F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Miopija

Ivan Papak

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Miopija ili kratkovidnost je stanje kod kojeg zrake svjetla padaju u fokus ispred mrežnice, umjesto na nju – tako nastaje nejasna ili mutna slika. Rezultat je slaba vidljivost na daleko koja se rješava nošenjem naočala  ili kontaktnih leća. Na sličan način je Sebastian Vettel opisao svoje iskustvo vožnje sa zaštitnim vizirom na svojem Ferrariju tijekom slobodnog treninga u Silverstoneu.

Međutim, izraz miopija se upotrebljava i u širem kontekstu, kada od šume ne vidite stablo, ili od stabla ne vidite šumu. A upravo je takav “uzak” pogled, ponovno otvorio Pandorinu kutiju, odnosno temu zaštite kokpita Formule 1. Na samom početku želim reći da moje mišljenje na nijedan način ne predstavlja stav portala, niti ikakve druge skupine ljudi, već razmišljanje nekog tko Formulu 1 prati već dugi niz godina. Opet su se uzburkali duhovi kako je Formula 1 uvijek bila, te sukladno tome mora ostati sport, čijih ste opasnosti i prijetnji svjesni kad nogom zakoračite u kokpit. Taj dio nitko ne osporava, međutim stavljanje toga u prvi plan, kao razlog za režanje na bilo kakav spomen zaštite kokpita, smatram teškom miopijom.

Boks Mercedesa otkrio je jedno poznato lice tijekom utrke. Riječ je o Billyu Mongeru, 18 godišnjem dječaku koji je izgubio obje noge u stravičnoj nesreći u Donnington parku u travnju ove godine. Kada pogledate snimku nesreće, vidljivo  je da zaštitni vizir možda ne bi promijenio ishod, međutim poanta je jasna. Svatko tko misli da je Formula 1 sport u kojem su vozači dovoljno plaćeni da prihvate taj rizik, neka pogleda Billya i  razmisli još jednom. Mogu oni i javno reći da su svjesni, mogu oni glumiti steel balls, međutim, oni nisu roboti i kad zatvore oči prije spavanja, sigurno im kroz glavu prođu slike Billya, Julesa, Masse, Ayrtona i sl.

Jasno je da neka rješenja nisu moguća, da neka rješenja nude više štete nego koristi, međutim Formula 1 je dužna neprestano tražiti nove prakse, materijale i procedure zaštite, kako bi sigurnost svojih glavnih aktera svela na maksimum. To je njezina prva i najvažnija zadaća. Zarada, marketing, televizijska prava, glamur i sve što ide uz to, moraju biti u drugom planu. Formula 1 nije sama sebi svrha, ona na koncu dana daje “kruh” onima koji sudjeluju u njoj i dužna im je osigurati maksimalno sigurne uvjete rada, baš kao što na to imaju pravo bilo koji drugi “radnici”, u bilo kojem drugom “poslu”.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ivan Papak
Pulsmedia autor
18 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

14 komentara

  1. Ferrari pro5i vilin konjic Donator Prikaži

    Ja mislim da je sigurnost svedena na maksimum. Ovaj vizir ili šta je već je samo psihološka sigurnost. Kao npr. da uđeš u putnički avion i svaki putnik dobi svoj padobran. Ali to se ne dešava tako da ne vidim razloga zašto bi F1 inzistirala na tome.
    Šansa da avion padne je jednaka onoj da te pogodi Massina opruga.



    8

    0
  2. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Smatram da se ovo pokrenulo nakon tragicne nesrece Julesa te takodjer smatram da nikakav vizir njemu ne bi pomogao. Svi znamo sto se dogodilo i kako.
    Podrzavam sve promjene na bolje glede sigurnosti ali mislim da je ovakav vizir koristan kao i kisobran za vrijeme ljetnog monsuna.



    9

    0
  3. Pierre Gasly Perica9 Prikaži

    Najbolje da onda F1 postane eSport.



    2

    0
  4. Formula 1 i jest zanimljiv sport upravo zbog toga što vozači svake sekunde na stazi gledaju smrti oči u oči. No risk, no fun, simple as that.



    6

    0
  5. Pastor Maldonado pero Prikaži

    Kako god bilo, teško se nama miješati u procjenu da li takav ili slični dodatak
    mjerljivo (svrsishodno) povećava ili ne povećava sigurnost vozača.
    Jedino što možemo je ostaviti svoj subjektivni dojam o ljepoti dizajna dotičnog dodatka.

