Izdvojeno

Pirelli: Otišli smo u krivom smjeru i trebamo drukčiji pristup

Piše: Luka Jurić

Prije 3 godina, 22 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Pirellijev direktor za motosport Mario Isola tvrdi da su nedavne utrke pokazale kako bi se Formula 1 trebala nastaviti micati od guma s visokim stupnjem degradacije.

Službeni dobavljač guma za F1 Pirelli je prošle godine donio gume s višim stupnjem degradacije na nekoliko utrka u nadi da potakne momčadi da obavljaju više prolaska kroz bokseve. Međutim, otkrili su kako je većina samo koristila ekstremnije tehnike čuvanja guma.

„Prošle godine smo probali dosta mekše [gume]. Rekao bih dva koraka mekše u usporedbi s 2017. I jedini rezultat je bio taj da su momčadi pazile na svoj tempo u utrci puno više nego prije.

Napravili smo analizu s indeksom koji predstavlja razinu menadžmenta guma te otkrili da koristeći taj broj, [u] Sočiju je bio više nego dvostruko veći u usporedbi s prijašnjim godinama.

To nam govori da odlazak na mekše [gume] ne ostvaruje cilj da se više odlazi u bokseve. Samo je usporavalo bolide kad su morali kretati na najmekšoj smjesi guma, na hyper-softu prošle godine.“

– Mario Isola

Pirelli je donio tvrđe gume za neke utrke ove godine te Isola tvrdi da su gume pokazale ohrabrujuće rezultate.

„Hrapavost u Silverstoneu je bila poprilično glatka s novim asfaltom. I još smo odabrali tvrđe smjese guma i imali smo dobru utrku te su vozači mogli pritiskati do zadnjeg kruga. Hamilton je odradio najbrži krug s tvrdim gumama, istošenim gumama, u stintu dugom 30 krugova.

Tako da nije sigurno kako je prelazak na sve mekše i mekše [smjese guma] pravi način da se ostvari dva zaustavljanja u boksu ili bolja akcija na stazi. Zato smo za budućnost dobili zahtjev da razvijemo gume s niskim stupnjem degradacije, a ne s visokim.“

– Mario Isola

„Vjerojatno je opće shvaćanje [situacije] u Formuli 1 takvo da smo otišli u krivom smjeru i da trebamo drukčiji pristup za budućnost.“

– Mario Isola

Komentiraj

22 komentara

  1. Evo ih opet!
    Opet ćemo malo mrdati po gumama. Za čije babe zdravlje?



    13

    1
  2. …ja ću kao neuki i izrazito subjektivni navijač postaviti jedno pitanje…testiranja sa ovim gumama su se održala u pretežito noćnim uvjetima u abu dhabi-u ako se ne varam lani…jedina utrka gdje je koliko toliko ferrari imao prednost ove godine je bio bahrain (noćni uvjeti)…u svim ostalim uvjetima u prvih 7-8 utrka merc-u su svi mogli staviti samo soli na rep i jedini su otišli u smjeru većeg downforce-a (uz Mclaren)…do kraja godine merc će lagano obraniti naslov a lewis osvojiti 6-ti…sada kada je ova sezona praktički gotova pirelli priznaje da je razvoj guma otišao u krivom smjeru…koliko se gume mogu različito ponašati u noćnim i dnevnim uvjetima?…



    6

    3
    • testiranja su bila u pretežito dnevnim uvjetima, trajala su do 18:00 po lokalnom vremenu.



      6

      0
    • Ne treba zaboraviti da Pirelli nije radio nista sam od sebe nego sve uz odobrenje FIAe…

      Drago mi je da je barem netko skontao kako gume visoke degradacije nisu fun factor, barem ne u danasnjoj F1.


