WRC sezona 2017.
Postano: 11.01.2017., 13:57
Kratak uvod u novu WRC sezonu.
Nova sezona donosi nam nova tehnička pravila.
Promjene su velike i uključuju povećanje snage, smanjenje težine, veću širinu automobila i veći aerodinamički grip. Sve bi to trebalo novu generaciju WRC automobila učiniti značajnije bržom od dosadašnje.
Promjene su zadesile i sportski pravilnik.
Mijenja se kontroverzni startni poredak, pa će vodeći u ukupnom poretku startati prvi samo na prvi dan relija. Na preostala dva dana vozači će startati u obrnutom poretku u odnosu na aktualni poredak u reliju.
Od ove sezone bodove na Power Stageu osvajati će pet najbržih vozača (5-4-3-2-1).
Novo je i pravilo da WRC automobile nove generacije mogu voziti samo vozači koji nastupaju za tvorničke momčadi (M-Sport, Hyundai, Citroen, Toyota).
No pošto postoji "rupa" u pravilima, ipak ćemo vidjeti "privatnike" u novim automobilima. Oni će u relijima nastupati pod imenom tvorničkih momčadi, ali neće moći osvajati konstruktorske bodove.
Uz već postojeće kategorije (WRC, WRC 2, WRC 3, WRC Junior), FIA je uvela WRC Trophy za vozače koji će nastupati u WRC automobilima starije generacije.
Kalendar:
Monte-Carlo - 19. - 22. siječnja
Švedska - 9. - 12. veljače
Meksiko - 9. - 12. ožujka
Francuska - 6. - 9. travnja
Argentina - 27. - 30. travnja
Portugal - 18. - 21. svibnja
Italija - 8. - 11. lipnja
Poljska - 29. lipnja - 2. srpnja
Finska - 27. - 30. srpnja
Njemačka - 17. - 20. kolovoza
Španjolska - 5. - 8. listopada
Velika Britanija - 26. - 29. listopada
Australija - 16. - 19. Studenog
Vozači i momčadi:
Nakon Volkswagenovog povlačenja imali smo jednu od zanimljivijih zimskih stanki u kojoj su njihova tri vozača (Ogier, Latvala, Mikkelsen) tražili nove momčadi.
Nakon puno spekulacija aktualni svjetski prvak Sebastien Ogier pridružio se M-Sportu, dok je Latvala završio u momčadi Toyote koja se nakon 1999. vraća u WRC. Mikkelsen zasad nije našao mjesto u WRC momčadima, tako da će sezonu startati u WRC2 klasi za upravljačem Fabije R5.
Za M-Sport će osim prvaka Ogiera voziti povratnik u momčad Ott Tanak.
Zbog novih pravila pod imenom M-Sporta nastupat će nekoliko "privatnika" (DMACK WRT, Adapta WRT, Jipocar CNT).
Evans će s DMACK-om odraditi cijelu sezonu, dok će zajednički projekt Madsa Ostberga i Martina Prokopa (Adapta - Jipocar) krenuti od Švedske.
Situacija s vozačima u Hyundaiju i Citroenu je već duže vrijeme poznata i nema iznenađenja. Jedina nepoznanica je koliko će relija u Citroenu odraditi Khalid Al Qassimi.
U Toyoti će uz Latvalu sve relije odraditi Hanninen, dok će im se Lappi priključiti kad treći automobil bude spreman.
Još da se spomene i priča koja nikako ne prestaje.
I dalje kruže glasine da ćemo vidjeti novi VW Polo na relijima ove sezone.
Da bi se to dogodilo potrebno je posebno odobrenje FIA-e i pristanak ostalih tvorničkih momčadi, jer je rok za homologaciju novih automobila prošao.
M-Sport WRT
Automobil - Ford Fiesta WRC
1. Sebastien Ogier - Julien Ingrassia
2. Ott Tanak - Martin Jarveoja
3. Elfyn Evans - Daniel Barrit (DMACK WRT)
?. Mads Ostberg - Ola Floene (Adapta - Jipocar)
?. Martin Prokop - Jan Tomanek (Adapta - Jipocar)
Hyundai Motorsport
Automobil - Hyundai i20 Coupe WRC
4. Hayden Paddon - John Kennard
5. Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul
6. Dani Sordo - Marc Marti
Citroen Total Abu Dhabi WRT
Automobil - Citroen C3 WRC
7. Kris Meeke - Paul Nagle
8. Stephane Lefebvre - Gabin Moreau
14. Craig Breen - Scott Martin
??. Khalid Al Qassimi - ?????
Toyota GAZOO Racing WRC
Automobil - Toyota Yaris WRC
10. Jari-Matti Latvala - Mikka Antilla
11. Juho Hanninen - Kaj Lindstrom
??. Esapekka Lappi - Janne Ferm
Nova sezona donosi nam nova tehnička pravila.
