Formula E 2016./17.
Postano: 03.10.2016., 23:05
[ link do slike ]
Treća sezone jedine potpuno električne klase formule je pred nama! Prve dvije sezone bile su uistinu fenomenalne, napete do posljednjeg kruga posljednje utrke i zato ne treba očekivati ništa manje ni ove sezone. Za početak evo malog podsjetnika na događanja iz prošle sezone:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5Js24AaMM_Y[/youtube]
Veliki podsjetnik
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-kxzaPS6umw[/youtube]
Vozački naslov branit će Sebastien Buemi, a konstruktorski njegova momčad, Renault eDams:
[ link do slike ]
Kalendar:
Kalendar Formule E ove je sezone doživio velike promjene. Sa 10 utrka u 9 vikenda, kalendar se proširio na 12 utrka u 10 vikenda. Samo 4 grada iz 2. sezone ostali su u kalendaru, a dodano je čak 5 novih gradova, uz jedan povratak u kalendar - Monte Carlo.
2016:
1. Hong Kong - 9.10.
2. Marakeš - 12.11.
2017:
3. Buenos Aires - 18.2.
4. Mexico City - 1.4.
5. Monaco - 13.5.
6. Pariz - 20.5.
7. Berlin - 10.6.
8. Bruxelles - 1.7.
9.-10. New York - 15.-16.7.
11.-12. Montreal 29.-30.7.
Vozači i momčadi:
U trećoj sezoni imat ćemo jednu momčad više nego u drugoj jer se gridu priključilo jedno ugledno ime, Jaguar. Oni nisu jedina novo ime jer je Team Aguri dobio nove vlasnike, CMC, koji je momčad preimenovao u Techeetah. Sve momčadi će imati vlastite motore ove sezone, osim Techeetaha koji će koristi motore dvostrukih (i jedinih u FE) konstruktorskih prvaka, Renaulta. Što se tiče vozača, na gridu ćemo imati 5 debitanata: Lopeza, Engela, Carrolla, Evansa i Rosenqvista. Momčadi su promijenili Da Costa (Aguri>Andretti) i Vergne (Virgin>Techeetah). Klasu su napustili Bruno Senna, Simona de Silvestro i Mike Conway.
Renault eDams
ABT Schaeffler Audi Sport
DS Virgin Racing
Faraday Future Dragon Racing
Mahindra Racing Formula E Team
Venturi Formula E Team
MS Amlin Andretti
Techeetah
NextEV NIO
Panasonic Jaguar Racing
Što očekivati od koga?
Kao i dosad, glavni akteri prvenstva trebali bi biti Renault eDams i Audi Sport Abt, tj. njihovi glavni vozači, aktualni prvak Buemi te Lucas di Grassi koji je u obje sezone bio nadomak naslovu. Vrlo je izgledno da će se njima priključiti i Jean-Eric Vergne, Techeetah je ustvari isti bolid kao i Renault, a JEV sigurno ima vozačke sposobnosti za napad na sami vrh.
U tu jednadžbu moramo svakako uključiti i dvije momčadi koje su i dosad bile točno iza Renaulta i Audija, DS Virgin i Faraday Future Dragon. Gledajući samo najbrža vremena s testiranja (koja ne treba uzimati kao glavni pokazatelj forme), te su dvije momčadi čak bile ispred Abta, stoga možemo očekivati i njihovo upletanje u sami vrh. Obje momčadi imaju jake vozačke postave, Virgin ima trostrukog FE pobjednika Birda i WTCC prvaka Lopeza, dok Dragon ima D'Ambrosia s 2 FE pobjede i Duvala koji sigurno može biti jako dobar.
Ne daleko iza njih bit će još jedna grupa momčadi koja će biti jako zgusnuta. Mahindra, Andretti, NextEV, Jaguar i Venturi - svi oni izgledaju vrlo podjednako i siguran sam da će oni iz utrke u utrku biti drugačije posloženi.
Uz ovako izjednačen poredak, prvenstvo bi moralo biti uzbudljivo.
Što ima novog?
Novo prednje krilo
Najveća promjena na bolidu je ona koja odmah upada u oči, a to je novo prednje krilo. Ono je uvedeno čisto iz estetskih razloga i ne donosi nikakvu aerodinamičku prednost.
[ link do slike ]
Više regeneracije, nova baterija i volan
Najveća promjena koja se tiče performansi je povećanje dozvoljene količine regenerirane energije. Dozvoljena količina sada je 150 kW umjesto dosadašnjih 100. Time bi se strategije u utrci mogle više razlikovati jer bi neki tako mogli odraditi duži prvi stint i onda krenuti u agresivniju završnicu u drugom bolidu.
Williams je zbog veće dozvoljene regeneracije razvio novu specifikaciju baterije koja je i dalje ograničena na maksimalnu snagu od 200 kW, odnosno 28 kW/h.
Još jedna promjena u samom bolidu je i novi volan.
Nove gume
Michelin je za treću sezonu spremio novu i poboljšanu specifikaciju guma koja bi također trebala pomoći performansama bolida.
Bodovanje najbržeg kruga
Prošle je sezone najbrži krug nosio 2 boda i upravo su ta 2 boda bila odlučujuća za prvenstvo. Kako bi se utjecaj najbržeg kruga na prvenstvo smanjio, od ove sezone on će donositi samo 1 bod.
Roborace
Od ove sezone Formula E imat će support seriju i to još jednu „pionirsku“ seriju - Roborace. Bit će to prva serija u kojoj će se natjecati bolidi bez vozača.
Gdje pratiti Formulu E?
Formulu E pratiti je vrlo lako - ona nudi besplatan prijenos putem svoje službene web stranice te preko YouTube kanala.
Kao što sam već napisao, nakon vrlo uzbudljive prve dvije sezone, ništa manje ne treba očekivati niti od treće sezone stoga se nadam da će interes za Formulu E na ovom forumu porasti jer se svakako isplati pratiti ovu klasu čija sezona počinje već ovog vikenda u nedjelju u Hong Kongu!
Treća sezone jedine potpuno električne klase formule je pred nama! Prve dvije sezone bile su uistinu fenomenalne, napete do posljednjeg kruga posljednje utrke i zato ne treba očekivati ništa manje ni ove sezone. Za početak evo malog podsjetnika na događanja iz prošle sezone:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5Js24AaMM_Y[/youtube]
Veliki podsjetnik