    Istinske podatke o robusnosti i povećanju sigurnosti ipak treba ostaviti inženjerima, crash testiranjima, novih matreijala ……… a onda priupitati vozače koliko im to
    donosi više sigurnosti u odnosu na eventualni manjak preglednosti.

    Ipak njima više vjerujem nego našim (skupa s novinarskim) lamentiranjima
    ala Broja 1 iz Alan Forda:
    “Suviše sam star ali bih vam ipak preporučio svoju ideju jer sam gledao sve utrke od Rimskih četveroprega pa do F1……..”

    U konačnici, ova prikazana varijanta na slici mi je najmanje odbojna od svih dotad prikazanih.
    “Nije to tako loše kao što izgleda, da se ja pitam…….. https://www.youtube.com/watch?v=o3Ty6EyRALU
    Možda bih ga malo snizio i skratio poprečne dijelove, ali u konačnici, ako izbor pada između do sada prikazanih, bio bih za ovo rješenje.



    7

    0
  6. Stefan Bellof pigmalion Prikaži

    Svakako je tragedija, kada se gube životi ili se događaju tragedije poput ove koju je prošao Billy Morgan.

    Prije svega da “riješim” Billy-ija Morgana. Svaka čast na ideji da bude u boksu momčadi Mercedesa tijekom utrke na Silverstone-u. Ali po meni nije bio potrebe da ga se javno izlaže. Njegova nesreća je užasna. Slično nesreći Alexa Zanardija. Ali je neusporediva s Talijanovom nesrećom, jer vidjeti mladog čovjeka bez nogu je prestrašno i ne smatram razboritim potezom njega staviti na male ekrane.
    Ja sam gledao snimak njegove nesreće, dogodilo se to i slično će se na žalost događati…. ali to je takav sport – prerizičan – auto i moto sportovi su PRErizični. Tko hoće gledati, neka gleda. Tko neće – ne mora.
    Tko može sudjelovati na utrkama – neka sudjeluje. Sigurno nitko nije došao na utrkivanje, što ga je netko natjerao ili nešto slično. To je strast, slično kao što netko obožava šah, ili planinarenje.

    Samo što su F1 i slični sportovi ekstremno opasni. I tko se toga boji, neće sudjelovati. I nema te garancije za život i sigurnosnih uvjeta, ako će netko sudjelovati, a želi proći neogreban.

    Pa pogledajte malo izjave Gillesa Villeneuva:

    http://www.sempregilles.com/citati/gillesove-izjave

    Da, znam – drugo F1 vrijeme i sve ostalo….. ali to je pravi trkač. I takav je bio i Jim Clark i Ayrton Senna. I Niki Lauda, Kimi Raikkonen,…… itd., itd.

    Da zaključim i skratim – da nije bilo pravih F1 vozača, a većina je prava, pa čak i Jackie Stewart i slični njemu….. ne bi bilo F1, IndyCara, WEC-a…… sve bi bilo Roborace:

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/129628



    6

    0
    • Pastor Maldonado pero Prikaži

      Vremena se mijenjaju.
      Da danas u F1 godišnje pogibaju ili se teško ozlijede 2-3 vozača,
      u prijevodu, da svi gledatelji očekuju smrt na stazi,
      televizijske kuće bi jedna po jedna otkazivale prava na prijenose, firme bi (osim možda pogrebnih poduzeća i lokalnih diktatora) prestajale davati pare za relkamiranje svoga proizvoda….
      “Koristite naš žilet za brijanje i garantirano ćete se priklati, odrezati nogu, vrat…. dokazano na utrkama”

      Danas je u modi sigurnost u najtežim trenucima.
      Slupao se s 300km/h ali mu je naš sustav…… spasio ne samo život nego i moguće ozljede…..

      Na taj način danas firme vide isplativost ulaganja u reklame.
      Sigurnost svojih proizvoda u najtežim uvjetima F1 – 350km/h – 5G akceleracije u zavojima, kočenju, odjelo koje izdrži vatru od 1.000 c par minuta…….)



      5

      0
      • Stefan Bellof pigmalion Prikaži

        Imaš pogrešan pristup gledanja F1.
        Vratiš se na gledanje baleta i umjetničkog klizanja? Bolje da prestanem pisati, mogao bih te uvrijediti……



        1

        0
      • Pastor Maldonado pero Prikaži

        Zakaj, pa raspravljamo, nema vrijeđanja.
        Ovo je samo moje mišljenje i ništa više.



        7

        0
      • Stefan Bellof pigmalion Prikaži

        @pero

        OK. Raspravimo. Valjda se niti mene neće vrijeđati.