      0

      3
      • …nisam ni mislio da su se oni sami odjednom sad sjetili da su otišli u krivom smjeru…tražila se veća brzina prije par godina, promijenila su se pravila radi toga…na valu veće brzine gume su bile kakve su bile…veće prijanjanje veća degradacija…sada ‘kao’ priznaju da su u krivu…meni osobno ovo sve već godinama liči na zavaravanje javnosti i skretanje pogleda javnosti s nekih drugih problema (npr. u hr kad nekog političara uhvate s rukama u pekmezu odmah se pojavi zločesta slovenska policija u piranskom zaljevu ili sl.)…i dalje me zanima ponašanje guma pod sunčanim i manje sunčanim uvjetima i sl…



        2

        0
  3. treba vratiti michelin i goodyear nazad jer pirelli šalabajza već dulje vrijeme



    9

    7
    • Blago onima koji kraj zdravih ociju citaju i ne vide. Sta to pirelli radi lose? Hocete vise shvatiti da njih trazi netko takve gume kakve jesu.



      8

      3
      • da i? zdrava konkurencija ne valja? a zašto te ova izjava uznemiruje? michelin i goodyear imaju godina i godina staža u F1. Kad se sjetim…imao si slickove na kojima si mogao cijelu trku odvoziti, a mogao si isti tip gume i promijeniti i biti brži po krugu za 2 sekunde. na vozačima je bila odluka i bilo je puno utrka u kojima se u zadnja dva kruga fenix od iza uleti i pobijedi. A ovo iščuđavanje mi je ono , kao kad se žemske iščuđavaju i odmah se pozivaju na zdrav razum!!!??? Iz toga bi trebala poteči neka rasprava koja ima smisla sa takvom tvojom ulaznom premisom?



        6

        8
      • Da ali onda je postojala konkurencija pa su se gumari borili napraviti sto bolje gume. Sada je tu Pirelli sam i netko im govori kakve gume zele a ovi to isporuce. Tu je pirelli najmanje kriv.


        0

        2
      • Alonso1983
        pa to i govorim. pa neka i dalje fia kaže što hoće a njih 3-4 sa svojim timovima u taktičku odluku>za koju stazu – koje gume i svi nas drže u neizvjesnosti. Sad kad dođu niskoprofilne e tu svi imaju nešto za reći i bilo bi dobro da se uključe, što niti ti niti ja nećemo promijeniti.

        imaš wet, inter i slick. Pa nek donese tko što ima za tu stazu. Nek odluče hoće li mjenjati, neće…koliko traju slickovi? Kako kod koga. Pa da vidiš uzbuđenja, čak i kada nisu blizu jedan drugoga jer vidiš da ga ima…



        4

        1
    • Michael Schumacher
      HuMS32 Pretplatnik Prikaži

      Mogu uz Pirelli biti i Michelin i Goodyear i Dunlop i Firestone i Continental i Fulda i Hankook i Toyo i Sava i svi od reda bi “salabajzali” onako kako FIA “dirigira”.



      3

      2
  4. Kimi Raikkonen 7
    Hydroid prime Prikaži

    Jedino sto pirelli treba napraviti je to da se prestane picati o gumama a to ce postici na nacin da gume mogu trajati cijelu utrku i da vozaci mogu pritiskati koliko god hoce. Također bi trebalo povecati kolicinu goriva u bolidu ili uvesti nadolijevanje goriva da vozaci ne stede na gorivu i da cijelu utrku mogu pritiskati. Dosta je stednje vise. Dovoljno je sto imamo te “jeftinije” v6-tice.



    7

    1
  5. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Pirelli nije napravio poštenu gumu od 2015…
    Dokad im traje ugovor?



    4

    1
  6. Pirelli Wet
    F12013 Prikaži

    Možda zvuči jednostavno, ali uvesti jednu komponentu gume, koja može durati cijelu trku, a ako netko hoće mijenjat nek mijenja. I imamo full ganjanje sat ipo vremena.



    3

    0
  7. Otišli ste u smjeru kako je mercedes dirigirao



    6

    2
  8. Sad ide druga vrsta gume.. Znate onaj prvi Mercedesov bolid sa testiranja, on vam je za tu novu gumu, a ovaj trenutni za sadasnje gume :D



    3

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni