno, ako zatreba, priteknu u pomoć glavnom vozaču. Zato ćemo se redom prisjetiti nekih zvučnijih imena koji su svojim posredovanjem možda i znatno utjecali na krajnji rezultat sezone.

Eddie Irvine

Možda i prvi pravi wingman Formule 1, Eddie Irvine je poprilično kontroverzna ličnost. Poznatiji po svom raskalašenom plejbojskom životu, nego po sportskim uspjesima, bilo je poprilično iznenađenje kada je 1996. dobio mjesto u Ferrariju. U ranim godinama karijere ovaj Irac je pokazivao neupitan talent i brzinu, ali i neupitan mangupizam. Ipak, kada za timskog kolegu imate jednog Michael Schumachera, nekako se podrazumijeva da Irvine tu nije imao puno tražiti. I sam Irvine je valjda bio svjestan da se kvalitetom ne može mjeriti sa Schumijem, pa se nije puno žalio ulogom drugog vozača. U Suzuki 1997. Irvine je utrku započeo s gorivom na light kako bi u startu prestigao suparnika Villeneuvea te održavao prednost koju je kasnije prepustio Schumacheru, dok je on požrtvovno blokirao vozače iza sebe. Međutim, sezone 1999. Irvine se ni kriv ni dužan našao u borbi za prvaka protiv Hakkinena. Schumacher je u Silverstoneu doživio nesreću zbog koje je veći dio sezone propustio, a uloga prvog vozača pripala je Irvinu. Irac je te sezone ostvario svoje jedine četiri pobjede u karijeri. U Australiji i Austriji je profitirao na nesreći McLarenovih vozača. U Njemačkoj mu je pobjedu prepustio Mika Salo (koji je zamijenio ozlijeđenog Schumachera), a u Maleziji mu je pobjedu prepustio tek oporavljeni povratnik Schumacher. Zvuči kao neka alternativna stvarnost, ali Schumacher je u posljednje dvije utrke sezone bio wingman Irvinu. Eddie na kraju ipak nije uspio, titulu je uz puno muke odnio Hakkinen, a možda je tako i najpoštenije. Uz sve dužno poštovanje prema irskom vozaču, nisam siguran da je Irvine ikad bio šampionski materijal.

David Coulthard

Bio sam u dilemi da li uvrstiti ovog škotskog vozača na listu wingmana. Za razliku od ostalih vozača, Coulthard je znao itekako ugroziti Hakkinena, a ponekad mu čak i nanijeti štetu (kao u već spomenutoj Austriji 1999. godine). Unatoč tim nekim mušicama, Coulthard je bio prilično rezerviran i skroman vozač, koji je na stazi ipak ostavljao slabiji dojam u odnosu na Hakkinena. Znao je imati odličan vikend kada bi pomeo konkurenciju, ali takvi vikendi nisu bili baš česti. Coulthardu bi možda bolje pristajao termin drugi vozač, ali zbog dva razloga odlučio sam uvrstiti ga ovdje. Prvi razlog je Australija 1998., prva utrka sezone, koju je Coulthard vodio do samog kraja kada prepušta pobjedu Hakkinenu. Kasnije je otkrio da je samo ispoštovao timski dogovor koji je nalagao da vozač koji u prvoj krivini bude ispred, na kraju i odnese pobjedu. Drugi razlog je Suzuka 1999. gdje je Coulthard oštetio bolid, te nakon što se vratio iz boksa ispred Schumachera, namjerno ga blokirao da bi Hakkinenu osigurao vodeću poziciju. Coulthard će ostati zapamćen kao legenda ovog sporta, ali ipak nedovoljno dobar da bi bio šampion.

Rubens Barrichello

Don Quijote i Sancho Pansa. Batman i Robin. Zagor i Chico. Thompson i Tiho Orlić. Schumacher i Barrichello.