Promjene su velike i uključuju povećanje snage, smanjenje težine, veću širinu automobila i veći aerodinamički grip. Sve bi to trebalo novu generaciju WRC automobila učiniti značajnije bržom od dosadašnje.
Promjene su zadesile i sportski pravilnik.
Mijenja se kontroverzni startni poredak, pa će vodeći u ukupnom poretku startati prvi samo na prvi dan relija. Na preostala dva dana vozači će startati u obrnutom poretku u odnosu na aktualni poredak u reliju.
Od ove sezone bodove na Power Stageu osvajati će pet najbržih vozača (5-4-3-2-1).
Novo je i pravilo da WRC automobile nove generacije mogu voziti samo vozači koji nastupaju za tvorničke momčadi (M-Sport, Hyundai, Citroen, Toyota).
No pošto postoji "rupa" u pravilima, ipak ćemo vidjeti "privatnike" u novim automobilima. Oni će u relijima nastupati pod imenom tvorničkih momčadi, ali neće moći osvajati konstruktorske bodove.
Uz već postojeće kategorije (WRC, WRC 2, WRC 3, WRC Junior), FIA je uvela WRC Trophy za vozače koji će nastupati u WRC automobilima starije generacije.
Kalendar:
Monte-Carlo - 19. - 22. siječnja
Švedska - 9. - 12. veljače
Meksiko - 9. - 12. ožujka
Francuska - 6. - 9. travnja
Argentina - 27. - 30. travnja
Portugal - 18. - 21. svibnja
Italija - 8. - 11. lipnja
Poljska - 29. lipnja - 2. srpnja
Finska - 27. - 30. srpnja
Njemačka - 17. - 20. kolovoza
Španjolska - 5. - 8. listopada
Velika Britanija - 26. - 29. listopada
Australija - 16. - 19. Studenog
Vozači i momčadi:
Nakon Volkswagenovog povlačenja imali smo jednu od zanimljivijih zimskih stanki u kojoj su njihova tri vozača (Ogier, Latvala, Mikkelsen) tražili nove momčadi.
Nakon puno spekulacija aktualni svjetski prvak Sebastien Ogier pridružio se M-Sportu, dok je Latvala završio u momčadi Toyote koja se nakon 1999. vraća u WRC. Mikkelsen zasad nije našao mjesto u WRC momčadima, tako da će sezonu startati u WRC2 klasi za upravljačem Fabije R5.
Za M-Sport će osim prvaka Ogiera voziti povratnik u momčad Ott Tanak.
Zbog novih pravila pod imenom M-Sporta nastupat će nekoliko "privatnika" (DMACK WRT, Adapta WRT, Jipocar CNT).
Evans će s DMACK-om odraditi cijelu sezonu, dok će zajednički projekt Madsa Ostberga i Martina Prokopa (Adapta - Jipocar) krenuti od Švedske.
Situacija s vozačima u Hyundaiju i Citroenu je već duže vrijeme poznata i nema iznenađenja. Jedina nepoznanica je koliko će relija u Citroenu odraditi Khalid Al Qassimi.
U Toyoti će uz Latvalu sve relije odraditi Hanninen, dok će im se Lappi priključiti kad treći automobil bude spreman.
Još da se spomene i priča koja nikako ne prestaje.
I dalje kruže glasine da ćemo vidjeti novi VW Polo na relijima ove sezone.
Da bi se to dogodilo potrebno je posebno odobrenje FIA-e i pristanak ostalih tvorničkih momčadi, jer je rok za homologaciju novih automobila prošao.
M-Sport WRT
Automobil - Ford Fiesta WRC
1. Sebastien Ogier - Julien Ingrassia
2. Ott Tanak - Martin Jarveoja
3. Elfyn Evans - Daniel Barrit (DMACK WRT)
?. Mads Ostberg - Ola Floene (Adapta - Jipocar)
?. Martin Prokop - Jan Tomanek (Adapta - Jipocar)
Hyundai Motorsport
Automobil - Hyundai i20 Coupe WRC
4. Hayden Paddon - John Kennard
5. Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul
6. Dani Sordo - Marc Marti
Citroen Total Abu Dhabi WRT
Automobil - Citroen C3 WRC
7. Kris Meeke - Paul Nagle
8. Stephane Lefebvre - Gabin Moreau
14. Craig Breen - Scott Martin
??. Khalid Al Qassimi - ?????
Toyota GAZOO Racing WRC
Automobil - Toyota Yaris WRC
10. Jari-Matti Latvala - Mikka Antilla
11. Juho Hanninen - Kaj Lindstrom
??. Esapekka Lappi - Janne Ferm