        Nikada u modi nije bilo da su pogibije F1 vozača na F1 utrkama popularne. Tko bi lud želio da se događaju smrti ili odvratne ozljede pri izlijetanju? Netko tko je željan krvi? Ili “populiziracije” sporta – privlačenje / povećanje gledanosti? Ljudi će uvijek odlučiti što ima paše, ili što ne – nema te love, niti sigurnosti koja može biti privlačna, ako čovjek uživa npr. u pecanju, a tada je recimo utrka F1 – lik će otići na pecanje bez imalo kajanja što je tada bila i F1 utrka.
        Ima nešto gladijarsko u tim utrkama, i zato neke ljude privlače utrke. A znamo da su u prijašnjim vremenima gladijatori išli na nož, borba na život i smrt – možda će to uvijek privlačiti ljude – možda ta neka esencija u ljudskom biću. Možda.?

        Da. Popularno je danas, tj. normalno vidjeti da Scott Dixon ( ovogodišnji Indy 500 ) nakon smrtonosnog leta, prošeta do novinara i da izjavu – da se bar tako dogodilo Ayrtonu Senni.
        Ali eto, baš taj faktor da nikada, ali baš nikada neće sve biti 100% ziher sigurno privlači ljude. Valjda.

        Poanta je, ovog dugog posta, što ga pišem – da se sigurnost neće moći postići.
        I malo mi je sumnjivo da će ljude zanimati, a pogotovo da će firme imati koristi od ulaganja, zato što odjelo izdrži vatru od 1000 stupnjeva celzijusa…..
        Ili što kaciga nakon Massine nesreće je pojačana, pa može sve izdržati. A što onda, kada kaciga izdrži, a vozač pogine kao u slučaju Justina Wilsona ( Indy utrka 2015.-e )? To je kontra efekat firmi koja ulaže novce u reklame u F1.
        Ili ne daj Bože, zabije se nekakav predmet u tijelo vozača, ali odjelo drži vatru na roštilj plamenu?!
        Sve to ima svoje i poanta br. 2, što god se ulagalo u sport, bilo koja frima da li to bi Heineken ili Durex – ljudi koji vole gledati utrke doći se sa bocom Sky cole, bez obzira na reklame….
        Doduše, lova se treba vrtjeti, pa bi to ekonomi mogli bolje objasniti, zašto je Hondi, banci Santander bitno biti viđen bez mrtvih ili sa mrtvim vozačima?

        Sve je to umjetno, kada se uvode neka pravila općenito govoreći o sportu. Npr. picigin će ljudi igrati, jer im je zabavno druženje i slično – možda se jednog dana uvedu pravila i za picing pa se i to shebe?!

        Pozdrav,



        1

        0
      • Stefan Bellof pigmalion Prikaži

        @ pero

        Pogledaj i na ovome linku na forumu; drugi post kada se čita od vrha stranice, pročitaš ovu izjavu Bruce McLarena.

        https://www.f1puls.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=97&start=60

        Od takvih ljudi je stvorena F1….. da se držalo sigurnsti od početka, ne znam….. ne bi bilo toliko mrtvih, ali ne bi bilo ni današnje F1….. itd.


        0

        0
  7. Adrian Newey Renault Prikaži

    Meni f1 bolid izgleda retardirano s ovim zastitama ukljucujici i Hallo zastitu, kad je FA prezivia Australiju 2016 s brzinom od 310kmh kad je udaria Gitereza i ono prevrtanje onda je bolid siguran. Da usput kazem da je motor srusia i sasiju msn al je prezivia, za JB je kriva organizacija jer traktoru nije bilo misto na stazi i tjt a nebi mu nis pomogla ova zastita.



    4

    0
  8. Formula1 ArmandoŽ Donator Prikaži

    U potpunosti se slažem sa svim , u članku , rečenim….



    1

    0
  9. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    gluposti.
    moj dream job je biti vozač f1. i za to bih riskirao završiti kao senna ili jules. odmah. potpisujem.
    tko to ne želi netreba se time baviti.
    vozači f1 zarađuju milione. uvjeti njihovih života su u odnosu na prosječno zanimanje hrvata ili još gore Zemljanina neusporedivo višlji.
    konzumov zaposlenik će potrošiti vid, kraljenžnicu, razboliti se od loše prehrane itd. a koliko ima takvih radnika u našoj okolini. tako da konstatacija da f1 daje kruh onima koji u njoj sudjeluju i da im je dužna osigurati max sigurne uvjete rada koje imaju drugi radnici; ne stoji. jer drugi radnici imaju x puta lošije uvjete



    4

    0