F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Haas F1 – o vozačkoj postavi i suradnji s Ferrarijem

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Haas F1 team

Kako se ljeto približava, tržište vozača za sljedeću sezonu polako zahuktava. Za sljedeću sezonu kao mogući poslodavac javila se i jedna nova momčad – Haas F1. Možda je ova ekipa svojevrsni “start-up” projekt, ali je svejedno itekako privlačno mjesto za mnoge vozače koji traže svoje mjesto pod suncem. Dodajmo još i Haasovu suradnju s ekipom Ferrarija, stupanj poželjnosti raste još i više.

Sljedećeg vikenda u Kanadi pojavit će se Gene Haas, šef momčadi Gunter Steiner i ostali kako bi dogovarali i pregovarali sa ostalim sudionicima F1 svijeta o svojoj novoj momčadi.
Prošlog vikenda u Monaku pričalo se da je favorit za vozačko mjesto Esteban Gutierrez; on je trenutno rezervni vozač Ferrarija i ima jaku sponzorsku podršku iz Meksika. Dodatni plus mu je mladost (23) i dvije godine radnog staža u F1 sa Sauberom.

Ferrari također ima Jean-Erica Vergnea pod ugovorom; Francuz koji je dobro parirao Danielu Ricciardu u Toro Rossu nije za otpis.

Prošlog tjedna Haas je u razgovoru za USA Today govorio o svojim planovima što se tiče vozačke postavke. Zanimljivo je napomenuo kako može dovesti jednog od trenutno aktivnih vozača, koji je zabrinut sa svojom trenutnom momčadi i misli da ona ne ide u dobrom smjeru.

“Vozače koje ćemo vjerojatno dovesti su vozači koji su u drugim momčadima i nisu sretni s njihovim napretkom. To je prava igra šaha – tko će gdje završiti. Mi smo samo jedna od alternativa. Trenutno ima mnogo “bućkanja” u garažama F1. Neki ljudi rade sjajan posao i svi ostali rade loš posao. (smijeh) Neke ekipe koje su mislile da će raditi sjajno su promašile.
Mislim da su vozači vrlo svjesni da će ako odaberu lošu ekipu upropastiti svoje karijere. Zbog toga jer se pojavljuju tehnički problemi koji su izvan njihovih dometa, upropaste im cijelu godinu. Ne žele da im se to dogodi.”

Velike su trenutno špekulacije na temu – tko je otišao u ekipu i nezadovoljan je njezinim napretkom. Svima ostalima je upitno tko će svoju karijeru u ruke staviti start-up ekipi.
Podsjetimo se kako su Jarno Trulli i Heikki Kovalainen potpisali sa Caterhamom u sličnoj situaciji, vjerujući u jedan dugoročni projekt.

Haas bi trebao biti sigurniji i uvjerljiviji poslodavac nego što je to bio Caterham zbog bliskih veza sa Ferrarijem. Haas bi htio imati svoj vlastiti identitet, ali nema sumnje da će vrlo blisko surađivati sa Maranellom i da su očekivanja svih, pa i budućih vozača, da će se boriti na sredini poretka u sljedećoj sezoni.

Može se mnogo pročitati o pobunama Ferrarijevih rivala kako iskorištavaju pravila o zračnom tunelu – nova ekipa koja još nije pristupila F1 može provesti neograničeno vrijeme u tunelu. Ima tu podosta neodređenosti koje točno dijelove u tunelu u Maranellu isprobava Haas, a koji su Ferrarijevi. Točno je jedno – i najveći rivali Ferrarija priznaju da je Ferrari itekako pametan u svojoj strateškoj suradnji sa Haasom.

Gledajući trenutni grid F1, kopajući po Ferrarijevim vezama, Sergio Perez je u Force Indiji i možda je zabrinut za dugoročne planove ove ekipe, pogotovo s formom ovogodišnjeg bolida. On je imao dobru predstavu u Monaku i ekipa je glasna što se tiče zadržavanja njega i Hulkenberga, koji je još jedan od vozača koje Haas možda ima na radaru – kada je više ambiciozan. Hulkenberg se ne približava mjestu u top ekipama, unatoč tome što je stalno u užem izboru proteklih nekoliko godina. Postoje glasine kako će Ferrari dati šansu Raikkonenu u 2016. i zamijeniti ga Bottasom 2017., dakle ipak ima mjesta za Hulkenberga? Dobre vožnje u Haasu mogle bi ga preporučiti Ferrariju, ali da li je pametno ići u nepoznato u ovom stadiju karijere?