Michael Schumacher i Rubens Barrichello

Od svih vozača s ove liste wingmana, Barrichella smatram najtalentiranijim. Pa možda čak i materijalom za prvaka, da su okolnosti bile nešto drugačije. Imao je Brazilac sve, brzinu, vozačko umijeće, dominantan bolid… i nevjerojatnu skromnost kakva u svijetu F1 jednostavno ne prolazi. Dobri duh ovog sporta, čovjek kojeg je bilo teško mrziti, koji se toliko puta podredio interesima momčadi i Schumachera, koji je imao povlašten status u Ferrariju. Svakako najkontroverzniji primjer je utrka u Austriji 2002. godine. Barrichello je dominirao cijeli vikend i vodio u utrci kada je dobio timsku odredbu da propusti Schumachera za titulu. Rubens je to i napravio, ali doslovno u zadnjim metrima utrke, što je razljutilo čitavu F1 javnost i do današnjih dana ostaje zapamćeno kao sramotna scena kako za F1, tako i za Ferrari. Očigledno je kako je Rubens tim potezom htio izraziti nezadovoljstvo zbog takve odredbe. Ni sam Schumacher nije bio previše oduševljen takvom pobjedom, niti je slavio na podiju. Jednostavno, Barrichello se u krivo vrijeme našao na krivom mjestu. Svi ga volimo zbog njegove skromnosti, ali upravo ta skromnost mu je najveći kriptonit, zbog kojeg je stekao reputaciju vječnog broja dva.

Felipe Massa

Fernando Alonso i Felipe Massa

Još jedan Brazilac, još jedan skroman i simpatičan lik. Ali za razliku od gore spomenutog sunarodnjaka, Massa je bio jako blizu titule, bliže nego ijedan drugi. Godine 2006. stigao je kao zamjena za Barrichella u Ferrari i sasvim očekivano, igrao sporednu ulogu u Schumacherovoj borbi za titulu. Nakon što se Schumi povukao iz F1, Massa je za timskog kolegu dobio Raikkonena. Ravnopravno se borio 2007., ali kada je ispao iz borbe za titulu, sasvim logično je preuzeo ulogu wingmana te u posljednjoj utrci sezone prepustio pobjedu Kimiju za titulu. Naredna 2008. bila je bajna za Massu, te sezone je Felipe zaista vozio šampionski, a znamo svi na koji način je izgubio titulu od Hamiltona u zadnjim minutama sezone. A nakon teške ozljede na VN Mađarske 2009., Massa više nije bio isti vozač, za timskog kolegu naredne sezone je dobio Alonsa i ponovno se vratio u ulogu vodonoše. Nezaboravna scena desila se u Hockenheimu 2010. kada je Alonso preko radija tražio da ga Massa propusti, što su u Ferrariju uvažili, te suptilno poručili Brazilcu: ”Fernando is faster than you”. Massa je 2012. opet bio kolateralna žrtva, kada su u Ferrariju namjerno oštetili brtvu mjenjača na njegovom bolidu, da bi isprovocirali kaznu koja bi Massu bacila iza Alonsa na startnom poretku, te oba vozača na čistu stranu staze. Slično kao i Barrichello, Massa se nije znao izboriti za sebe i kada bi se od njega to tražilo, spremno se podređivao momčadi i ”bržima od sebe”.

Valtteri Bottas

Hamilton, Bottas
Lewis Hamilton i Valtteri Bottas

Najsvježiji primjer vodonoše svakako je finski as Bottas. Premda smo ove sezone slijepo željeli vjerovati da nas iščekuje neki novi, preporođeni Bottas, spreman pružiti otpor Hamiltonu, vrijeme je pokazalo kako, osim možda na početku sezone, nije nikad bio ozbiljna prijetnja Britancu. Bottas također ima podužu povijest podređivanja timu, a prvi takav slučaj desio se u Mađarskoj 2017. kada je dobio odredbu da propusti Hamiltona, koji je po Mercedesovoj procjeni bio u boljoj situaciji da napadne prvo mjesto. Na kraju se ispostavilo da su bili u krivu, pa je Hamilton vratio poziciju Bottasu. Prošle sezone u Njemačkoj dobio je zabranu da napada Hamiltona, koji je preuzeo vodstvo nakon Vettelove greške. U Rusiji je Bottas dominirao cijeli vikend i vodio u utrci, samo da bi opet dobio naredbu da propusti Hamiltona. Svaka od tih odredbi se još nekako i mogu probaviti, zbog činjenice da Bottas nije bio u igri za titulu. Ali možda i najbizarnija situacija se desila ove sezone u Singapuru, kada je Valtteri, konkurent za titulu, dobio naredbu da uspori, kako ne bi napravio undercut Hamiltonu i izašao iz boksa ispred njega. U tom trenutku je bilo jasno kako sve te priče o Bottasu 2.0 su notorna glupost i da Bottas u Mercedesu ima ulogu drugog vozača. Dovoljno dobar da pomogne u osvajanju konstruktorske titule, nedovoljno dobar da ugrozi Hamiltona.

