„Najveći spektakl u auto-moto utrkama“, kako često vole zvati ovu automobilističku utrku koja se održava na stazi Indianapolis Motor Speedway u Indianapolisu u saveznoj državi Indiani.
Duljina kruga: 4.023 km
Broj krugova: 200
Najbrži krug : 37.895 sekundi , prosječna brzina 382.216 km/h (Arie Luyendyk 1996.)
69 vozača se do sada okitilo titulom pobjednika 500 milja Indianapolisa.
Tri vozača imaju po 4 pobjede na ovoj stazi. A.J. Foyt (1961, 1964, 1967, 1977), Al Unser (1970, 1971, 1978, 1987) i Rick Mears (1979, 1984, 1988, 1991).
Od aktualnih vozača najviše pobjeda ima Helio Castroneves (2001, 2002, 2009)
Utrka „Indy 500“ nije se održavala 1917. i 1918. zbog ulaska SAD-a u Prvi svjetski rat, odnosno od 1942. do 1945. godine zbog sudjelovanja SAD-a u Drugom svjetskom ratu.
Od 1950. do 1960., utrka "Indy 500" je bila sastavni do prvenstva Formule 1.
[ link do slike ]
Indianapolis Motor Speedway (IMS), izgrađen je 1909. godine. Staza je ugostila niz manjih događaja u prve dvije godine. Originalna podloga od šljunka i katrana pokazala se fatalnom za Wilfreda Bourquea i Toma Kincaida. Osim ta dva vozača, živote su izgubili i dva mehaničara, te jedan gledatelj. Zbog tih razloga, na poticaj glavnog vlasnika, američkog poduzetnika, Carla Grahama Fishera, staza je popločana s 3,2 milijuna cigala i dobilo ono svoje dobro poznato ime – The Brickyard. Asfalt je odavno zamijenio cigle, ali ime Brickyard zadržalo se, kao i malo više od 91 centimetar širokog, simboličnog pojasa cigle, koji označava start i kraj utrke.
1911 – Ray Harroun odnosi prvu pobijedu na 500 milja Indianapolisa. Prosječna je brzina iznosila nešto manje od, za ono vrijeme nevjerojatnih, 120 km/h. Na prvom izdanju prisustvovalo je nešto više od 80.000 gledatelja.
[ link do slike ]
1936 – Louis Meyer pobijeđuje startavši 28. Rekord kao pobjednik utrke sa najniže startne pozicije, zajedno sa Harrounom iz 1911., stoji i danas.
1947 – Počinje dominacija Offenhauser motora koja traje neprekidno do 1964.
1964 – Jedna od najvećih tragedija 500 milja Indianapolisa u kojoj su živote izgubili Dave MacDonald i Eddie Sachs. Debitant MacDonald u drugom je krugu udario u zid. Spremnik goriva u njegovu bolidu od siline udarca se raspao i zapalio. Vatra i dim uzrokovali su nekoliko manjih sudara, no potom je na McDonalda naletio Sachs, što je uzrokovalo novu eksploziju.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YJ9RaX5rBgU[/youtube]
1965 – Jim Clark pobjeđuje na "Indianapolisu 500" gdje je vodio 190 od 200 krugova. Zabavna je njegova priča kako je svaki puta kada bi prošao ciljnom linijom u glavi čuo zvuk blagajne. Naime, svaki je krug proveden u vodstvu tada značio 150 dolara nagrade.

1977 – Tom Sneva (pobjednik Indianapolisa 1983.) prvi vozi preko 200 mph (321 km/h), te prvi put u povijesti "Indianapolisa 500" jedna vozačica, Janet Guthrie, se kvalificirala za utrku.
1992 – Al Unser Jr. pobjeđuje ispred Scotta Goodyeara sa samo 0.043 sekunde prednosti, što je i danas najmanja razlika između pobjednika i drugoplasiranog na kraju utrke.
1996 – Scott Brayton, zadnji vozač koji je poginuo na 500 milja Indianapolisa.
[ link do slike ]
2006 – U nevjerojatnoj završnici, Sam Hornish Jr. pretječe Marca Andrettija svega 200 m prije cilja.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GT9R8xwu6rY[/youtube]
2011 – J.R. Hildebrand u zadnjem zavoju u zadnjem krugu udara u zid i ostaje bez pobjede. Bio je to prvi nastup ovog amerikanca koji do danas nije pobijedio na ovoj utrci.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1tFV-85gyzQ[/youtube]
2015 – Sažeci prošlogodišnjeg izdanja gdje je Juan Pablo Montoya osvojio utrku, drugi put nakon 2000. godine.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hmo-EzDh71k[/youtube]
[ link do slike ]
Svi pobjednici 500 milja Indianapolisa
http://sports.usatoday.com/2015/05/24/a ... 0-winners/