Lotusov Romain Grosjean je imao vrlo razočaravajuću 2014. i možda je ova sezona nešto bolja, on će se pitati da li je na pravom mjestu, pogotovo ako se sagleda budućnost ekipe. Oni su čvrsti u stavu da ekipa nije na prodaju, ali paddock glasine sugeriraju da Geniijev šef Gerard Lopez nema više ljubavi za F1 i da je otvoreniji opciji da Renault preuzme vlasništvo nad ekipom. Problem je u tome što je CEO Renaulta Carlos Ghosn izjavio da moraju prvo riješiti sve probleme s motorom, tek onda u obzir samostalni ulazak u F1.

Haas je također izjavio da bi volio imati Amerikanca za vozača. Jedini raspoloživi sa superlicencom je Alex Rossi, koji vozi svoju petu sezonu u GP2 i bori se sa Stoffelom Vandoorneom (McLarenov kandidat za sljedeću sezonu?).

Interesantno, u istom razgovoru, Haas je rekao da je promijenio svoj plan i da će startati više kao Europska momčad nego što je to u startu zamislio.

“Mislim da je ideja učiti što više možemo od bilo koga. Surađujemo s Ferrarijem oko mnogo tehničkih detalja. Dallara nam isto pomaže oko dizajna i kreiranja šasije. Ideja je ta da kada završi inicijalni dio gradnje tima – počinjemo vraćati dijelove automobila nazad u SAD”

“Imamo mogućnost da pokrov od karbonskih vlakana i mehaniku proizvodimo u Kannapolisu. Što više vremena prođe, više toga ćemo raditi u Sjedinjenim Državama. Banbury (UK) je više kao logistički centar; kada se bolidi vrate sa utrka da ih imamo gdje odložiti i za ostale popratne stvari.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

2 komentara

  1. F1puls David Vidović novinar Prikaži

    E ovako izgleda pravi članak, bravo Luka. :thumbs:

    Što se vozača tiče, naveo si jako dobre primjere, oba iz Force Indije, Romain (mada ako Renault kupi Lotus ne mrda on nikuda), a da Lewis nije potpisao ugovor mislim da bi nakon Monaka on bio prvi kandidat. :D
    Sve zavis od politike kojom krene od starta, ako bude usko sarađivao sa Maranellom, vjerujem da Esteban ili netko od provjerenih crvendaća ima sigurno mjesto, a može i krenuti svojim putem pa uzeti Rossija i Danicu Patrick. :mrgreen:


    0

    0
    • Slažem se, ali definitvino će bar prve sezone uzeti što iskusnije, pa onda što potencijalnije, pa tek onda američke vozače – tako da će ziher čekati i neke rasplete vozačkih ugovora, i vidjeti što može dobiti, a rossi ili neki drugi mladi amer će biti test/razvojni bar prve, ili prve dvije sezone, ček me nebi začudilo vidjeti jensona tamo, ako odluči nastaviti u F1, ma tko bude na raspolaganju, članak je 5+ i svi nabrojeni su legitimni za potencijalne vozače kod njih.
      sa marketinške strane, uvjeren sam da će biti neki meksikanac u postavi, ako bude na raspolaganju, tako da je esteban po dvije linije prilično izvjestan za jedno sjedalo.
      također sam siguran da će banbury na kraju postati baza, i cenatr operacija, a kannapolis ili bilo koje drugo mjesto preko bare kao logistika, i eventualni poligon za igrice koje nisu za oči ostalih ekipa – ovisi koliko visoko budu pucali, jer većina stranih ekipa tako funkcionira, čak i evropske, i jedan ferrari nije mogao dobiti AN, uglavnom zbog lokacije, koja bi većini engleza bila san snova, on si može tamo kupiti viksu, ali živjeti i raditi neće, tako da ostaje još za vidjeti kako će graditi tim..


      0

      0