Još za kraj, spomenuo bih i dva vozača koji su svim silama odbijali biti vodonoše u ekipi, iako se to od njih tražilo. Prvi je Mark Webber, mada bi se o njegovom statusu u Red Bullu dalo raspravljati. Njegov odnos s Vettelom od početka je bio izrazito neprijateljski, ali Australac je nevoljko znao popustiti zahtjevima austrijske momčadi. Čuveni Multi 21 i Vettelovo nepoštovanje dogovora bila je kap koja je prelila čašu i Webbera udaljila iz ovog sporta. Drugo počasno mjesto ide Nicu Rosbergu, koji ne samo da je odbio biti druga violina momčadi, nego je pružao izuzetno snažan otpor Hamiltonu, koji je 2016. rezultirao titulom za njemačkog vozača. Rosberg se u stilu oprostio od F1, kao šampion, a zahvaljujući Bottasu, Nico nam nedostaje još i više nego smo mislili. Nažalost, naš omiljeni sport ide u nekom čudnom smjeru. U tehnološkom i razvojnom aspektu, F1 je dosegnula vrhunac, ali je izgubila komad duše. Možete li zamisliti jednog Sennu, Prosta, Mansella, Schumachera, Alonsa, pa i Hamiltona da svjesno idu biti druga karika u momčadi? Nikad, pa ni tada. Sljedeći put kad budemo kritizirali Hamiltona ili Alonsa zbog prevelikog ega, sjetimo se samo gdje su završili oni koji nisu imali ego. Kad budemo kritizirali Sennu ili Schumachera zbog prgavosti, sjetimo se gdje su završili oni koji su podmetali leđa. I tu se valjda krije neka tajna veza koja prvake dijeli od neprvaka, pobjednike od gubitnika.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Antonio Lončarević
Pulsmedia autor
25 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

20 komentara

  1. Nemojte tako. Pa Toto i sam Bottas nas uvjeravaju da je Bottas tu da se bori za prvaka. Tko smo mi da pričamo drugačije. Ha-ha-ha.



    7

    12
  2. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Po čemu je to Rosberg trebao biti druga violina? Neki konkrentni dokazi? Nekako se zaboravio Leclerc. Slučajno ili namjerno prosudite sami.



    6

    16
    • Sebastian Vettel The Best F1 Driver Prikaži

      Malezija 2013 je objasnila sve po pitanju statusa Rosberga…
      Iako eto nije bila praktički pa uopće popraćena medijski zbog multi 21 epizode…

      Bitna razlika na toj utrci je bila da je Webber bio sporiji od Vettela, sa manjim šansama za naslov pa mu svejedno nije palo na pamet da bi on trebao završiti iza Vettela i žestoko se borio protiv toga, uz sitnicu da je i ekipa bila na njegovoj strani po tom pitanju te da je njihova ideja i bila da poredak na kraju bude Webber ispred Vettela…

      S druge strane u istoj utrci Hamilton u drugom stintu debelo sporiji od Rosberga, no Rosberg ga ne napada nego prvo traži dozvolu od Rossa da uopće napadne Hamiltona, Ross mu odgovara “negative Nico”….
      Što je već samo po sebi jasno ko dobar dan tko je tko u ekipi, jer ako Rosberg prvo mora tražit dozvolu onda se zna ko je taj koji je prvi vozač…
      Specijalno zbog toga što baš nikad nismo čuli Hamiltona da je tražio neke dozvole.
      Njemu to nebi palo ni na pamet u obrnutim ulogama, on bi jednostavno prestigao Rosberga bez ikakvih pitanja i priči kraj…

      Nakon što mu je zahtjev odbijen slijedi moljakanje Rosberga da mu se ipak dozvoli da prestigne Hamiltona, i to iako je jasno vidljivo da Rosberg ima toliko više brzine da je to mogao obavit lakoćom…
      a na to sve ga Ross poklapa da ne dolazi u obzir, da zašuti i da privede utrku kraju iza Hamiltona, što ovaj na kraju i posluša…
      I onda nakon utrke slijedi ona famozna “Remember this one”

      Sve u svemu Rosberg je od starta imao status No2 vozača, čak je i bio poslušan No2 vozač no i dalje je pokušavao svim silama biti blizu nebi li uspio ugrabit priliku ako Hamilton kiksa ili ga ulovi neki peh, što je na kraju i uspio 2016…



      16

      4
      • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

        Želiš reći da ta jedna utrka u godini u kojoj se ne bore za naslov govori o tome da li je netko broj 2? Hrabra tvrdnja. Pogotovo kada se uzme u obzir zamjena inženjera uoči sezone unatoč protivljenju vozača “broj1”. I ponovo dvostruka mjerila webber- vettel. Ovaj je bio toliko loš/sporiji da se u zadnjoj utrci borio za naslov. I izgubio zbog lošije taktike. Marko je već tada upleo prstiće.