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-kxzaPS6umw[/youtube]
Vozački naslov branit će Sebastien Buemi, a konstruktorski njegova momčad, Renault eDams:
[ link do slike ]
Kalendar:
Kalendar Formule E ove je sezone doživio velike promjene. Sa 10 utrka u 9 vikenda, kalendar se proširio na 12 utrka u 10 vikenda. Samo 4 grada iz 2. sezone ostali su u kalendaru, a dodano je čak 5 novih gradova, uz jedan povratak u kalendar - Monte Carlo.
2016:


2017:








Vozači i momčadi:
U trećoj sezoni imat ćemo jednu momčad više nego u drugoj jer se gridu priključilo jedno ugledno ime, Jaguar. Oni nisu jedina novo ime jer je Team Aguri dobio nove vlasnike, CMC, koji je momčad preimenovao u Techeetah. Sve momčadi će imati vlastite motore ove sezone, osim Techeetaha koji će koristi motore dvostrukih (i jedinih u FE) konstruktorskih prvaka, Renaulta. Što se tiče vozača, na gridu ćemo imati 5 debitanata: Lopeza, Engela, Carrolla, Evansa i Rosenqvista. Momčadi su promijenili Da Costa (Aguri>Andretti) i Vergne (Virgin>Techeetah). Klasu su napustili Bruno Senna, Simona de Silvestro i Mike Conway.

