

Stižemo na završnicu sezone, 22. utrka u ovoj godini, Velika Nagrada Abu Dhabija!
Ovog vikenda očekuje nas kraj sezone na stazi Yas Marina. U prvenstvu su glavne stvari riješene, ali ostalo je nekoliko borbi u vozačkom i konstruktorskom poretku. Strasti su se zakuhale u Red Bullu, Mercedes dolazi na krilima pobjede te se nadamo da ćemo gledati dobru utrku za zaključak ove neobične sezone koju je Red Bull izdominirao, ali na utrkama je bilo raznih događanja.
Staza Yas Marina prvu utrku Formule 1 ugostila je 2009. godine kao posljednja utrka sezone. Od tada samo tri puta nije bila posljednja u kalendaru između 2011 i 2013 godine. Na njoj su prvenstva odlučena 2010. kada je Vettel osvojio prvi naslov, 2014. kada Hamilton dolazi do prvog naslova za Mercedes te 2016. kada Rosberg osvaja prvu titulu na svojoj posljednjoj utrci.
Po broju pobjeda najuspješniji je Hamilton sa njih 5, Vettel ima 3, Verstappen 2, dok Raikkonen, Rosberg i Bottas imaju po jednu. Na posljednjih 7 izadanja pobjedu je odnio vozač koji je bio na pole positionu.
Detalji o stazi

Duljina kruga: 58
Broj krugova: 5281 m
Udaljenost do prvog zavoja: 305 m
Rekord kruga: 1:22.109 (Max Verstappen, q3 2021)
Staza drži rekord po cijeni izgradnje, procjenjuje se da su troškovi stajali oko 800 milijuna eura. Međutim utrke su uglavnom bile dosadne bez previše pretjecanja. Uvođenjem DRS-a pretjecanja su postala moguća na kraju dugih pravaca, ali vrlo je teško pratiti bolid kroz spori poslkjednji sektor. Prošle godine napravljene su izmjene gdje su izbačene dvije šikane te je nekoliko zavoja ubrano, ali nismo vidjeli značajan napredak u kvaliteti utrkivanja.
Staza se sastoji od kombinacije dugih pravaca te sporih zavoja i šikana između njih te jedne kombinacije brzih zavoja 2, 3 i 4. Dvije su DRS zone, na ravnicama između zavoja 5 i 6 te zavoja 8 i 9.
Pirelli donosi najmekše komponente guma za kraj sezone:
Očekuje nas standardno toplo i mirno vrijeme:

Na kraju sezone nekoliko stvari poprilično se zakuhalo. Situacija iz Brazila pokvarila je naizgled idiličnu situaciju u ekipi Red Bulla te se otvaraju mnoga pitanja za sljedeću sezonu. Mislim da je Checo karakterna osoba te da bi se neke stvari mogle promijeniti.
Osim toga Mercedes je sjajnom utrkom pobijedio prvi put u sezoni, gdje je Russell odvozio odličnu utrku. Preuzeo je vodstvo u sprintu i suvereno osvojio utrku gdje ni u jednom trenu nije dopustio nikome da ga ugorozi dok su Hamiltonove nade potonule nakon incidenta s Maxom. Mercedes je smanjio velik zaostatak kroz sezonu te bi iduće mogli biti ponovo u igri za naslov.
Ferrari je pokazao da je Mexico bio iznimka, ali pad kroz sezonu je teško zaboraviti te počinju dolaziti glasine o smjeni Binotta. Iako ne moraju biti istinite ovo mu je 4. sezona na čelu ekipe, ali neke osnovne stvari za funkcioniranje ekipe nisu na mjestu te će se upitnici početi postavljati prije ili kasnije.
Alpina je napravila odličan povratak u Brazilu te sada imaju 19 bodova ispred McLarena čime su gotovo pa osigurali 4. mjesto u poretku. Alonso se oprašta od ekipe te najavljuje kako jedva čeka dolazak u novu ekipu.
Bit će ovo posljednja utrka, barem zasad, za Vettela, Ricciarda i Latifija. Ricciardo je već najavio kako će tražiti angažman za 2024.-u kroz iduću godinu.
Vettel odlazi u mirovinu kao četverostruki prvak sa 53 pobjede i 122 postolja, a ovo će mu biti 300. utrka, no mogao bi se vratiti ako dobije priliku u ozbiljnoj momčadi ili Audiju koji dolazi te će mu biti potrebna priprema za 2026. sa ozbiljnim vozačem.
I dalje je nepoznanica tko će uz Magnussena vooziti u Haasu.
Došli smo do kraja još jedne sezone za koju unatoč dominaciji Red Bulla i Verstappena ipak možemo reći da je bila zanimljiva te smo gledali mnogo zanimljivih utrka. Ferrari je iz borbe ispao ranije nego što su po brzini bolida trebali, ali RB je ipak napravio bolji posao, dok se ekipa u Maranellu mora ozbiljno zapitati kako napredovati u idućoj sezoni. Bilo mi je zadovoljstvo još jednu sezonu otvarati teme te se nadam da ćemo za kraj gledati još jednu zanimljivu utrku te dostojan opraštaj za Seba.
Raspored vikenda
Petak:
- 1. trening - 11:00
- 2. trening - 14:00
- 3. trening - 11:30
- Kvalifikacije - 15:00
- Utrka - 14:00