
Utrkom u Diraji u subotu 15. prosinca krenut će nova sezona, ali i nova era Formule E. Peta je ovo već sezona jedine potpuno električne serije formula, a u njoj će se dogoditi niz promjena zbog kojih će FE izgledati prilično drugačije u odnosu na dosadašnje četiri sezone.
Za početak, pogledajte gdje će se sve ove sezone utrkivati bolidi Formule E:

U kalendaru imamo 3 potpuno nova grada (Diraja, Sanya i Bern), potpuno novu stazu u Santiagu te povratak Monaka čijim se ulicama FE vozi svake druge godine. Iz kalendara su ispali Punta del Este i Zürich, dok je Hong Kong sa samog početka sezone prebačen na sredinu kalendara. Također, Hong Kong više neće imati dvije utrke, stoga jedini dvostruki vikend ostaje onaj posljednji u New Yorku. Odvozi li se svih 13 utrka, bit će to najduža sezona dosad.
Što se tiče vozača i momčadi, i tu imamo brojne novosti:


Na gridu imamo 6 debitanata, to su Sims, Gunther, Vandoorne, Paffett, Wehrlein (koji zbog ugovora s Mercedesom ne može nastupiti na prvoj utrci) i definitivno najzvučnije ime od svih, Felipe Massa koji debitira za Venturi.
Tom Dillmann i Oliver Rowland već su nastupali na utrkama, ali prvi će put voziti punu sezonu. Na grid se nakon sezone pauze vraća Robin Frijns, dok Jerome d'Ambrosio nakon 4 sezone u Dragonu prelazi u Mahindru.
Na gridu imamo rekordan broj vozača, 22, jer se gridu priključila momčad povezana s Mercedesom, HWA Racelab koja će ove sezone koristiti Venturijev pogon. Nissan je preuzeo Renaultovo mjesto, dok se BMW priključio Andrettiju.

Što je sve novo?
Najveća i najvidljivija promjena je bolid - Sparkov SRT_01Ee, bolid koji se koristio od prve sezone, odlazi u povijest, a u akciju kreće Spark SRT05e, poznat i kao Gen2 bolid. Razlika između dva bolida je ogromna te zato slobodno možemo reći da krećemo u potpuno novu eru ovog sporta:


Ove se godine u potpunosti mijenja i format utrke - više nećemo imati zaustavljanja u boksu i promjenu bolida sredinom utrke - odsad će jedan bolid biti dovoljan za cijelu utrku. Utrke više neće biti određene brojem krugova, već će svaka trajati 45 minuta + 1 krug. Bodovanje ostaje isto - standardan FIA-in sistem + 3 boda za pole position i 1 bod za najbrži krug (ako je vozač u top 10).
Kao svojevrsna zamjena za pit stopove uveden je attack mode - mod koji će u utrci omogućavati dodatnih 25 kW. Moći će se koristiti nakon 2 kruga utrke, a plavo svjetlo na halou označavat će korištenje attack modea. Mod će se moći koristiti samo na određenim dijelovima staze i to izvan trkaće linije, a trajanje, minimalno vrijeme obaveznog korištenja i broj aktivacija varirat će od utrke do utrke. Ti podatci bit će određeni tek sat vremena prije svake utrke.
Fanboost je i dalje tu, i dalje će nositi dodatnih 100 kJ, ali će ga od ove sezone umjesto dosadašnja 3 moći koristiti 5 vozača s najviše podrške fanova. Moći će se koristiti od 22. minute utrke, a halo će svijetliti crvenkastom bojom prilikom korištenja.
Video vodič za početnike
Jakosni poredak?
Kao i dosad, čini se da nas čeka još jedna uzbudljiva i nepredvidiva sezona s vrlo zgusnutim poretkom.
Iako testna vremena uvijek treba uzimati s dozom rezerve, ona ipak nešto znače. Kombinirana vremena iz Valencije dala su nam 8 momčadi i to sve redom proizvođače unutar jedne sekunde najbržeg vremena. Najbrže vrijeme postavio je da Costa u BMW Andrettiju čime je zajedno sa svojim novim timskim kolegom Simsom koji je imao treće vrijeme pokazao da bi se Andretti sa samog začelja mogao uzdići do samog vrha.
Aktualni prvak Jean-Eric Vergne bio je drugi najbrži te je time pokazao da i sa novim partnerom Techeetah izgleda odlično. Kinezi su s Renaulta prešli na DS-ove motore te tako postali tvornička momčad. U samom vrhu našla se i d'Ambrosiova Mahindra koja je i lani bila vrlo konkurentna početkom sezone, a vrlo blizu bio je i Nissan koji je naslijedio Renault, trostruke momčadske prvake. Daleko nisu bili ni vozači aktualnog momčadskog prvaka Audija, nakon katastrofalnog početka 4. sezone do kraja su pokazali zašto su se prije početka sezone neki bojali njihove dominacije - di Grassi je završio sezonu kao viceprvak sa 7 uzastopnih podija od kojih su 2 pobjede. Dio te forme sigurno će se prenijeti u novu sezonu unatoč velikim promjenama.
Venturi nije izgledao nimalo loše, 8. i 9. mjesto kao 6. momčad po vremenima nisu nimalo loši rezultati za Massu i Mortaru, zaostatci su bili minimalni. Osim njih, unutar sekunde našli su se još i Dragon i Jaguar, sve nagovještava neizvjesnu i veliku borbu bez jasnog favorita.
HWA (Venturijev kupac), Virgin (Audijev kupac) i NIO nisu bili unutar sekunde, ali zaostatak od 1.3 sekunde najbržeg vozača najsporije momčadi nije ništa strašno te čak ne mora ništa ni značiti.
Ukratko, čini se kako nas u borbi za sami vrh čeka velika gužva - BMW Andretti, DS Techeetah, Mahindra, Nissan, Audi, čak i Venturi - svi su jako blizu i možemo očekivati neizvjesnu borbu!

Gdje pratiti Formulu E?
Službeni broadcaster za Hrvatsku je Eurosport, a za sve nas bez istog, tu su streamovi

Nemojte propustiti početak nove ere Formule E iduće subote u Diraji u Saudijskoj Arabiji!

