Izdvojeno

Tost: F1 bi trebala smanjiti downforce za 40-50%

Piše: Viktor Šprajc

Prije 4 godina, 8 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Šef Toro Rossa Franz Tost smatra da bi čelnici Formule 1 trebali smanjiti razinu downforcea za 40-50% od sadašnje, kako bi se povećao spektakl tijekom GP vikenda.

Ove godine očekuju nas pojednostavljena prednja krila i bočne stranice, u svrhu smanjivanja osjetljivosti bolida u prljavom zraku što bi trebalo pridonijeti boljem utrkivanju.

Te promjene su ustvari prolog puno većem redizajnu F1 bolida predviđenom za 2021., godinu – revolucionarnu za ovaj sport.

Tost tvrdi da F1, koja je već uvela ažurirani set pravila za veći downforce u 2017. kako bi kreirala najbrže bolide u povijesti sporta, treba iskoristiti priliku da eliminira svoju ovisnost o downforceu.

“Imamo toliko downforcea, što podrazumijeva veće brzine u zavojima, bolidi se ne mogu pratiti zbog prljavog zraka kojeg stvara vozač ispred vas te jedva da imamo zone kočenja. Kako bismo trebali pretjecati?”

“To znači da FIA, FOM – a tamo postoji mnogo iskusnih ljudi, poput Rossa Brawna, poput Pata Symondsa – znaju točno što treba napraviti: spustiti se na aero razini, na razini downforcea.”

“Osobno bih smanjio trenutni nivo downforcea za 40 do 50%, kako bi bolidi bili što nestabilniji u zavojima. Tada bi ljudi vidjeli da se vozači moraju boriti s bolidom.”

“Bolidi bi bili mnogo brži na pravcima, imali bi šansu prestizati jedni druge – zbog (povećanog) kočenja – a također bi se mogli pratiti u zavojima.”

“Ovo pravilo bi trebalo biti jednostavno za primijeniti. Samo to trebaju željeti.”

— Franz Tost

Tost također dodaje da su vozači jedini koji mogu osjetiti i prepoznati performanse trenutne generacije bolida. Austrijanac je mišljenja da ovo čini visoke brzine u zavojima suvišnima te da samo negativno pridonosi spektaklu.

No, Tost strahuje da bi, poput sporne teme ograničavanja momčadskog budžeta – za što se on osobno zalaže, ali veće momčadi ne dijele njegovo mišljenje – ovako značajno snižavanje razine downforcea brzo bilo blokirano.

Upitan tko se to ne slaže s ovom idejom, Tost odgovara:

“Momčadi! Nikad ne pitajte momčadi!”

“Oni koji osmišljavaju pravila bi se trebali samo pojaviti s njima, sa stavom “prihvati ili odlazi”. No, oni pitaju momčadi. Obraćaju se Tehničkoj Radnoj Grupi. Tko je u Tehničkoj Radnoj Grupi? Inženjeri! Nikad ne pitajte inženjere!”

— Franz Tost

Komentiraj

8 komentara

  1. ili to ili light ground effect.


    0

    0
  2. mislim da dobro govori, kao i što sam mislio da je povećanje širine i težine i veći guma neće doniti ništa dobroga



    1

    0
  3. NIkad ne pitajte inženjere kad želite nešto rasturit, to bi vam moglo pokvariti planove.

    Recimo Kinezi uvijek pitaju inženjera. Zadnja dva predsjednika su bili inženjeri.


    0

    0
  4. Fernando Alonso
    Lovro Andraka urednik Prikaži

    Veliki potpis na posljednji citat u tekstu :thumbs:



    1

    0
    • Mattia Binotto
      Har Kl Donator Prikaži

      Lovro, a koga da pitamo onda?
      Navijače? Samo moramo opet odrediti koje navijače da pitamo. I tako se to vrti u krug :) i
      Mi kao društvo i idemo tamo gdje idemo jer se ne poštuje struka.
      Došli smo do stadija, gdje je važnije šta neka pjevaljka kaže o vakcinisanju djece od mišljenja pedijatara.
      Čak su nam i političari počeli objašnjavati kako je vitamin C najvažniji vitamin…



      1

      0
      • Fernando Alonso
        Lovro Andraka urednik Prikaži

        Koga da pitamo? Ne momčadi :)

        Ovakve stvari trebali bi definitivno određivati stručnjaci, ali neovisni stručnjaci, a ne stručnjaci iz momčadi koji, sasvim logično, tjeraju vodu na svoj mlin. Navijače se svakako nešto pita, ali naravno, nećemo preko Twittera slagati novi tehnički pravilnik, navijačima jednostavno treba ponuditi kvalitetan i zanimljiv proizvod.

        Poanta mog komentara je ustvari da momčadi u svemu imaju prevelik utjecaj, pa tako i u određivanju novih pravila. Pogledajmo samo što se događa s pravilnikom za 2021., momčadi drže F1 u šaci i neke radikalne promjene kakve su Formuli 1 potrebne teško da ćemo vidjeti.

        Što se tiče ovih doktora s društvenih mreža i onih, još pametnijih, koji ih slušaju, nemam komentara :)



        1

        1
      • Naravno da momčadi imaju utjecaj kad bez njih nema predstave. Da je F1 dobar biznis za momčadi onda bi se tukle koja će popuniti prazna mjesta. Budući Ferrari i ostali troše svoje novce da bi nastupali onda ih ne misle trošiti za igru koja im ne odgovara.



        1

        0
  5. Koliko god smanjio DF veliki timovi će opet naći riješenje da bolid ide ko po tračnicama. Jedino što će se dogoditi ukoliko dođe do ovoga rezanja DF da će se manji timovi izgubiti kao i svaki put kod velikih promjena.



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Dueli timskih kolega 2022. – pregled kvalifikacija i utrka

Lociranje // Lovro Andraka

Usporedba rezultata timskih kolega često se u raspravama spominje kao "najčišći" mogući oblik komparacije između dvojice vozače Formule 1, stoga ovaj članak donosi pregled unutarmomčadskih duela iz nedavno okončane sezone Pregled je fokusiran na rezultate kvalifikacija i utrka, a vozačima je u duelima dodijeljen poen samo za sesije koje je i njihov timski kolega uspio dovršiti, odnosno, izuzete su kvalifikacije i utrke u kojima...

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Još kolumni