        1

        8
  3. Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

    Iako je dosta činjenica tačno (ono što nije navest ću na kraju) meni poprilično smeta nedostatak poštovanja prema današnjim vozačima. Pogotovo kad imamo metu u drugom timu …
    Ponekad je bolje prešutjeti neke mrske stvari koje se dešavaju u F1, a zbog izgovora da se radi o timskom sportu, nego pisati i prozivati neke vozače koji jednostavno ne mogu biti bolji od svog timskog kolege. A i dalje se radi o izvanrednim vozačima.
    Mišljenja sam da bilo koji vozač, koji dođe u F1, a ne radi se o pay vozaču, zaslužuje određeni respekt.
    Porediti F1 sa drugim serijama (još dvosjedi) je totalni promašaj. Kao i sa posadom aviona.
    F1 je kombinacija individualnog i timskog rada.
    Ne vidim ništa loše u tome, a ni vi to također ne vidite kad se radi o pozicijama unutar svoje ekipe.
    Uočio sam neke greške u tekstu.
    Autor kaže:

    Možete li zamisliti jednog Sennu, Prosta, Mansella, Schumachera, Alonsa, pa i Hamiltona da svjesno idu biti druga karika u momčadi?

    A u drugom dijelu teksta je naveo kako je Schumacher bio “wingman” Irvine-u
    Također Hamilton je bio wingman Bottasu ma VN Bahreina (druga utrka sezone 2018.) Zadržavao je Vettela dokle god je mogao, nakon što ga je ovaj pretekao otišao u box.

    Ne znam kako je autor uspio ubaciti Rosberga u wingmane (i protiv koga je to Rosberg uopšte čuvao guzicu svom glavnom pilotu) kad kako i sam kaže

    Drugo počasno mjesto ide Nicu Rosbergu, koji ne samo da je odbio biti druga violina momčadi, nego je pružao izuzetno snažan otpor Hamiltonu, koji je 2016. rezultirao titulom za njemačkog vozača.

    Također, ne znam kako je autor zaboravio spomenuti jedinog šampiona među “wingmanima” Kimmija Raikkonena, koji je znao kao pastir lutati po pisti, čekajući da mu se iz Ferrarijevog pitwall-a smiluju i pošalju ga u box.
    Jedini razlog ostavljanja je bio taj da se prvoj violini omogući plasman sa npr. 3. Na 2. mjesto.

    Za kraj moram reći, da se slažem sa naslovom da je tužna njihova sudbina, kad ih timski kolega nadigra u svakom pogledu, ali nekoga mora i ta uloga zapasti, jer F1 je poseban i nekada jako okrutan sport.



    13

    9
  4. lukarak Donator Prikaži

    Wingman nije kopilot nego pilot u drugom avionu.



    5

    1
  5. Mercedes Serviser Donator Prikaži

    I Tom Cruise je bio u Top Gun-u wingman pa je kresao Instruktoricu leta🤪😁



    14

    1
  6. Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

    Mislim da je autoru teksta i svima koji isto razmisljaju iskrivljen kut gledanja na ovu problematiku.
    Spomenutim vozacima je sudbina daleko od tužne.



    7

    0
  7. Stefan Bellof pigmalion Prikaži

    Brutalno i istinito:

    Nažalost, naš omiljeni sport ide u nekom čudnom smjeru. U tehnološkom i razvojnom aspektu, F1 je dosegnula vrhunac, ali je izgubila komad duše. Možete li zamisliti jednog Sennu, Prosta, Mansella, Schumachera, Alonsa, pa i Hamiltona da svjesno idu biti druga karika u momčadi? Nikad, pa ni tada. Sljedeći put kad budemo kritizirali Hamiltona ili Alonsa zbog prevelikog ega, sjetimo se samo gdje su završili oni koji nisu imali ego. Kad budemo kritizirali Sennu ili Schumachera zbog prgavosti, sjetimo se gdje su završili oni koji su podmetali leđa. I tu se valjda krije neka tajna veza koja prvake dijeli od neprvaka, pobjednike od gubitnika.

    Hvala. :thumbs:


    0

    0
  8. Treba dozvoliti ekipama i treči bolid pa bi bilo manje takozvanih wingmana ili mozda više?


    0

    0
  9. Antonio Giovinazzi Mazzacane Prikaži

    Wingmani, vodonoše, druge violine su ništa drugo nego sporiji vozači u momčadi, a ne vozači koji su jednako brzi kao vozač br.1 samo im eto momčad ne dozvoljava da se iskažu. Status vozača br.1 i br.2 u konačnici određuju vozači svojim vožnjama na stazi. Momčad može odlučit ko će bit vozač br.1 i br.2 prije početka prvenstva, no to nije od nekog značaja ako se vozač br.2 pokaže bržim vozačem od br.1. Vodonoše postoje doslovno od 1950., samo se onda to očitovalo u predaji bolida jednog vozača svom momčadskom kolegi tijekom utrke nakon što ovom crkne bolid. Fangio i Ascari su bili vozači koji su preuzimali bolide svojih momčadskih kolega ne zato što što su njihove momčadi odlučile da su Fangio i Ascari brži vozači od momčadskih kolega, nego zato šta su Fangio i Ascari to uistinu bili, bez ili sa odlukom momčadi, nebitno. Momčad je jedino „asistirala“ putem odredbi, šta su uglavnom bile logične i razumne odluke kako onda, tako i danas.

    Možete li zamisliti jednog Sennu, Prosta, Mansella, Schumachera, Alonsa, pa i Hamiltona da svjesno idu biti druga karika u momčadi? Nikad, pa ni tada.

    Dobar dio ovih vozača je došao na „milost i nemilost“ momčadskom kolegi koji je u tom trenutku imao puno bolje statističke rezultate u F1. Peterson Fittipaldiju ’73, Senna Prostu ’88, Schumacher Piquetu ’91, Hamilton Alonsu ’07, Ricciardo Vettelu ’14. Jesu li i ovi vozači svjesno išli biti vozači br.2 pošto su uoči tih sezona imali kudikamo lošije statističke rezultate i staž u F1 od svojih momčadskih kolega? To šta se pokazalo da su ovi vozači u najmanju ruku jednako brzi kao njihovi momčadski kolege, a Irvine, Barrichello, Bottas itd. nisu, ne znači da su jedni došli s namjerom da budu vozači br.2 a drugi nisu. I jedni i drugi su samo došli u momčad puno iskusnijem i statistički boljem momčadskom kolegi, samo su jedni pokazali da imaju brzinu, drugi nisu. Nema tu “svjesno-nesvjesno” doći kao vozač br.2.



    6

    2
  10. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Počelo je s pogrešnim prijevodom riječi wingman (kaj je tak teško otvoriti Wikipediju) a nastavilo se pogrešnom faktografijom, pogrešno protumačenom i vrlo naopakim razumijevanjem odnosa u jednoj F1 momčadi. ..

    Nije mi sjeo tekst. Nikako.



    4

    1
  11. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    super napisano!!

    EDIT: viidim negativne komentare pa samo da dam opasku: kada netko piše kolumnu piše ju iz svoje perspektive, nemoguce je biti objektivan u kolumni. objektivnost je za statistiku i činjenice.
    a kolumne je odlično i zanimljivo za čitati. kome se ne sviđa neka napiše sam neki suvisli tekst pa će vidjeti koliko je to teško.
    pozdrav!



