TreÄa sezone jedine potpuno elektriÄne klase formule je pred nama! Prve dvije sezone bile su uistinu fenomenalne, napete do posljednjeg kruga posljednje utrke i zato ne treba oÄekivati niÅ”ta manje ni ove sezone. Za poÄetak evo malog podsjetnika na dogaÄanja iz proÅ”le sezone:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5Js24AaMM_Y[/youtube]
Veliki podsjetnik

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-kxzaPS6umw[/youtube]
VozaÄki naslov branit Äe Sebastien Buemi, a konstruktorski njegova momÄad, Renault eDams:
[ link do slike ]
Kalendar:
Kalendar Formule E ove je sezone doživio velike promjene. Sa 10 utrka u 9 vikenda, kalendar se proÅ”irio na 12 utrka u 10 vikenda. Samo 4 grada iz 2. sezone ostali su u kalendaru, a dodano je Äak 5 novih gradova, uz jedan povratak u kalendar - Monte Carlo.
2016:


2017:








VozaÄi i momÄadi:
U treÄoj sezoni imat Äemo jednu momÄad viÅ”e nego u drugoj jer se gridu prikljuÄilo jedno ugledno ime, Jaguar. Oni nisu jedina novo ime jer je Team Aguri dobio nove vlasnike, CMC, koji je momÄad preimenovao u Techeetah. Sve momÄadi Äe imati vlastite motore ove sezone, osim Techeetaha koji Äe koristi motore dvostrukih (i jedinih u FE) konstruktorskih prvaka, Renaulta. Å to se tiÄe vozaÄa, na gridu Äemo imati 5 debitanata: Lopeza, Engela, Carrolla, Evansa i Rosenqvista. MomÄadi su promijenili Da Costa (Aguri>Andretti) i Vergne (Virgin>Techeetah). Klasu su napustili Bruno Senna, Simona de Silvestro i Mike Conway.

#9 Sebastien Buemi
#8 Nicolas Prost

#11 Lucas di Grassi
#66 Daniel Abt

#2 Sam Bird
#37 Jose Maria Lopez

#7 Jerome D'Ambrosio
#6 Loic Duval

#23 Nick Heidfeld
#19 Felix Rosenqvist

#4 Stephane Sarrazin
#5 Maro Engel

#27 Robin Frijns
#28 Antonio Felix da Costa

#25 Jean-Eric Vergne
#33 Ma Qing Hua

#88 Oliver Turvey
#3 Nelson Piquet Jr

#20 Mitch Evans
#47 Adam Carroll
Å to oÄekivati od koga?
Kao i dosad, glavni akteri prvenstva trebali bi biti Renault eDams i Audi Sport Abt, tj. njihovi glavni vozaÄi, aktualni prvak Buemi te Lucas di Grassi koji je u obje sezone bio nadomak naslovu. Vrlo je izgledno da Äe se njima prikljuÄiti i Jean-Eric Vergne, Techeetah je ustvari isti bolid kao i Renault, a JEV sigurno ima vozaÄke sposobnosti za napad na sami vrh.
U tu jednadžbu moramo svakako ukljuÄiti i dvije momÄadi koje su i dosad bile toÄno iza Renaulta i Audija, DS Virgin i Faraday Future Dragon. GledajuÄi samo najbrža vremena s testiranja (koja ne treba uzimati kao glavni pokazatelj forme), te su dvije momÄadi Äak bile ispred Abta, stoga možemo oÄekivati i njihovo upletanje u sami vrh. Obje momÄadi imaju jake vozaÄke postave, Virgin ima trostrukog FE pobjednika Birda i WTCC prvaka Lopeza, dok Dragon ima D'Ambrosia s 2 FE pobjede i Duvala koji sigurno može biti jako dobar.
Ne daleko iza njih bit Äe joÅ” jedna grupa momÄadi koja Äe biti jako zgusnuta. Mahindra, Andretti, NextEV, Jaguar i Venturi - svi oni izgledaju vrlo podjednako i siguran sam da Äe oni iz utrke u utrku biti drugaÄije posloženi.
Uz ovako izjednaÄen poredak, prvenstvo bi moralo biti uzbudljivo.
Å to ima novog?
Novo prednje krilo
NajveÄa promjena na bolidu je ona koja odmah upada u oÄi, a to je novo prednje krilo. Ono je uvedeno Äisto iz estetskih razloga i ne donosi nikakvu aerodinamiÄku prednost.
[ link do slike ]
ViŔe regeneracije, nova baterija i volan
NajveÄa promjena koja se tiÄe performansi je poveÄanje dozvoljene koliÄine regenerirane energije. Dozvoljena koliÄina sada je 150 kW umjesto dosadaÅ”njih 100. Time bi se strategije u utrci mogle viÅ”e razlikovati jer bi neki tako mogli odraditi duži prvi stint i onda krenuti u agresivniju zavrÅ”nicu u drugom bolidu.
Williams je zbog veÄe dozvoljene regeneracije razvio novu specifikaciju baterije koja je i dalje ograniÄena na maksimalnu snagu od 200 kW, odnosno 28 kW/h.
JoÅ” jedna promjena u samom bolidu je i novi volan.
Nove gume
Michelin je za treÄu sezonu spremio novu i poboljÅ”anu specifikaciju guma koja bi takoÄer trebala pomoÄi performansama bolida.
Bodovanje najbržeg kruga
ProÅ”le je sezone najbrži krug nosio 2 boda i upravo su ta 2 boda bila odluÄujuÄa za prvenstvo. Kako bi se utjecaj najbržeg kruga na prvenstvo smanjio, od ove sezone on Äe donositi samo 1 bod.
Roborace
Od ove sezone Formula E imat Äe support seriju i to joÅ” jednu āpionirskuā seriju - Roborace. Bit Äe to prva serija u kojoj Äe se natjecati bolidi bez vozaÄa.
Gdje pratiti Formulu E?
Formulu E pratiti je vrlo lako - ona nudi besplatan prijenos putem svoje službene web stranice te preko YouTube kanala.
Kao Å”to sam veÄ napisao, nakon vrlo uzbudljive prve dvije sezone, niÅ”ta manje ne treba oÄekivati niti od treÄe sezone stoga se nadam da Äe interes za Formulu E na ovom forumu porasti jer se svakako isplati pratiti ovu klasu Äija sezona poÄinje veÄ ovog vikenda u nedjelju u Hong Kongu!