#9 Sebastien Buemi
#8 Nicolas Prost

#11 Lucas di Grassi
#66 Daniel Abt

#2 Sam Bird
#37 Jose Maria Lopez

#7 Jerome D'Ambrosio
#6 Loic Duval

#23 Nick Heidfeld
#19 Felix Rosenqvist

#4 Stephane Sarrazin
#5 Maro Engel

#27 Robin Frijns
#28 Antonio Felix da Costa

#25 Jean-Eric Vergne
#33 Ma Qing Hua

#88 Oliver Turvey
#3 Nelson Piquet Jr

#20 Mitch Evans
#47 Adam Carroll
Što očekivati od koga?
Kao i dosad, glavni akteri prvenstva trebali bi biti Renault eDams i Audi Sport Abt, tj. njihovi glavni vozači, aktualni prvak Buemi te Lucas di Grassi koji je u obje sezone bio nadomak naslovu. Vrlo je izgledno da će se njima priključiti i Jean-Eric Vergne, Techeetah je ustvari isti bolid kao i Renault, a JEV sigurno ima vozačke sposobnosti za napad na sami vrh.
U tu jednadžbu moramo svakako uključiti i dvije momčadi koje su i dosad bile točno iza Renaulta i Audija, DS Virgin i Faraday Future Dragon. Gledajući samo najbrža vremena s testiranja (koja ne treba uzimati kao glavni pokazatelj forme), te su dvije momčadi čak bile ispred Abta, stoga možemo očekivati i njihovo upletanje u sami vrh. Obje momčadi imaju jake vozačke postave, Virgin ima trostrukog FE pobjednika Birda i WTCC prvaka Lopeza, dok Dragon ima D'Ambrosia s 2 FE pobjede i Duvala koji sigurno može biti jako dobar.
Ne daleko iza njih bit će još jedna grupa momčadi koja će biti jako zgusnuta. Mahindra, Andretti, NextEV, Jaguar i Venturi - svi oni izgledaju vrlo podjednako i siguran sam da će oni iz utrke u utrku biti drugačije posloženi.
Uz ovako izjednačen poredak, prvenstvo bi moralo biti uzbudljivo.
Što ima novog?
Novo prednje krilo
Najveća promjena na bolidu je ona koja odmah upada u oči, a to je novo prednje krilo. Ono je uvedeno čisto iz estetskih razloga i ne donosi nikakvu aerodinamičku prednost.
[ link do slike ]
Više regeneracije, nova baterija i volan
Najveća promjena koja se tiče performansi je povećanje dozvoljene količine regenerirane energije. Dozvoljena količina sada je 150 kW umjesto dosadašnjih 100. Time bi se strategije u utrci mogle više razlikovati jer bi neki tako mogli odraditi duži prvi stint i onda krenuti u agresivniju završnicu u drugom bolidu.
Williams je zbog veće dozvoljene regeneracije razvio novu specifikaciju baterije koja je i dalje ograničena na maksimalnu snagu od 200 kW, odnosno 28 kW/h.
Još jedna promjena u samom bolidu je i novi volan.
Nove gume
Michelin je za treću sezonu spremio novu i poboljšanu specifikaciju guma koja bi također trebala pomoći performansama bolida.
Bodovanje najbržeg kruga
Prošle je sezone najbrži krug nosio 2 boda i upravo su ta 2 boda bila odlučujuća za prvenstvo. Kako bi se utjecaj najbržeg kruga na prvenstvo smanjio, od ove sezone on će donositi samo 1 bod.
Roborace
Od ove sezone Formula E imat će support seriju i to još jednu „pionirsku“ seriju - Roborace. Bit će to prva serija u kojoj će se natjecati bolidi bez vozača.
Gdje pratiti Formulu E?
Formulu E pratiti je vrlo lako - ona nudi besplatan prijenos putem svoje službene web stranice te preko YouTube kanala.
Kao što sam već napisao, nakon vrlo uzbudljive prve dvije sezone, ništa manje ne treba očekivati niti od treće sezone stoga se nadam da će interes za Formulu E na ovom forumu porasti jer se svakako isplati pratiti ovu klasu čija sezona počinje već ovog vikenda u nedjelju u Hong Kongu!