    3

    1
  12. nije toliko stvar u krivom prevodu pojma wingman šta spominje wapi koji je zapravo u pravu jer wingman nije kopilot koji uskače u pomoć pilotu ako zatreba . kopilot je onaj koji ima letačku dozvolu za upravljanje zrakoplovom ali nije zapovjednik zrakoplova . btw pilot i kopilot su u ISTOM zrakoplovu ;) raščlanimo li pojam wingman wing = krilo i man = čovjek , a zajedno je = pilot aviona koji leti uz pratnju vodećeg aviona = svak “vozi” svoj zrakoplov isto ka šta svak u F 1 vozi svoj bolid pa wingman u tom kontekstu je možda i najpogodniji . po meni više je stvar odabira teme . F 1 datira od 1950. , teško je već i zbog činjenice da sve “traje” 69 sezona pričat o wingmanima F 1 . autor npr spominje 1955. kad fangio na traženje tima nije prestigao mossa ( pobjeda engleza sa 0,2 s “prednosti” ) ali šta to govori ? meni ništa . prije bi se složoja sa pisanjem Mazzacanea “Vodonoše postoje doslovno od 1950., samo se onda to očitovalo u predaji bolida jednog vozača svom momčadskom kolegi tijekom utrke nakon što ovom crkne bolid.” dakle , tema je nezahvalna i za “obradu” iste trebalo bi posegnut u početke F 1 , a ovako mi izgleda površno …. jer npr jednom je F 1 timski , drugi put i nije baš timski sport . za mene je F 1 timski sport oduvjek i opet bi se složija sa Mazzacaneom koji piše o odredbama “koje su uglavnom bile logične i razumne odluke kako onda, tako i danas” . UGLAVNOM je odličan izraz jer katkad je bilo i recimo krivih odluka . npr ona koju autor ističe …. prepuštanje pobjede od strane rubensa MS u austriji za 018 s . to je dokaz o statusu rubensa , a 0,2 s prednosti mossa pred fangiom je šta ? dokaz da je F 1 timski sport ? interesantno kako se svi site te nerazborite odluke ferraria , nezaslužene pobjede MS ( kojoj se MS i nije veselija ) , a “zaborave” kako je MS rubensu “uzvratija uslugu” u americi kad se skoro zautavija prije cilja i propustija brazilca ….. 0.011s “prednost” RB … je li ovo rekord , najminimalniji zaostatak za pobjednikom u povjesti F 1 ? ;) procjenjivat ko je , a ko nije materijal za prvaka mi izgleda neozbiljno jer npr irvine nije bija tog “kova” , a kad se ukazala prilika ozljedom MS taj irvine je do samog kraja vodija borbu sa hakkinenom za titulu .. 2 boda razlike na kraju u korist finca . a za MH je MS izjavija da mu je bija najteži suparnik ! najtežeg suparnika MS je umalo pobjedija onaj koji nije bija materijal za eventualnog prvaka !?!?!? a taj isti irvine je u svakoj sezoni kad je vozija i nekonkurentne bolide osvaja bodove . čak se i sa lošim jaguarom penja 2 X na 3. stepenicu postolja , a to su jedina postolja jaguara u njihovih 5 sezona . skoro svaki vozač ma koliko bija dobar može u određenim trenutcima bit wingman … MS je to bija irvinu ,seb ricciardu jer ne zaboravimo da je nekoliko puta propušta australca koji je ima više šanse za bolji plasman od nijemca . zbog toga je massa i dobija naredbu da propusti “bržeg” alonsa . možda je zbog toga sezona bila napeta do kraja i završila 256 Vs 252 u korist seba . bez toga bi bilo 256 Vs 245 ;) a šta bi massi značilo tih 7 bodova viška ? ima bi 151 umisto 144 boda i završija prvenstvo na 6. mistu , a bez tih 7 je završija TAKOĐER 6 . :) zašto je “užasna” poruka massi ”Fernando is faster than you”. , a Ok poruka grosjeanu ” kimi is faster than you” ima odluka koje nama izgledaju nerazborite , koje navodno degradiraju jednog vozača ka ova massi da propusti fernanda ali se pokazala ispravna zar ne ? bilo je gusto do kraja 2010. ima i onih nerazboritih ka ona o propuštanju RB u korist MS ALI se MS revanšira kolegi uradivši istu stvar šta se “zaboravlja” ili ona po meni možda nepotrebna kad je bottas u rusiji 2018. prepustija pobjedu LH koji mu se “revašira” tako šta je izjavija da mu ne namjerava uzvratit “uslugu” . možemo se podsjetiti usporedbe radi , ima na you tubu snimka postolja posli austrije … na kojoj stepenici je sta pobjednik , a na kojoj drugoplasirani ? i ako zanemarimo “revanš” MS u americi MS je pokaza šta misli o odluci tima … prepustija je najišu stepenicu postolja kolegi ! scena je bila pomalo bizarna … svira njemačka himna u čast pobjedniku , a na postolju No 1 BRAZILAC . možete misliti šta želite o MS no usporedite ovo sa izjavom LH “prema” VB . mislim da bi svaki vozač novije F 1 u određenim okolnostima “preuzeja” ulogu wingmana makar recimo privremeno osim senne i lewisa . zato bi se ipak složija sa autorom kad piše “F1 je prije svega timski sport. Ili možda nije? Pravi odgovor je – kako za koga.” naročito sa ovim … kako za koga .



    4

    0